Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka juoruaa

Vierailija
13.08.2020 |

He, jotka tykkää levitellä juoruja ja mässäillä huhuilla: Käykö koskaan mielessä että juoru saattaa olla muunneltu totuus tai puhdas valhe? Ja entäpä tuleeko pieneen mieleenkään se oma tarkoitusperä kun suunsa avaa jauhaakseen toisten ihmisten elämästä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoruaminen on mahtavaa ajanvietettä.

En ymmärrä miten se voi joillekin olla niin jäätävä tabu ja paha asia. Mikäs sen mielenkiintoisempi keskustelunaihe kuin toiset ihmiset ja heidän edesottamuksensa?

Ihan sinulle tiedoksi; pahat puheet,juorut ja selän takana pilkkaaminen saattavat ajaa ihmisen itsemurhan partaalla- siitä käytetään nimitystä henkinen VÄKIVALTA! Jos et itse ole sen kohteeksi milloinkaan joutunut, niin vähän heikkoahan sinun käsityskykysi on sen suhteen,miten valtavaa vahinkoa perättömät puheet voivat aikaansaada esim.työyhteisöissä ja esim. lasten/ perheiden elämässä. Ja sitten ihmetellään,miksi mielenterveysongelmat kasvavat ja ihmiset syrjäytyvät jo nuorena. Jokainen juoruilija ja pas..kan puhuja on oksettava omassa täydellisessä onttoudessaan ja kyvyttömyydessään empatiaan- älykkyysosamäärä kun ei näillä riitä sen tajuamiseen,että aina on enemmän,mitä ulospäin vieraiden silmään näkyy. Rikoslaissa tunnetaan kunnianloukkaus ja perätön ilmianto ja aivan syystä- juoruämmät virastoissa,kouluissa,terveydenhuollossa ja muissa työyhteisöissä ovat tämän maan syöpä ' hyväähän minä vain tarkoitin..' voi helv..tti T.juoruämmien, valehtelijoiden ja panettelijoiden perhettäni, mainettani sekä kokonaisvaltaista terveyttäni vakavasti vahingoittaneen mustamaalamisen vuoksi syrjäytynyt ja pysyvästi työkyvytön

En jaksanut lukea tuota järjetöntä meuhkaamista kuin pari lausetta. Muista ihmisistä puhuminen on todella kaukana henkisestä väkivallasta. Kannattaa vaikka googlettaa kyseinen termi ennen kuin alkaa sylki lentää.

Ja kuten sanoin, olen ollut niin juoruilun kuin perättömien huhujenkin kohteena.

Hengitä.

4

Vierailija
42/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän kaukaa kaikki juoruämmät. Vinkkinä heidän seurassaan viihtyville, voitte olla ihan varmoja, että olette osa juorumateriaalia. Kaikki kertomanne kiertää eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt piti ihan kaivella juorun määritelmä ettei mene puurot ja vellit sekaisin. Sivistyssanakirjan mukaan juoru on määritelty seyraavasti: Tavallinen, tavallisesti johonkin henkilöön liittyvä huhu, joka koskee jotakin intiimiä tai epäedullista seikkaa.

Esimerkiksi: Ilkeämielinen juoru. Seurapiirijuorut. Levittää juoruja työtovereitaan.

Että on todellakin ero sillä jos keskustelee jonkun kanssa kaverista joka ei ole paikalla vilpittömästi ja aidosti kiinnostuneena siitä että esim kaikki kaverilla hyvin.

Ap

Onkohan Lissulla kaikki hyvin, Maija oli kuulemma nähnyt sen konttaamassa ojassa viime viikonloppuna?

Vierailija
44/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Leena sitten? Sen mies pettää sitä selän takana ja lapsi käyttää huumeita. Ihan itse mulle kertoi...

Vierailija
45/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrän kaukaa kaikki juoruämmät. Vinkkinä heidän seurassaan viihtyville, voitte olla ihan varmoja, että olette osa juorumateriaalia. Kaikki kertomanne kiertää eteenpäin.

Tämä.

Vierailija
46/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkikielessä juoruilulla yleensä tarkoitetaan ikävää juoruilua eikä mitä tahansa muista ihmisistä puhumista.

Jos tulee mieleen kertoa jotain toisesta tämän selän takana, voi punnita siltä kannalta pahastuisiko sen kohde jos sattuisi kuulemaan. Jos ei ole aivan varma haluaako kohde tiedon jakoon, on parempi varmuuden vuoksi olla levittämättä asiaa. Hän kertoo kyllä itse niille keille haluaa.

Ja sen pitäisi olla selvää, ettei pelkkiä kolmannen, neljännen tai ties monenneko osapuolen kautta kuultuja puheita levitetä sellaisenaan eteenpäin.

Vierailija
47/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkikielessä juoruilulla yleensä tarkoitetaan ikävää juoruilua eikä mitä tahansa muista ihmisistä puhumista.

Jos tulee mieleen kertoa jotain toisesta tämän selän takana, voi punnita siltä kannalta pahastuisiko sen kohde jos sattuisi kuulemaan. Jos ei ole aivan varma haluaako kohde tiedon jakoon, on parempi varmuuden vuoksi olla levittämättä asiaa. Hän kertoo kyllä itse niille keille haluaa.

Ja sen pitäisi olla selvää, ettei pelkkiä kolmannen, neljännen tai ties monenneko osapuolen kautta kuultuja puheita levitetä sellaisenaan eteenpäin.

Tämä.

Vierailija
48/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joillekin suuri nautinto, että saa juoruilla muista ihmisistä. 

Vierailija
49/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eckhart Tollen kirjassa Uusi Maa käsiteltiin asiaa. Juoruaminen on heikon itsetunnon merkki ja juoruamalla ihminen pönkittää omaa egoaan. Hetken aikaa juoruava ihminen kokee olevansa tärkeä ihminen, koska hän tietääkin jotain mitä se toinen ihminen ei vielä tiedä.

Vierailija
50/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoruaminen on mahtavaa ajanvietettä.

En ymmärrä miten se voi joillekin olla niin jäätävä tabu ja paha asia. Mikäs sen mielenkiintoisempi keskustelunaihe kuin toiset ihmiset ja heidän edesottamuksensa?

Ihan sinulle tiedoksi; pahat puheet,juorut ja selän takana pilkkaaminen saattavat ajaa ihmisen itsemurhan partaalla- siitä käytetään nimitystä henkinen VÄKIVALTA! Jos et itse ole sen kohteeksi milloinkaan joutunut, niin vähän heikkoahan sinun käsityskykysi on sen suhteen,miten valtavaa vahinkoa perättömät puheet voivat aikaansaada esim.työyhteisöissä ja esim. lasten/ perheiden elämässä. Ja sitten ihmetellään,miksi mielenterveysongelmat kasvavat ja ihmiset syrjäytyvät jo nuorena. Jokainen juoruilija ja pas..kan puhuja on oksettava omassa täydellisessä onttoudessaan ja kyvyttömyydessään empatiaan- älykkyysosamäärä kun ei näillä riitä sen tajuamiseen,että aina on enemmän,mitä ulospäin vieraiden silmään näkyy. Rikoslaissa tunnetaan kunnianloukkaus ja perätön ilmianto ja aivan syystä- juoruämmät virastoissa,kouluissa,terveydenhuollossa ja muissa työyhteisöissä ovat tämän maan syöpä ' hyväähän minä vain tarkoitin..' voi helv..tti T.juoruämmien, valehtelijoiden ja panettelijoiden perhettäni, mainettani sekä kokonaisvaltaista terveyttäni vakavasti vahingoittaneen mustamaalamisen vuoksi syrjäytynyt ja pysyvästi työkyvytön

En jaksanut lukea tuota järjetöntä meuhkaamista kuin pari lausetta. Muista ihmisistä puhuminen on todella kaukana henkisestä väkivallasta. Kannattaa vaikka googlettaa kyseinen termi ennen kuin alkaa sylki lentää.

Ja kuten sanoin, olen ollut niin juoruilun kuin perättömien huhujenkin kohteena.

Hengitä."

Mikä pakotti kommentoimaan,kun et selkeästikään ymmärrä, mistä kommentissani oli kyse? Henkisen väkivallan kohteena olemisesta minulla on ikävä kyllä niin pitkä kokemus, että sinuna pitäisin suuni ihan kiltisti kiinni asioista,mistä et mitään tajua tai kommenttiani koskien tiedä. Halveksivasti kirjoitat sinulle tuntemattoman ihmisen tekstin olevan ' järjetöntä meuhkaamista'-kertoopa omasta luonteestasi ja tietämättömyydestäsi aika paljonkin. Osoita ja perustele, mikä tekstissä oli järjetöntä ja meuhkaamista? Vai osuiko omaan nilkkaan nyt jotain..

Vierailija
51/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset juoruavat, sinäkin tekopyhä ap. Aina kun keskustelun kohteena on ihminen joka ei ole paikalla ja asiat jotka eivät suoranaisesti keskustelijoille kuulu ja joista heillä ei ole ensikäden tietoa, se on juoruamista.

Ei todellakaan kaikki ihmiset juorua! Vastauksesi kertoo enemmän sinusta ja lähipiiristäsi kuin meistä muista.

Totta, narsistit puhuvat vain itsestään ja tarpeeksi introvertit ei puhu yhtään mitään, yhtään kenenkään kanssa.

Näytä minulle äiti, joka ei ole koskaan puhunut lapsistaan ja heidän tekemisistään tai anoppi, joka ei ole puhunut miniästään tai miniä anopistaan. Vaimo miehestään ja miehen menoista tai keskustellut puolison kanssa naapurin oudoista liikkeistä, jos sellaisia näkyy. Työkaveri, joka ei ole koskaan kommentoinut jotain ei paikalla ollutta kollegansa jne.

Ihmiset juoruavat vaikka mitä, mutta sinä et ehkä sitten laske sitä kaikkea puhetta siksi tai et kuuntele mitä sanotaan.

Vierailija
52/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarkoita. Se voi olla pahantahtoista, mutta ei mitenkään välttämätöntä. Se on juorumista kun kertoo saaneensa selville, että joku muu on raskaana, jollain on uusi poikaystävä tai joku pääsi opiskelemaan lääketieteelliseen ja kertoo tästä muille. Eikä se tarkoita, että ihmiset tahtovat pahaa näille henkilöille, kunhan vaan juoruvat.

Selän takana panettelu on sitten tuota ns. pahantahtoista puhumista.

Vierailija
53/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
54/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
55/57 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä idiootit uskoo kaiken mitä syötetään. 🤔

Jotkut ei myöskään ajattele levittäessään sitä sun tätä juttua, että siitä voi olla haittaa toisten työelämälle, yritykselle ja perheelle/läheisille jne. 

Minkälaiset mielenterveysvaikutukset myös voi olla ja heijastuvat myös muuhun terveyteen 😬

Vierailija
56/57 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jotkut juoruilijat nolostumaan, kun olen sanonut, että poistun seurastanne koska minulla ei ole tapana juoruta eikä vatvoa muiden ihmisten asioita. Teen vastakin näin vaikka siinä sitten katkeaisi jokunen kaverisuhdekin, juoruaminen on epähienoa ja moukkamaista.

Vierailija
57/57 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen aloitus, kiitos.

Osoittaahan se täydellistä keskenkasvuisuutta, vajautta ja sairaalloisuutta, jos ei pysty keskustelemaan normaalisti, panettelematta muita ihmisiä. Monet ovat vielä tehtävässä ja asemassa, jossa on vaitiolovelvollisuus. Aivan kuin eivät ikinä olisi siitä kuulleetkaan.

Joutilailla on aina aikaa vatvoa ja vatkata toisten asioita, kun eivät osaa edes omiaan hoitaa. Ja toiset tollukat ja toopet tekevät sitten päätöksiä näiden panettelujen perusteella. Typerysten kilpailu, panettelemalla muita, (rahasta, vallasta, naimakaupoista, julkisuuden näkyvyydestä jne.) saa aikaan vastenmielisen ja tunkkaisen ilmapiirin, eivät vain hoksaa, että eräänä päivänä häijyys kopsahtaa omaan nilkkaan. Niinhän se aina on ollut. On ne työpaikat, joihin ei saada ketään töihin, ovat ne paikkakunnat, joissa kukaan ei viihdy, ovat ne yritykset, jotka ovat "epäsuosiossa", ovat ne suvut, joita kaihdetaan em. syistä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi