Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen aloittanut liikunnan mutta en jaksa nyt kotitöitä yhtään?

Vierailija
08.08.2013 |

Eli aiemmin oli liikuntaa 0 kertaa viikossa ja nyt joka päivä. Nyt en silti jaksa tehdä mitään kotona. Tiskejä koneeseen ja keittiön siivousta mutta muuten esim. pyykit ja silitys jäänyt vähemmälle ja muu siivoaminen. En nyt mikään himosiivoaja aiemminkaan ollut mutta nyt vielä vähemmän. Eikö liikunnan lisäämisen pitäisi antaa energiaa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei käy niin, että liikunta antaisi lisää enrgiaa. Olen liikunnallisesti melko flegmaattinen, hyötyliikuntaa tulee kyllä kilometrejä päivässä. Liikunnan lisääminen on pois päivän jaksamisesta. Voisin pilata elämäni harrastamalla liikuntaa. Ei olisi energiaa enää töille tai edes arkipäivän selviytymiselle.

Moni esivanhempani on myös ollut melko vähän liikkuva, mutta siitä huolimatta ovat eläneet 95-vuotiaiksi. En jaksa stressaantua koko asiasta.

Vierailija
22/29 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama ongelma mutta syy taisi olla vitamiinien vähyys. Deetä ja rautaa lisää niin ongelma poistui. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös b-vitamiini ja c-vitamiini piristävät, eikä b-vitamiinissa haittaa isotkaan yliannokset kun kyseessä on vesiliukoinen vitamiini.

Vierailija
24/29 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aloittajan kanssa sama ongelma ja syynä oli hoitamattomat kilpirauhas- ja lisämunuaisen uupumusongelmat. Eli voi liittyä esim. kortisoliin.

Vierailija
25/29 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:22"]

Minulla oli sama ongelma mutta syy taisi olla vitamiinien vähyys. Deetä ja rautaa lisää niin ongelma poistui. 

[/quote]

Ainakin mulla Hb on 140 ja d-vitamiinia syön. Normaali paino ja ravitsemus. Silti liikunta (muu kuin hyöty) vie energiaa liikaa.

Vierailija
26/29 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:25"]

Myös b-vitamiini ja c-vitamiini piristävät, eikä b-vitamiinissa haittaa isotkaan yliannokset kun kyseessä on vesiliukoinen vitamiini.

[/quote] piristää mutta sitä en hakenut tuolla vitamiinijutulla. Liikunta kuluttaa varsinkin rautavarastoja, siksi mainitsin. 

Vierailija
27/29 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:19"]

Kaikilla ei käy niin, että liikunta antaisi lisää enrgiaa. Olen liikunnallisesti melko flegmaattinen, hyötyliikuntaa tulee kyllä kilometrejä päivässä. Liikunnan lisääminen on pois päivän jaksamisesta. Voisin pilata elämäni harrastamalla liikuntaa. Ei olisi energiaa enää töille tai edes arkipäivän selviytymiselle.

Moni esivanhempani on myös ollut melko vähän liikkuva, mutta siitä huolimatta ovat eläneet 95-vuotiaiksi. En jaksa stressaantua koko asiasta.

[/quote]

Ensimmäinen lause lihavoidussa virkkeessä kumoaa minusta kyllä jälkimmäisen. Ehkä isovanhempasikin selvisivät iäkkäiksi olemalla vähän liikkuvia jos käsityksesi flegmaattisuudesta on tuo?! Harmi, olisi oikeasti kivaa elää pitkään eikä liikkua :)

Vierailija
28/29 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:27"]

Mulla oli aloittajan kanssa sama ongelma ja syynä oli hoitamattomat kilpirauhas- ja lisämunuaisen uupumusongelmat. Eli voi liittyä esim. kortisoliin.

[/quote]

olen kilpirauhas seurannassa. Seuraavat testit on syyskuussa vasta. Syön siis thyroxinia jo. Haluan laihtua erityisesti vatsasta mutta kun paikallisesti ei saa pois mitään niin rasva% pitää pienentää.

ap

Vierailija
29/29 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27, riippuu keneltä kysytään mikä määrä hyötyliikuntaa on riittävää kunnon ylläpitämiseksi.  No, kaikki isovanhempani eivät ole liikkuneet sen vertaa kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi