Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi kipeänä, kumpi vanhemmista jää kotiin

Vierailija
11.05.2023 |

Eli lapseni sairastui, olin itse viime viikolla kipeä ja sairaslomalla töistä. Nyt työnantaja kysyy voiko mies jäädä kotiin vuorostaan, eli luo vähän painetta että olisi toisen jäätävä nyt. Noh, mies yrittäjä, minä normaali rivityöntekijä, minä saan sairasloman palkkaa, mies ei joten meidän kannalta minun jääminen pois töistä lasta hoitamaan on kannattavampi mutta voinko sen noin perustella töihin ilman että saan kakkaa niskaan 😁

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuossa tapauksessa saisi palkallista hoitovapaata sairaan lapsen hoitoon, pitäisi pystyä osoittamaan, että mies ei ole ollut kotona lapsen kanssa ja sehän ei yrittäjältä onnistu noin vain, ellei yritystoiminta ole selkeästi kodin ulkopuolella tapahtuvaa. Työnantajalla kun on tämä oikeus varmistaa, että toinenkin vanhempi ei ole ollut paikalla.

Vierailija
2/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä otata seuraavaksi palkatonta vaapaata jos vielä jäät lisää kotiin. Näin se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tuossa tapauksessa saisi palkallista hoitovapaata sairaan lapsen hoitoon, pitäisi pystyä osoittamaan, että mies ei ole ollut kotona lapsen kanssa ja sehän ei yrittäjältä onnistu noin vain, ellei yritystoiminta ole selkeästi kodin ulkopuolella tapahtuvaa. Työnantajalla kun on tämä oikeus varmistaa, että toinenkin vanhempi ei ole ollut paikalla.

No meillä mies tekee koneurakointia jota ei kotoa käsin tehdä eli pystyy kyllä todistamaan olleensa traktorin puikoissa eikä kotona 😊

Vierailija
4/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä otata seuraavaksi palkatonta vaapaata jos vielä jäät lisää kotiin. Näin se menee.

Miksi jos meille kuuluu palkallinen sairasloma? Viime viikolla olin kaksi päivää pois, tällä viikolla päivän tai kaksi.

Vierailija
5/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse mitenkään perustella. Meillä pitää viedä sairaasta lapsesta lääkärintodistus työnantajalle, neuvolasta soitolla saatu sairauslomatodistus ei kelpaa.

Vierailija
6/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä mies tekee koneurakointia jota ei kotoa käsin tehdä eli pystyy kyllä todistamaan olleensa traktorin puikoissa eikä kotona 😊

No silloinhan se asiakas varmasti kirjoittaa asiasta todistuksen kellonaikoineen.

Vierailija
7/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse perustella kanna uudelleen, vaan sanoa ettei valitettavasti voi.

Vierailija
8/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse perustella kanna uudelleen, vaan sanoa ettei valitettavasti voi.

*kannattavuudella

Vierailija
9/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta. Meillä kipeän lapsen kanssa useammin on jäänyt kotiin lasten isä (yrittäjä) jonka työt joustaa paremmin kuin minun.

Vierailija
10/10 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin ko. alan TES:sistä.