Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä uusi nainen, miten käy yhteisen talon?

Vierailija
12.08.2013 |

Sain kuulla perjantaina että miehelläni on toinen nainen, meillä yksi yhteinen lapsi. Olemme vasta rakentaneet talon (1,5 vuotta). Lainaa talosta on reippaasti. Miehelläni ei jatku työt enää tämän viikon jälkeen, minulla vakituinen työ ja hyvät tulot. Minä pystyisin yhteisen talon lunastamaan mutta mieheni ei, mieheni kuitenkin vaatii että minun tulisi muutta pois ja hän pitäisi talon. Hän vaatii myös että kunnes saan oman asunnun tulee meidän lapsen asua mieheni luonna jonne myös uusi puoliso on jo muuttamassa. Minä en halua että mies jää taloon asumaan. Voinko estää miestäni "heittämästä" minua pihalle?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies saa ensiviikon aikana hankkia itsensä ulos talostamme. En minä ala häntä siellä katselemaan enää yhtään enempää. Jos ei muuta muuttakoot uuden naisensa luokse. Siellähän häntä hoidetaan ja hyysätään kuten alkuun sanoi.

Vierailija
62/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen käytös on ihan "normaali" reaktio, kun alkaa ymmärtää mitä oikeasti on tekemässä.

Vinkki: Älä anna periksi missään asiassa. Älä ota miestä takaisin heikolla hetkellä. Muista miten hän on käyttäytynyt ja sinua loukannut. Mies saattaa säikähtää, kun tajuaa oikeasti mitä on menettämässä, ja siksi käytös heittelee. Pidä pintasi. Mies ulos, kaikki jää sinulle. 

Sitten kun mies myöhemmin anelee jälleen takaisin voit tyytyväisenä suunnitella omaa tulevaa parempaa elämääsi ilman moista luuseria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 12:49"]

Mies perustelee asiat sillä että minun työmatkani tulee olemaan melkein 40 kilometriä, hänen työmatka noin 500metriä (vaikka hänen työnsä loppuu tämän viikon jälkeen). Hän saa pitää talon mielestään sillä perusteella että hän on sen rakentanut, eli ollut sillointällöin paikalla kun rakennusmiehet on taloa rakentaneet. Mieheni myös perustelee asiaa sillä että minulla on jo yksi omistusasunto eteläsuomessa joka kuitenkin vuokrattuna (itse asumme keskisuomessa). Lapsesta mies ei taas halua luopua sillä hänen uusi nainen on hoitovapaalla ja näinollen pystyisi huolehtimaan myös meidän lapsesta ollessaan kotona (EI TODELLAKAAN ALA LEIKKIÄ ÄITIÄ MINUN LAPSELLE). Kuka voi päättää että kumman tulee muuttaa asunnosta pois? Mies uhkailee että jos en lähde talosta tuo hän uuden naisen meille lapsineen ja asumme kaikki saman katon alla? Voinko tarvittaessa häätää naisen kodistamme? omistamme talon tosiaan puoliksi, minä puolestaan omistan tontin kokonaisuudessaan. Voinko asettaa miehelleni tontista vuokran esimerkiksi 50 000E vuodessa jolloin hän ei pystyisi talossakaan asumaan?

[/quote]

Hetkinen, omistat tontin jolle talo on rakennettu!

- kiinteistön omistaa se joka omistaa maan ellette ole siitä jotain hallinnanjakosopimusta tehneet. Toki erossa joudut maksamaan tasinkoa mutta kiinteistö on sinun!! Mies saa lähteä niine hyvineen perustamaan uutta elämää tytsynsä kanssa.

Vierailija
64/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi vain jättänyt minut tai sanonut haluavansa hieman omaa aikaa olisin varmaan hänet takaisin jo ruikuttanut mutta pettämistä en voi koskaan antaa anteeksi, en ikinä, päälle viellä että uhkailee tuovansa uuden tytöntyllerön lapsineen minun kotiini, on tunteet kyllä aika nollassa tuollaista ihmistä kohtaan.

Vierailija
65/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 14:27"]

Avioehdon tyyppinen sopimus on siis juridinen paperi jonka asianajaja aikoinaan laati, tämä ei kuitenkaan ole nimeltään avioehto sillä aikanaan rakkauden huumassa se kuullosti niin rankalta. Mies tajusi itse tilanteen ja irtisanoutui itse vanhempieni ottaessa asia puheeksi ja tämä ei siis kenenkään puolesta ole ollut ongelma, ei mieheni eikä vanhempieni.

Perjantain jälkeen on todellakin ehtinyt tapahtumaan vähän liikaakin :( välillä tuntuu että tämä on vain hyvä että miehellä on toinen ja välillä tuntuu että kaikki romahtaa ympäriltä :(

[/quote]

jos aviooehtoa ei ole tehty ja rekisteröity niin millään juridisella sopimuksella ei ole mitään merkitystä, oli sitä ollut tekemässä sitten vaikka 10 juristia.

Eli varaudu ositukseen ellei mies sitten suostu joustamaan.

(tosin epäilen tätä provoksi: kirjoitustyylin lisäksi hieman epäilyttää, että ap:n tilanteessa olevan ihminen (omaisuutta, osakkuus vanhempien firmassa) olisi mennyt naimisiin ilman avioehtoa. Toisekseen aikamoinen kuvio: mieshän on täysin ap:n ja tämän suvun armoilla: asuu ap:n omistamalla tontilla, töissä ap:n ja ap:n vanhempien firmassa jne...)

Vierailija
66/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 10:00"]

Jos hän olisi vain jättänyt minut tai sanonut haluavansa hieman omaa aikaa olisin varmaan hänet takaisin jo ruikuttanut mutta pettämistä en voi koskaan antaa anteeksi, en ikinä, päälle viellä että uhkailee tuovansa uuden tytöntyllerön lapsineen minun kotiini, on tunteet kyllä aika nollassa tuollaista ihmistä kohtaan.

[/quote]

Ja nyt mies muka ilmestyy kukkapuskan kanssa oven taakse anelemaan...Tuo kukkapuska nyt oli vähän liikaa.

Vierailija
67/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei valitettavasti ole provo. Mies oli useamman vuoden firmassamme töissä kunnes tapasimme, menimme naimisiin, rakensimme talon. Jos mies olisi jäänyt perheeseemme eikä lähtenyt uittelemaan vehjettään uusille vesille olisi hänestä tehty osakas firmaamme vanhempieni jäädessä eläkkeelle. Vaikka omistan tontin (perin kauan aikaa sitten isovanhemmiltani) ja sijoitusasunnon (minun entinen kotini ennenkun muutin mieheni luokse asumaan, ennenkuin rakensimme talon, emme saaneet asuntoa myytyä joten vuokrasimme sen) sekä olen yrityksessä osakkaana, en koe olevani mitenkään erityisen varakas/rikas tai jollain muulla tapaa erikoinen jotta olisin tarvinnut avioehtoa. Juristien mukaan aikoinaan sopimus minkä teimme jossa rajasimme asuntoni on lakikelpoinen erotilanteessa, tiedä häntä sitten mikä on todellisuus, rakastuneena hölmönä kun ero ei ensimäisenä ollut mielessä, eikä se vieläkään kyllä kovin todelliselle tunnu :(  Yöllä ei nukuta, herään vähän väliä etsimään miestä vierestäni, hän on jokainen sekuntti mielessäni vaikka koitan hänet työntää pois ajatuksistani. :(

Vierailija
68/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä heti menisi provoksi sanomaan.

Ei oma siskonikaan ole tehnyt mitään avioehtoa, vaikka omistaakin enemmän kuin miehensä. Joka muuten on töissä vanhempiemme yrityksessä ja jonka osakkaina minä ja siskoni olemme :)

Mutta ei ainakaan eilen illalla ollut tilanne tuollainen, joten ap tuskin on siskoni :)

Vierailija
69/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 10:00"]

[/quote]

Ja nyt mies muka ilmestyy kukkapuskan kanssa oven taakse anelemaan...Tuo kukkapuska nyt oli vähän liikaa.

[/quote]

Ei tuo kukkapuska nyt niin erikoinen miehellä ole. Minun mies toi aina pettämisreissujen jälkeen millon mitäkin lahjoja ja pyyteli anteeksi. Minä tyhmä vielä otin hänet useaan otteeseen takaisin kun uskoin hänen muuttuvan. Viimeinen kukkapuska olikin sitten liikaa ja sai mies lähteä kukkineen sinne mistä oli tullutkin. En ihmettele yhtään jos ap:n mies toiminut samoin.

Vierailija
70/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kirjallinen sopimus on samalla tavoin avioehdon ja testamentin lailla sitova, jos siinä on molempien nimet alla ja todistajat, se on aito, eikä kumpikaan ole ollut tekohetkellä vajaavaltainen, mielisairas tai umpihuumeissa/kännissä. Ei pätevöittämiseen maistraattia tarvita.  Samoin testamentin voi rekisteröittää, mutta ei sen rekisteröimättä jättäminen tee siitä pätemätöntä sinällään. Rekisteröiminen on lähinnä varotoimenpide katoamisen varalta. Pacta sunt servanda, sopimukset tulee pitää, on yksityisoikeuden pääperiaate. Ilmeisesti se on mallia "sopimus omaisuuden jaosta" tai jotain vastaavaa?  Minä osallistun ja käsittelen ammatin puolesta paljonkin erilaisia sopimuksia, eikä niistä missään maistraatissa pätevöitetä. Ovat päteviä, kun ovat allekirjoitettuja.

Ei kukkapuskassa ole mitään ihmeellistä. Muinoin nuorena tyttönä asuin kerrostalossa ja olin saman talon isännöitsijällä töissä.  Kerran ulkoilutin marraskuulla pikkujouluaikaan kissaa parvekkeiden alla nurmikolla. Nurmikolta löytyi valtava jäätynyt ja hiukan kärsinyt ruusupuska, ilmeisesti parvekkeelta alas heitetty. Ei mennyt kovin kauaa, kun isännöitsijäntoimistoon tuli naapuri, ja ilmoitti että " N.N. on muuttanut pois talosta hutsunsa luo ja osoite on tämä". Siinä ei paljon matikkapäätä tarvita, että miltä parvekkeelta  kukkapuska oli peräisin.

Käytä ap ihmeessä taas juristia. Luulen että miehelle on vaan selvinnyt nyt muutama tosiasia pankeista, työttömyystuista ja maksukyvystään ja yrittää nyt kiemurrella takaisin.

Vierailija
71/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sopimus, mikä teille on tehty, on ilmeisesti esisopimus omaisuuden jaosta mahdollisen avioeron johdosta, eli sinulla on ollut hyvin viisas juristi. Se on tarkempi paperi kuin avioehto, eikä vaadi maistraattia. t 70

Vierailija
72/73 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä ap asianajajaan yhteyttä. Tsemppiä, varmaan raskasta!

Vierailija
73/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap!

Tulehan kertomaan miten asiat etenee.