Naapuri parkkeeraa kiinni autooni
Mitä tehdä? Tämä on toistuvaa: parkkeeraa niin kiinni, etten saa ovia kunnolla toiselta puolelta auki, väliä on noi 10 cm. Lapset pitäisi saada autoon ja vöihin...joo-o. Kyseinen henkilö on nainen, yh, eli on lapsia itselläänkin. On sanottu monesti, pantu lappu, lähetetty emailia...ei vaikutusta. Ystävällisesti olen selittänyt, miksi jokaisen yhtiössä tulisi parkkeerata ruutunsa keskelle - ei vaikutusta. Valitteli vaan, että "se on niin hankalaa saada tuo auto tohon keskelle".
Asia otettu esiin yhtiökokouksessa: ei vaikutusta.
Olen parkeerannut myös välillä omani aivan kiinni, että huomaa miten hankalaa on kömpiä pelkääjän paikalta ratin taakse: ei vaikutusta.
Mitä enää voin tehdä? Tympii valittaa asiasta enää, olen about 5 kertaa nyt yhteensä sanonut tuosta...
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 15:54"]
Mikähän hitto siinä muuten on että kun autojen koot kasvavat niin Suomessa parkkiruudut vaan pienenevät. Tässä maassa on niin saakelisti tyhjää lääniä joka paikassa niin mikä noiden parkkiruutujen ongelma on ettei niistä vaan tehdä isompia? Jenkeissä yhden parkkiruudun koko on väh. kolme kertaa meikäläisten perusparkkiruutu. Muualla Euroopassa yksi ja puoli tai kaksi. Minulle tulee kamala ahtaan parkkipaikan kammo aina kun palaan Suomeen!
[/quote]
Vähän menee aiheen vierestä, mutta tämä on niin totta! Muistan ikuisesti, kun Jenkeissä yhdessä parkkihallissa oli nurkassa rivi paikkoja, joissa luki isolla "compact", eli oli tarkoitettu pienille autoille. Kyseiset "kompaktit" paikat olivat ainakin puolitoista kertaa perinteisiä suomalaisia parkkipaikkoja suurempia. Normaalit paikat olivatkin sitten sellaisia, että katumaasturista sai ovet kunnolla auki ilman, että tarvitsi pelätä kolhimisia. Eipä siellä tarvinnut jättää matkustajia ulos autosta ennen ruutuun ajamista tai harrastaa akrobatiaa autosta ulos luikkiessa.
Itse kannatan tuota, että menet pimputtamaan naapurin ovikelloa aina kun olet lähdössä, ja pyydät siirtämään auton. Tai pyydät häntä vaikka vahtimaan lapsia, etteivät juokse auton alle ajaessasi ulos ruudusta.
Valitat isännöitsijälle ja talonyhtiölle niin kauan kunnes tekevät asialle jotain.Joka kerta kun Se auto on niin.Kyllä ne kyllästyy.Ja kans käyt joka kerta naapurin ovikelloa pimpottaa että voisko siirtää(yöaikaa suosittelen).Jos ei auta niin puukolla renkaat niin kauan että oppii,tommosia kusipäitä on paljon.Itse hommasin isännöitsijän asiaa hoitamaan ja sakkoja tilaamaan kun alkoi pihalla roikkua liikaa ihmisten autoja 60min parkkiruuduissa ja muka piha omistettiin.
Ainakin kaupungissa kerrostalon pihassa olevia autopaikkoja on yleensä liian vähän, joten ehdotus paikkojen leventämisestä ja vähentämisestä sopii harvaan yhtiöön. Aloittajalla on raivostuttava tilanne, mutta koska naapureita ei voi valita niin ainoa vaihtoehto voi olla muuttaa tai vaihtaa autopaikkaa.
Mitä vit ap vinkuu riittää kun parkeeraa ruutuun. Ihan sama vaikka olis auto poikittain tai katollaan. Sillon pidetään turpa kiinni.
Laitas kuva, niin nähdään se ongelma.
Ehdota naapurille, että vaihdatte parkkipaikkoja keskenänne? Tuolloin naapurin parkkeeraustapa toimii sinun hyödyksi, jos hän kerran jättää kuskin puolelle aina reilusti tilaa. Sinun toisella puolella olevaa naapuria voi alkaa ärsyttää, mutta hän voi jatkaa tappelua sinun puolesta...
Kuulostaa niin tutulta! Mieleentulevia keinoja yllämainittujen lisäksi: parkkeeraa autosi pokkana naapurin auton taakse. Kun tulee vänisemään, niin sano että kun siihen omaan ruutuun ei vieläkään millään autoa saa niin olkoon sitten tuossa. Tai kun näet kotiin tullessasi naapurin väärin pysäköidyn auton, jää autoon ja soita äänitorvea täysillä niin kauan että ko. naapuri tai joku muu tulee paikalle ja selitä sitten syy.
Meillä on kokemusta kaikesta tässä ketjussa mainitusta entisen taloyhtiön ajoilta, mutta asialle ei voinut tehdä mitään, koska yhtiö oli vanha ja tilaa rajallisesti, niin paikkoja ei vain voinut suurentaa. Ja vaikka yhden paikan tilan olisi jakanutkin muiden kesken, ei se olisi tehnyt muutosta, ruudut olisivat leventyneet vain muutaman sentin. Ärsyttävintä oli se, etteivät ruudut edes olleet aivan samankokoisia, niin silti nämä leveämpienkin ruutujen kuskit parkkeerasivat miten sattuu.