Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miksi käyn kampaajalla vain harvoin:

Vierailija
11.08.2020 |

"Liian pitkät pesuvälit ja muut asiat suomalaisnaisten hiustenhoidossa, jotka ihmetyttävät kampaajaa"

https://www.is.fi/mystyle/art-2000006598649.html

Voi että rasahtelee nämä "suomalaisten naisten kannattaisi/pitäisi tehdä sitä ja tätä" - jutut. Jos itse on tyytyväinen vaikka siihen tylsään nutturaan, niin miksi jonkun kampaajan mielipiteen takia pitäisi alkaa tyyliään muuttamaan? :D Tai että omaa luonnollista "tylsää" hiusväriä pitäisi jotenkin hävetä?

Tai jos ei näe tarpeelliseksi leikkauttaa pitkiä hiuksia muutaman kuukauden välein. Niin auta armias jos edellisestä leikkuusta on pitempi aika ja sen kertoo kampaajalle (kysyttäessä), niin kampaajan naama venähtää ja olemus muuttuu kauhistuneeksi ja hiuksia käydään läpi saatesanoilla "olisihan se hyvä käydä useammin.."

Ja ei, en halua kalliita kampaamotuotteita ostaa. En, vaikka kampaajan mielestä "hiukseni ovat liian paksut ja tuuheat, niin kannattaisi käyttää siloittavia (?) aineita."

Onneksi nyt koronan takia voi hyvillä mielin antaa hiusten kasvaa vaan, ilman kenekään arvosteluja!

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron kampaajat tietävät kuinka asiakasta hemmotellaan.

Sinne siis.

Vierailija
22/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen löytänyt mieleisen kampaajan. Ei arvostele, tekee mitä haluan, on sosiaalista silmää milloin haluan jutella ja milloin olla hiljaa eikä ole vielä kertaakaan tyrkyttänyt ostamaan hiustuotteita.

Oih, ihanaa! Ole onnellinen kampaajastasi :)

Itsellä kans oli hyvä vakkarikampaaja joskus vuosia sitten, mutta hän muutti toiselle paikkakunnalle. Sen jälkeen ei ole löytynyt toista sellaista, joka ei rivienvälistäkään arvostelisi. Eli en mene uudestaan kampaajalle, joka naama nurinpäin tekee työtään tai yrittää arvostelemalla saada asiakkaan käymään useammin tms.

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla käynti ei ole koskaan tuntunut itsensä hemmottelulta. Se on vaivaannuttavaa ja välillä ahdistavaa kun pitää puolustella itseään ja hiuksiaan. Miksi ihmeessä pitää vängätä vastaan eikä vain tehdä sitä mitä asiakas pyytää?

Vierailija
24/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rasahteli aika samat jutut. Millä oikeudella suomalaiset kampaajat kertovat asiakkaalleen (jota he eivät edes tunne), mikä asiakkaalle sopii, mikä hänen tyylinsä on ja mitä asiakkaan tulisi hiuksilleen tehdä? Kiitos vaan, päätän ihan itse hiusteni mallin, pituuden ja värin. Ja tykkään siitä omasta väristäni.

Olen törmännyt liian moneen kampaajaan, joka päättää omavaltaisesti jotain "mutku sulle sopii tällanen paaaljon paremmin, ja eksä ny vähän vaihteluuki haluu, ja tää lyhyt (kananpersetukka) sopii sulle niiin hyvin, ja laitetaan siihen vähän punasia/vaaleita/neonvärisiä raitoja kun ne on nyt muotiaki ja sopii sulle niin hyvin!! 🤩"

Juu ei laiteta, enkä asioi toiste.

Osaan pestä hiukseni itse, enkä muuttele pesuväliä kunkin kampaajan päähänpiston mukaan. Minulle ei ole itseni hemmottelua se, että saan niskat jumiin lavuaarissa, kun kampaaja hieroo (raapii) päänahkaani pitkillä kynsillään ja kalttaa pääni kuumalla vedellä, pyynnöstä huolimatta. Enkä tykkää siitä, että korvaani valutetaan vettä samalla kun juorutaan jonkun kanssa, tai siitä, että hiuksiani revitään kammalla.

En myöskään halua käyttää kampaajan suosittelemia "uusia ihanantuoksuisia tuotteita", jotka ovat entistä kalliimpia, mutta aivastuttavat ihan samalla tavalla.

Minua ei saa kiinnostumaan asioinnista siten, että haukkuu asiakkaansa päivälehdissä tyylittömiksi likatukiksi, jotka tarvitsevat ammattilaisen dominaotetta.

Vierailija
25/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toikin on näissä aina jännä että pitäis käydä leikkauttamassa hiuksia useammin, mutta sitten toisaalta valittavat että suomalaiset ei halua että leikataan reilusti vaan kaikki haluaa vaan pikku tasoituksen. Ööh, no jos käy kampaajalla parin kuukauden välein (niin kuin heidän mielestä pitäisi) niin ei kai kukaan halua että joka kerralla vetästään 10 senttiä pituutta pois?!

Vierailija
26/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalla käynti ei ole koskaan tuntunut itsensä hemmottelulta. Se on vaivaannuttavaa ja välillä ahdistavaa kun pitää puolustella itseään ja hiuksiaan. Miksi ihmeessä pitää vängätä vastaan eikä vain tehdä sitä mitä asiakas pyytää?

"Kiva" kuulla että en ole tämän asian kanssa yksin! Välillä miettinyt, että onko vika itsessä vain :D

Itsellä juurikin tuo sama olo, että kampaajalla käynti on vain pakkopullaa eli ahdistavaa. Ei todellakaan käy hemmottelusta.

- Ap

Vierailija
27/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan suomalaisten hiukset ovat mitäänsanomattoman värisiä, joten kampaajan mielestä väri on tarpeen :D

Mä lopetin hiusteni värjäämiseen 3 vuotta sitten, kun alkoi ärsyttää jatkuva juurikasvun värjääminen. Olin kuvitellut, että oma väri on just todella mitäänsanomaton, mutta yllätyin! On oikein kauniin ruskea ja harmaitakin on alkanut tupsahdella sinne tänne. On varmaan kampaajista hirveän näköinen, mutta itse tykkään ja se riittää.

Hiuslaatukin on paljon parempi ja aiemmin taipuisat hiukset ovat nykyään lähes kiharat.

Vierailija
28/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvaamassa tapauksessahan kampaaja tekee työtään, tekee myynninedistämistyötä varsinaisen toimenpiteen lisäksi. Ihan yleistä. Tiheämmät pesu- tai värjäys/leikkausvälit = enemmän myyntiä kampaajalle. Ei se myyntityö ole henkilökohtaiseksi loukkaukseksi tarkoitettua vihjailua, eikä siitä pidä nokkiinsa ottaa. Eikä se kampaaja määritä pesuvälejäsi tai mitään muutakaan mitä hiuksillesi näet parhaaksi tehdä.

Oma kampaajani nauroi, kun kerroin että olen jo edellisen käynnin jälkeen leikannut itse hiuksiani. Ja nauroin makeasti mukana. Jos hän joskus on ehdottanut jotain sellaista, minkä kanssa en ole ollut samaa mieltä, olen sen suoraan sanonut, että tyylini on toisenlainen. Ikinä ei ole käynyt jänkkäämään mistään, kun olen tehnyt kantani selväksi. 

Nyt Ap ja muutkin kampaajaa loukkaantuneena välttelevät: Itsetuntoa vähän mukaan sinne käynnille! Ei se kampaajakaan ole selvännäkijä, että juuri sinä olet se eriyinen herkkähipiä, jolle ei kannata mitään ehdottaa. 

t. Luonnonkihara, värjäämätön polkka

Vierailija
29/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti kun halusin kasvattaa vihdoin oman värin takaisin ja olen sanoin aina selkeästi kampaajalle että eivät värjää omaa juurtani millään samalla kun laitoin vaaleita raitoja Niin yksi sävytti kuitenkin tyven tehden sellaisen "valejuurikasvun", kun sanoin etten ole tyytyväinen eikä tästä sovittu lupasi että se haalistuu pois yllätys ei haalistunut. Toinen raidoitti tyveä omaa väriäni tummemmalla sävyllä vastoin tahtoani. Yksi värjäsi koko pääni "vastaamaan" omaa sävyäni ainoa vaan että sävy liian tumma ja punertava.

Nyt en sitten enää käy ollenkaan kuin vaan leikkaamassa ja joka kerta yrittävät saada minut värjäämään hiuksiani kutsuen omaa väriäni maantie harmaaksi, tylsäksi, ei minkään väriseksi jne. Kuitenkin Euroopassa kuulen väristäni usein kehuja ja itsekin olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
30/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kuvaamassa tapauksessahan kampaaja tekee työtään, tekee myynninedistämistyötä varsinaisen toimenpiteen lisäksi. Ihan yleistä. Tiheämmät pesu- tai värjäys/leikkausvälit = enemmän myyntiä kampaajalle. Ei se myyntityö ole henkilökohtaiseksi loukkaukseksi tarkoitettua vihjailua, eikä siitä pidä nokkiinsa ottaa. Eikä se kampaaja määritä pesuvälejäsi tai mitään muutakaan mitä hiuksillesi näet parhaaksi tehdä.

Oma kampaajani nauroi, kun kerroin että olen jo edellisen käynnin jälkeen leikannut itse hiuksiani. Ja nauroin makeasti mukana. Jos hän joskus on ehdottanut jotain sellaista, minkä kanssa en ole ollut samaa mieltä, olen sen suoraan sanonut, että tyylini on toisenlainen. Ikinä ei ole käynyt jänkkäämään mistään, kun olen tehnyt kantani selväksi. 

Nyt Ap ja muutkin kampaajaa loukkaantuneena välttelevät: Itsetuntoa vähän mukaan sinne käynnille! Ei se kampaajakaan ole selvännäkijä, että juuri sinä olet se eriyinen herkkähipiä, jolle ei kannata mitään ehdottaa. 

Asiakas osaa kyllä ihan itse kysyä neuvoja tai ehdotuksia uudesta leikkausmallista, ei niitä tarvitse tuputtaa. Tai arvostella nykyistä mallia vääräänlaiseksi tms.

Ammattitaitoinen kampaaja osaa kyllä lukea asiakastaan eli milloin on ok ehdotella uutta ja millon ei. Jos asiakas on varannut ajan hiusten tasoitukseen, niin hän ei halua mallinmuutosta tai värjäystä. Jos asiakas on varannut ajan mallinmuutokseen, niin tällöin voi kampaajakin antaa mielipiteensä.

Mulle on ainakin aivan ok, jos kysytään tarviiko ostaa tuotteita. Eri asia, jos yritetään vedota siihen, että sun hiukset on niin hirvee pehko, että tarvit tämmöstä ja tämmöstä purnukkaa pärjätäksesi elämässä.

Ole siis sinäkin onnellinen kampaajastasi, joka ei jankkaa asioista ja yritä väkisten muuttaa asiakkaan tyyliä :) Mutta älä vähättele muiden kokemuksia, meillä kaikilla ei ole sama kampaaja.

- Ap

Vierailija
31/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole loukkaantunut, en vain jaksa käydä väittelyä tuntemattoman ihmisen kanssa siitä millaiset hiukset minulla pitäisi olla.

Kammottavin kokemus oli otsatukkaa tasatessa kun kampaaja vaan sakset jo hiuksissa toteaa leikkaavansa se eri tavalla mitä sanoin haluavani koska se kuulemma olisi parempi.

Ylittyykö kukaan etten mennyt sinne enää ikinä? Mikä siinä on niin vaikeaa kuunnella asiakasta? Sitä kutsutaan asiakaspalveluksi mutta tälle ammattikunnalle hyvin varsinaista että osaavat.

Vierailija
32/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen löytänyt mieleisen kampaajan. Ei arvostele, tekee mitä haluan, on sosiaalista silmää milloin haluan jutella ja milloin olla hiljaa eikä ole vielä kertaakaan tyrkyttänyt ostamaan hiustuotteita.

Sama. Käyn harvoin mutta aina hänellä. Hän on ekokampaaja ja tuntuu että kunnioittaa mun halua mahdollisimman luonnolliseen hiukseen. Leikkaa, ei tyrkytä lisäpalveluja ja ymmärtää että mä oikeasti haluan wash&go-hiukset enkä mukaluonnollisia seitsemän tökötin sulkeisia.

Vierailija
33/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla kampaajilla te oikein käytte? :o Mulla on ollut jo 10 vuotta vakkari, hän on kuin ystävä, käyn pari kertaa vuodessa vaalentamassa ja pituutta napsimassa, joko enemmän tai vähemmän. Joka kerta lopputulos on täydellinen ja kävelen ulos tuntien itseni kuningattareksi :D. Eikä hänen tulisi mieleenkään arvostella jonkun asiakkaan hiuksia... Pelkkiä kehuja ja neuvoja JOS kysytään.

Vierailija
34/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eienaa kirjoitti:

Mulle riitti kun halusin kasvattaa vihdoin oman värin takaisin ja olen sanoin aina selkeästi kampaajalle että eivät värjää omaa juurtani millään samalla kun laitoin vaaleita raitoja Niin yksi sävytti kuitenkin tyven tehden sellaisen "valejuurikasvun", kun sanoin etten ole tyytyväinen eikä tästä sovittu lupasi että se haalistuu pois yllätys ei haalistunut. Toinen raidoitti tyveä omaa väriäni tummemmalla sävyllä vastoin tahtoani. Yksi värjäsi koko pääni "vastaamaan" omaa sävyäni ainoa vaan että sävy liian tumma ja punertava.

Nyt en sitten enää käy ollenkaan kuin vaan leikkaamassa ja joka kerta yrittävät saada minut värjäämään hiuksiani kutsuen omaa väriäni maantie harmaaksi, tylsäksi, ei minkään väriseksi jne. Kuitenkin Euroopassa kuulen väristäni usein kehuja ja itsekin olen erittäin tyytyväinen.

No huh, en ole ikinä kokenut että kampaaja laittaisi eri väriä tai eri tavalla kuin on sovittu. Nostaisin kyllä melkoisen älämölön heti jos alkaisi omanväristä tyveäni värjäämään, näkeehän sen mitä kampaaja teke. Mistä te oikein löydätte tällaisia tumpeloita?

Vierailija
35/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajan ei tarvitse olla selvänäkijä, kun kerron hänelle mitä haluan.

Kun haluan tasoituksen ja kampaaja leikkaa kananpersetukan, tai näytän pituuden ja hän leikkaa jotain muuta (tai leikkaa klommon jonka yrittää föönata piiloon) ja sanoo, että päätti kuitenkin leikata näin - silloin ennustajankyvylle olisi tarvetta. Tyyliin: "Jos katson pitkin nenänvarttani asiakasta, enkä usko mitä hän haluaa, hän on tyytymätön eikä tule uudestaan, kestääkö kukkaroni?"

Hyvä itsetuntoni sanoo, ettei kampaajan asia ole kyykyttää minua. Huono kampaaja jänkkää vasta jälkikäteen kun on jo tehnyt mitä tykkää.

Vierailija
36/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, kun monilla kampaajalla on usko, että heillä -ja vain heillä- on hallussaan rakettitieteen kaltainen tietotaito hiusten pesemistyylistä & -tiheydestä, hiusten ainoasta oikeasta käsittelystä, laadusta, mallista, väristä, pituudesta jne.

Vihaan sitä tuomiota hiuksistani, mitä jotkut kampaajat päästävät suustaan. Tiedän liiankin tarkkaan minkälaiset ne on. En halua kuulla eikä tarvitse sanoa lopun ajan äänensävyllä : nää on tyypilliset suomalaiset hiukset, ohuet, sileät ja latteat.  Ilmaan jää leijumaan lausumattomat sanat *rumat on ja ruma olet*.

Huono fiilis on jäänyt liian monta kertaa.

Vierailija
37/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisilla kampaajilla te oikein käytte? :o Mulla on ollut jo 10 vuotta vakkari, hän on kuin ystävä, käyn pari kertaa vuodessa vaalentamassa ja pituutta napsimassa, joko enemmän tai vähemmän. Joka kerta lopputulos on täydellinen ja kävelen ulos tuntien itseni kuningattareksi :D. Eikä hänen tulisi mieleenkään arvostella jonkun asiakkaan hiuksia... Pelkkiä kehuja ja neuvoja JOS kysytään.

Sinun kampaajasi on puhdas ammattilainen! :) Kiva, että näitäkin löytyy.

Itsekin käyn myös vain pari kertaa vuodessa leikkauttamassa latvoja, ja lähes joka kerta käy niin, että kampaaja silminnähden kauhistuu tästä leikkuuvälistä. Vaikka itselle se täysin ok eikä ole tarvetta käydä useammin :D

Lisäksi olen saanut palautetta hiusten tuuheudesta (föönäyksen jälkeen), kampaaja siis yritti käsin sliipata hiuksia alas ja alkoi suosittelemaan noita siloittavia aineita, vakava ilme kasvoillaan.. Vastasin tähän, että mun mielestä hiukset on hyvät paksuina ja tuuheina, en tarvitse tuotteita. Kampaaja yritti vängätä asiaa, mutta en enää vastannut.

Yksi kampaaja naama nurinpäin kuivasi hiuksiani, kun siinä meni niin kauan aikaa paksujen hiuksien takia. "Voivoi"..

Siinäpä esimerkkejä.

- Ap

Vierailija
38/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa täyttä hevonp*skaa koko uutinen. Todellisuudessa melkein jokaiselle sopii se oma, luonnollinen väri. Uutisessa kampaaja yritti lässyttää suomalaisten tylsästä hiusväristä, jottei vaan enää yksikään lopettaisi kalliiden värjäysten ostoa.

Vierailija
39/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kampaajien ennen ja jälkeen kuvat asiakkaiden hiuksista instassa. Ennen -kuvassa on aina laittamaton, föönaamaton takkukasa. Kun taas jälkeen kuvaan hiuksia on föönattu ja sen lisäksi suoristettu tai kiharrettu sekä laitettu kaikenlaista silottavaa ja kiiltoa tuovaa muotoilutuotetta. Kyse ei ole pelkän leikkauksen tai värin tuomasta muutoksesta. Kotonakin saisi sellaiset hiukset, jos jaksaisi niitä väkertää mutta harva jaksaa ja ehtii. Siksi se kampaajan luoma tukka ei kellään kestäkään hiuksissa.

Vierailija
40/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kampaajasi on puhdas ammattilainen! :) Kiva, että näitäkin löytyy.

Itsekin käyn myös vain pari kertaa vuodessa leikkauttamassa latvoja, ja lähes joka kerta käy niin, että kampaaja silminnähden kauhistuu tästä leikkuuvälistä. Vaikka itselle se täysin ok eikä ole tarvetta käydä useammin :D

Lisäksi olen saanut palautetta hiusten tuuheudesta (föönäyksen jälkeen), kampaaja siis yritti käsin sliipata hiuksia alas ja alkoi suosittelemaan noita siloittavia aineita, vakava ilme kasvoillaan.. Vastasin tähän, että mun mielestä hiukset on hyvät paksuina ja tuuheina, en tarvitse tuotteita. Kampaaja yritti vängätä asiaa, mutta en enää vastannut.

Yksi kampaaja naama nurinpäin kuivasi hiuksiani, kun siinä meni niin kauan aikaa paksujen hiuksien takia. "Voivoi"..

Siinäpä esimerkkejä.

- Ap

Ai kauheeta! Kamalia esimerkkejä kaikki. Mulla on myös erittäin paksut hiukset ja kampaajani vain laittaa varaukseeni 30 minuuttia lisää aikaa koska föönauksessa kestää. Ja samaan hintaan siis, ei veloita mitään extrapaksujen lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi