Meidän perheen maskit maksaisivat minimissään 87,50euroa
VIIKOSSA! 5 henkeä ja olen yh. Emme aio käyttää maskia, minulla EI OLE mistään tuollaisia rahoja ottaa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Mitä osaa sanasta "suositus" ihmiset eivät Suomessa ymmärrä? Jos ei ole varaa tai halua tai vituttaa tai pelottaa tai muuten vaan on ylivoimaisen vaikeaa, niin sitten voi olla käyttämättä sitä maskia. Näin yksinkertaista. Siksi se on suositus.
Mut ei, loputonta valitusta, että ei saa suositella, kun mulla ei ole varaa ja sukulaisella on sydänvika ja lapsi ei osaa ja naapuria ei huvita...
Jos edes ehdotettaisiin / vaadittaisiin jotain ratkaisuja (hintakatto, maskien sisällyttäminen sos. turvaan, maskien jako työpaikalla/joukkoliikenteessä), mutta ei. Pelkkää valitusta suosituksesta.
Juu ei.
Se on suositus, koska muutakaan vaihtoehtoa ei ole.
Suomen lainsäädäntö ei mahdollista minkään sortin maskipakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä kannata ostaa. Pysykää kotona. Mikä siinä on niin vaikeeta. Mitä sillä on väliä missä te sitä älyvakoilulaitettanne räpläätte?
Joidenkin meistä on käytävä töissä. Siksi ei voi pysyä koko päivää kotona puhelinta räpläämässä niin kuin sinä.
Niinpä, mutta koska etätyötä ei saa tehdä, en käytä maskiakaan. Tartutetaan oikein kunnolla kun tähän ryhdytään.
Onneksi kävin tuon pikkulapsiuhmavaiheen ohi jo ennen kouluikää. Ei tarvitse nyt aikuisena uhmailla, vaan voin ihan hyvin käyttää maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä kannata ostaa. Pysykää kotona. Mikä siinä on niin vaikeeta. Mitä sillä on väliä missä te sitä älyvakoilulaitettanne räpläätte?
Joidenkin meistä on käytävä töissä. Siksi ei voi pysyä koko päivää kotona puhelinta räpläämässä niin kuin sinä.
Ei tarvitse. Ihminen pärjää asunnolla, vedellä, sähköllä, ruoalla, vaatteilla ja tietokoneella. Nämä perustarpeet kaikilla suomalaisilla täyttyy. Kaikki muut duunit jotka ei näihin edellisiin liity ovat turhia.
Okei. Sinulle ei sitten jatkossa ole tarjolla terveydenhuolto, jätehuoltoa jne. Ne duunit kun ovat mielestäsi turhia. Sielläpä elelet tautisena jätteidesi keskellä.
Minä en sairastu koskaan eikä minulta jää mitään jätteitä. Ne mitkä jää poltan leivinuunissa, koska kaikki on palavaa materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mutta koska etätyötä ei saa tehdä, en käytä maskiakaan. Tartutetaan oikein kunnolla kun tähän ryhdytään.
Onneksi kävin tuon pikkulapsiuhmavaiheen ohi jo ennen kouluikää. Ei tarvitse nyt aikuisena uhmailla, vaan voin ihan hyvin käyttää maskia.
Minä uhmaan. Koska henkeäni ei suojella valtion tai työnantajan toimesta, otetaan riski kunnolla vastaan ja laitetaan se samalla kiertämään. Eli eletään normaalisti. Kuulun riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Ihminen pärjää asunnolla, vedellä, sähköllä, ruoalla, vaatteilla ja tietokoneella. Nämä perustarpeet kaikilla suomalaisilla täyttyy. Kaikki muut duunit jotka ei näihin edellisiin liity ovat turhia.
Okei. Sinulle ei sitten jatkossa ole tarjolla terveydenhuolto, jätehuoltoa jne. Ne duunit kun ovat mielestäsi turhia. Sielläpä elelet tautisena jätteidesi keskellä.
Minä en sairastu koskaan eikä minulta jää mitään jätteitä. Ne mitkä jää poltan leivinuunissa, koska kaikki on palavaa materiaalia.
Hienoa. Säästyypä yksi koronarokotekin, kun sinä et sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uhmaan. Koska henkeäni ei suojella valtion tai työnantajan toimesta, otetaan riski kunnolla vastaan ja laitetaan se samalla kiertämään. Eli eletään normaalisti. Kuulun riskiryhmään.
Riskinä sinulla ilmeisesti aivotoiminnan vähäinen määrä. Ymmärrän. Se on iso riski se. Olisi tosiaan kaikkien kannalta parempi, että sinä pääsisit steriiliin umpioon lukkojen taakse loppuelämäksesi.
Täällä on maskipakko, eli jos et pidä maskia, voit saada sakot. Alkoi huhti-toukokuussa. Mulla on 8 kangasmaskia, joita pesen 60 asteen pyykin mukana. En todellakaan vaihda maskia 30 min välein, eikä niin tee täällä muutkaan. Lisäksi on paketti kertismaskeja siltä varalta, että pitää lähteä jonnekin ja kaikki kankaiset sattuu olemaan likaisena. Maskeihin on mennyt noin 50 € koko aikana, eikä ole näköpiirissä, että menisi lisää.
Mutta kai tästäkin saa vaikeaa, kun oikein yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä osaa sanasta "suositus" ihmiset eivät Suomessa ymmärrä? Jos ei ole varaa tai halua tai vituttaa tai pelottaa tai muuten vaan on ylivoimaisen vaikeaa, niin sitten voi olla käyttämättä sitä maskia. Näin yksinkertaista. Siksi se on suositus.
Mut ei, loputonta valitusta, että ei saa suositella, kun mulla ei ole varaa ja sukulaisella on sydänvika ja lapsi ei osaa ja naapuria ei huvita...
Jos edes ehdotettaisiin / vaadittaisiin jotain ratkaisuja (hintakatto, maskien sisällyttäminen sos. turvaan, maskien jako työpaikalla/joukkoliikenteessä), mutta ei. Pelkkää valitusta suosituksesta.
Ja valitetaan siitäkin huolimatta, että juuri kolmisen tuntia sitten kerrottiin, että maskeja saa ILMAISEKSI.
No juuri näin. Tämäkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei.
Se on suositus, koska muutakaan vaihtoehtoa ei ole.
Suomen lainsäädäntö ei mahdollista minkään sortin maskipakkoa.
Niin, kenelläkään ei ole edes mitään uhkaa siitä, että maskia olisi pakko käyttää. Ja silti valitetaan, että miten voidaan suositella tällaista, mikä ei sovi minulle!
Minulla olis varaa maskeihin mutta en viitsi käyttää kun on niin hölmön näköinen että hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olis varaa maskeihin mutta en viitsi käyttää kun on niin hölmön näköinen että hävettää.
Juu ymmärrän, ehkä sulle käy samoin kuin sille pyöräilijälle joka ei käyttänyt kypärää koska se oli ruma. Ajoi kolarin ja kuoli.
Mä pidän sulle peukkuja👍🏻
Sinällään huvittaa, että olen vanhustyössä, jossa saa yhden vuoron aikana (8h) käyttää vain kaksi maskia. Miksi hoitotyössä, jossa pitäisi suojella asukkaita ja itseään, on näin lepsua?
Vierailija kirjoitti:
Sinällään huvittaa, että olen vanhustyössä, jossa saa yhden vuoron aikana (8h) käyttää vain kaksi maskia. Miksi hoitotyössä, jossa pitäisi suojella asukkaita ja itseään, on näin lepsua?
Koska rahat meni Italian mafialle.
Mä teen itse. Vanhasta tyynyliinasta leikkaan jonkin muotoisen suojamaskin ja siihen vähän kuminauhaa. Ei tule maksamaan paljoa.
Helsinki jakaa köyhille asukkailleen omat kangasmaskit ja muut kunnat tekevät varmasti samoin.
Itse olen ommellut maskit kivasta kankaasta itselleni, ei maksanut kuin 5 euroa kangas ja siitä tuli 10 todella kivan näköistä maskia.
Huvittaa näissä keskusteluissa nämä "ompele itse" tai "pese pesukoneessa" Jo alkaisi hintaa tulemaan maskeille, kun aluksi pitäisi ostaa ompelukone ja pesukone :D
Meidän kolmen hengen maskit maksavat 3-6 e/ kuukaudessa. Käytämme niitä julkisissa tms, emme siis koko päivää.
Käytämme kertakäyttömaskeja emmekä heitä niitä pois. Kierrätämme niitä, jätämme kuivumaan, koska virus kuolee pinnalta nopeasti, eikä siinä seuraavan kerran ole virusta.
Vierailija kirjoitti:
Jätät nyt sitten limsat, energiajuomat, karkit, sipsit, jne ostamatta.
Vähävaraisimmillakin perheillä on oikeus herkutella. Vi*tu kaiken ei tarvitse olla aina yhtä v'tun ankeutta, vaikka olisi vähissä varoissa elävä perhe. Sinunlaiset vatipäät saisi pitää rupisen päänsä kiinni. Terveisin työssä käyvä yh, jolla on varaa ostaa maskit, mutta joka osaa myös asettua heidän asemaansa joilla ei ole varaa. Sitä kutsutaan empatiaksi, sitä jota sulle ei ole jaettu.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa näissä keskusteluissa nämä "ompele itse" tai "pese pesukoneessa" Jo alkaisi hintaa tulemaan maskeille, kun aluksi pitäisi ostaa ompelukone ja pesukone :D
Miettikää paljonko rahaa nykyihminen on valmis ihan surutta syytämään turhaan elektroniikkaan. Esim. puhelinta ja kodin viihdelaitteita jne. vaihdetaan ja uusitaan jatkuvasti. Silloin lähtevät sataset kevyesti pankkitililtä. Mutta esim. peruskarvalakkiompelukoneen saa ehkä jo satasella ja paljonko sillä saa korjattua ja fiksattua kodin tekstiilejä ja nyt vaikka tässä hetkessä ommeltua niitä maskeja? Kannattaisko harkita?
Ja pesukone nyt pitää olla joka taloudessa. Ei kai ilman kukaan pärjää? Haloo!