Mitä mieltä olette nimestä Olivia?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:58"]
Kyllä Olivia nimi on tosi yleinen, onhan se yleisempien nimien annettujen listalla. Vuonna 2012: Kaikista tyttöjen saamista nimistä viisi suosituinta olivat Maria, Sofia, Emilia, Olivia ja Amanda. Tosi yleinen on.. 3% ikäluokasta nimi on Olivia, eli 3 lapsen sadasta. Varsinainen muotinimi!
[/quote]
Tämä on kaikista nimistä, HUOM! Loistan kaikki nimet ovat tosi suosittuja toisia tai kolmansia nimiä, mutta esim. nimi Maria ei ole ollut varmaan 90-luvun jälkeen etunimenä edes top 10 listalla. Toisena ja kolmantena nimenä on sen sijaan aina ykkönen. Kutsumanimien listaa taitavat hallita Emma, Ella, Ada, Ida jne. jotka nekin on kivoja nimiä, nykyisin kärkisija ei tarkoita tusinoittain kaimoja kuten meillä 70-luvulla syntyneillä, kaikilla on luokalla ollut varmaan Mia, Pia ja Johanna.
Yleinen nimi on yleinen nimi. Sanottakoon vain se, että joka Olivia-nimen antaa, niin ei kannata luulla nimen olevan jotenkin erikoinen tai erottuva. Se tuskin kerää "Onpa ihana nimi"- lauseita koulussa tai muualla, koska se on todella yleinen. Yleinen nimi on yleinen nimi, varsinkin top10:ssä, olkoon sitten toisenakin nimenä. Itse en haluaisi antaa niin yleistä, mutta joitakin se ei haittaa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:11"]
Yleinen nimi on yleinen nimi. Sanottakoon vain se, että joka Olivia-nimen antaa, niin ei kannata luulla nimen olevan jotenkin erikoinen tai erottuva. Se tuskin kerää "Onpa ihana nimi"- lauseita koulussa tai muualla, koska se on todella yleinen. Yleinen nimi on yleinen nimi, varsinkin top10:ssä, olkoon sitten toisenakin nimenä. Itse en haluaisi antaa niin yleistä, mutta joitakin se ei haittaa.
[/quote]
hmm.. en ole koskaan ajatellut jostain lapsesta että onpa ihana nimi. Sen sijaan olen joskus miettinyt että onpa outo nimi :) Useimpien lasten toista tai kolmatta nimeä en edes tiedä. Kuinka monella nämä toiset nimet oikein pyörii sitten päivittäisissä keskusteluissa että niitä oikein ihaillaan?
Jokainen antakoon sellaisen nimen josta itse pitää, mielummin otan kehun että onpa nätti/hyvin käyttäytyvä/iloinen jne. lapsi kuin että "onpa ihana tuo Ruu Kuura Kaneli" teidän lapsella, kumpi hän muuten on?
Mulla alkoi heti soimaan päässä "Olivia, Olivia..." tulee lastenohjelman Olivia-possu tulee ekana mieleen. Ihan nätti nimi kyllä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:58"]
Kyllä Olivia nimi on tosi yleinen, onhan se yleisempien nimien annettujen listalla. Vuonna 2012: Kaikista tyttöjen saamista nimistä viisi suosituinta olivat Maria, Sofia, Emilia, Olivia ja Amanda. Tosi yleinen on.. 3% ikäluokasta nimi on Olivia, eli 3 lapsen sadasta. Varsinainen muotinimi!
[/quote]
Niin, tuossa onkin listattuna kaikki nimet, ei vain etunimet. Olivia on todella yleinen toisena ja kolmantena nimenä, joten ei ihme että on tuossa listassa kärkikastia. Ekana nimenä ei ole niiiiin yleinen.
Olivia on tulevaisuuden Riitta tai Pirkko.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:35"]
[/quote]
taitaa olla jotain kaunaa sulla Olivia nimisiä kohtaan. Etkö saanut lapsellesi annettua sitä nimeä. ;)
Meidän lähiössä on tullut useampi Olivia vastaan. On tulevaisuuden Ritva. Ja en ole tuo aiempi vastaaja.
Meidän lapset sanoo "Oliivi". Mikä on sopiva lempinimi Olkku vai?
No meidän Olivia sai nimensä isoisomummultaan, ei se nyt ihan uusi muotinimikään ole. Ja sen yleisyyden selittää varmasti sen, että on helppo kaunis kolmitavuinen toinen nimi. Ei niin yleinen ekana nimenä, kuten ei meilläkään. Vähän kuin Maria, eikö se ollut ihan yleisimpiä tytönnimiä Suomessa, ja lopulta niitä on aika harvassa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:35"]
[/quote]
taitaa olla jotain kaunaa sulla Olivia nimisiä kohtaan. Etkö saanut lapsellesi annettua sitä nimeä. ;)
[/quote]
En sanonut, että minulla olisi mitään Riitta tai Pirkko -nimiä vastaan. Sinulla taitaa olla? Löytyykö kaunaa ko. nimien kantajia kohtaan? :D
Riitta ja Pirkko ovat aikansa kauniita suosikkinimiä, jotka nyt (toistaiseksi) tuntuvat ehkä vanhanaikaisilta. Samoin voidaan olettaa käyvän nimelle Olivia.
t. 29
Olivioita ei ole harvassa. On muotinimi vähän niikuin Aada tai esim. Sari oli aikanaan. Ei voi verrata klassikkonimi Mariaan ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:53"]
Olivioita ei ole harvassa. On muotinimi vähän niikuin Aada tai esim. Sari oli aikanaan. Ei voi verrata klassikkonimi Mariaan ollenkaan.
[/quote]
Oliviat ei edelleenkään ole se suosituin nimi jos ovat suosituimpien nimien joukossa. Suosituimpia nimiä taitaa olla Ellat ja Emmat edelleen. Ovatko he aikansa Pirjoja?
no ei haukuta olen itse 12 vuotias olivia ja päiväkodissa muista miten minua PALVELTIIN nimeni takia joten suosittelen
t:Olivia
Ajattelen automaattisesti vihreää oliiviöljyä ensin, sen jälkeen tulee mieleen joku nuori neito.
Kaunis, oman tytön nimi on Olivia :)