Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä uusi nainen, miten käy yhteisen talon?

Vierailija
12.08.2013 |

Sain kuulla perjantaina että miehelläni on toinen nainen, meillä yksi yhteinen lapsi. Olemme vasta rakentaneet talon (1,5 vuotta). Lainaa talosta on reippaasti. Miehelläni ei jatku työt enää tämän viikon jälkeen, minulla vakituinen työ ja hyvät tulot. Minä pystyisin yhteisen talon lunastamaan mutta mieheni ei, mieheni kuitenkin vaatii että minun tulisi muutta pois ja hän pitäisi talon. Hän vaatii myös että kunnes saan oman asunnun tulee meidän lapsen asua mieheni luonna jonne myös uusi puoliso on jo muuttamassa. Minä en halua että mies jää taloon asumaan. Voinko estää miestäni "heittämästä" minua pihalle?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisesti on kyse kahdesta eri asiasta, lasten huoltajuudesta ja siihen liittyvistä järjestelyistä. Toinen asia liittyy sitten ositukseen.

Lapsen osatla voi sanoa seuraavaa: nykypäivänä määrätään yleensä yhteishuoltajuus. Yleensä lapsi määrätään sille vanhemmalle, jonka LUONA lapsi osoitteensa perusteella näyttää asuvan. Äiti on kyllä sukupuolensa perusteella vahvoilla, kun määrätään huoltajaa lapselle=täytyy olla melkomoiset töppäilyt, että ei saisi lapsia. Viime kädessä asian päättää oikeus, jos aletaan riitelemään. Lastenvalvojalla ei siis ole mitään "valtaa" päättää, että kenen luokse lapsi sijoitetaan. Oikeudenkäynnin ajaksi lastensuojelu voi kuitenkin määrätä, että nyt on näin aina siihen ast, kun oikeus päättää asiasta. Lastensuojelu kuitenkin tekee sen "raportin", jonka pohjalta oikeus tekee päätöksensä=epäsuorasti lastensuojelun kannat on täysin määrääviä oikeudenpäätöksessä. Mies on sukupuolensa pohjalta heikoilla näissä asioissa.

Sama pätee omaisuuteen. Siitä pystyy riitelemään loputtomasti ja vuosien ajaksi toinen voi kieltäytyä tekemästä ositusta. Riitelyn päätteeksi sitten oikeus päättää asian.

Yleisesti ottaen ei erotilanteessa kannata lähteä panikoimaan ja tekemään hätäisiä johtopäätöksiä.

Jos huoltajuuskysymys ja/tai ositus menee riitelyksi, niin hommassa häviää aivan varmasti LAPSI. Ei riitä, että tulee ero, lapsi saa maksaa vanhempien eron kokonaisuudessaan riitelynä/sekoiluna yms. Siksi olisi järkevää päästä sopuun näistä asioista.

Vierailija
42/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehdon tyyppinen sopimus on siis juridinen paperi jonka asianajaja aikoinaan laati, tämä ei kuitenkaan ole nimeltään avioehto sillä aikanaan rakkauden huumassa se kuullosti niin rankalta. Mies tajusi itse tilanteen ja irtisanoutui itse vanhempieni ottaessa asia puheeksi ja tämä ei siis kenenkään puolesta ole ollut ongelma, ei mieheni eikä vanhempieni.

Perjantain jälkeen on todellakin ehtinyt tapahtumaan vähän liikaakin :( välillä tuntuu että tämä on vain hyvä että miehellä on toinen ja välillä tuntuu että kaikki romahtaa ympäriltä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten, onko tuleva ex-miehesi työttömyyskassan jäsen...? Ajattelin vaan, että miten aikoisi maksaa lainat, joita pankki ei myönnä ja mitenhän se hoitovapaa-uusi-nainen aikoo elättää äijää....tässä työllisyystilanteessa, jossa irtisanoutuvalle napsahtaa kolmen kuukauden karenssikin...

Luulisi äijän tulevan talosta järkiinsä! Tsemppiä sulle ap! Pidä puolesi

terv. kolmen yh

Vierailija
44/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai tässä pankillakin sanottavansa. Laina pitää laittaa nyt jommankumman vastuulle yksin. Teillä ei välttämättä kummallakaan riita vakuudet hoitaa lainaa yksin, joten voi olla että talo pitää laittaa myyntiin.

Vierailija
45/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka uusi nainen muuttaisi lapsineen ex-vaimon luo? Tuo on niin älytön uhkaus, että menisin siihen mukaan. Soittaisin uudelle naiselle ja kyselisin, että mihin huoneeseen aikoo lapsensa iskeä.

Sitten palkkaisin adoniksen pariksi vuorokaudeksi joka muuttaisi toki yhteiseen kotiinne ja sinun sänkyysi.

Vierailija
46/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puolesi. Minä pidin, enkä ole katunut, vaikka exä yritti kaikin tavoin nujertaa. Ihminen jolla on uusi nainen valmiiksi sisäänajettu on sellaista pohjasakkaa että ole onnellinen että pääsit hänestä. Hoida raha-ja laki-asiat asioina (ja selvitä ne kunnolla niin osaat pitää puolesi) Ja sitten haet itsellesi keskusteluapua, koska myös tunteet on tärkeä käsitellä, että pääset uuden, hyvän elämän alkuun. ja hyvä neuvo jonka itse aikanaan sain useammaltakin taholta; pidä tunteet erossa tilanteesta kun hoidatte lapsenne asioita. Tunteet koukuttavat vihaan, katkeruuteen ja vaikka mihin. Asiat asioina, laita mies ja nyxänsä tällaiseen asialliseen kansioon elämässäsi. Sitten on erikseen ne ihmiset jotka ovat tunteidesi arvoisia!!! Tsemppiä, pärjäät kyllä! Ja muista pyytää apua kaikkeen mahdolliseen, myös siihen että pääset tunnetasolla irti menneestä. Meitä on monia eronneita, petettyjä, joiden elämä on parempaa kuin koskaan:)

Vierailija
47/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOROSTAN samaa kuin joku edellinenkin: pidä puolesi! Onkohan miehelläsi uuden suhteen myötä omatunto lakannut toimimasta... Ja sen lisäksi, että toivotan sinulle ja perheellesi paljon voimia kriisin keskellä, jätän sinulle vielä aivan toisenlaisen terveisen: katso, mitä tämä pieni video rakkaudesta sinulle ehkä puhuu. Monia videon ajatukset ovat koskettaneet ja rohkaisseet - anna linkki myös miehellesi ja katso miten se häneen vaikuttaa.

http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

http://www.healingrooms.fi/?sid=118

Vierailija
48/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit miehelle häädön. Älä missään tapauksessa muuta pois, tai olet heikoilla.

Vierailija
49/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomisista huolissaanolijoille toteaisin, että monessa perheyrityksessä on puolisoita tms. palkattuna ja ne voidaan helposti irtisanoa tuotannollisin ja taloudellisin perustein, jos on niin pieni firma, ettei siihen aiota palkata ketään tilalle.

Harva ex-puoliso muutenkaan haluaisi jäädä tuollaiseen työpaikkaan pyörimään.

Vierailija
50/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 17:37"]

Hankit miehelle häädön. Älä missään tapauksessa muuta pois, tai olet heikoilla.

[/quote]

Ketään ei voi häätää omasta kodistaan, ei edes sitä miestä.

Jos mies saisi ketjun kaltaisia ohjeita ja toimisi hän niiden mukaan, jo olisi av-mammat lynkkaamassa miestä mutta naiselle kyllä annetaan kannustusta toimia ihan miten vain. Sitä se on tämä tasa-arvo.....vai epätasa-arvo?

Faktaa on kuitenkin se, että jos talon lunastamisesta ei päästä yksimielisyyteen, menee se myyntiin. Lunastamisriidan saa aika helposti hoidettua: hankkikaa 3 kiinteistönvälittäjältä arvio talosta, jolloin näette, mikä sen todellinen arvo on eli laskette noista kolmesta hinta-arviosta keskiarvon. Sitten kumpikin käy pankissa yksinään neuvottelemassa rahoituksesta. Jos kumpikin saa rahoituksen kuntoon, ollaankin aika epämiellyttävässä tilanteessa, mikä pitää jotenkin ratkaista; reitti on asianajajat neuvotteluteitse ja jos ei onnistu haette käräjäoikeudesta pesänjakajan, joka sitten jakaa koko pesän. 

Jos tuo teidän paperinne, "avioehtoa muistuttava", on sopimus, mies voi aina riitauttaa sen. Mikä siinä on lopputulos, sen tietää vain käräjäoikeus. Tulokseen voidaan päästä jo sovitteluistunnossa, jolloin varsinaista käräjäoikeuden istuntoa ei edes tarvita.

Kaikki alkaa siitä, että avioero laitetaan vireille. Heti tämän jälkeen voidaan aloittaa ositus. Noin riitaisessa tilanteessa suosittelen asianajajien palkkaamista, jotta riita ei paisu yli äyräiden.

Kun olette muuttaneet erillenne, voitte varata ajan lastenvalvojalta ja sopia huoltajuus-, asumis- ja tapaamisjärjestelyt sekä elatusmaksuasiat. Ennen erilleen muuttoa ei lastenvalvoja ota asioihin mitään kantaa.

Yritä välttää asioiden tekemistä likaiseksi ja riitaiseksi, koska loppujen lopuksi lapset ovat ne, jotka kärsivät riidoistanne eniten.

Puhun nyt kokemuksesta, koska olen itse läpikäynyt tämän aikoinaan eksäni kanssa. Nykyinen mieheni on käynyt saman läpi aikoinaan erotessaan. Voin kertoa, että meidän kummankin, etenkin mieheni, paperit ovat erittäin ikävää luettavaa; meidän kummankin eksät olivat ne riidanhaluiset osapuolet. Olemme kumpikin eronneet tahoillamme ennen suhdettamme eli kumpikaan ei ollut syypää kummankaan eroon; minun eksäni löysi uuden ja mieheniliitto ajatui muista syistä karille.

Oikeasti, laiha sopu on miljoona kertaa parempi kuin lihava riita.

Minä sain lunastettua asuntomme aikanaan mutta mieheni talo meni myyntiin.

Vierailija
51/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen saa kyllä ulos: "Avioliiton voimassa ollessa toinen puolisoista tai molemmat yhdessä voivat hakea yhteiselämän lopettamista puolisoiden kotipaikan käräjäoikeudesta. Hakemus ei edellytä avioeron hakemista eikä se itsessään johda avioeroon. Yhteiselämän lopettaminen ei vaadi perustetta, mutta sitä käytetään usein perheväkivallan seurauksena. Yhteiselämän lopettamisen yhteydessä tuomioistuin voi hakemuksesta päättää siitä, kumpi puolisoista saa jäädä asumaan yhteiseen kotiin ja velvoittaa toinen muuttamaan pois. Asia ratkaistaan sen mukaan, kummalla katsotaan olevan suurempi tarve asuntoon. Siten myös asunnon omistava henkilö voi joutua muuttamaan siitä pois. Asuntoon jäävä puoliso voidaan myös oikeuttaa käyttämään tiettyä asunnossa olevaa, toiselle puolisolle kuuluvaa irtainta omaisuutta."

Vierailija
52/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:16"]

Olemme avioliitossa, meillä on avioehdon tyyppinen sopimus jossa ero tilanteessa kummankin ennen avioliittoa hankkima omaisuus säilyy kummankin omassa omistuksessaan tarkoittanet tässä tilanteessa sitä että tontti on minun tonttini olipa siinä yhteinen talo tai ei, myös sijoitusasunto on minun eikä miehelläni siihen ole osuutta. Mieheni jää työttömäksi sillä vanhempani eivät halua hänen jatkavan töitä enää firmassamme, jossa muuten minäkin olen osakkaana :) ihana tunne kun painolasti siirtyy pikkuhiljaa harteiltani ja tiedän että minä selviän tästä taistelusta voittajana, myytiin talo tai ei. Tonttiahan minun ei ole mikään pakko myydä vaikka talon myyn, tai laitan tontille sellaisen hinnan ettei kukaan halua taloa ostaa jolloin miehen on pakko se myydä minulle.

[/quote]

Hmmm... eikö sillä miehellä ollut työmatka 500 m ja sinulla 40 km?

Keksi nyt äkkiä hyvä syy :o

Vierailija
53/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmotat ukolle että niin kauon kun raha ei liiku, myöskään sinä et liiku.

Jos teillä on yhteinen talo, niin silloin asutte siellä yhdessä.

Yhteiselon ja lapsenne etujen vuoksi teidän tulee sopia säännöt asumiselle. Mielestäni siitä tulee lähteä että yhteiseen erokotiin ei tuoda kolmansia osapuolia, tapaavat muualla.

Vierailija
54/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiselämän lopettamista eli avioliiton purkua käytetään kriisitilanteissa esim juuri väkivaltaisissa suhteissa, joissa henki on uhattuna.

Se, että toinen on löytänyt uuden kumppanin ei riitä purkuun perusteeksi. Ottakaa nyt mammat ihan rauhallisesti.

Vierailija
55/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi keksiä vuokria omasta päästäsi, vuokran periminen perustuu aina sopimukseen ja tuskimpa miehesi suostuu 50 tonnin vuokraan.

Jos asutte jossain muuttotappiokunnassa, niin vaadit talon myymistä, voit saada ostettua sen itse hyvinkin halvalla. Omakotitalojen myynti on tällä hetkellä aika nihkeää. Ulkopuoliset ostajat voi karkoittaa sottaisella yleisilmeellä.

Vierailija
56/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 18:32"]

Yhteiselämän lopettamista eli avioliiton purkua käytetään kriisitilanteissa esim juuri väkivaltaisissa suhteissa, joissa henki on uhattuna.

Se, että toinen on löytänyt uuden kumppanin ei riitä purkuun perusteeksi. Ottakaa nyt mammat ihan rauhallisesti.

[/quote]

"yhteiselämän lopettaminen ei vaadi perustetta"

Vierailija
57/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 14:27"]

Avioehdon tyyppinen sopimus on siis juridinen paperi jonka asianajaja aikoinaan laati, tämä ei kuitenkaan ole nimeltään avioehto sillä aikanaan rakkauden huumassa se kuullosti niin rankalta.

[/quote]

Avioehdossakin on tarkat muotovaatimukset, luulen että tuolla sinun paperillasi saa pyyhkiä perseen, jos se kerran ei ole muodollisesti pätevä avioehto.

Vierailija
58/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:16"]

Mieheni jää työttömäksi sillä vanhempani eivät halua hänen jatkavan töitä enää firmassamme, jossa muuten minäkin olen osakkaana :)

[/quote]

Hmmm... eikö sillä miehellä ollut työmatka 500 m ja sinulla 40 km?

Keksi nyt äkkiä hyvä syy :o

[/quote]

Se, että on osakkaana jossain perheyrityksessä, ei välttämättä tarkoita sitä, että työskentelisi itse kyseisessä firmassa...

Vierailija
59/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuulumisia. Tiedustelin eilen tosiaan talon ja lainojen muiden asioiden hoitumista suuntaan tai toiseen, minulla siis mahdollisuus lunastaa talo jos haluan. Mieheni, entinen sellainen tuli eilen illalla 11 jälkeen kotiin, toi kukkia ja pahoitteli käytöstään. Yritti vielä roisto halata, YÖRGH!!! Kysyi mahdollisuutta yrittää selvittää meidän väliset asiat ja jos vaikka voisimme vielä elää perheenä. Ei tule kuuloonkaan, juurihan oli tuomassa jonkun teinin asumaan meidän kotiimme. Mitähän tapahtunut että mieli noin muuttunut. Jokatapauksessa mies nyt halukas muuttamaan pois kodistamme, sovitaan sitten lopusta myöhemmin. Ilmeisesti kova kovaa vastaan kuitenkin toimii.

Vierailija
60/73 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen keino saada sut luopumaan talosta kun vähän lepertelee!!

Tai että hän ehtisi asua siinä niin kauan, että saa uuden työpaikan ja mahdollisuuden lunastaa talon itse...