Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miksi käyn kampaajalla vain harvoin:

Vierailija
11.08.2020 |

"Liian pitkät pesuvälit ja muut asiat suomalaisnaisten hiustenhoidossa, jotka ihmetyttävät kampaajaa"

https://www.is.fi/mystyle/art-2000006598649.html

Voi että rasahtelee nämä "suomalaisten naisten kannattaisi/pitäisi tehdä sitä ja tätä" - jutut. Jos itse on tyytyväinen vaikka siihen tylsään nutturaan, niin miksi jonkun kampaajan mielipiteen takia pitäisi alkaa tyyliään muuttamaan? :D Tai että omaa luonnollista "tylsää" hiusväriä pitäisi jotenkin hävetä?

Tai jos ei näe tarpeelliseksi leikkauttaa pitkiä hiuksia muutaman kuukauden välein. Niin auta armias jos edellisestä leikkuusta on pitempi aika ja sen kertoo kampaajalle (kysyttäessä), niin kampaajan naama venähtää ja olemus muuttuu kauhistuneeksi ja hiuksia käydään läpi saatesanoilla "olisihan se hyvä käydä useammin.."

Ja ei, en halua kalliita kampaamotuotteita ostaa. En, vaikka kampaajan mielestä "hiukseni ovat liian paksut ja tuuheat, niin kannattaisi käyttää siloittavia (?) aineita."

Onneksi nyt koronan takia voi hyvillä mielin antaa hiusten kasvaa vaan, ilman kenekään arvosteluja!

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kampaajalla, koska en jaksa sitä, että kokoajan pitäisi jutustellaja löpistä turhia. Eivät kaikki naiset ole puheliaita! Kysellään, ootko jo pitänyt lomat ja mites teillä töissä... Ääh. Miksi mun on tehtävä selkoa työstäni? Olen korkeasti koulutettu ja aika korkeassa asemassa työelämässä. En halua puhua siitä, koska pelkään kampaajan jotenkin kiusaantuvan tai tulkitsevan minua negatiivisesti, kadehtivan.

Vierailija
62/64 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt on taas liian pitkät pesuvälit?

Vastahan arvosteltiin liian tiheästä pesemisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy kampaajalla, koska en jaksa sitä, että kokoajan pitäisi jutustellaja löpistä turhia. Eivät kaikki naiset ole puheliaita! Kysellään, ootko jo pitänyt lomat ja mites teillä töissä... Ääh. Miksi mun on tehtävä selkoa työstäni? Olen korkeasti koulutettu ja aika korkeassa asemassa työelämässä. En halua puhua siitä, koska pelkään kampaajan jotenkin kiusaantuvan tai tulkitsevan minua negatiivisesti, kadehtivan.

En puhu kampaajani kanssa koskaan mitään alun jälkeen, siis selitän mitä haluan ja sitten vain luen lehtiä. Helppoa.

Vierailija
64/64 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa kampaajien ennen ja jälkeen kuvat asiakkaiden hiuksista instassa. Ennen -kuvassa on aina laittamaton, föönaamaton takkukasa. Kun taas jälkeen kuvaan hiuksia on föönattu ja sen lisäksi suoristettu tai kiharrettu sekä laitettu kaikenlaista silottavaa ja kiiltoa tuovaa muotoilutuotetta. Kyse ei ole pelkän leikkauksen tai värin tuomasta muutoksesta. Kotonakin saisi sellaiset hiukset, jos jaksaisi niitä väkertää mutta harva jaksaa ja ehtii. Siksi se kampaajan luoma tukka ei kellään kestäkään hiuksissa.

Mä oon aina saanut kehuja hiuksistani, ne kun ovat erittäin paksut, sileät ja kiiltävät. Työkaveri (jolla on, pakko se on myöntää, kuiva ja hapsottava letti) kyseli miten mulla on niin ihanat hiukset. No vastasin että joka aamu ennen töihinlähtöä pesen shampoolla plus laitan hiusnaamion, sitten föönaan, sitten suoristan tai kiharran, sitten laitan seerumia, sitten päätän jätänkö auki vai esim. puoliksi kiinni, ja lopuksi suihkaus lakkaa. Hän meni hiljaiseksi ja sanoi että itse ei jaksa käyttää edes hoitoainetta. No siinä se ero sitten on :D! Rakastan laittaa hiuksiani ja teen tuon kaiken mielelläni. Ilmeisesti monet eivät tee.

Omat hiukseni ei kestäisi minkään suoja-aineen kanssa joka päivä fööniä ja suoristamista. Hyvä jos pysyisivät edes päässä tuolla sinun tyylillä.

Toki ymmärrän tämän, omat hiukseni tosiaan kestävät mitä vaan. Vaalennuksenkaan jälkeen eivät mene hampuksi, ovat luonnostaan suorat ja tosiaan käsittely vain parantaa sitä miltä näyttävät. Pointtina olikin vain se että työkaveri ihaili hiuksiani kenties ajatelleen että ne ovat luonnostaan sellaiset... Ei, kyllä niihin menee puoli tuntia joka aamu :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi