Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka juoruaa

Vierailija
13.08.2020 |

He, jotka tykkää levitellä juoruja ja mässäillä huhuilla: Käykö koskaan mielessä että juoru saattaa olla muunneltu totuus tai puhdas valhe? Ja entäpä tuleeko pieneen mieleenkään se oma tarkoitusperä kun suunsa avaa jauhaakseen toisten ihmisten elämästä?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt piti ihan kaivella juorun määritelmä ettei mene puurot ja vellit sekaisin. Sivistyssanakirjan mukaan juoru on määritelty seyraavasti: Tavallinen, tavallisesti johonkin henkilöön liittyvä huhu, joka koskee jotakin intiimiä tai epäedullista seikkaa.

Esimerkiksi: Ilkeämielinen juoru. Seurapiirijuorut. Levittää juoruja työtovereitaan.

Että on todellakin ero sillä jos keskustelee jonkun kanssa kaverista joka ei ole paikalla vilpittömästi ja aidosti kiinnostuneena siitä että esim kaikki kaverilla hyvin.

Ap

Vierailija
22/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä juoruilusta, koska kuvittelen aina itseni juoruilun kohteen tilalle ja siitä tulee paha olo. Pahimmat juoruakat joihin olen törmännyt, ovat sitten itse pöyristyneitä jos kuulevat juoruja itsestään. Vähän ristiriitaista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoruaminen on mahtavaa ajanvietettä.

En ymmärrä miten se voi joillekin olla niin jäätävä tabu ja paha asia. Mikäs sen mielenkiintoisempi keskustelunaihe kuin toiset ihmiset ja heidän edesottamuksensa?

Eipä ole sitten sinulla noita edesottamuksia ilmennyt, mutta jos ilmenisi, raportoisit ne heti ajanvietteeksi.

En tajunnut yhtään tätä kommenttia.

4

Tarkoitettiin ilmeisesti sitä, että sinusta ei tietääksesi olla juoruiltu selän takana, ja jos niin tehtäisiin ja saisit kuulla siitä, niin se olisi sinulle täysin ok, koska "ajanvietettä".

Vierailija
24/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut ystävyyden heidän kanssa, jotka juoruavat muiden ystäviensä asioita minulle. Eikä tämä ollut ainoa syy, vaan samoista ihmisistä tuli ilmi muitakin negatiivisia puolia.

Vierailija
25/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoruaminen on mukavaa...

---

Tätä en voi käsittää. Ehkä juuri tämän takia minulla ei ole montakaan naisystävää.

Vierailija
26/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten se voi joillekin olla niin jäätävä tabu ja paha asia. Mikäs sen mielenkiintoisempi keskustelunaihe kuin toiset ihmiset ja heidän edesottamuksensa?

Eipä ole sitten sinulla noita edesottamuksia ilmennyt, mutta jos ilmenisi, raportoisit ne heti ajanvietteeksi.

En tajunnut yhtään tätä kommenttia.

4

Tarkoitettiin ilmeisesti sitä, että sinusta ei tietääksesi olla juoruiltu selän takana, ja jos niin tehtäisiin ja saisit kuulla siitä, niin se olisi sinulle täysin ok, koska "ajanvietettä".

Juurikin näin. Saa juoruilla vapaasti. On minusta levitelty täysin perättömiäkin rankkoja väitteitä, mutta ei sekään kaatanut maailmaani. Normaali juoruilu on tosi jees.

4

Vierailija
27/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt piti ihan kaivella juorun määritelmä ettei mene puurot ja vellit sekaisin. Sivistyssanakirjan mukaan juoru on määritelty seyraavasti: Tavallinen, tavallisesti johonkin henkilöön liittyvä huhu, joka koskee jotakin intiimiä tai epäedullista seikkaa.

Esimerkiksi: Ilkeämielinen juoru. Seurapiirijuorut. Levittää juoruja työtovereitaan.

Että on todellakin ero sillä jos keskustelee jonkun kanssa kaverista joka ei ole paikalla vilpittömästi ja aidosti kiinnostuneena siitä että esim kaikki kaverilla hyvin.

Ap

Usein juoruilla painetaan entistä alemmaksi. Olisikin edes edistävää juoruilua eikä hajottavaa. Hurskastelua. Juoruilu saattaa vaikuttaa jopa ihmisten suhtautumiseen juoruilun kohteeseen. Kyllä sen huomaa ihmisten käytöksestä nopeaan, että just just sontaa on puhuttu.

Vierailija
28/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Usein juoruilla painetaan entistä alemmaksi. Olisikin edes edistävää juoruilua eikä hajottavaa. Hurskastelua. Juoruilu saattaa vaikuttaa jopa ihmisten suhtautumiseen juoruilun kohteeseen. Kyllä sen huomaa ihmisten käytöksestä nopeaan, että just just sontaa on puhuttu.

Näinpä. Jotkut ovat vielä niin tyhmiä, että uskovat mitä tahansa.

Vierailija
29/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos juoruilee (tyyliin näin ole kuullut) toiselle tämän tuttavasta tai sukulaisesta.

Onko se infoa.

Vierailija
30/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

* mummeli * kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Tätä en voi käsittää. Ehkä juuri tämän takia minulla ei ole montakaan naisystävää.

Ei mullakaan. Luottamus menee.

Vierailija
31/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä myös sitä omaa huonommuuden tunnetta peitelläkseen/ porukkaan kuulumisen tunnetta saadakseen

Vierailija
32/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

* mummeli * kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

En voi käsittää minäkään. Minulla on onneksi pari mukavaa naisystävää mutta he ovat enemmän asia- kuin ihmiskeskeisiä, mikä sopii minulle hyvin. Saadaan viriteltyä keskustelua muista asioista kuin toisten ihmisten tekemisistä. Ne sosiaaliset ja ihmisläheiset naiset paljastuvat yleensä jossain vaiheessa rajattomiksi juorukelloiksi, joilla ei ole mitään muita kiinnostuksen kohteita kuin toiset ihmiset ja heidän ruotimisensa.

Vierailija
33/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jos juoruilee (tyyliin näin ole kuullut) toiselle tämän tuttavasta tai sukulaisesta.

Onko se infoa.

Näillä juoruajilla on aina tämä tyyli aloittaa: "älä sit kerro tätä eteenpäin, mutta..." ja juuri tuo "näin olen kuullut" tai "näin ymmärsin" tulee usein juoruilijan suusta.

Vierailija
34/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

* mummeli * kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Tämä vasta surullista onkin. Naiset itse pitävät puheessaan yllä stereotypioita sukupuolestaan.

Juoruilu ei todellakaan ole sukupuolisidonnainen aktiviteetti.

4

Vierailija
35/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku olisikin tehnyt jotain poikkeavaa, sensaatiomaista, typerää, häpeällistä, mokannut, eronnut, karannut jne. jne - mitä sitten? Ei se minun napaa kutita tippaakaan. Ei liity minun elämään. Omassa elämässä on tarpeeksi sisältöä ja mielenkiintoisia asioita. Ei ole aikaa, energiaa tai mielenkiintoa vatkata muiden asioita. Voiko tätä juoruilijat käsittää? Että jotain vaan ei kiinnosta muiden tekemiset.

Vierailija
36/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sinulle tiedoksi; pahat puheet,juorut ja selän takana pilkkaaminen saattavat ajaa ihmisen itsemurhan partaalla- siitä käytetään nimitystä henkinen VÄKIVALTA! Jos et itse ole sen kohteeksi milloinkaan joutunut, niin vähän heikkoahan sinun käsityskykysi on sen suhteen,miten valtavaa vahinkoa perättömät puheet voivat aikaansaada esim.työyhteisöissä ja esim. lasten/ perheiden elämässä. Ja sitten ihmetellään,miksi mielenterveysongelmat kasvavat ja ihmiset syrjäytyvät jo nuorena. Jokainen juoruilija ja pas..kan puhuja on oksettava omassa täydellisessä onttoudessaan ja kyvyttömyydessään empatiaan- älykkyysosamäärä kun ei näillä riitä sen tajuamiseen,että aina on enemmän,mitä ulospäin vieraiden silmään näkyy. Rikoslaissa tunnetaan kunnianloukkaus ja perätön ilmianto ja aivan syystä- juoruämmät virastoissa,kouluissa,terveydenhuollossa ja muissa työyhteisöissä ovat tämän maan syöpä ' hyväähän minä vain tarkoitin..' voi helv..tti T.juoruämmien, valehtelijoiden ja panettelijoiden perhettäni, mainettani sekä kokonaisvaltaista terveyttäni vakavasti vahingoittaneen mustamaalamisen vuoksi syrjäytynyt ja pysyvästi työkyvytön

Vierailija
37/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sinulle tiedoksi; pahat puheet,juorut ja selän takana pilkkaaminen saattavat ajaa ihmisen itsemurhan partaalla- siitä käytetään nimitystä henkinen VÄKIVALTA! Jos et itse ole sen kohteeksi milloinkaan joutunut, niin vähän heikkoahan sinun käsityskykysi on sen suhteen,miten valtavaa vahinkoa perättömät puheet voivat aikaansaada esim.työyhteisöissä ja esim. lasten/ perheiden elämässä. Ja sitten ihmetellään,miksi mielenterveysongelmat kasvavat ja ihmiset syrjäytyvät jo nuorena. Jokainen juoruilija ja pas..kan puhuja on oksettava omassa täydellisessä onttoudessaan ja kyvyttömyydessään empatiaan- älykkyysosamäärä kun ei näillä riitä sen tajuamiseen,että aina on enemmän,mitä ulospäin vieraiden silmään näkyy. Rikoslaissa tunnetaan kunnianloukkaus ja perätön ilmianto ja aivan syystä- juoruämmät virastoissa,kouluissa,terveydenhuollossa ja muissa työyhteisöissä ovat tämän maan syöpä ' hyväähän minä vain tarkoitin..' voi helv..tti T.juoruämmien, valehtelijoiden ja panettelijoiden perhettäni, mainettani sekä kokonaisvaltaista terveyttäni vakavasti vahingoittaneen mustamaalamisen vuoksi syrjäytynyt ja pysyvästi työkyvytön

❤️

Vierailija
38/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuosta henkisestä väkivallasta. Olen pahoillani että olet joutunut tuollaista kokemaan. Voimia

Vierailija
39/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weak people spread rumors, stupid people believe them!

Onhan näitä elämän aikana kuullut monenlaisia juttuja jotka pilanneet toisten elämän kokonaan. Juoruajat vain nauraa, eivät osaa edes hävetä saati anteeksi pyytää. Pitäisi oikeasti saada helpommin oikeutta ja tuomioita, muuten tämä ei tule muuttumaan.  Ihmiset on sairaita.

Vierailija
40/57 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruilua on tutkittu ihan akateemisella tasolla ja tutkimusten mukaan kaikki juoruilevat.  Ja vielä lähes joka päivä. Juoruilu on sosiaalista liimaa. Hyväntahtoinen juoruilu on yksi tapa  tarkastella elämää ja analysoida asioita, peilata omaa elämää ja sen tapahtumia muiden ihmisten kokemuksiin. Se helpottaa reflektoimista ja voi opettaa uutta.  Pahantahtoinen juoruilu sen sijaan voi olla hyvin vahingollista. Oletan, että ap kirjoittaa nimenomaan pahantahtoisesta juoruilusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän