Kuinka paljon, ja mitä, otat mukaan 2 vkon etelänmatkalle?
Ollaan lähdössä matkalle ja mietin mitä ottaa mukaan.Ainakin kahvia ja ruisleipää,meetvurstiakin voisi ottaa kun säilyy hyvin.Niin ja sillipurkki on mukana aina!Mutäs te otatte mukaan?
Kommentit (8)
Jäi siis ruoka sana otsikosta pois.. Paljonko siis ruokaa kyllä mä nyt pakata osaan :)
Matkustelen maissa, joissa on ihan ruokaa tarjolla ravintoloissa ja kaupoissa. Koskaan ei ole tarttenu eväitä raahata mukana, edes lapselle.
Meillä aina huoneistohotelli, mutta en mä ruokia kanna mukana jos ei teetä, kahvia ja kaurapuuroaineksia lasketa. Mulla siis aina siis kahvia, teepusseja ja lapselle kaurapuuroaineksia (niitä pikapuuropusseja). Aamupalatarvikkeet (leipä, maito, juusto, makkara, murot ym) ostetaan paikanpäällä. Luonas ja päivällinen syödään ravintolassa.
Ainoastaan päällä olevat vaatteet,ja yhden vara-asun käsimatkatavaroihin. Pakolliset lääkkeet, mutta en mitään ensiapulaukkua koska kohteissa on apteekit. Matkalaukku on tyhjä, koska ostan periltä uusia vaatteita. Kerran tein sen mokan että pakkasin kahden viikon etelänreissulle matkalaukullisen vaatetta jotka jäi käyttämättä kaikki, koska osin paikan päältä asuja. Jos et meinaa shoppailla, niin sanoisin että kahden viikon matkalle riittää muutama mekko, sortsit, toppeja muutama ja kahdet kengät, toiset iltamenoihin ja toiset jalassa olevat kävelemistä varten. Alusvaatteita voi pestä käsin, ja hotellissa usein pesulapalvelu. Voit miettiä, kuinka usein vaihdat kotona asua kahden viikon aikana, jos pidät yhtä asua vaikkapa kaksi päivää, etkä halua pestä matkalla pyykkiä tai shoppailla, pakkaa 7 asua. :) Jos meinaat ostaa sieltä, niin sitä mukaa sitten vähennät.
Otatko uudet perunat? Etelän maissa on kamalia perunoita. Vai syötkö sillin ruisleivän kanssa, mutta sitten pitäisi olla kananmunia ja ulkolaisissa kananmunissa voi olla salmonella? Raa´at kananmunat voi hajota matkalaukussa, pitäisikö ne keittää? Kuinka kauan säilyy keitetty kananmuna?
Ehkä on paras jättää silli kotiin, ehkä sitä jaksaa olla ilman silliä kaksi viikkoa.
Näkkileipä ja maksapasteija tuubissa säilyvät.
En tietenkään mitään!? Matkustan juuri siksi ulkomaille että saisin syödä paikallisia ruokia. Koskaan ei ole lapsillekaan otettu mitään kotimaasta mukaan. 4 lasta jotka on matkustaneet 3kk ikäisistä lähtien.
Juuri palattu n 4 vkon ulkomaanreissulta eikä todellakaan kaivattu mitään kotimaista ruokaa! Vatsa on ollut sekaisin kun on yrittänyt totutella takaisin kotimaiseen ruokavalioon....
Jäi siis ruoka sana otsikosta pois.. Paljonko siis ruokaa kyllä mä nyt pakata osaan :)