Naapuri parkkeeraa kiinni autooni
Mitä tehdä? Tämä on toistuvaa: parkkeeraa niin kiinni, etten saa ovia kunnolla toiselta puolelta auki, väliä on noi 10 cm. Lapset pitäisi saada autoon ja vöihin...joo-o. Kyseinen henkilö on nainen, yh, eli on lapsia itselläänkin. On sanottu monesti, pantu lappu, lähetetty emailia...ei vaikutusta. Ystävällisesti olen selittänyt, miksi jokaisen yhtiössä tulisi parkkeerata ruutunsa keskelle - ei vaikutusta. Valitteli vaan, että "se on niin hankalaa saada tuo auto tohon keskelle".
Asia otettu esiin yhtiökokouksessa: ei vaikutusta.
Olen parkeerannut myös välillä omani aivan kiinni, että huomaa miten hankalaa on kömpiä pelkääjän paikalta ratin taakse: ei vaikutusta.
Mitä enää voin tehdä? Tympii valittaa asiasta enää, olen about 5 kertaa nyt yhteensä sanonut tuosta...
Kommentit (48)
Aina voi soittaa myös miliisille ja ilmoittaa väärin pysäköidystä autosta.
Tai soitat hinurille ja pyydät hinaamaan "autosi" pajalle kun on avaimet kateissa ja pitäis viedä avattavaksi.
Hehee, tää muuten toimii. Ei ne siinä mitään tarkastele, vaan nostavat rotiskon kyytiin.
Hanki sellainen punainen/oranssi pyörissä käytettävä heijastin-varoituslippu (siis se jonka saa sinne sivulle sojottamaan välimatkan takaamiseksi. Asenna (jotenkin) se lippu siihen omaan autoosi niin että se lippu sojottaa siis sivusuuntaan ja naapurin on pakko jättää siihen sen lipun verran väliä. Auttaisko?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 16:31"]
Aina voi soittaa myös miliisille ja ilmoittaa väärin pysäköidystä autosta.
Tai soitat hinurille ja pyydät hinaamaan "autosi" pajalle kun on avaimet kateissa ja pitäis viedä avattavaksi.
Hehee, tää muuten toimii. Ei ne siinä mitään tarkastele, vaan nostavat rotiskon kyytiin.
[/quote]
Ei se auto ole väärin pysäköity, jos se on ruudun viivojen sisällä, vaikka olisi kuinka lähellä ap:n autoa.
Pyydät isännöitsijältä uutta autopaikkaa. Tai pyydät isännöitsijää vaitamaan tuon rouvan parkkipaikan. Jos soitat isännöitsijälle joka kerta kun auto on huonosti parkkeerattu, niin se kyllästyy sun valituksiin ja tekee asialle jotain.
Teet yhtiökokoukseen virallisen esityksen, että parkkipaikkoja vähennetään ja levennetään (jollet saa uutta paikkaa).
Mutta jos on ruudun sisäpuolella, niin se on laillista.
Minä printtaisin netistä autokoulujen esitteitä ja jättäisin niitä tuulilasinpyyhkijään kiinni...
Ja oikeasti mua niin ottaa päähän ne naiset jotka selittävät etteivät halua ajaa autolla kun ovat niin huonoja kuskeja tai parkkeeraajia. Sillähän noissa asioissa paranee että niitä tekee. Minä ajoin ajokortin 26-vuotiaana ja ajelin aikani kuluksi niin paljon kuin mahdollista ja peruuttelin ja parkkeerasin autoa mahdollisimman paljon että kehittyisin siinä. (oikeastaan enemmän ärsyttää ne naiset jotka eivät "osaa" tankata autoaan.. aivan kuin se olisi jotain rakettitiedettä)
Mutta se mikä tässä nyt tuli mieleen on se, että se nainen osaa varmasti parkkeerata keskelle ruutua, muttei halua koska autosta ulos tuleminen on helpompaa kun sitä tilaa on enemmän. Aka. tyyppi on vain perinteinen suomalainen k**ipää.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 17:20"]
Minä printtaisin netistä autokoulujen esitteitä ja jättäisin niitä tuulilasinpyyhkijään kiinni...
Ja oikeasti mua niin ottaa päähän ne naiset jotka selittävät etteivät halua ajaa autolla kun ovat niin huonoja kuskeja tai parkkeeraajia. Sillähän noissa asioissa paranee että niitä tekee. Minä ajoin ajokortin 26-vuotiaana ja ajelin aikani kuluksi niin paljon kuin mahdollista ja peruuttelin ja parkkeerasin autoa mahdollisimman paljon että kehittyisin siinä. (oikeastaan enemmän ärsyttää ne naiset jotka eivät "osaa" tankata autoaan.. aivan kuin se olisi jotain rakettitiedettä)
Mutta se mikä tässä nyt tuli mieleen on se, että se nainen osaa varmasti parkkeerata keskelle ruutua, muttei halua koska autosta ulos tuleminen on helpompaa kun sitä tilaa on enemmän. Aka. tyyppi on vain perinteinen suomalainen k**ipää.
[/quote] Aka on lyhenne sanoista also known as, eikä oikein sovi korvaamaan eli-sanaa tässä yhteydessä.
Toisessa ketjussa kysellään, mitä järkeä on asua omakotitalossa. Vastauksia siihen on vaikka millä mitalla ja tämä ketju kelpaa yhdeksi niistä. Ah, oma pihatie, oma piha, jossa mahtuu tekemään U-käännöksen vaikka kärry perässä ja oma kahden auton katos. Kukaan ei pussita tai kolhi... O joy.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:59"]Mutta edelleenkin niin kauan kuin auto on omassa ruudussa, se saa siinä olla vaikka kuinka ärsyttäisi napuria!
[/quote]
Näin. Kyllä ymmärrän, että ap:tä ärsyttää. Mutta naapuri ei kuitenkaan tee mitään väärää, on vaan kusipää!
Tällaiset parkkeeraajat on varmaani samoja jotka julkisilla parkkipaikoilla parkkeeraava toisen autoon kiinni.
Ruokakaupan parkkipaikalla oli 5 autoa, jätin paikkaan jossa ei yhtään autoja lähellä, en edes kovin lähelle ulko-ovea. Tulen kaupasta ulos, jälkeeni on tullut tasan yksi auto lisää parkkipaikalle. Ajanut autoni vasemmalle puolelle niin lähelle, että ihmettelin miten olikin päässyt niin lähelle ilman peilin kolhimista. Ei auttanut kuin ryömiä repsikan puolelta sisälle. Eiollut aikaa jäädä uropa odottelemaan.
Kyllä se on. On silkkaa vittuilua ajaa se ihan lähes siihen viivalle toisen puolelle melkein. Joka taloyhtiössä on näitä sinun kaltaisia mulkkuja, jotka eivät toisista piittaa paskan vertaa vaikka sanoisi kuinka nätisti.
Kolhaise ovella. Niin minä tekisin. En tietysti omalla autolla, lainaisin jonkun kaverin huonompaa koslaa. Ei auttanut meilläkään laput, kun olin tarpeeksi monta kertaa kömpinyt vänkärin paikalta sisään autoon ilmoitin isännöitsijälle. Asuimme vuokra-asuntoja täynnä olevassa yhtiössä joten isännöitsijä uhkasi väärin pysäköijää pysäköintipaikan menettämisellä. Rupes auto menemään omaan ruutuun eikä 40cm minun ruudun puolelle.
Ovikelloa vaan soittamaan, Voisitkos siirtää autoasi.
Haet joka kerta siirtämään sen sitä, jos ei ole kotona, soita että tule siirtämään. Kyllä se oppii. Tai kavenna sen parkkiruutua isolla (matalalla) kivellä tms.
Mihin kohtaan itse ajat autosi.
Meillä on kahden pylvään välissä kaksi parkkiruutua, ja naapuri ajaa kapean pikkuautonsa niin reunaan omaa ruutuaan, että meidän leveä auto ei meinaa mahtua millään, pitää aina ajaa ihan muutamien senttien päähän. Ja naapurilla tolppaan n. 1m matkaa, meillä silleen että peili mahtuu juuri ja juuri keplottelemalla ohi pylvään.
Mutta edelleenkin niin kauan kuin auto on omassa ruudussa, se saa siinä olla vaikka kuinka ärsyttäisi napuria!
Vaihtakaa ruudut päikseen, jos sun omaan on helpompi pysäköidä. Ei sen naapurin auto kovin reunassa voi olla, jos saat ovesi auki.
Oletteko ihan konkreettisesti näyttäneet, että katso nyt, ei mahdu.
Niin kauan kun se naapuri parkkeeraa autonsa ruutujen sisäpuolelle, auto on oikein parkkeerattu. Ihan perseestä kyllä kuitenkin että parkkiruudut ja parkkipaikatkin ovat niin ahtaita ja monesti auton iso kääntösäde pakottaa parkkeeraamaan liian lähelle viereistä autoa. Pienemmissä autoissa ei toki ole isoa kääntösädettä ja parkkeeraamisen luulisi olevan helppoa ja ketterää.
Kieltämättä ottaisi kyllä itseänikin päähän jos oman auton ovia ei edes sen vertaa mahdu parkkipaikalla avaamaan että saa lapset ym. pakattua autoon.
Hei käys tosiaan pimputtamassa naapurin kelloa seuraavalla kerralla ja vaadi katsomaan lapsia tai siirtämään kotteronsa.
Pitääkö niitä lapsia tehdä jos on tollanen parkkipaikka?