Kauanko lapsellasi on kestänyt sopeutua kerhoon/päiväkotiin/muuhun vastaavaan?
Kauanko lapsellasi on kestänyt sopeutua kerhoon/päiväkotiin/muuhun vastaavaan? Ja minkä ikäinen lapsi oli aloittaessaan?
Kommentit (11)
Meillä kanssa hiukan alle 2-vuotiaina molemmat lapset aloittivat päiväkodin.
Etukäteen puhuttiin asiasta ja käytiin pihalla leikkimässä. Sitten pari kertaa olin mukana ja sen jälkeen jäivät jo yksin. Aina ovat olleet ihan innoissaan. Harrastuksiin pääsyä odottavat aina innolla.
Kuukauden verran kesti päiväkotiin sopeutuminen tytöillä, jotka oli aloittaessa 1v2kk ja 2,5v. Hyvin meni ensimmäinenkin kuukausi, mutta nuorempi itki jätettäessä sen ekan kuukauden ja lähinnä istui sylissä koko päivän. Vanhemmalla meni kuukausi, että hän alkoi pyytää apua ja turvautua hoitajiin.
Kaksivuotiaana meni kerhoon ja rakasti ensipäivästä. Nyt kolmevuotiaana aloittamassa päiväkodin ja todella innoissaan.
Kerhot on ollut ok heti alusta. Päiväkotiin ei ole sopeutunut. Aloitti 3v ja on nyt 4v.
Aloitti puoli vuotta sitten 3v:nä ja ei ole vieläkään sopeutunut :/
ekana aamuna heilutti iloisena hei hei, 3 vuotta oli kun aloitti päiväkodin. Sitä ennen kotihoitoa mun ja siskon kanssa (menivät pien sisaruspäiväkotiin).
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 16:14"]
ekana aamuna heilutti iloisena hei hei, 3 vuotta oli kun aloitti päiväkodin. Sitä ennen kotihoitoa mun ja siskon kanssa (menivät pien sisaruspäiväkotiin).
[/quote]
niin ja vanhempi oli 5 vuotta ja hyvin hänelläkin alkoi päiväkoti, ei yhtään itkua kummallakaan
Aloitti päiväkodissa 1v 10kk iässä. Ei ole vieläkään oikein sopeutunut, täyttää pian 5v. Tykkää kyllä olla siellä kun sinne päästään, mutta aamulla ei ikinä haluaisi mennä. Eroaminen on vaikeaa. Ja toistelee, miten haluaisi vaan olla kotona kaikkein mieluiten. Ikävää, kun kuitenkaan se kotona olo ei ole mahdollista ja päiväkodissa pitäisi olla kaiken kunnossa.
mun tyttö oli 3v.7kk kun aloitti kerhon 2xviikossa.oisko ollu 8 kertaa putkeen itki ku sinne joutu.nyt ei malta odottaa että kerho taas syksyllä alkaa.ikää nyt 4v.
Alle 2 oli ja sopeutui viikossa. Tykkäsi alusta lähtien olla, mutta ekan viikon nukkumisiin vaikutti selkeästi.