Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YSTÄVIÄ JYVÄSKYLÄSTÄ?

Vierailija
12.08.2013 |

Hei,

Etsin juuri asuntoa Jyväskylästä. En tunne sieltä ketään, jolla olisi pieniä lapsia/lapsi, kuten minulla, eikä minulla ole sukulaisia ja tukiverkostoa siellä. Olen 33-vuotias yksinhuoltaja äiti. Minulla on 1 vuoden ja 3kk ikäinen ihana tytär ja hoidan häntä kotonani. Suoritan samalla toista tutkintoa Yo:ssa.

Tiedän, että seurakunnat ja kunnat järjestävät lasten jumppia yms., mutta onko heillä turvallista paikkaa, jossa äidit voivat tavata keskenään ja lapset leikkiä leluilla lattialla tai olla äidin sylissä? Entä onko siellä halpaa kunnallista lastenhoitoa tarvittaessa muutamaksi tunniksi pienellä hintaa (Lahdessa ensikoti pitää halpaa lastenhoitoa ja neuvoloiden kautta saa lastenhoitoapua, jonka hinta riippuu tuloista) ja onko seurakunnalla vapaaehtoistoimin toimivaa lastenhoitoa? Siihen voisin osallistua myös yhden lapsen lapsenvahtina jatkossa, kun kivempaa vain kun lapsellanikin leikkikaveri ja rakastan kaikkia lapsia kuin omaani.

Miten muuten te pienten lasten äidit tapaatte uusia ihmisiä? Jossain keskustelupalstalla oli juttua, että yksityinen henkilö yritti koota netissä ryhmää pystyyn, mutta se ei tainnut toimia oikein. Pitäisi olla joku paikka ja aika missä aina nähdä, koska kaikkien menojen mukaan niitä ei saa järjestettyä. Kunnilla yleensä on paikka sitä varten, joten ei tarvitsisi aluksi kuin muutama halukas, jotka haluaisivat liittyä seuraan ja sitten voisi sopia päivän ja ajan joka viikolle ja ilmoittaa siitä netissä ja neuvolan seinällä. Tosin, jos Jkl:ssä on äideille ja pienille lapsille tarkoitettu oleskelupaikka niin siellä tapaavat ihmisetkin voisivat sopia toistensa tapaamisista jatkossa (Lahdessa kyseisessä paikassa käy vain harvoin ketään ja kaikki jumpat ja muskarit menee heti syksyllä täyteen). Ja äidit voisi laittaa seinille ilmoituksia, jos haluavat, että esim. tietyn ikäiset lapset ja äidit tulisivat tiettynä aikana sinne. Tietenkin, jos ystävystyy muiden äitien kanssa niin heitä tapaa myös kotonaan ja muuallakin.

Entä onko neuvoloissa perhevalmennusryhmillä tapaamisia. Haluaisin liittyä ryhmään, jossa on saman ikäisiä lapsia, jos mahdollista. Lasten iällä ei tosin itselleni väliä, mutta siihen ryhmään ne minut varmaan hyväksyisivät näin jälkikäteen. Lapseni ei ole ujo lapsia kohtaan ja viihtyy erittäin hyvin kaikkien noin 1—7-vuotiaiden (ja vanhempien) tyttöjen ja poikien kanssa.

Osaisiko kukaan nyt kertoa syksyllä alkavista vauvauinneista, muskareista ja vauvajumpista, että missä ja milloin alkaa? Ja että missä ryhmissä on ollut erityisen kivaa. Haluaisin tietää myös seurakunnan lapsiperheen tapahtumista. Löydän ne itsekin netistä, mutta ajattelin, että jos joku lukee tämän ja haluaisi suositella jotain paikkaa niin ilmoittaudun sinne heti.

Kiitos kaikille, jotka jaksoitte lukea minun tekstin. Olisi kiva myös netissä tavata muita äitejä ja saada uusia ystäviä.

t. Lila

Kommentit (1)

1/1 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen 35-vuotias kolmen lapsen kotiäiti ja olen juuri muuttanut Jyväskylään. En tunne täältä ketään, miestäni lukuunottamatta ja seura ulkoiluun jne olisi tervetullutta. Yksin ei juuri tule lähdettyä minnekään ja siksi ollaankin lasten kanssa melkein aina kotosalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme