Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miksi käyn kampaajalla vain harvoin:

Vierailija
11.08.2020 |

"Liian pitkät pesuvälit ja muut asiat suomalaisnaisten hiustenhoidossa, jotka ihmetyttävät kampaajaa"

https://www.is.fi/mystyle/art-2000006598649.html

Voi että rasahtelee nämä "suomalaisten naisten kannattaisi/pitäisi tehdä sitä ja tätä" - jutut. Jos itse on tyytyväinen vaikka siihen tylsään nutturaan, niin miksi jonkun kampaajan mielipiteen takia pitäisi alkaa tyyliään muuttamaan? :D Tai että omaa luonnollista "tylsää" hiusväriä pitäisi jotenkin hävetä?

Tai jos ei näe tarpeelliseksi leikkauttaa pitkiä hiuksia muutaman kuukauden välein. Niin auta armias jos edellisestä leikkuusta on pitempi aika ja sen kertoo kampaajalle (kysyttäessä), niin kampaajan naama venähtää ja olemus muuttuu kauhistuneeksi ja hiuksia käydään läpi saatesanoilla "olisihan se hyvä käydä useammin.."

Ja ei, en halua kalliita kampaamotuotteita ostaa. En, vaikka kampaajan mielestä "hiukseni ovat liian paksut ja tuuheat, niin kannattaisi käyttää siloittavia (?) aineita."

Onneksi nyt koronan takia voi hyvillä mielin antaa hiusten kasvaa vaan, ilman kenekään arvosteluja!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kampaajalla koska luonnonkiharoihin ei voi leikkauttaa mitään mallia.

Vierailija
2/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kampaajalla, koska olen pihi. Ja vähän hävettää ohut tukka. Joskus kuittailevat siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nomutta kampaajan mielestä sulle voidaan pistää väri kuitenkin päähän ja voit myös ostaa monta erilaista tuubia shampoota ja hoitoainetta ja suihketta! :)

- Ap

Vierailija
4/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suotta

Vierailija
5/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nomutta kampaajan mielestä sulle voidaan pistää väri kuitenkin päähän ja voit myös ostaa monta erilaista tuubia shampoota ja hoitoainetta ja suihketta! :)

- Ap

Tämä on se toinen syy miksi en käy

Vierailija
6/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy kampaajalla, koska olen pihi. Ja vähän hävettää ohut tukka. Joskus kuittailevat siitä.

Tämä arvostelukulttuurihan se ihmetyttää! Oli hiukset minkälaiset tahansa, niin tuntuu olevan vääränlaiset. Liian ohuet, liian paksut, väärään väriset, liian tuuheat, liian liukkaat jne. Argh!

Vierailija
7/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisnaiset eivät jutun mukaan ymmärrä, että hiuksiakin pitäisi pestä säännöllisesti :D

Vierailija
8/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkää tukkaa ei tarvi leikata sekös kampaajia fituttaa. Sillä yrittävät paskaa jauhaa. Pässeimmät kuvittelee että leikkaus vauhdittaa kasvua.

Vierailija
9/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu asiaa. Ja muutkin, jotka eivät ole läheisriippuvaisia jonkun rahastajan mielipiteistä.

Vierailija
10/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kampaajat jankuttaa, että tukkaa ei saa pestä liian usein ja nyt pitäis pestä useemmin. Pääsisivät nyt johonkin konsensukseen. Ei sillä, että omia tapojani muuttaisin suuntaan tai toiseen näiden "asiantuntijoiden" ohjeisiin nojaten.

Vierailija
11/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kirjoitettu täysin kampaajan näkökulmasta ja liiketoiminnan tarpeista. Jos asiakas on löytänyt itselleen sopivan tyylin, oma luonnollinen hiusväri on mieluisa (ja meikillä saa riittävästi väriä kasvoihinsa) ja mallin ylläpito tai latvojen kunto ei vaadi leikkausta kuin puolen vuoden välein, niin miksi kampaajalla pitäisi ravata parin kuukauden välein.? Oma tukkani on kauniin ruskea, varsin taipuisa ja näyttänyt hyvältä samassa klassisessa puolipitkässä mallissa jo kolmisen vuosikymmentä. Muutaman kerran olen kokeillut otsahiuksia ja runsaampaa kerrostusta kampaajan kannustamana, mutta päätynyt kasvattamaan ne heti pois - eivät asetu hiuslaadullani koskaan nätisti ja siististi, ainakaan millään järjellisellä vaivalla ja muotoilutuotteiden määrällä.  Ikä lähentelee viittä kymppiä, joten harmaata saa tulla jos on joskus tullakseen. En todellakaan aio hankkiutua mihinkään juurikasvun värjäyskierteeseen.   

Vierailija
12/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räväkät kananpersetukat ovat kampaajille kultakaivos. Niitä pitää väkertää, värjätä ja leikata jatkuvasti. Ja niiden vuoksi pitää ostaa monta putelia tököttiä, että sen kampauksen saa pidettyä ojossa.

Vierailija
13/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kampaajalla arvostelun vuoksi (ohuet, helposti takkuuntuvat ja hapsottavat hiukset vaikka hoidan näitä ja käytän hyviä tuotteita).

En jaksa puolustella itseäni tai kuulla ikäviä kommentteja.

Vierailija
14/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käynyt varmaan kahdeksaan vuoteen kampasjalla, kun aina leikkaavat liian vähän ja jatkuvasti saisi rampata parantelemassa. Itse leikkaan konetta apuna käyttäen lyhyet hiukseni.

Vierailija
15/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka on ihan helppo leikata itse.

Vierailija
16/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu asiaa. Ja muutkin, jotka eivät ole läheisriippuvaisia jonkun rahastajan mielipiteistä.

Tunnustan avoimesti olevani laiska hiustenlaittaja, toki paljon johtuu osaamattomuudesta. Paksut hiukset on aika vaikea saada itse laitettua nätiksi (kampaajalla monesti myös ongelmia), mutta toki harjoittelemalla varmasti oppisi tekemään jotakin. Mutta olen mukavuudenhaluinen, en jaksa käyttää aikaani hiusten väkertelyyn, ainakaan arkisin.

Hiuksia en ole värjännyt vuosikausiin, koska en halua myrkkyjä päähäni. Oma hiusväri käy mulle hyvin. En myöskään tarvitse montaa erilaista putelia hiustenhoitoon, mielestäni tässäkin vähemmän on enemmän. Ja hiukset on hyväkuntoiset ja puhtaat.

Kampaajille siis pyyntö: ei yritetä mahduttaa kaikkia samaan muottiin, annetaan erilaisuuden kukkia! Jätetään siis arvostelut pois, näin asiakas saattaisi tulla asiakkaaksesi vielä uudestaankin.

- Ap

Vierailija
17/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun mukaan suomalaisten hiukset ovat mitäänsanomattoman värisiä, joten kampaajan mielestä väri on tarpeen :D

Vierailija
18/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua käydä kun ne leikkaa aina liikaa. En mä halua mitään mallia tai "pitkää polkkaa". Haluan vaan tasauksen ja latvat pois. Ymmärrän että oon tosi tylsä asiakas mutta nykyään oon sitä vaan kerran vuodessa. Viimeiset kaksi kertaa kampaajalla on ollut kiire, yksi odotti puhelua ja edeltävänä vuonna kampaaja oli lähdössä festareille. No mä oisin kyllä ottanut kiharat yms. kevyen kampauksen kun kerran paikalle menin, mut toisaalta molemmat kerrat maksoi about 25€ kun ei ne ehtineet tyylitellä eli aikaa ei mennyt juuri mitään.

Vierailija
19/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää kampaajalla, kun ihan törkeästi moitittiin tukkaa joissain paikoissa. Käsittämätöntä.

Vierailija
20/64 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen löytänyt mieleisen kampaajan. Ei arvostele, tekee mitä haluan, on sosiaalista silmää milloin haluan jutella ja milloin olla hiljaa eikä ole vielä kertaakaan tyrkyttänyt ostamaan hiustuotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi