Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko päivittäistavarakauppa kieltää alkoholin oston?

Vierailija
10.08.2013 |

Työntekijältä OMALLA vapaa-ajalla, ihan siviilivaatteissa. Meille sanottiin että muualta sitten ostatte noi, ettei asiakkaat vaan tunnista. Onko tää nyt oikein?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulosta oikealta. Laillista tavaraahan kuitenkin myyvät.

Vierailija
2/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tavallaan ymmärrän kaupan kannan... Miksi sitä viinaa pitää ostaa ensinnäkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voi

Vierailija
4/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko suoranaisesti kieltää, siis niin että ei myytäisi jos yrittää ostaa, mutta kyllä noin voidaan ihan hyvin ohjeistaa. Vähän sama kuin baarityöntekijöiden ei välttämättä ole toivottua käydä vetämässä kännejä työpaikallaan.

Vierailija
5/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutaman kesän töissä eräässä kahvilassa, missä myytiin myös alkoholia. Pomo esitti toivomuksen (ei siis määrännyt tai kieltänyt), että henkilökunta sitten joisi siiderinsä jossain muualla kuin työpaikan terassilla. Ja itseasiassa sitä ei kyllä mulle olis edes tarvinnut sanoa, pidin sitä ihan itsestäänselvänä. Mutta tuo kyllä kuulostaa vähän ylireagoimiselta, että ei sais kaupasta kaljaa ostaa. Sitä en sitten tiedä, onko tuo ihan laillista.

Vierailija
6/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaupalla ole oikeus valikoida asiakkaansa? Joten siinä mielessä kyllä. Mutta työnantaja taas ei voi rajoittaa työntekijän toimintaa vapaa-ajalla.

Kyllähän tuo ihan selvästi on harmaata aluetta, mutta mikäs siinä, käyt kilpailevassa kaupassa ostamassa juomasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan