Miksi ei kokemattomalle anneta edes mahdollisuutta parisuhdemarkkinoilla?
Kokemattomuus on näköjään suuri turn off naisille. En tiedä miten on toisin päin mutta näin ainakin miehen näkökulmassa. Ikää on jo 28v enkä ole vielä koskaan seurustellut. Syistä nyt ei sen enemää, sen jokainen nyt jo varmaan arvaakin: lyhyys, rumuus, ujous ja nämä klassikot.
Tuntuu vähän siltä, että tuo kokemattomuus on kuitenkin se suurin riippakivi joka pitäisi saada karistettua pois jotta olisi edes vähäiset mahdollisuudet parisuhteeseen. Mikä siinä kokemattomuudessa on niin iso kirous? Muutenkin noilla ominaisuuksilla vaikea päästä parisuhteeseen niin miksi siitä kokemattomuudesta vielä rangaistaan, kun ei ole edes oma valinta olla ikisinkku.
Vähän sama kuin työttömillä: joka paikassa vaaditaan työkokemusta, mutta kun ei pääse töihin, ei saa kokemusta. Ja kun ei ole kokemusta, ei pääse töihin.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemattomuudessa mulle seuraava asia on ollut ongelma:
En kaipaa mieheltä mitään jonoa yhden yön juttuja, vaan sopivaa parisuhdehistoriaa eli ikäiseltäni kolmekymppiseltä kokemusta naisen kanssa avoliitossa asumisesta. Ai miksikö?
Mies on saanut jonkun toisen kanssa kokemuksen, millaista yhteinen arki on, miten huomioida toista, jakaa kotityöt, sovittaa kaksi elämää yhteen jne. Asuessaan naisen kanssa mies on oppinut tärkeitä parisuhdetaitoja, joita ensimmäisissä suhteissa opitaan. Näitä ei voi oppia kirjoista, vaan kokemalla.
Toki jokainen parisuhde on omanlaisensa, mutta perusilmiöt parisuhteessa ovat samoja. En halua joutua tässä tässä opettamaan miehelle, miten tehdään kotitöitä, miten riidellään rakentavasti tai mikä käytös parisuhteessa on/ei ole ok.
Tämän lisäksi kokemattomuuteen liittyy oman kokemukseni perusteella myös seuraava piirre. Kokematon mies oppii suhteessa parisuhdetaitoja ja saa itsevarmuutta. Kun nainen on opettanut miestä ja miehen itsevarmuus on kasvanut, niin moni kokematon mies alkaa haikailla lisää kokemuksia. Eli mies haluaa kokeilla muita naisia, kun oma sosiaalinen arvo miehenä on parisuhteen myötä noussut. Kokemattomilla miehillä jää monesti houkuttamaan se elämä, joka nuorempana jäi kokematta. Tässä vaiheessa mies herkästi pettää/häipyy muiden naisien metsästämisen pariin.
Näistä syistä en ottaisi kokematonta miestä. En halua opettaa parisuhdeasioita alusta asti enää tässä iässä enkä halua ottaa riskiä, että kokematon mies lähtisi. Asunkin nykyisin avomieheni kanssa, jolla on sopivasti parisuhdehistoriaa ennen minua ja hyvin toimii. :)
Eli jos on 10 naista viskannu pellolle parisuhteesta, niin silloin taitaa parisuhdetaidot?
Aikamoinen tahti, jos kolmekymppinen on kaikkien kymmenen kanssa ehtinyt asua 😂
Ei se parisuhde vaadi yhdessä asumista. Avoliitto tarkoittaa, että asutaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro, että olet kokematon. Jos kysyvät entisistä suhteista niin sano vaan, että et ole ollut pitkäaikaisissa suhteissa ja et halua puhua mistään vanhoista säädöistä, koska ne ei oo tärkeitä. Fake it till you make it. Itseä ei ainakaan kiinnosta kenenkään parisuhdehistoria ja eksät pätkääkään.
T. Suht kokematon 22v nainen :D
Hieno alku parisuhteelle. Valehtele suut ja silmät täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa mieheltä mitään jonoa yhden yön juttuja, vaan sopivaa parisuhdehistoriaa eli ikäiseltäni kolmekymppiseltä kokemusta naisen kanssa avoliitossa asumisesta. Ai miksikö?
Mies on saanut jonkun toisen kanssa kokemuksen, millaista yhteinen arki on, miten huomioida toista, jakaa kotityöt, sovittaa kaksi elämää yhteen jne. Asuessaan naisen kanssa mies on oppinut tärkeitä parisuhdetaitoja, joita ensimmäisissä suhteissa opitaan. Näitä ei voi oppia kirjoista, vaan kokemalla.
Toki jokainen parisuhde on omanlaisensa, mutta perusilmiöt parisuhteessa ovat samoja. En halua joutua tässä tässä opettamaan miehelle, miten tehdään kotitöitä, miten riidellään rakentavasti tai mikä käytös parisuhteessa on/ei ole ok.
Tämän lisäksi kokemattomuuteen liittyy oman kokemukseni perusteella myös seuraava piirre. Kokematon mies oppii suhteessa parisuhdetaitoja ja saa itsevarmuutta. Kun nainen on opettanut miestä ja miehen itsevarmuus on kasvanut, niin moni kokematon mies alkaa haikailla lisää kokemuksia. Eli mies haluaa kokeilla muita naisia, kun oma sosiaalinen arvo miehenä on parisuhteen myötä noussut. Kokemattomilla miehillä jää monesti houkuttamaan se elämä, joka nuorempana jäi kokematta. Tässä vaiheessa mies herkästi pettää/häipyy muiden naisien metsästämisen pariin.
Näistä syistä en ottaisi kokematonta miestä. En halua opettaa parisuhdeasioita alusta asti enää tässä iässä enkä halua ottaa riskiä, että kokematon mies lähtisi. Asunkin nykyisin avomieheni kanssa, jolla on sopivasti parisuhdehistoriaa ennen minua ja hyvin toimii. :)
Eli jos on 10 naista viskannu pellolle parisuhteesta, niin silloin taitaa parisuhdetaidot?
Parisuhde ja avoliitto ovat eri asioita.
eri
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas olisi kokemattomuus iso plussa. Ei tarvitsisi miettiä toisen eksiä tai mahdollisia lapsia yms. Mutta haittana sitten taas voisi olla se ettei miehellä ole kokemusta naisen kanssa olemisesta ja lähinnä tässä tarkoitan nyt sitä ettei ole asunut sellaisen kanssa ja koska itsellä on kokemusta pitkästä parisuhteesta olisi raskasta aloittaa koulimaan jostakusta toisesta kelvollista kanssaeläjää...tai siis näin mä kuvittelen että siinä kävisi.
Miten sulla on oletuksena, että kokematon mies olisi kelvoton kanssaeläjä? Jos sulla on kokemusta yhden ihmisen kanssa elämisestä, niin ei sekään automaattisesti tarkoita, että kaikkien muidenkin kanssa yhteiselo olisi auvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Väitinkö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko sitä kokemattomuutta edes mainita? Eikös sitä just treffineuvoissa jankata että älä puhu eksistäsi uudelle kumppanille. Ja jos nyt välttämättä tulee puheeksi, niin voit sanoa vaan pienen valkoisen valheen että joskus sillon vuosia sitten oli joku lyhyt juttu joo, mutta oli niin karmea tyyppi etten haluaisi edes puhua siitä.
Tätähän se ap tulikin hakemaan, että saisi vihjeitä tilanteeseensa. Minäkin jouduin valehtelemaan kokemattomuuteni ensimmäiselle naiselleni ja sen jälkeenhän ei tarvinnut edes valehdella. Kyllähän se vähän oudolta tuntuu, kun yleensä puhuu totta ja on luotettava. Itseasiassa exä oli mustasukkainen tästä kuvitusnaisesta :D
Kaikki puhuvat totta, paitsi valehtelijat. Ja hekin vain silloin kun valehtelevat.
Vierailija kirjoitti:
Säälistäkö sinulle sitten pitäisi antaa mahdollisuus? Mitä muuta annettavaa sinulla on naiselle kuin lyhyytesi, rumuutesi, ujoutesi ja kokemattomuutesi?
Mitä muuta pitäisi olla jos mies on vielä matalatuloinen. Mitä tuollainen mies pyytää naiselta? Ei mitään muuta kuin sydämen:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ruma, kalju, työtön, lyhyt mutta loputtoman kiltttti tasoteorian ystävä taas kerran yllättää aloituksellaan.
"Kokemattomuus" ei ole mikään este eikä hidaste normaalille ihmiselle. Syy on siinä, että olet oikeasti outo, ahdistava, kummallinen, kenties kyttääjä, vainooja, väkivaltainen ja pelottava. Itse kuitenkin mieluummin käännät sen "kokemattomuudeksi".
Sinä voit olla katkera miehille, mutta älä viitsi purkaa sitä ap:hen.
Ehkä onkin kyse ap:n ymmärryksen puutteesta?
Ed ei ole "katkera miehille" vaan lopen kyllästynyt tasoteoriasta ja naisten nirsoudesta jankkaaviin.
"Yhyy, taas mies ghostasi", kuulostaako yhtään tutulta?
Taas niitä ketjuja, joissa ap avaa keskustelun ja sitten poistuu siitä, kun ei vastaukset miellytäkään. Eli trolli.
Kysyn silti: kenen se mahdollisuus pitäisi antaa ja miksi juuri hänen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ruma, kalju, työtön, lyhyt mutta loputtoman kiltttti tasoteorian ystävä taas kerran yllättää aloituksellaan.
"Kokemattomuus" ei ole mikään este eikä hidaste normaalille ihmiselle. Syy on siinä, että olet oikeasti outo, ahdistava, kummallinen, kenties kyttääjä, vainooja, väkivaltainen ja pelottava. Itse kuitenkin mieluummin käännät sen "kokemattomuudeksi".
Sinä voit olla katkera miehille, mutta älä viitsi purkaa sitä ap:hen.
Ehkä onkin kyse ap:n ymmärryksen puutteesta?
Ed ei ole "katkera miehille" vaan lopen kyllästynyt tasoteoriasta ja naisten nirsoudesta jankkaaviin.
"Yhyy, taas mies ghostasi", kuulostaako yhtään tutulta?
"Tavallinen mies joutuu tyytymään naiseen", "Kyllä menisi palstan naisiltakin kahvi väärään kurkkuun, jos tietäisivät kuinka moneen on vain tyydytty", kuulostaako yhtään tutulta?
eri
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko sitä kokemattomuutta edes mainita? Eikös sitä just treffineuvoissa jankata että älä puhu eksistäsi uudelle kumppanille. Ja jos nyt välttämättä tulee puheeksi, niin voit sanoa vaan pienen valkoisen valheen että joskus sillon vuosia sitten oli joku lyhyt juttu joo, mutta oli niin karmea tyyppi etten haluaisi edes puhua siitä.
Ja samalla päätät, että tämä suhde ei ikinä tule syvenemään. Kun valehtelet tuosta asiasta, et voi esitellä kumppaniasi ikinä sellaisille ihmisille jotka tuntevat sinut ja tietävät että ei sinulla ikinä ketään ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Väitinkö niin?
Viesti, jota kommentoit ja oma kommenttisi:
"En kaipaa mieheltä mitään jonoa yhden yön juttuja, vaan sopivaa parisuhdehistoriaa eli ikäiseltäni kolmekymppiseltä kokemusta naisen kanssa avoliitossa asumisesta."
"Eli jos on 10 naista viskannu pellolle parisuhteesta, niin silloin taitaa parisuhdetaidot?"
Vierailija kirjoitti:
Naiset tarkkailevat toisten naisten käytöstä ja vetävät siitä johtopäätöksiä, että kenen kanssa kannattaa laittaa hynttyyt yhteen. Lue ns. "pre-selectionista". Naisten saamiseen pätee sama logiikka kuin työnhaussa: töitä saa kokemuksella ja kokemusta saa puolestaan töistä. Jos olet jossain vaiheessa tipahtanut putken ulkopuolelle, niin sitten on vähän vaikeaa.
AV palstan pistämätöntä logiikkaa, kuten aina: naiset ovat vain lauma kanoja, jotka toimivat kuten toiset kanat laumassa
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua ottaa riskiä. Siksihän miehen haluttavuus nousee heti jos paljastuu että sillä onkin vaimo. Eräänlainen laatutakuu. Tai siis, olettavat sen olevan.
Täällä mammat alapeukuttaa tätäkin totuutta, vaikka itsekin tietävät että sormus miehellä baarissa lisää vientiä vähintään 300%
Minä olen kokematon nainen ja luulen että miehiä kiinnostaa se tasan yhtä paljon kumppaninvalinnassa kuin minuakin; ei p:n vertaa. Syy sille, miksi en kelpaa parisuhteeseen tai että minusta ei edes kiinnostuta, löytyy ihan minusta itsestäni eikä siitä kuinka monta kumppania minulla on ollut.
Mitä annettavaa kokemattomalla on parisuhdemarkkinoilla?
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyt naisilta ei kuulemma haittaa yhtään(vaikka on pahin turn off)...
Niin. Tämä in taas hyv esimerkki siitä kuinka naiset tekevät toisin kuin sanovat
Ulkonäkö on tärkein. Sä olet kokematon koska olet ruma. Naiset ei halua sua koska sä olet ruma, ei koska sä olet kokematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälistäkö sinulle sitten pitäisi antaa mahdollisuus? Mitä muuta annettavaa sinulla on naiselle kuin lyhyytesi, rumuutesi, ujoutesi ja kokemattomuutesi?
En ole AP, mutta koen kuitenkin ettei minulla ole mahdollisuksia parisuhdemarkkinoilla.
Nuoruudessa ei seurustelua tullut harjoiteltua, ja aikuisiällä minulla on ollut kauan sitten yksi ainoa (kummankin osapuolen taholta) kaikin puolin huonosti toiminut parisuhde. En siis ole oppinut toimivia parisuhdetaitoja.
Minulla olisi annettavana mm. rakkautta, uskollisuutta, ystävyyttä, ja käytännön asioissa auttamista. Olen älykäs, itsenäinen, taloudellisesti toimeen tuleva mies, jolla on monenlaisia harrastuksia. Nuo listatut lyhyys, rumuus, ujous ja kokemattomuus vaan ovat naisille tärkeämpiä asioita.
Eivät naiset tietenkään kirjaimellisesti tuota kokemattomuutta aseta esteeksi, mutta odottavat kuitenkin mieheltä pätevyyttä ja varmuutta naisten hurmaamisessa ennen kiun voivat edes aloittaa suhteen. Työelämässä vertailukohtana voisi olla vaikkapa valtion virka, jossa on muodollisena pätevyytenä ylempi korkeakoulutukinto, mutta käytännössä työn pystyy tekemään saman alan kandi tai opiskelijakin.
Sinua ei varmaan haittaisi lihavuus ja rumuus naisessa? Minkä ikäinen olet?
Mulle taas olisi kokemattomuus iso plussa. Ei tarvitsisi miettiä toisen eksiä tai mahdollisia lapsia yms. Mutta haittana sitten taas voisi olla se ettei miehellä ole kokemusta naisen kanssa olemisesta ja lähinnä tässä tarkoitan nyt sitä ettei ole asunut sellaisen kanssa ja koska itsellä on kokemusta pitkästä parisuhteesta olisi raskasta aloittaa koulimaan jostakusta toisesta kelvollista kanssaeläjää...tai siis näin mä kuvittelen että siinä kävisi.