Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkä outo ongelma mutta mitä laitatte

Vierailija
12.08.2013 |

päälle jos lähdette talvella etelän reissulle vaikka espanjaan?

en ole koskaan matkustellut joten ihan perus jututkin epäselviä

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menette taksilla kentälle niin sehän on lämmin. Ehkä varvastossuja ei kannata laittaa jalkaan kuitenkaan. Riippuu varmaan siis siitä, joudutteko värjöttelemään ulkosalla esim. bussia odotellen. 

Vierailija
2/10 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu kerroksittain vaatteita, ja koneeseen tukevammat kengät, käsimatkatavaroissa sitten varvasossut. Olen lennellyt paljon vaihdollisia matkoja niin olen tottunut myös varaamaan käsimatkatavaroihin yhden vaatekerran (joku rypistymätön mekko esim menee pieneen tilaan. Sieltä voi sitten kohteen kentällä vaihtaa tilanteeseen sopivaa tai riisua päällimmäisiä pois :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennarit, farkut, t-paita, huppari/villatakki. Jos on luvattu hirveää hellettä niin käsimatkatavaroihin jotain kevyempää, mutta ei esim. manner-Espanjassa ole talvella hirveän kuuma.

Vierailija
4/10 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita viestejä on ala-peukuttanut??

Vierailija
5/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän minne on menossa, mutta Espanjassakin voi talvella sataa lunta. Sääennusteen mukaan siis. Jos olen menossa paikkaan, missä on varmasti +25, olen pukenut taksimatkalle jakun ja huivin, mihin kääriytyä. Ainoastaan yhden kerran jouduin laittamaan matkakohdetta tarvetta talvisemmat kengät, koska lunta oli yöllä tullut 25 cm, meillä päin (Espoon Mankkaalla) ei oltu aurattu ja taksi ei päässyt kuin 100m päähän.

Helsinki-Vantaalla on vaatesäilytys, mihin voi jättää talvipompan ja -kengät useammaksikin viikoksi jos tulee -30 pakkasilla kentälle esim julkisilla.

Vierailija
6/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele jättämään talvitamineita autoon! Siis ainakaan jos auto jää lentoparkkiin , ulos. Itselleni kävi niin että sain kanarian reissun jälkeen kaivaa auton ilman hanskoja ihan mielettömästä lumikasasta, ja kun sain takin sielä päälleni oli sekin ihan v*n kylmä :/

Meillä on usein juuri kerrospukeutumista, kentällä pakataan ruumaan meneviin laukkuihin takit ja talvikengät. kotimatkalla talvivaatteet pakataan käsimatkatavaroihin, jotta ovat helposti saatavilla suomessa.

Vierailija
7/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tuota hirveää stressaamista alapeukuista, kun niistä pitää aina kitistä ja alapeukkuja saaneet pyytävät perustelemaan, että MIKSI NÄIN. Mitä väliä, jos joku random painaa peukkua alaspäin, ehkä on vaan eri mieltä, tai haluaa ärsyttää. Ja tuo kysely osoittaa, että monen kohdalla se toimii...

Vierailija
8/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me on menty taksilla kentälle eli on vähän kevyempää kuin ne Suomen olosuhteiden talvivaatteet mutta ei nyt ihan hellevaatteissa ole lähdetty. ELi esim. farkut, t-paita, ohut neule ja kesätakki ja jalassa jotkut kävelykengät/tennarit/ballerinat/purjehduskengät. Tämä tietysti onnistuu, kun asuu lähellä kenttää. Jos lähtee jostain Joensuusta ja pitää ensin tulla Helsinkiin vaikkapa edellisenä päivänä, niin varmaan ei auta muu kuin ottaa niitä talvivaatteitakin mukaan.

Vierailija
9/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari, farkut, tennarit täälläkin päällä koneessa. Oma auto jää parkkiin lentokentälle ja sinne jätetään automatkan aikana päällä olleet toppatakki ym.

Vierailija
10/10 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on lähtiessä ollut hame, toppi, paksuhkot sukkahousut ja neulepaita. Näillä tarkenee Suomessa ja lämpimässä voi ottaa sukkahousut ja neulepaidan pois. Ja me ollaan menty omalla autolla kentälle, autoon jää sitten talvitakki odottamaan paluuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan