Miten SINÄ toimit, kun kaverit, tutut peruvat sovittuja menoja ja tiedät syyn olevan tuulesta temmattu?
En nyt tarkoita että joku ei tulekaan käymään kahvilla kun on "pää kipeä", vaan että perutaan mökkireissua, ulkomaanmatkaa, tai ei "pääse millään" häihisi? Sellaisia menoja ja sovittuja suunnitelmia joihin teillä on mennyt aikaa, rahaa ja resursseja, joiden takia olet järjestellyt lomia tai lastenhoitoa.
Kommentit (109)
En kyllä myöskään tykkää yhtään! Ja kaikki kaverit alkaneet tehdä tuota. Välit on surkastuneet. Sitä kai haluavatkin? En ole oikein tehnyt mitään. Kyllähän he varmaan tajuavat että olen varannut aikaa ja rahaa ja ostanut junalippuja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain mieleen ettei ole varmaan ihan sattumaa että Jeesuskin puhui vertauksen tästä aiheesta...
Mikä luku ja jae?
Etsi itse, löytyy varmasti ainakin kahdesta evankeliumista. Se on se tapaus kun kaveri järjestää (muistaakseni) häät, ja kutsun saaneet alkavat sitten estellä etteivät pääse kuka milläkin tekosyyllä.
Mieheni suvulla on tapana tehdä tätä, tai oli. Heillä on lisäksi kaikenlaisia erikoisruokavalioita, joiden eteen piti kuitenkin nähdä vaivaa juhlia järjestäessä. Isoistakin perhejuhlista jäi pois esim appiukko, anoppi ja miehen sisko perheineen laittamalla samana aamuna tekstarin, että ”ei inspiroi lähteä juhliin tänään” tai ” rippukouluaikainen ystävä on tulossa kahville” tai ihan vaan telkkarista tuleekin joku hyvä ohjelma.
Lopulta tajusin, että tämä on selkeää näpäyttelyä minua kohtaan ja lopetin heidän kutsumisensa kokonaan. Ei ole miehen sisko sen koommin pitänyt yhteyttä. Eli sitten vielä suututtiin, kun en enää suostunut pompoteltavaksi.
Osa varmaan ajattelee, ettei halua/jaksa lähteä, mutta pitää pienempänä pahana luvata ja sitten perua tekosyillä. Kummaa käytöstä.
No kovin monta kertaa ei tarvii tätä minulle tehdä, niin riittää ja antaa olla.
Tai onko samaa manana meininkiä kuin etelän maissa.
Tulen huomenna tarkoittaa; ei ole poissuljettua, että tulen huomenna. Katson huomenna tulenko vai enkö.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä myöskään tykkää yhtään! Ja kaikki kaverit alkaneet tehdä tuota. Välit on surkastuneet. Sitä kai haluavatkin? En ole oikein tehnyt mitään. Kyllähän he varmaan tajuavat että olen varannut aikaa ja rahaa ja ostanut junalippuja jne.
Tai no sen verran olen tehnyt että jahkailijoille ja perujille teen selväksi että ok, sinun päätös. Ja jos epäilen vaikka sairastumista tekosyyksi, esitän että uskon. Koska voihan se olla totta... Mutta jos perumisia on useampia, en enää oikeasti ihan usko niihin.
Ja aika lailla koitan tehdä selväksi jatkossa että minulla on kiireitä, joten päivä pitää lyödä lukkoon. Jos ei onnistu niin asia on sillä selvä enkä yritä enää nähdä heitä sen kummemmin. Ja tosiaan eipä näistä yleensä kuulu enää mitään heidän suunnalta. Harmi. Joskus pitänyt hyvänä kaverina, kun perumisia alkaa tulla useampia olen ärtyneempi. Pari kertaa ihan suoraan myönnetty että aikovatkin tavata toista kaveria silloin kun meillä oli sovittu juttu, ja kysyvät voiko siitää! Siis kuinka röyhkeää. Mutta mitäpä tuohon voi sanoa. Siirtäköön. Kyllä se käy. Mutta ehkä meidän välit ei enää ole niin lämpimät jos olen varaystävä vain.
Paras oli kun yhden pitkäaikaisen kaverin kanssa sovittiin porukalla illanvietto, johon kuului mun tekemä illallinen. Katsottiin vapaat miehen kanssa, siivottiin, mä suunnittelin innoissasi menun, ehdittiin ostaa juomat valmiiksi jne. Homma oli siis sovittu noin viikkoa ennen. Sitten edeltävänä iltana tää kaveri laittaa viestiä että ei olekaan varma tulostaan, kun näyttäisi tulevan hyvä sää ja hän saattaa ehkä mennä yhden toisen kaverinsa kanssa kalalle.
Tuo oli sen verran törkeä temppu, ettei olla oltu sen jälkeen yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain mieleen ettei ole varmaan ihan sattumaa että Jeesuskin puhui vertauksen tästä aiheesta...
Mikä luku ja jae?
Etsi itse, löytyy varmasti ainakin kahdesta evankeliumista. Se on se tapaus kun kaveri järjestää (muistaakseni) häät, ja kutsun saaneet alkavat sitten estellä etteivät pääse kuka milläkin tekosyyllä.
maksoin siskoni hääpuvun ja kengät
sovittiin että sisko maksaa mulle kengät ja hääpuku on lahja
no viikkoa ennen häitä mies hermostui ja käski pyytämään rahat kengistä
Oli pakko soittaa
Sisko haukkui minut pystyyn:olet rahan ahne paska
En kyennyt menemään häihin
Muu suku pitä minua pahana ihmisenä
En ole kertonut heille tapahtumasta
RAHAN AHNE PASKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä luku ja jae?
Oli pakko soittaa
Oot hirveä sisko
Paras oli kun yhden pitkäaikaisen kaverin kanssa sovittiin porukalla illanvietto, johon kuului mun tekemä illallinen. Katsottiin vapaat miehen kanssa, siivottiin, mä suunnittelin innoissasi menun, ehdittiin ostaa juomat valmiiksi jne. Homma oli siis sovittu noin viikkoa ennen. Sitten edeltävänä iltana tää kaveri laittaa viestiä että ei olekaan varma tulostaan, kun näyttäisi tulevan hyvä sää ja hän saattaa ehkä mennä yhden toisen kaverinsa kanssa kalalle.
Tuo oli sen verran törkeä temppu, ettei olla oltu sen jälkeen yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä luku ja jae?
Oli pakko soittaa
Ihan oikein sulle..et varmaan ois ollu toivottu vieras niissä juhlissa
ja siskosi tiivisti asian hyvin
Tuota taajaan tekevät tutut ovat jääneet pois sosiaalisesta piiristäni. Ei siis mitenkään katkerasti, mutta en ole viitsinyt olla yhteydessä, jos minun kanssani sovitut jutut koetaan niin yhdentekevinä, että ne voi toistuvasti perua kun tulee jotain muuta.
Yksi ystävä on kylläkin poikkeus, ollaan tunnettu tosi kauan ja häntä on vaivannut masennus pitkään. Hän yrittää yleensä keksiä jonkin syyn sovittujen juttujen perumiselle, oletattavasti siksi ettei tarvitsisi myöntää ettei nyt vain jaksa. En ota tuota henkilökohtaisesti; ei niitä verukkeita tosin tarvitsisi edes keksiä, mutta olkoot.
Mun synttäreille ei jengi vaivaudu.
Meen toki muiden tärkeille merkkipäiville.
Vien aina kukan ja lahjan/lahjakortin.
Hyvä kun kutsuvat..
ois ollu kiva kun järkkäsin jenkkiraudan ja kuskin ja kukaan ei tullu mun 50 vuotis synttäreille.
Hävetti maksaa kuskille ja sanoa , että en mä halua ajella ympäri helsinkiä yksin
Onnex kuohuviini säilyy...herkkukorit heitin roskiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä luku ja jae?
Oli pakko soittaa
Miten kehtaat kohdella rakasta siskoasi noin...ehkä parempi että elät itseksesi
Kyllä siskosi on kertonut suvulle miten rahastat hänen onnellisella päivällään
Hyvä kun kutsuvat..
ois ollu kiva kun järkkäsin jenkkiraudan ja kuskin ja kukaan ei tullu mun 50 vuotis synttäreille.
Hävetti maksaa kuskille ja sanoa , että en mä halua ajella ympäri helsinkiä yksin
Kukaan ei oikeasti pidä sinusta.
Sinut kutsutaan, koska tiedossa on arvokas lahja
Maksoit hoomoilasena jopa siskosi morsiuspuvun..
Taidat olla hiukan yksinkertainen
Muuta nunnaluostariin..miehes on sun kanssa vaan rahasta.
Hyvä kun kutsuvat..
Oisit kutsunut 50 ihmistä..oisit saanu just ne 3 ihmistä jotka autoon mahtuu
vinkki ensi vuoden pileisiin:)
zemppii
Vierailija kirjoitti:
Potkasen reippaasti perseelle ja sanon gudpai.
Kiitos päivän nauruista! Olet ihana ja nero <3
Taas täällä kirjoittelee se seko akka ,joka vihittiin maistraatissa
Ei tajuu et ketään ei oikeesti kiinnosta
Ei kiinnosta näköjään edes oman siskon onni???
Outo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkasen reippaasti perseelle ja sanon gudpai.
Kiitos päivän nauruista! Olet ihana ja nero <3
Entä jos kukaan ei tuu?
voitko neuvoa mitä silloin teen?
Ostanko vahvan köyden ja gudbye
En usko jumalaan
En kysele turhia ja sanon että joku toinen kerta sitten. Ei minuakaan aina huvita nähdä muita.
Ehkä ei ole todellista ystävyyttä sellanen sitoutumattomuus sovittuihin juttuihin. Mulle ei ole sattunut tuollaista enkä myöskään itse tee tollasia ohareita. Jos sattuisi kerrankin, niin en enää kertaakaan suunnittelisi sellasen henkilön kanssa mitään, mikä vaatisi multa isompaa panostusta.