Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten SINÄ toimit, kun kaverit, tutut peruvat sovittuja menoja ja tiedät syyn olevan tuulesta temmattu?

Vierailija
12.08.2020 |

En nyt tarkoita että joku ei tulekaan käymään kahvilla kun on "pää kipeä", vaan että perutaan mökkireissua, ulkomaanmatkaa, tai ei "pääse millään" häihisi? Sellaisia menoja ja sovittuja suunnitelmia joihin teillä on mennyt aikaa, rahaa ja resursseja, joiden takia olet järjestellyt lomia tai lastenhoitoa.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinde7 kirjoitti:

Olen tehnyt selväksi, että on ihan ookoo jos et halua/ ehdi/ jaksa nähdä. Että mulle voi sanoa suoraan, en loukkaannu. Enkä oikeasti loukkaannu, en itsekkään aina huvita vaikka on sovittu jotain. Sanon itsekin sillon suoraan että tänään on sellanen päivä että ei vaan jaksa. Tämä avoin keskustelu tapa on vapauttanut ihan hirveästi ystävyys suhteita ja siksi olenkin tekemisissä vain samanlaisten kavereiden kanssa jotka eivät enää jännitä kertoa totuutta. Ei sen kummempaa :)

Miten tämä nyt liittyy aloitukseen, jossa selkeästi mainitaan ettei kyseessä ole mikään kahvittelun peruminen, vaan juttu jota varten on toiset nähneet vaivaa, sinä itse olet oikein pyytämällä pyytänyt, ja toiset ovat jo maksaneetkin ehkä summia tästä menosta? Ulkomaanmatka peruutettiin lähtöpäivän aamuna, kun ei huvitakaan, noh, pikku juttu!

Vierailija
102/109 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli kun yhden pitkäaikaisen kaverin kanssa sovittiin porukalla illanvietto, johon kuului mun tekemä illallinen. Katsottiin vapaat miehen kanssa, siivottiin, mä suunnittelin innoissasi menun, ehdittiin ostaa juomat valmiiksi jne. Homma oli siis sovittu noin viikkoa ennen. Sitten edeltävänä iltana tää kaveri laittaa viestiä että ei olekaan varma tulostaan, kun näyttäisi tulevan hyvä sää ja hän saattaa ehkä mennä yhden toisen kaverinsa kanssa kalalle.

Tuo oli sen verran törkeä temppu, ettei olla oltu sen jälkeen yhteyksissä.

Meille kävi vähän samalla tavalla. Kauempana asuva kaveripariskunta ei ollut käynyt meillä kertaakaan, vaikka olimme käyneet heillä joka vuosi, ja joka vuosi myös puhuivat että pitää ensi tilassa tulla käymään teidän uudessa talossa. Olimme asuneet 4 vuotta siinä talossa, kun vihdoin heillä oli "muutakin asiaa meillepäin". Olivat lähdössä reissuun jonka puitteissa tulisivat meille yöksi. No käytiin kaupassa, ostettiin kaikille ruuat, vähän kalliimpaakin, sekä juomat. Rahaa meni parisataa euroa yhteensä. Siivosimme, remppasimme ulkosaunan loppuun, ja järjestin töistä vapaata, koska tuo oli keskellä viikkoa, heidän lomallaan. Olivat yötä 20km meidän asuinpaikastamme, ja tarkoituksena siitä sitten tulla meille. Sinä päivänä kun heidän piti tulla, soitti mies että olivat jo menneet kaupunkimme läpi, ja ovat nyt jo toisaalla, että katsotaan toisen kerran, kun ei ole mukavaa vierailla kun vettäkin on luvattu illaksi satavan.

minä sanoin miehelle että en aio olla heidän kanssa enää missään tekemisissä. Enkä kyllä ole ollutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ystävä, joka perui hyvin usein sovitut tapaamiset. Kerran oli sovittu hyvissä ajoin, että hän tulee luokseni yöksi sitten kun tulee kaupunkiin. Muutamaa päivää ennen saapumistaan ilmoittikin pokkana, että kysyykin ensin toiselta ystävältään pääsisikö hänen luokseen ja jos ei pääse niin tulee sitten minun luo. Se oli viimeinen niitti, enää ei olla ystäviä. Enkä ole kyllä kaivannutkaan.

Vierailija
104/109 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ystävä, joka perui hyvin usein sovitut tapaamiset. Kerran oli sovittu hyvissä ajoin, että hän tulee luokseni yöksi sitten kun tulee kaupunkiin. Muutamaa päivää ennen saapumistaan ilmoittikin pokkana, että kysyykin ensin toiselta ystävältään pääsisikö hänen luokseen ja jos ei pääse niin tulee sitten minun luo. Se oli viimeinen niitti, enää ei olla ystäviä. Enkä ole kyllä kaivannutkaan.

Miten jollain on pokkaa :o

Aika monella kyllä näyttäis olevan...

Vierailija
105/109 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona syynä? Muulloin ottaisin asian puheeksi

Vierailija
106/109 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona syynä? Muulloin ottaisin asian puheeksi

Meinäät että ravintolassa ryyppäämisestä ei saa koronaa, mutta parin kaverin näkemisestä toki?

Vierailija
107/109 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Tiedän yhden kaverini saavan pahoja ahdistuskohtauksia, joita usein peittelee muilla tekosyillä. En kyllä useinkaan sovi mitään menoja, joita en voi toteuttaa yksinäni toisen jättäydyttyä pois. Esimerkiksi juuri mökille voin mennä sitten yksinkin.

Vierailija
108/109 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Tiedän yhden kaverini saavan pahoja ahdistuskohtauksia, joita usein peittelee muilla tekosyillä. En kyllä useinkaan sovi mitään menoja, joita en voi toteuttaa yksinäni toisen jättäydyttyä pois. Esimerkiksi juuri mökille voin mennä sitten yksinkin.

Tästä nyt ei ole tässä kyse. 

Vierailija
109/109 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi