Meidän perheen maskit maksaisivat minimissään 87,50euroa
VIIKOSSA! 5 henkeä ja olen yh. Emme aio käyttää maskia, minulla EI OLE mistään tuollaisia rahoja ottaa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa näissä keskusteluissa nämä "ompele itse" tai "pese pesukoneessa" Jo alkaisi hintaa tulemaan maskeille, kun aluksi pitäisi ostaa ompelukone ja pesukone :D
Miksi pitäisi ostaa? Koko maailman siivu on ommeltu langalla ja neulalla ja pesty nyrkkipyykkiä. Eikö nykyihmiseltä sellaista voi enää pyytää?
Vierailija kirjoitti:
Jos teet maskit itse ja peset koneessa, keität niitä, nousee vesilasku, sähkölasku ja pahimmassa tapauksessa tekemäsi maski eiedes suojaa 🙄
Nämä maskit eivät, mitkään, suojaa käyttäjäänsä vaan muita käyttäjältä.
Hengityssuojaimet sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki kangasmaski, sen kun voi helposti ja nopeasti desinfioida keittämällä.
Ei ole tarkkaa tietoa siitä, kuinka hyvin maski suojaa itse käyttäjää, mutta ehdottomasti suojaa muita ympärillä olevia. Yksinkertaisella logiikalla siis, jos kaikki käyttävät maskia, niin kaikki ovat myös turvassa.
Oikeastiko joku keittelee kankaanpaloja, kun pesukone on keksitty :D
No minä ainakin keittelen pienet maskit, koska en näe mitään järkeä laittaa niitä pesukoneeseen ihan turhan vedenkulutuksen takia. Niin ja en ajattele rahaa vaan sitä että vettä yleensä kuluu ihan turhaan muutaman pienen maskin takia. Eipä ole iso vaiva laittaa maskit 5 minuutuksi kiehuvaan veteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä kannata ostaa. Pysykää kotona. Mikä siinä on niin vaikeeta. Mitä sillä on väliä missä te sitä älyvakoilulaitettanne räpläätte?
Katkerusus siitä, kun se, mikä on sinun normaalia elämääsi on toisille karanteeni.
Nyt tuli ohje, että kangasmaskien pitäisi kuivuakin alle 2 tunnissa. Eli mites ne nyt keitellään? Ei niitä saa siitä kuvaksi 2 tunnissa. Ilmeisesti sillä estetään hengitysteihin menevää bakteerikasvustoa, jota kuivumisaikana ehtisi kankaaseen monistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa näissä keskusteluissa nämä "ompele itse" tai "pese pesukoneessa" Jo alkaisi hintaa tulemaan maskeille, kun aluksi pitäisi ostaa ompelukone ja pesukone :D
Miettikää paljonko rahaa nykyihminen on valmis ihan surutta syytämään turhaan elektroniikkaan. Esim. puhelinta ja kodin viihdelaitteita jne. vaihdetaan ja uusitaan jatkuvasti. Silloin lähtevät sataset kevyesti pankkitililtä. Mutta esim. peruskarvalakkiompelukoneen saa ehkä jo satasella ja paljonko sillä saa korjattua ja fiksattua kodin tekstiilejä ja nyt vaikka tässä hetkessä ommeltua niitä maskeja? Kannattaisko harkita?
Ja pesukone nyt pitää olla joka taloudessa. Ei kai ilman kukaan pärjää? Haloo!
Tuollainen halpisompelukone on yhtä tyhjän kanssa. Tikki on jatkuvasti liian löysää tai vääränpituista ja alalanka solmussa ja sykkyrällä.
Päivässä työmatkoihin ja eväisiin menee rahaa 10e ja se sisältyy yhdestä banaanista ja voileivistä.
Päivässä tienaan 70e.
- 10e.
Ei minulla ole rahaa mihinkään maskeihin.
Välillä mietin että pitäisikö jättää 4e eväät syömättä päivän aikana, niin ainakin voisi vedota ettei ole voimia tehdä edes normaaliteholla töitä, kun vaaditaan nopeutta.
Ei suomalaisten ostovoima riitä maskeihin. Se on selvä se.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli ohje, että kangasmaskien pitäisi kuivuakin alle 2 tunnissa. Eli mites ne nyt keitellään? Ei niitä saa siitä kuvaksi 2 tunnissa. Ilmeisesti sillä estetään hengitysteihin menevää bakteerikasvustoa, jota kuivumisaikana ehtisi kankaaseen monistua.
Kangasmaskit on erittäin epähygieniset loppupelissä.
Kangas tarjoaa todella hyvän kasvualustan monenlaisille homeille ja pöpöille.
Kärkkäinen myi 50 snt/kpl kertiksiä. Netistä löytää myös kankaisia, joita voi pestä
Tarkoitus ei ole olla maski päässä 247 vaan esim. ruuhkatilanteissa
Älä ylidramatisoi. Nyt hengität ja tilaat netistä vaikka tollaset kankaiset, 2kpl/henkilö
Jos teitä ei ole ennen huolettanut korona, niin miksi nyt huolettaa? Se on vain suositus, joten jättäkää maski käyttämättä jos ei haittaa. Ja jos pystytte pitämään turvavälin, eihän sitä maskia tarvitse edes käyttää.
Kuinka paljon olette tilanteissa, ettei sitä turvaväliä voi pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää paljonko rahaa nykyihminen on valmis ihan surutta syytämään turhaan elektroniikkaan. Esim. puhelinta ja kodin viihdelaitteita jne. vaihdetaan ja uusitaan jatkuvasti. Silloin lähtevät sataset kevyesti pankkitililtä. Mutta esim. peruskarvalakkiompelukoneen saa ehkä jo satasella ja paljonko sillä saa korjattua ja fiksattua kodin tekstiilejä ja nyt vaikka tässä hetkessä ommeltua niitä maskeja? Kannattaisko harkita?
Pitää olla? Ei pärjää? Meidän nelihenkinen perhe pärjää oikein hyvin ilman pesukonetta. Nykyihminen pesee surutta pyykkiä ihan valtavia määriä, jopa päivittäin. Kun joutuu sen pyykinpesun eteen nostamaan pikkusen enemmän pe*settään niin ei tule kaikkea tungettua koneeseen. Muutenkin meillä ostetaan vain tarpeeseen ja sellaista, joka ei heti mene rikki. Siksipä niitä korjattavia vaatteita tulee loppujen lopuksi todella vähän. Maksan mieluusti ystävälle korjauksesta, jos sellaisen tarvetta sattuu tulemaan. Eli ei, ei kannata harkita. Sen verran voi järkeään käyttää, ettei ahtaudu ihmismassaan emmekä myöskään käytä julkisia, joten meidän perheessä maskeille ei edes ole tarvetta. Kommenttini olikin yleisellä tasolla. Niitä 200 euron pesukoneita ei edes kannata ostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki kangasmaski, sen kun voi helposti ja nopeasti desinfioida keittämällä.
Ei ole tarkkaa tietoa siitä, kuinka hyvin maski suojaa itse käyttäjää, mutta ehdottomasti suojaa muita ympärillä olevia. Yksinkertaisella logiikalla siis, jos kaikki käyttävät maskia, niin kaikki ovat myös turvassa.
Oikeastiko joku keittelee kankaanpaloja, kun pesukone on keksitty :D
Kuka pesee maskit pesukoneessa pari tuntia, kun pesun voi hoitaa viidessä minuutissa kiehuvassa vedessä?
Vierailija kirjoitti:
No jätä käyttämättä siten, jos et ole edes tähän asti käyttänyt. Se on vaan suositus, jota Suomi noudattaa, kun muutkin maat tätä suosittelee. Jos sinua ei ole korona tähänkään asti huolettanut, niin miksi nyt edelleenkään huolettaisi. Lopeta itkeminen ja jätä maskit käyttämättä. Suomessa ei tietääkseni ole mitään maskipakkoa sakkorangaistuksella, kuten jossain maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla? Ei pärjää? Meidän nelihenkinen perhe pärjää oikein hyvin ilman pesukonetta. Nykyihminen pesee surutta pyykkiä ihan valtavia määriä, jopa päivittäin. Kun joutuu sen pyykinpesun eteen nostamaan pikkusen enemmän pe*settään niin ei tule kaikkea tungettua koneeseen. Muutenkin meillä ostetaan vain tarpeeseen ja sellaista, joka ei heti mene rikki. Siksipä niitä korjattavia vaatteita tulee loppujen lopuksi todella vähän. Maksan mieluusti ystävälle korjauksesta, jos sellaisen tarvetta sattuu tulemaan. Eli ei, ei kannata harkita. Sen verran voi järkeään käyttää, ettei ahtaudu ihmismassaan emmekä myöskään käytä julkisia, joten meidän perheessä maskeille ei edes ole tarvetta. Kommenttini olikin yleisellä tasolla. Niitä 200 euron pesukoneita ei edes kannata ostella.
No kukin tyylillään. Minä tykkään kulkea puhtaissa ja ehjissä vaatteissa joka päivä ;o).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi maski 2,50e, niitä menee Min. 5.per pvä per naama. Koska yhtä maskiahan ei saanut käyttää kuin 1-2h.
Mistä design-kaupasta sinä noin kalliita maskeja löysit? Itse ostin Prismasta hintaan 0,89€/kpl. Olisi varmasti halvemmallakin löytynyt, jos olisin jaksanut googletella.
Citymarketissa oli kassan vieressä 13,90.
Joku möi Facebookin jossain käsityöryhmässä 29e 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kukin tyylillään. Minä tykkään kulkea puhtaissa ja ehjissä vaatteissa joka päivä ;o).
Suosittelen hygieniatason korjaamista, jos vaatteet likaantuvat joka päivä. Ymmärrän sen, että pikkulapset sotkee päivittäin vaatteita, mutta aikuiset...Mitä ne ehjät vaatteet liittyy keskusteluun? Jos ei omista ompelukonetta, ei ole ehjiä vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Päivässä työmatkoihin ja eväisiin menee rahaa 10e ja se sisältyy yhdestä banaanista ja voileivistä.
Päivässä tienaan 70e.
- 10e.
Ei minulla ole rahaa mihinkään maskeihin.
Välillä mietin että pitäisikö jättää 4e eväät syömättä päivän aikana, niin ainakin voisi vedota ettei ole voimia tehdä edes normaaliteholla töitä, kun vaaditaan nopeutta.
Ei suomalaisten ostovoima riitä maskeihin. Se on selvä se.
Tee evääksi ruokaa perusraaka-aineista ja säästä sitrn euro päivässä. Viikon säästöillä hyvä maski. Kahdessa viikossa kaksi. Kne.
Maskin takaa on kiva irvistellä kaikille niille, joita ei voi sietää, esim. työkaverit. Kaupassa helpotus, kun kukaan ei tunnista, ja saa tehdä kauppa-asiointinsa täysin rauhassa.