Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltaisesta suhteesta irtaantuminen. Tämä on ristiriitaisten tunteiden kanssa kamppailua. Mies lupaa muuttuvansa.

Vierailija
12.08.2020 |

Elän nyt jossain henkilökohtaisessa helvetissä hyvin monenlaisten tunteiden kanssa.
Yritän vahvasti pitää järjen päässä, etten sortuisi uudestaan miehen luokse. Yritän muistella kaikkea niitä kokemuksia, joiden takia päädyin nyt turvakotiin.
Todella pitkään olen ollut ahdsitunut ja masentunut, epämääräisesti tuntenut olevani loukussa omassa kodissani. Kliseisesti kerrottuna olen tosiaan enää varjo itsestäni.

Henkinen väkivalta on saanut irsetunnon heikoksi, olen alistuvainen ja pelokas. Pidän itseäni tyhmänä ja järjenvastaisena ihmisenä monesta syystä. Sen takia, että mies on syöttänyt näitä sanoja ja halveksinut.
Myöskin sen takia, että olen ylipäätänsä suostunut moiseen käytökseen enkä ole pystynyt pitämään rajoistani kiinni.
Fyysinen väkivalta on ollut aika rajua myöskin kun vertaa kuinka lyhyessä ajassa sitä on ollut aika usein ja se alkoi kuristamisella.
Viimeinen niitti oli kun päähän kohdistui sen verran kova lyönti, että vaatii useita lääkärikäyntejä. Pahemminkin olisi voinut sattua joten toisaalta siinä iskussa oli myös onnea ja sain voimaa turvautua viimein konkreettisesti ammattiauttajien puoleen.

Tunteet vaihtelee surusta vihaan, ahdistukseen, pelkoon selviytymisestä, sekä minun että miehen. Mitä jos ylireagoin, mitä jos hän muuttuisikin. Totuus kuitenkin on, että hän ei ole muuttunut vaikka on ennenkin luvannut.
Nyt kuitenkin itkee, hokee rakastavansa, on niin pahoillaan, on vihainen itselleen, haluaa muutoksen, tahtoo vaikka kosia, ihan mitä vaan, antaa ihan kaikkensa, että palaisin. Sanoo, että sai nyt opetuksen ja pyytää minua vain palaamaan kotiin.
Tätä olen kuunnellut eilisestä saakka, hän anelee ja on tuskissaan. Vetoaa hänen lapsiinsa, ettei kestä jos me eroamme kun lapsetkin kärsivät kun olen ollut niin hyvä heitäkin kohtaan. Uhkailee heittävänsä tavarani pihalle jos joutuu lapsilleen kertomaan minun päätöksestäni lähteä. Sitten taas anelee ja pyytelee anteeksi.

Yritän olla kylmä ja olla päättäväinen. Silti välillä tulee vierotusoireita ja tahtoisin uskoa,
Kaikkeen tähän liittyy myös vahvasti alkoholi, ilman sitä ei ole fyysistä väkivaltaa. Mitä jos hän ei enää juokaan ja päättää laittaa korkin kiinni? Alamme urheilemaan ja vietämme normaalia elämää. En halua päihteitä elämääni näin vahvasti, olen itsekin sortunut juomaan enemmän ja siitäkin poden syyllisyyttä.

Kuitenkin henkinen väkivalta varmaan jatkuisi vaikka iskuja ei enää tulisi eikä viinaa käyttäisi.
Pää on täynnä ajatuksia laidasta laitaan.

Onneksi täällä saa olla ja saan tukea tilanteeseen, olen vasta alkumetreillä kuitenkin ja vasta rauhoitun yksikseni.

Kertokaa kokemuksia, neuvoja yms. Monilla on varmasti samankaltainen tilanne, jos ketjuun eksyy niin kuuntelen mielelläni myös elämästänne väkivaltaisessa suhteessa.

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka käyttäytyy kuin miehesi ei tule koskaan muuttumaan. Pääse hengestäsi jos palaat hänen luokseen. Syyllisyyden tunteesi tulevat siitä aivopesusta jota olet joutunut kokemaan. Jatka elämääsi, muuta lasten kanssa pois ja alkakaa elämään omaa elämäänne ilman väkivaltaista psykopaattia joka vaarantaa henkesi ja lastesi mielenterveyden.

Vierailija
2/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne muutu!!!!!

Sä et voi tehdä itsestäsi naurunalaista. EI NE HAKKAAJAT MUUTU!!!!! Tiedän kokemuksesta ja kaksi vuotta tein niin raastavaa eroa että vieläkin olen rikki valheista, katteettomista lupauksista .. kaikesta!

Nenä murtunut useamman kerran. Poliisit on käynyt hakemassa riehuvan miehen putkaan, törkeitä pahoinpitely syytteitä.. toi on sellainen helvetti että LÄHDE HETI!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tänne! Saat pohtia tilannettasi ammattilaisen kanssa ilmaiseksi!

https://www.nollalinja.fi/

Vierailija
4/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue itse tuo viestisi rakas ystävä itse, ja mieti mitä sanoisit jos ystäväsi olisi tuon kirjoittanut. Älä mene takaisin, ei tuommoinen lopu lupauksilla. Juttele ammatti-ihmisten kanssa ja hae apua. Ala elää omaa väkivallatonta elämää <3

Vierailija
5/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota takaisin, päädyt mustaan pussiin.

Vierailija
6/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on luvannut muuttua, mitä konkreettista hän on tehnyt muuttuakseen? Pelkkien puheiden varassa ei kannata suhdetta jatkaa.

Vierailija
7/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko se hänen käytöksensä sellaista että hän ylipäätään pystyisi sitä muuttamaan? Minäkin haluaisin muuttaa itsessäni sen että mielialat heittelee, saatan huutaa, saatan paiskoa ovia... en pysty. Kun ne tunteet lyö yli, en ole ruorissa itseni kanssa. Se ei vaikuta siihen että jälkeen päin hävettää ja kaduttaa, en pysty muuttamaan tätä. Tämä tulee jostain aivan tiedostamattomalta tasolta tämä käytös. Hänellä on todennäköisesti sama, vain vielä vakavammilla teoilla. Hän ei voi sille mitään. Terapia ehkä auttaisi, en tiedä, ehkä ei sekään.

Vierailija
8/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palasin yli kymmen kertaa takaisin sairaalasta ja turvakodista.

Uskoin että toinen voi muuttua.

Mutta ei se muuttunut.

Viimeinen niitti oli se kun kävi käsiksi pieneen lapseen. Silloin tajusin ettei tästä voi tulla enää ikinä mitään.

Tiedän, että on ihan helvetin vaikea lähteä kun se tilanne tulee omalle kohdalle. Helppoa on sanoa ystävälle vastaavassa tilanteessa, että jätä ja lähde.

Vierailija
9/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. <3

Korjauksena siis vielä, meillä ei ole yhteisiä lapsia. Miehellä on edellisestä liitostaan. 

Me emme ole naimisissa mutta asumme saman katon alla. 

Lisäksi olen nyt turvassa tosiaan enkä aio palata mutta tunteet ovat ristiriitaisia ja repiviä. Tiedän, että tästä tulee kivulias ja tuskaisa toipuminen. Aion selviytyä silti, muutakaan vaihtoehtoa ei ole ja ymmärrän, että jos palaisin takaisin niin tulisin pettymään päätökseeni.

Ap 

Vierailija
10/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ole varovainen. Kun hän ymmärtää että et ole tulossa takaisin, eikä hän pysty ohjaamaan sinua millään mitä sanoo, hänellä menee kuppi nurin totaalisesti. Todennäköisesti myös alkoholin kanssa, mutta myös kuvainnollisesti.

Vierailija
11/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde heti jos voit! Jos asutte erillään, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MUUTA TAKAISIN!

Ymmärrätkö, että seuraava kerta voi olla lopullinen? Pidä nyt jumalauta omasta hengestäsi kiinni!

Sinä et pysty muuttamaan toista ihmistä. Alkoholisti valehtelee aina.

Kuvittele huolellisesti se seuraava väkivaltainen purkaus (joka tulee varmasti). Kuvittele se hetki, kun olet siinä tilanteessa lastesi kanssa. Mieti huolellisesti, miltä tuntuu, kun aikuisen miehen nyrkki osuu kasvoihisi. Ajattele sitä rusahdusta, kun nenäluusi murtuu. Ja se oli vasta ensimmäinen lyönti...

En käsitä sinun kaltaisia naisia, en vaan ymmärrä. Miten voit edes harkita paluuta?

-mies

Vierailija
12/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hautaustoimistoon, valitse itsellesi kaunis arkku, sovi hautausjärjestelyt ja ajattele, että sinut todella tullaan laittamaan siihen arkkuun, jos jäät miehesi luokse. Valitse siis pehmeä tyyny sille runnellulle päällesi!

Vierailija
13/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä lapsia kohtaan ei ole väkivaltainen eikä myöskään käytä alkoholia heidän seurassaan. Joskus muutaman oluen. 

Eli siitä minun ei tarvitse huolehtia. Turvakodissa ohjaajatkin sanoivat, että minun tulisi nyt keskittyä omaan selviytymiseen ja jättää huolen kanto lapsien suhteen. Mies kyllä vetoaa heihin joka tuntuu myös aika sairaalta sillä kyllä he pärjäävät ilman minuakin ja mainiosti. Enkä ole heidän äiti vaikka heistä välitänkin. 

Tuo on vain manipulointia, luulen, että tulee vielä pahenempaan. 

Onneksi rikosilmoitus miehestä on tehty tuon iskun seurauksena, lisäksi otin kuvankaappauksen kun uhkasi heittää tavarani pihalle. Haen ne joskus kun saan oman asunnon ja lisäksi otan turvajoukon mukaan varmuuden vuoksi. 

Ap

Vierailija
14/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot että olet löytänyt toisen miehen ja olet tapaillut häntä jo pitemmän aikaa. Heippa.

Vierailija
15/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen ihminen tarvinnee käyttäytymisterapiaa muuttaakseen tapojaan. Onko mies jo ilmoittautunut?

Vierailija
16/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka käsittelee tunteensa ja ongelmansa väkivallan ja aggression kautta ei tule koskaan muuttumaan. Sama vittuilijaluonteilla.

Vierailija
17/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat hänen olla vielä sinuun yhteydessä? Estä puhelimessa, somessa jne.

Vierailija
18/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde heti jos voit! Jos asutte erillään, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MUUTA TAKAISIN!

Ymmärrätkö, että seuraava kerta voi olla lopullinen? Pidä nyt jumalauta omasta hengestäsi kiinni!

Sinä et pysty muuttamaan toista ihmistä. Alkoholisti valehtelee aina.

Kuvittele huolellisesti se seuraava väkivaltainen purkaus (joka tulee varmasti). Kuvittele se hetki, kun olet siinä tilanteessa lastesi kanssa. Mieti huolellisesti, miltä tuntuu, kun aikuisen miehen nyrkki osuu kasvoihisi. Ajattele sitä rusahdusta, kun nenäluusi murtuu. Ja se oli vasta ensimmäinen lyönti...

En käsitä sinun kaltaisia naisia, en vaan ymmärrä. Miten voit edes harkita paluuta?

-mies

Ymmärrän täysin. En aio palata takaisin mutta aloitukseni tarkoitus oli puhua näistä ristiriitaisista tunteista ja peloista, ahdistuksesta ja huolesta. Kaikki tunteet väreilee, paljon ajatuksia päässä. 

Kuitenkin kun vajoan ajatuksissani hyviin hetkiin niin pakotan itseni muistelemaan kaikkia niitä sanoja, vaaratilanteita ja ahdistusta mitä on ollut. Kaikki se henkinen väkivalta joka on saanut pääni sekaisin.

Minulla on henkisiä ja fyysistä oireilua masennuksen aiheuttamana ollut pitkään. 

En voi palata, en missään nimessä, tiedän sen. Yritän miettiä läheisiäni ja itseäni jos vajoan jonnekkin toivomuksien ja haaveiden syövereihin miehen suhteen. Olen jo hyvällä alulla ja prosessoin tätä kaikkea. 

Kuitenkin haaveilen paljon enemmän siitä, että saan itseni takaisin. Vapauden ja itsetunnon, sen ihanan nauravaisen profiilini. Päämääräni ja sisukkuuteni, rakastan itseäni todella sisimissäni vaikka olen joskus hyvin vihainen ja pettynyt mihin olen ajautunut. 

Ap

Vierailija
19/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaukset ja onnea tulevaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän