Annatteko todella lastenne puhua teille näin?
Lainaus toisesta ketjusta :
"Tilanne on siis se, että 12-vuotiaalla ei ole yhtään liikunnallista harrastusta, ei ulkoile kuin pari kertaa viikossa pakotettuna. Nyt yritin ilmoittaa hänet muutaman kuukauden kurssille, ja lopputulos on että saan kuunnella "Mun tekis mieli tappaa kaikki nyt v*t**u pilaat ämmä mun elämän, mä karkaan, mä tapan itteni v***u..."
Pistänkö harrastukseen väkipakolla, vai luovutanko tässä vaiheessa jo?"
Meillä on neljö lasta, 15-, 13-, 12- ja 5-vuotiaat. Yksikään lapsista ei todellakaan puhu meille aikuisille eikä toisilleen noin. Lapset tietävät tasan tarkkaan, että jos käytös on törkeää, ei tule älypuhelimia, ei makseta puhelinlaskuja, ei tule merkkivaatteita, ei tule mitään kivaa. Perheessämme on pelisäännöt, joiden mukaan mennään. Vihainen saa olla, tunteensa saa näyttää, mutta toisille ei puhuta noin.
Kommentit (25)
Eivät puhu meillä noin 2 - 18-vuotiaat lapset.
Lapsiin luodaan yhteys jo kun on kohdussa. Omalleni luin kirjoja jo ennenkuin syntyi.. nyt jo teini,kohtelias ja fiksu..suuttumuksen saa näyttää jos on aihetta,kirosanaa käyttänyt voimasanana,ei pilkkuna..eli jos ampiainen vaikka puree saattaa huutaa ai s.....a.... Haistattelu omille vanhemmille...juu ei.. aina ollaan puhuttu ja puuhasteltu yhdessä.. ihan oikeasti en tajua miten lapset kasvatettu jos 12vuotiaana omille vanhemmille vit....ee? Ongelmalapset asia erikseen ja heille kai terapiaa,mutta siis muuten???
Sanoisin että turpa kiinni kakara, kohta paukkuu pakara. Tarkoittaisin myös sitä.
Ei puhuta meillä noin, mutta minä en myöskään pakolla tunge ketään harrastukseen. En nyt puolusta lasta, mutta ei liikkumaton esimurkku ala innolla liikkumaan sillä, että äippä mitään kysymättä tunkee lapsen johonkin liikuntaryhmään. Sitä lasta varmaan ahdistaa ja se pitäisi opettaa jotenkin ilmaisemaan tunteitaan- ilman noita v**uja
Lapsemme kaveri puhuu omille vanhemmilleen koko ajan juuri noin. Minusta se on jotain järkyttävää. Kyllä meilläkin lapset suuttuvat ja minä olen välillä tyhmä enkä ymmärrä mitään, mutta se, että saa purkaa kiukkuaan ei ole sama asia kuin toisen alatyylinen haukkuminen. Minä luulen, että kyse on siitä, miten perheessä ylipäätään puhutaan toisille ja kunnioitetaan muita perheenjäseniä.
Ristiriitaista on, että tuolla kaverilla on kodin ulkopuolella todella hyvät käytöstavat, se vielä korostaa sen näyn kauheutta, kun tyttö sitten naama punaisena karjuu vanhemmilleen v*usaa*naa.