Miksi ei kokemattomalle anneta edes mahdollisuutta parisuhdemarkkinoilla?
Kokemattomuus on näköjään suuri turn off naisille. En tiedä miten on toisin päin mutta näin ainakin miehen näkökulmassa. Ikää on jo 28v enkä ole vielä koskaan seurustellut. Syistä nyt ei sen enemää, sen jokainen nyt jo varmaan arvaakin: lyhyys, rumuus, ujous ja nämä klassikot.
Tuntuu vähän siltä, että tuo kokemattomuus on kuitenkin se suurin riippakivi joka pitäisi saada karistettua pois jotta olisi edes vähäiset mahdollisuudet parisuhteeseen. Mikä siinä kokemattomuudessa on niin iso kirous? Muutenkin noilla ominaisuuksilla vaikea päästä parisuhteeseen niin miksi siitä kokemattomuudesta vielä rangaistaan, kun ei ole edes oma valinta olla ikisinkku.
Vähän sama kuin työttömillä: joka paikassa vaaditaan työkokemusta, mutta kun ei pääse töihin, ei saa kokemusta. Ja kun ei ole kokemusta, ei pääse töihin.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ruma, kalju, työtön, lyhyt mutta loputtoman kiltttti tasoteorian ystävä taas kerran yllättää aloituksellaan.
"Kokemattomuus" ei ole mikään este eikä hidaste normaalille ihmiselle. Syy on siinä, että olet oikeasti outo, ahdistava, kummallinen, kenties kyttääjä, vainooja, väkivaltainen ja pelottava. Itse kuitenkin mieluummin käännät sen "kokemattomuudeksi".
Sinä voit olla katkera miehille, mutta älä viitsi purkaa sitä ap:hen.
Ehkä onkin kyse ap:n ymmärryksen puutteesta?
Ed ei ole "katkera miehille" vaan lopen kyllästynyt tasoteoriasta ja naisten nirsoudesta jankkaaviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ruma, kalju, työtön, lyhyt mutta loputtoman kiltttti tasoteorian ystävä taas kerran yllättää aloituksellaan.
"Kokemattomuus" ei ole mikään este eikä hidaste normaalille ihmiselle. Syy on siinä, että olet oikeasti outo, ahdistava, kummallinen, kenties kyttääjä, vainooja, väkivaltainen ja pelottava. Itse kuitenkin mieluummin käännät sen "kokemattomuudeksi".
Tässä se nähdään. Sinä et tunne yhtään tuota aloittajaa ja ja voit hänestä paukuttaa nuo ominaisuudet. Sitten naiset ulisee, että kaikki miehet on sikoja ja ketään kunnollista ei löydy. Katsoisitte peiliin, sieltä se syy löytyy.
Lue 22.
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyt naisilta ei kuulemma haittaa yhtään(vaikka on pahin turn off)...
Riippuu minkä takia on kokematon... ja jos mikään ominaisuus ei ole hyvä niin...
Oletko itse yrittänyt saada suhdetta aikaan kokemattoman naisen kanssa? Vai yritätkö taas jotain ihme viritystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälistäkö sinulle sitten pitäisi antaa mahdollisuus? Mitä muuta annettavaa sinulla on naiselle kuin lyhyytesi, rumuutesi, ujoutesi ja kokemattomuutesi?
En ole AP, mutta koen kuitenkin ettei minulla ole mahdollisuksia parisuhdemarkkinoilla.
Nuoruudessa ei seurustelua tullut harjoiteltua, ja aikuisiällä minulla on ollut kauan sitten yksi ainoa (kummankin osapuolen taholta) kaikin puolin huonosti toiminut parisuhde. En siis ole oppinut toimivia parisuhdetaitoja.
Minulla olisi annettavana mm. rakkautta, uskollisuutta, ystävyyttä, ja käytännön asioissa auttamista. Olen älykäs, itsenäinen, taloudellisesti toimeen tuleva mies, jolla on monenlaisia harrastuksia. Nuo listatut lyhyys, rumuus, ujous ja kokemattomuus vaan ovat naisille tärkeämpiä asioita.
Eivät naiset tietenkään kirjaimellisesti tuota kokemattomuutta aseta esteeksi, mutta odottavat kuitenkin mieheltä pätevyyttä ja varmuutta naisten hurmaamisessa ennen kiun voivat edes aloittaa suhteen. Työelämässä vertailukohtana voisi olla vaikkapa valtion virka, jossa on muodollisena pätevyytenä ylempi korkeakoulutukinto, mutta käytännössä työn pystyy tekemään saman alan kandi tai opiskelijakin.
"Pätevyyttä ja varmuutta naisten hurmaamisesta" Voihan sen noinkin ilmaista. Totta helvetissä saanti paranee jos olet mukava, positiivinen, hauska, hyvä keskustelemaan, hyvää seuraa. Oletpa tosiaan älykäs mies kun keksit tuon.
ps. Mitä tarkoitat tuolla käytännön asioissa auttamisella? Tulee mieleen joku vammaisen henkilökohtainen avustaja.
niin, kyllä on säpinää naisten kanssa kun kerron että minulla on kokemusta noin 50:stä naisesta. Esim. tanssiravintolassa kun mainostin naiskokemustani kun olin erään naisen kanssa tanssimassa niin jonkin ajan kuluttua oli jono naisia pöydän vieressä jossa istuin ja join olutta ... hakivat kaikki tanssimaan minua.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko sitä kokemattomuutta edes mainita? Eikös sitä just treffineuvoissa jankata että älä puhu eksistäsi uudelle kumppanille. Ja jos nyt välttämättä tulee puheeksi, niin voit sanoa vaan pienen valkoisen valheen että joskus sillon vuosia sitten oli joku lyhyt juttu joo, mutta oli niin karmea tyyppi etten haluaisi edes puhua siitä.
Tätähän se ap tulikin hakemaan, että saisi vihjeitä tilanteeseensa. Minäkin jouduin valehtelemaan kokemattomuuteni ensimmäiselle naiselleni ja sen jälkeenhän ei tarvinnut edes valehdella. Kyllähän se vähän oudolta tuntuu, kun yleensä puhuu totta ja on luotettava. Itseasiassa exä oli mustasukkainen tästä kuvitusnaisesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit olla katkera miehille, mutta älä viitsi purkaa sitä ap:hen.
Ehkä onkin kyse ap:n ymmärryksen puutteesta?
Ed ei ole "katkera miehille" vaan lopen kyllästynyt tasoteoriasta ja naisten nirsoudesta jankkaaviin.
Ja miten se liitty tähän keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kysele kokemattomuudesta silloin, kun ollaan vasta tutustumassa. Ap:ssa on siis oltava jotain sellaista ilmeisen epäilyttävää käytöksessään, joka torppaa suhteiden kehittymisen. Siihen ei ikävä kyllä alapeukutus ja tekosyiden etsiminen auta yhtään.
Niin lyhyitä, rumia, huonokäytöksisiä aspergereita on saanut parisuhteen ja perheen, että ne ominaisuudet eivät yksin riitä karkottamaan, kuten ei ujouskaan, jos tyttö on reipas ja sitä mieltä, että haluaa tutustua.
Kyllä aika usein naiset kysyy seurusteluhistoriasta deittisivustoillakin. Pitäis olla valmiiksi mietityt valheet suhteiden kestosta. Muuten jää kiinni valehtelusta.
Vierailija kirjoitti:
niin, kyllä on säpinää naisten kanssa kun kerron että minulla on kokemusta noin 50:stä naisesta. Esim. tanssiravintolassa kun mainostin naiskokemustani kun olin erään naisen kanssa tanssimassa niin jonkin ajan kuluttua oli jono naisia pöydän vieressä jossa istuin ja join olutta ... hakivat kaikki tanssimaan minua.
Minäkin tanssisin sinun kanssasi mielelläni, koska tiedän, ettei tule kiusallista ja sitten pääsen sinusta eroon, kun siltä tuntuu. Jonkun toisen ihmisen kanssa tuntuisi pahalta lähteä, jos hän olisi kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
"Pätevyyttä ja varmuutta naisten hurmaamisesta" Voihan sen noinkin ilmaista. Totta helvetissä saanti paranee jos olet mukava, positiivinen, hauska, hyvä keskustelemaan, hyvää seuraa. Oletpa tosiaan älykäs mies kun keksit tuon.
ps. Mitä tarkoitat tuolla käytännön asioissa auttamisella? Tulee mieleen joku vammaisen henkilökohtainen avustaja.
Valitettavasti tuo mukavuus ja hyvä seura on eri asia kuin hurmaaminen, eli niillä on helppo päätyä kaveriksi. Tässä pitää nimenomaan olla sitä kokemusta.
Rakkauden viisi kieltä
Lempeiden palvelusten kieli.
Joidenkin on helpompi tehdä kuin puhua. Vessan siivoaminen, saunan lämmittäminen tai pyykkien ripustaminen voi olla rakkauden teko. Joskus voi olla vaikeaa nähdä jokin kotityö palvelukseksi toista kohtaan – ennen kuin muistaa rakkauden eri kielet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko sitä kokemattomuutta edes mainita? Eikös sitä just treffineuvoissa jankata että älä puhu eksistäsi uudelle kumppanille. Ja jos nyt välttämättä tulee puheeksi, niin voit sanoa vaan pienen valkoisen valheen että joskus sillon vuosia sitten oli joku lyhyt juttu joo, mutta oli niin karmea tyyppi etten haluaisi edes puhua siitä.
Tätähän se ap tulikin hakemaan, että saisi vihjeitä tilanteeseensa. Minäkin jouduin valehtelemaan kokemattomuuteni ensimmäiselle naiselleni ja sen jälkeenhän ei tarvinnut edes valehdella. Kyllähän se vähän oudolta tuntuu, kun yleensä puhuu totta ja on luotettava. Itseasiassa exä oli mustasukkainen tästä kuvitusnaisesta :D
Olet ihan sairas. Ja totta kai eksä oli mustasukkainen, koska tajusi että valehtelet, muttei tiennyt että valehtelit koko naisen.
Kokeneella on enemmän vientiä kun saa kokemusta miten naisia käsitellään ja itseluottamus paranee. Kokematon taas on päinvastaisessa kierteessä, jossa katkeroituu ja masentuu entisestään kun epäonnistuu kerta toisensa perään.
Kokemattomuudessa mulle seuraava asia on ollut ongelma:
En kaipaa mieheltä mitään jonoa yhden yön juttuja, vaan sopivaa parisuhdehistoriaa eli ikäiseltäni kolmekymppiseltä kokemusta naisen kanssa avoliitossa asumisesta. Ai miksikö?
Mies on saanut jonkun toisen kanssa kokemuksen, millaista yhteinen arki on, miten huomioida toista, jakaa kotityöt, sovittaa kaksi elämää yhteen jne. Asuessaan naisen kanssa mies on oppinut tärkeitä parisuhdetaitoja, joita ensimmäisissä suhteissa opitaan. Näitä ei voi oppia kirjoista, vaan kokemalla.
Toki jokainen parisuhde on omanlaisensa, mutta perusilmiöt parisuhteessa ovat samoja. En halua joutua tässä tässä opettamaan miehelle, miten tehdään kotitöitä, miten riidellään rakentavasti tai mikä käytös parisuhteessa on/ei ole ok.
Tämän lisäksi kokemattomuuteen liittyy oman kokemukseni perusteella myös seuraava piirre. Kokematon mies oppii suhteessa parisuhdetaitoja ja saa itsevarmuutta. Kun nainen on opettanut miestä ja miehen itsevarmuus on kasvanut, niin moni kokematon mies alkaa haikailla lisää kokemuksia. Eli mies haluaa kokeilla muita naisia, kun oma sosiaalinen arvo miehenä on parisuhteen myötä noussut. Kokemattomilla miehillä jää monesti houkuttamaan se elämä, joka nuorempana jäi kokematta. Tässä vaiheessa mies herkästi pettää/häipyy muiden naisien metsästämisen pariin.
Näistä syistä en ottaisi kokematonta miestä. En halua opettaa parisuhdeasioita alusta asti enää tässä iässä enkä halua ottaa riskiä, että kokematon mies lähtisi. Asunkin nykyisin avomieheni kanssa, jolla on sopivasti parisuhdehistoriaa ennen minua ja hyvin toimii. :)
Eikö ihan jokainen ole jossain vaiheessa kokematon parisuhdemarkkinoilla?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihan jokainen ole jossain vaiheessa kokematon parisuhdemarkkinoilla?
On, mutta on eri asia olla kokematon 20 v kuin 35 v.
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa mieheltä mitään jonoa yhden yön juttuja, vaan sopivaa parisuhdehistoriaa eli ikäiseltäni kolmekymppiseltä kokemusta naisen kanssa avoliitossa asumisesta. Ai miksikö?
Mies on saanut jonkun toisen kanssa kokemuksen, millaista yhteinen arki on, miten huomioida toista, jakaa kotityöt, sovittaa kaksi elämää yhteen jne. Asuessaan naisen kanssa mies on oppinut tärkeitä parisuhdetaitoja, joita ensimmäisissä suhteissa opitaan. Näitä ei voi oppia kirjoista, vaan kokemalla.
Toki jokainen parisuhde on omanlaisensa, mutta perusilmiöt parisuhteessa ovat samoja. En halua joutua tässä tässä opettamaan miehelle, miten tehdään kotitöitä, miten riidellään rakentavasti tai mikä käytös parisuhteessa on/ei ole ok.
Tämän lisäksi kokemattomuuteen liittyy oman kokemukseni perusteella myös seuraava piirre. Kokematon mies oppii suhteessa parisuhdetaitoja ja saa itsevarmuutta. Kun nainen on opettanut miestä ja miehen itsevarmuus on kasvanut, niin moni kokematon mies alkaa haikailla lisää kokemuksia. Eli mies haluaa kokeilla muita naisia, kun oma sosiaalinen arvo miehenä on parisuhteen myötä noussut. Kokemattomilla miehillä jää monesti houkuttamaan se elämä, joka nuorempana jäi kokematta. Tässä vaiheessa mies herkästi pettää/häipyy muiden naisien metsästämisen pariin.
Näistä syistä en ottaisi kokematonta miestä. En halua opettaa parisuhdeasioita alusta asti enää tässä iässä enkä halua ottaa riskiä, että kokematon mies lähtisi. Asunkin nykyisin avomieheni kanssa, jolla on sopivasti parisuhdehistoriaa ennen minua ja hyvin toimii. :)
Eli jos on 10 naista viskannu pellolle parisuhteesta, niin silloin taitaa parisuhdetaidot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos on 10 naista viskannu pellolle parisuhteesta, niin silloin taitaa parisuhdetaidot?
Aikamoinen tahti, jos kolmekymppinen on kaikkien kymmenen kanssa ehtinyt asua 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälistäkö sinulle sitten pitäisi antaa mahdollisuus? Mitä muuta annettavaa sinulla on naiselle kuin lyhyytesi, rumuutesi, ujoutesi ja kokemattomuutesi?
En ole AP, mutta koen kuitenkin ettei minulla ole mahdollisuksia parisuhdemarkkinoilla.
Nuoruudessa ei seurustelua tullut harjoiteltua, ja aikuisiällä minulla on ollut kauan sitten yksi ainoa (kummankin osapuolen taholta) kaikin puolin huonosti toiminut parisuhde. En siis ole oppinut toimivia parisuhdetaitoja.
Minulla olisi annettavana mm. rakkautta, uskollisuutta, ystävyyttä, ja käytännön asioissa auttamista. Olen älykäs, itsenäinen, taloudellisesti toimeen tuleva mies, jolla on monenlaisia harrastuksia. Nuo listatut lyhyys, rumuus, ujous ja kokemattomuus vaan ovat naisille tärkeämpiä asioita.
Eivät naiset tietenkään kirjaimellisesti tuota kokemattomuutta aseta esteeksi, mutta odottavat kuitenkin mieheltä pätevyyttä ja varmuutta naisten hurmaamisessa ennen kiun voivat edes aloittaa suhteen. Työelämässä vertailukohtana voisi olla vaikkapa valtion virka, jossa on muodollisena pätevyytenä ylempi korkeakoulutukinto, mutta käytännössä työn pystyy tekemään saman alan kandi tai opiskelijakin.
Jos sallit, analysoin hieman kommenttiasi (ja itse asiassa analysoin, vaikka et sallisikaan).
Ensimmäinen kohta mihin minulla töksähtää, on "pätevyyttä ja varmuutta naisten hurmaamisessa". Ei en odottaisi pätevyyttä ja varmuutta naisten hurmaamisessa vaan parisuhde miehen kanssa syntyy vain silloin, kun ihastun häneen ja se ihastuminen syvenee rakastumiseksi. Käyttämäsi ilmaisu viestittää minulle, että olet ehkä yksi niistä miehistä, jotka eivät usko kemioihin vaan pelimiestaitoihin. Naisten hurmaaminen on sinulle sarja harkittuja toimenpiteitä.
Seuraavaksi jään miettimään, miksi sinun ei tullut nuoruudessa harjoiteltua seurustelua. Miksi jäit paitsi sen kehittymisvaiheen olennaisista ikäkausikokemuksista eli ensi-ihastumisesta ja -rakastumisesta? Miksi luonto ei vetänyt tikanpoikaa puuhun?
Luettelet negatiivisena ominaisuutena lyhyyden. Oletko siis lyhytkasvuinen? Vai oletko pituudeltasi ihan normaali mutta elät mielikuvitusmaailmassa, missä paikallisessa Prismassa ei ole koskaan ikinä milloinkaan nähty alle 180 senttistä miestä naisen kanssa eikä heitä siis voi olla parisuhteessa? Jälleen hälytysmerkki.
Sanot, että sinulla olisi annettavana uskollisuutta. Mistä tiedät? Jos et ole koskaan ollut pitkässä parisuhteessa, jossa on ylä- ja alamäkiä ja jossa tulee tilaisuuksia saada joko hetki läheisyyttä tai "ymmärtäväinen ystävä" jopa juuri sellaisella hetkellä, kun suhteessa menee huonosti, niin mistä voit tietää miten sellaisessa tilanteessa toimisit? Et mistään. Tuo ilmaisu kertoo, kuinka epärealistinen kuva sinulla on parisuhteesta ja itsestäsi parisuhteen toisena osapuolena.
Kokemattomuus olisi ollut minulle ongelma, mutta kun asia käännetään toisinpäin, niin ymmärrät että niin se olisi ollut sinullekin:
Minä aloitin ensimmäisen seurustelusuhteeni 14-vuotiaana ja seksin 15-vuotiaana. Olin 25-vuotiaana naimisissa ja äiti. 40-vuotiaana minulla oli lapsi, joka opetteli niitä asioita, joita 15-vuotiaana opetellaan eli hänellä oli ensimmäinen tyttöystävä. Olisi ollut aika outoa, jos oma elämänkumppanini olisi ollut kehitykseltään samassa vaiheessa.
Tässä se nähdään. Sinä et tunne yhtään tuota aloittajaa ja ja voit hänestä paukuttaa nuo ominaisuudet. Sitten naiset ulisee, että kaikki miehet on sikoja ja ketään kunnollista ei löydy. Katsoisitte peiliin, sieltä se syy löytyy.