Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä uusi nainen, miten käy yhteisen talon?

Vierailija
12.08.2013 |

Sain kuulla perjantaina että miehelläni on toinen nainen, meillä yksi yhteinen lapsi. Olemme vasta rakentaneet talon (1,5 vuotta). Lainaa talosta on reippaasti. Miehelläni ei jatku työt enää tämän viikon jälkeen, minulla vakituinen työ ja hyvät tulot. Minä pystyisin yhteisen talon lunastamaan mutta mieheni ei, mieheni kuitenkin vaatii että minun tulisi muutta pois ja hän pitäisi talon. Hän vaatii myös että kunnes saan oman asunnun tulee meidän lapsen asua mieheni luonna jonne myös uusi puoliso on jo muuttamassa. Minä en halua että mies jää taloon asumaan. Voinko estää miestäni "heittämästä" minua pihalle?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä se toinen nainen tähän soppaan mukaan! Eiköhän sillä ala kasvoja kuumottaa siihen malliin että häipyy ehkä kuvioista kokonaan. Sit sun miehes joko syyttää sua siitä tai vonkaa sua takaisin mutta sä et tietenkään enää kuuntele.

Vierailija
22/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa vai avoliitossa? Voit pyytää oikeudelta päätöstä yhteiselämän lopettamisesta ja häätöä miehelle, jos hän ei suostu vapaaehtoisesti lähtemään. Sinun omistusosuutesihan kiinteistöstä on tontti+puolet talosta, ja sinulla on vakituinen työ ja muuta omaisuuttakin, eli olet vahvoilla oikeudessa.

Miehesi ei voi tehdä uuden naisensa kanssa vuokrasopimusta sinun puolestasi. Jos joku tulee ilman lupaasi kotiisi majailemaan, senkus soitat poliisit paikalle. Ja luulisin, että sillä uudella akalla on enemmän järkeä päässään...Onko miehesi joku suuruudenhullu narsisti?

Kannattaisi harkita lukkojen vaihtoa sillä välin, kun mies on töissä. Kova kovaa vastaan. Muuttakoot uudelle akalleen työttömänä makailemaan. Toinen hoitovapaalla ja toinen asuntovelkainen työtön, hallelujaa sitä taloutta..!. Lasta et missään nimessä anna tapaamisiin, ennenkuin teillä on kirjallinen tapaamissopimus. Ei meinaan ole ennen pakko JA mies voi jättää lapsen palauttamatta tapaamisesta, jos ei ole sopimusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tuskin pystyy miestään kynimään: ilmeisesti ap:lla on muutakin omaisuutta (muualla oleva asunto, tontti jne) ja jos avioehtoa ei ole niin kaikki menee puoliksi, ap joutuu maksamaan miehelleen tasinkoa.

Älä muuta pois, mene heti juristin puheille, niin saat parhaan avun.

Älä missään nimessä ainakaan muuta eri osoitteeseen kuin lapsi (edes epävirallisesti) - lapsen asuinpaikkaa ja huoltajaa on todella vaikea muuttaa sen jälkeen jos lapsi jää toiselle vanhemmalle.

Vierailija
24/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi niin, että talo meni myyntiin oikeuden päätöksellä. Minä muutin, mies ei. Hänen uudella oli laina neuvoteltu jo valmiiksi talon ostoon.

Vierailija
25/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:03"]

Ositusta ei voida tehdä ennenkuin olette laittaneet avioeron vireille. Jos teillä ei ole avioehtoa, on aivan sama kuka omistaa tontin tai muun omaisuuden, koska kaikki menee puoliksi.

Tilanne on kyllä aivan eri, jos olette avoliitossa.

Jos tilanne noin räjähdeherkkä, suosittelen ottamaan yhteyttä asianajajaan. Kylmä totuus on se, että talo menee myyntiin, jos ette pääse sopuun sen lunastamisesta.

[/quote]

Jatkan vielä...

Lastenvalvoja ei ota kantaa mihinkään ennekuin asutte eri osoitteissa eli olette eronneet.

Vierailija
26/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos huojentavista vastauksista. Tiedänpähän laittaa miehelle luun kurkkuun ja palauttaa maan pinnalle. Parasta tässä tilanteessa on että puheillaan tappoi kaikki tunteet mitä joskus miestäni kohtaan on ollut. Nyt jaksan taistella oikeuksistani. Kiitos myös vihjeestä vaatia uudelta naiselta osuutta asumis kustannuksista jos meinaa muuttaa minun kotiini. täytyy liene laittaa koti uuteen uskoon miestäni ja hänen uuttaan varten ja näyttää hänelle että olen vahvempi mitä hän kuvittelee.

Vierailija
27/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies jää työttömäksi, niin se tarkoittanee että sinä saat Kelasta vain vähimmäiselarit, ja mies maksaa minkä pystyy, jos pystyy. Ehdotan, että pyydät elarit kertasuorituksena, jos mahdollista. Siis jos miehellä on muutakin kuin velkaa...

Tsemppiä, älä säiky äläkä usko vaan ota selvää! Äläkä allekirjoita mitään paperia lukematta sitä ajatuksen kanssa ensin ja asianajan kanssa.

Vierailija
28/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja nainen erosivat kun miehen salasuhde tuli ilmi. Ruvettiin riitelemään, kuka yhteisen kodin saa. Lopulta nainen antoi periksi ja suostui muuttamaan pois. Naiselta kului ensimmäinen päivä omaisuutensa pakkaamiseen laatikoihin, koreihin ja matkalaukkuihin. Toisena päivänä hän soitti muuttomiehet hakemaan hänen tavaransa. Kolmantena päivänä nainen
istui viimeistä kertaa heidän kauniin olohuoneensa pöydän ääressä kynttilänvalossa. Hän laittoi pehmeää tunnelmamusiikkia soimaan ja
nautti puoli kiloa katkarapuja, rasian kaviaaria sekä pullon hyvää valkoviiniä.
Syötyään nainen kiersi jokaisessa huoneessa laittaen joka ikisen verhotangon onttoon sisäosaan kaviaarin kastettuja puoliksi syötyjä
katkaravun pyrstöjä. Sitten hän siivosi keittiön ja lähti pois.
Kun mies sitten palasi uuden tyttöystävänsä kanssa taloon, muutaman
ensimmäisen päivän aikana kaikki tuntui niin, niin ihanalta.
Sitten, pikkuhiljaa, talo alkoi haista. He yrittivät kaikkea mahdollista:
siivosivat talon, pyyhkivät paikat kostealla rätillä, tuulettivat koko asunnon.
Tarkastettiin, ettei ilmastointikanavissa ollut mitään kuolleita
eläimiä, matot vietiin pesulaan, ja ilmanraikastimia laitettiin roikkumaan joka puolelle. Sitten paikalle tilattiin tuholaisten torjujat, ja huoneiston desinfioinnin ajaksi mies ja tyttöystävänsä joutuivat muuttamaan ulos
huoneistosta parin vuorokauden ajaksi. Tämän jälkeen kallis kokolattiamatto
jouduttiin uusimaan. Mutta mikään ei toiminut. Ihmiset lakkasivat käymästä
kylässä pariskunnan luona. Remonttimiehet kieltäytyivät työskentelemästä talossa. Kotiapulainen irtisanoutui. Lopuksi he itsekään eivät
kestäneet enää pidempään, vaan päättivät muuttaa pois talosta.
Kuukauden kuluttua, vaikka he olivat pudottaneet talosta pyydetyn hinnan puoleen, he eivät pystyneet löytämään ostajaa löyhkäävälle talolleen. Sana levisi, ja lopulta paikalliset kiinteistönvälittäjät kieltäytyivät ottamasta taloa
välitettäväksi. Lopulta heidän täytyi ottaa pankista iso laina voidakseen hankkia itselleen uuden talon. Sitten ex-vaimo soitti miehelle
ja kyseli kuulumisia. Mies kertoi koko tarinan löyhkäävästä talosta. Nainen kuunteli kohteliaasti miehen koko vuodatuksen ja sanoi
kaipaavansa kovasti vanhaa kotiaan ja sanoi olevansa valmis tinkimään erossa sovittua summaa pienemmäksi, mikäli hän vain saisi vanhan
kotinsa takaisin. Mies ajatteli, että ex-vaimolla ei ollut mitään käsitystä siitä,
kuinka paha haju oli, ja hän suostui myymään talon naiselle hintaan, joka oli noin 1/10 siitä, minkä arvoinen talo oli alun perin ollut, mutta vain sillä
ehdolla, että ex-vaimo allekirjoittaisi paperit samana päivänä. Nainen suostui, ja hänen lakimiehensä hoiti paperit kuntoon tunnin kuluessa. Viikkoa myöhemmin mies ja hänen tyttöystävänsä katselivat hymyillen muuttomiehiä, jotka kantoivat kaikki heidän tavaransa ulos talosta...
... mukaan lukien verhotangot.

Vierailija
29/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa ettei miehen tarvitse ottaa rahoja vastaan ja silloin talo on pakko myydä jos kyse on avioparista.

Vierailija
30/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme avioliitossa, meillä on avioehdon tyyppinen sopimus jossa ero tilanteessa kummankin ennen avioliittoa hankkima omaisuus säilyy kummankin omassa omistuksessaan tarkoittanet tässä tilanteessa sitä että tontti on minun tonttini olipa siinä yhteinen talo tai ei, myös sijoitusasunto on minun eikä miehelläni siihen ole osuutta. Mieheni jää työttömäksi sillä vanhempani eivät halua hänen jatkavan töitä enää firmassamme, jossa muuten minäkin olen osakkaana :) ihana tunne kun painolasti siirtyy pikkuhiljaa harteiltani ja tiedän että minä selviän tästä taistelusta voittajana, myytiin talo tai ei. Tonttiahan minun ei ole mikään pakko myydä vaikka talon myyn, tai laitan tontille sellaisen hinnan ettei kukaan halua taloa ostaa jolloin miehen on pakko se myydä minulle.

Vierailija
31/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse eroamista nyt myös mietin. Mutta miksi eron on oltava aina jonkun voitto? Eikö kumpikin siinä häviä? Epäonnistuneita molemmat pitämään suhdetta kasassa. 

Vierailija
32/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:16"]

Olemme avioliitossa, meillä on avioehdon tyyppinen sopimus jossa ero tilanteessa kummankin ennen avioliittoa hankkima omaisuus säilyy kummankin omassa omistuksessaan tarkoittanet tässä tilanteessa sitä että tontti on minun tonttini olipa siinä yhteinen talo tai ei, myös sijoitusasunto on minun eikä miehelläni siihen ole osuutta. Mieheni jää työttömäksi sillä vanhempani eivät halua hänen jatkavan töitä enää firmassamme, jossa muuten minäkin olen osakkaana :) ihana tunne kun painolasti siirtyy pikkuhiljaa harteiltani ja tiedän että minä selviän tästä taistelusta voittajana, myytiin talo tai ei. Tonttiahan minun ei ole mikään pakko myydä vaikka talon myyn, tai laitan tontille sellaisen hinnan ettei kukaan halua taloa ostaa jolloin miehen on pakko se myydä minulle.

[/quote]

no niin, toihan on selvää pässin lihaa sitten. Nuo potkut kyllä vähän mietityttää, onko niille perusteita? Siis muuta kun teidän tuleva avioero? Onko mies jo tietoinen tulevista potkuista?

Vierailija
33/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoitat, että teillä on "avioehdon tyyppinen sopimus"? Jos se ei ole maistraatin rekisteröimä avioehtosopimus, se voi olla juridisesti pätemätön. Tätä sun ei tietenkään pidä kertoa miehellesi jos niin sattuisi olemaan...

Vierailija
34/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienolta kuulostaa sinun kantiltasi katsottuna.

Laitat vain nyt rattaat pyörimään ja jos tulee tilanne, ettet tiedä miten toimia ole yhteydessä tahoon, josta saat neuvoja... ettet itse hankaloita omaa tilannettasi millään tavalla. Ja kuten jo joku edellä neuvoi, älä vain laita mihinkään paperiin nimeä ennen kuin se on huolella käyty läpi!

Älä myöskään alennu lapsellesi moittimaan idioottiukkoasi. Se ei ole lapsen etu ikinä. Pidä hänet mahdollisimman ulkopuolisena aikuisten asioista... lapset kärsivät tämmöisissä tilanteissa muutenkin jo tarpeeksi=(

T: 15 ...

Vierailija
35/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tietoinen potkuista ja suostunut itse lähtemään työpaikalta. Ymmärrettävää että kaikkien kannalta olisi hyvin kiusallista että hän jäisi töihin.

Vierailija
36/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin myös potkuja... onko oikeutta potkia ukkoa firmasta ulos???

Toisaalta työssä jatkaminen ei taitaisi muuttaa asetelmia miehesi kannalta kovinkaan paljoa...

T. 15...

Vierailija
37/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän tilanne on loistava, jos teillä on yhteistä omaisuutta vain talon ja avioehto muusta. Jos se avioehto ei ole rekisteröity maistraatissa, postita siitä sinne kopsu heti.

Lasketa asianajajalla paljonko elarit ovat. Sinun ei välttämättä tarvitse maksaa miehelle euroakaan lunastusta talosta, jos elarit kertasuorituksena ovat samat kuin velka, tai enemmän. Voitte sopia elarit osasuorituksena/kertasuorituksena. Siinähän ukko ihmettelee, mitkä on panon lunnaat. Se tekee kuitenkin uuden kanssa pari kersaa lisää ja vaatii sitten elatusavun pienentämista, joten ole nyt tiukkana ja esittele asia ukon etuna, että elarit maksetaan kerralla. Käytä aivojasi ja asianajajaa.

terv. kolmen yh

Vierailija
38/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elareiden lisäksi voit varmaan ottaa lainan nimiisi kokonaisuudessaan, tällöin ei todellakaan ukolle taidajäädä talosta muuta kuin maksettavaa...

Vierailija
39/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän menee mielenkiintoiseksi, koska ilmeisesti juridisia perusteita irtisanomiselle ei ole; mies voi halutessaan hakea melkoisia korvauksia.

Mitä tarkoittaa "avioehdon tyyppinen sopimus"? Kuulostaa siltä ettei ole juridisesti pätevä ja tällöin omaisuus menee puoliksi. Antamiesi tietojen perusteella maksat miehellesi tasinkoa. Vain maistraatissa rekisteröity avioehto varmistaa ettei toisella ole avio-oikeutta. Tuollainen paperi puhalletaan oikeudessa nurin kuin pölyhiukkanen.

Vierailija
40/73 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:16"]

[/quote]

Vähän mietityttää tuo "Avioehdon tyyppinen sopimus", onkohan se lainvaltainen? Eikö avioehto hyväksytetä virallisesti? Minun tutut kun tekivät avioehtoa missä naisella oli omaisuutta ja miehellä ei mitään niin heidän avioehdon kirjoittamisessa meni rutkasti aikaa ja kävivät sitä kyhäilemässä jossain juristin luona.

Eihän miehesi voi syyttää sitten teitä laittomasta irtisanomisesta jos vanhempasi on ehtinyt antaa potkut sille?

Aika paljon on tapahtunut perjantain jälkeen.....