Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti tai hitaasti teille on järjestynyt päivähoitopaikka

Vierailija
10.08.2013 |

Kertokaas esimerkkejä elävästä elämästä, että kuinka nopeasti olette saaneet lapsellenne päivähoitopaikan. Saadaan jotain pohjaa päivähoito-oikeuden rajoittamiseen, eli kuinka pian hoitopakaton työtön voisi saada hoitopaikan saadessaan töitä. Onko joku saanut lapsen hoitoon seuraavaksi päiväksi tai seuraavan viikon alusta.

Omien kokemusten mukaan päivähoitopaikan saamisen meni pari kuukautta, mutta meillä ei ollut varsinaisesti mikään kiire.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viime maaliskuussa työpaikan, lapselle järjestyi hoitopaikka 8 päivässä. Tosin se ei ole lähelläkään kotia, mut silloin jo kerrottiin et voimme hakea muutosta päiväkotiin syksyksi. Näin siis Helsingissä.

Vierailija
2/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kahdelle lapselle kesken kauden vajaassa kahdessa viikossa paikan kunnalliselta pph:lta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdäkseni vastuu lapsista on vanhemmilla ja siltä varatta että lasta päivähoidossa roikuttavat ovat todella hakoteillä. 

Ja vastaus kysymykseesi kyllä nopeasti yksityiseen päivähoitoon.

Vierailija
4/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 2 kk meni, mies kun oli vapaalla hoito lasta, kun oli töissä raahasin poikaa mukana koulussa (mistä kaikki ei ollut niin innoissaan). Joskus saatoimme jopa saada vanhemmiltamme apua, niin pystyi sitten keskittymäänkin siellä koulussa. Koulusta valmistuttuani, ehdin vajaan viikon olla työttömänä kun sain työpaikan. Siihen mennessä oli jo onneksi päiväkotipaikka!

Vierailija
5/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk. Onneksi oli mummo muuten ois jääny töihin menemättä.

Vierailija
6/6 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5kk. Olin jo satunnaisesti töissä, mutta naapuri hoiti silloin vielä lasta. Kun tiesin että työn alkamispäivän ja säännöllisyyden laitoin omasta mielestäni hyvissä ajoin hakemuksen. Kahdessa viikossa luvattiin hoitopaikka. Töiden alku alkoi lähestyä ja mitään ei ollut kuulunut joten soitin asiasta. Hakemus oli jäänyt laavinrakoon, sitä ei oltu käsitelty ollenkaan. Kahden viikon päähän työn aloituksesta saatiin paikka..Kysyivät kyllä että saadaanko me järjestymään se kaksiviikkoa. Toki olisin voinut sanoa ettei onnistu, meillä ei oikeasti ole täällä sukulaisia. No mummi pääsi onneksi kahdeksi viikoksi meille. Naapurikin oli jo itse tuossa vaiheessa töissä.

Olen hieman pettynyt muutenkin alueemme päivähoidon johtajaan. Keväällä hän kysyi mielipidettämme, jos lapsi vaihtaisi hoitopaikkaa. Lupasin harkita. Kesän alussa asiaan palattiin ja taas kysyttiin meidän mielipidettä ja toivoin, että lapsi saisi jäädä entiseen paikkaan, mutta johto oli jo valinnut hänen tilalleen uuden lapsen ja meidän lapsi siirtyisi. Ei tosin ollut lapsen hoitajallakaan tietoa että oli tulossa uusi lapsi hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi