Vaimo lähti kaupungille, huikkas ovelta voisit siivota sillä välin. Siivoisitko?
Vastasin ettei se kukkokaan käskien laula.
Mitä tekisit? Meillä on ihan siistiä aina, puolet ja puolet hoidetaan kotityöt.
Kommentit (111)
Mikset vaikka imuroisi tai pyöräyttäisi tiskikonetta ja pyyhkisi keittiön tasoja, ei vie varttia enempää sun aikaa ja koti on heti puhtaampi ja raikkaampi. Ties vaikka saisit itse jotain kivaa kun eukkos palaa kotiin ;DD Pelaa siis korttis oikein.
Joku leukaili kaljan imuroimisesta, vähän veikkaan että ap on lomaillut neljä viikkoa haisten pahalta ja kitaten kaljaa aamusta iltaan. Ilmeisesti eukko on nyt saanut tarpeekseen ja vihjasi että olis aika ryhdistäytyä. Kantsis varmaan kuunnella sitä eukkoa, vai mitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Miesasiamiehet vauhdissa.
Minähän en toisen toiveesta mitään tee!Käsky ei toive.
Käsky olisi "siivoa sillä välin kun olen poissa".
"Voisit siivota.." on turhautunut vihje.Tosin ehkä oikein vihjaistu olisi "olisipa ihanaa tulla siivottuun kotiin".
OK. No en tee mitään käskyjen ja vihjeiden pohjalta.
Jos toinen PYYTÄÄ jotain ja vastavuoroisuus toisen pyyntöjen toteuttamisesta on olemassa niin toki voisin puolison pyytämän asian toteuttaa. Siis jos ei olisi juuri jotain tähdellisempää tekemistä.
On se vaikeaa naiselle esittää suoria, asiallisia, pyyntöjä, ilman mitään liitännäispiilokiukuttelua ja tunneroskaa.
Olet nyt neljättä tuntia etsimässä palstalta argumentteja sille, että nainen on väärässä ja moukka, sen sijaan että olisit tehnyt pikasiivon ja relannut odotellen tyytyväistä naista kotiin 😂
Kun nainen tulee kotiin, niin se aloittaa siivouksen tuhahdellen enkä usko että saat olla osallistumatta jos aiot rauhan pitää.
Ihan tasa-arvon kannalta. Suoraa ja asiallista toimintaa miehuuden nimissä.
Olitko nyt siis fiksu mies?
Miten meni noin niinkun omasta mielestä?
Tää meni nyt ihan ranttaliksi! Olen kaikkiin kirjoittamiini viesteihin laittanut loppuun ”T:Ap” 4 viestiä oon laittanut yhteensä. Mun lyhyet viestit on helppo löytää.
Ja olen absolutisti
T:Ap
”Olet nyt neljättä tuntia etsimässä palstalta argumentteja sille, että nainen on väärässä ja moukka, sen sijaan että olisit tehnyt pikasiivon ja relannut odotellen tyytyväistä naista kotiin 😂”
Olen nyt siis siivonnut jonkin verran, ulkoiluttanut koirat,juossut 10km lenkin ja käynyt suihkussa. Ketjussa muut provosoitui.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit? Meillä on ihan siistiä aina, puolet ja puolet hoidetaan kotityöt.
Jos teillä oli ihan siistiä silloinkin kun vaimo häippäisi, en varmaan osaisi tehdä mitään. Odottaisin, että tulee takaisin ja kysyisin, mitä täällä siis pitäisi siivota.
Jos kaikki kotityöt hoidetaan puoliksi niin silloin voi riippua siitäkin, mitä vaimo lähti kaupungille tekemään. Jos lähti vaikka ruokaostoksille tai viemään jotain vermettä korjautettavaksi tai ongelmajätettä keräyspisteeseen, lasken sen kotityöksi, jolloin minulle jää vastaavasti jokin muu kotityö. Voin esim. hänen poissaollessaan siivota, sikäli kuin jotain siivottavaa on.
Vierailija kirjoitti:
”Olet nyt neljättä tuntia etsimässä palstalta argumentteja sille, että nainen on väärässä ja moukka, sen sijaan että olisit tehnyt pikasiivon ja relannut odotellen tyytyväistä naista kotiin 😂”
Olen nyt siis siivonnut jonkin verran, ulkoiluttanut koirat,juossut 10km lenkin ja käynyt suihkussa. Ketjussa muut provosoitui.
Näetkö kaikki eriävät mielipiteet provosoitumisena? Kaikki ketkä eivät kehu sinua, ovat sekopäisiä räyhääjiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näetkö kaikki eriävät mielipiteet provosoitumisena? Kaikki ketkä eivät kehu sinua, ovat sekopäisiä räyhääjiä?
No provosoitumista on kyllä havaittavissa. Mutta jos etit viestit joissa on Ap allekirjoitus niin huomaat etten ole kenenkään kanssa kiistellyt ja väitellyt. Moni muu kyllä on keskenään.
En osaa kuvitella, että mieheni pyytäisi tekemään kotitöitä. Teemme molemmat niitä oma-aloitteisesti. Eli ottaisin tuollaisen heiton vitsinä. Ehkä sanoisin että tietty kulta siivoan.
Naurahdin täällä ääneen kun sekopäät laittaa kaikki viestit Ap:n piikkiin. 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No provosoitumista on kyllä havaittavissa. Mutta jos etit viestit joissa on Ap allekirjoitus niin huomaat etten ole kenenkään kanssa kiistellyt ja väitellyt. Moni muu kyllä on keskenään.
En etsi.
Ja miksi väittely sinua häiritsee? Emme elä 1800-luvun Englannissa. Ihmeellistä herkkänahkaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Naurahdin täällä ääneen kun sekopäät laittaa kaikki viestit Ap:n piikkiin. 😂😂😂😂😂
Nyt korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi.
Ja miksi väittely sinua häiritsee? Emme elä 1800-luvun Englannissa. Ihmeellistä herkkänahkaisuutta.
Väittele rauhassa, ei ole minulta pois, jatka vapaasti. Ilmoitin vaan etten ota piikkiin viestejä joita en ole kirjoittanut.
Joo nuoriso pitää oppia että kun nainen sanoo sillä aikaa . Se tarkoittaa että hänkin tekee kokoajan jotain mutta nyt kun hän on poissa tieltä on tilaa ja rauhaa toimia itsenäisesti . Naiset ajattelee näin . Ettei hän ole tiellä vahtimassa.
Vaimon vihjaisu siivoamisesta oli tarkoitettu ap:lle, ei minulle. Eli vastaus on: ei, en siivoaisi teillä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimon vihjaisu siivoamisesta oli tarkoitettu ap:lle, ei minulle. Eli vastaus on: ei, en siivoaisi teillä.
No nyt tuli nokkela.
Vierailija kirjoitti:
Omalla vaimolla on kans tuollainen raivostuttava tapa, että keksi minulle tekemistä kuin lähtee itse johonkin. Minä en koskaan anna hänelle tehtäviä kuin poistun kotona, enkä myöskään harmittele että tiskit ja siivouksen on hoitamatta kun tulen takaisin kotiin.
Meillä miehellä on. Minulla on joskus keskellä viikkoa vapaapäivä niin, että lapset ovat hoidossa ja aina on jätetty kauppalista ja joku helvetin tehtävälista keittiöön ”ettei makaamiseksi mene.” Minä siis hoidan kuitenkin lähinnä siivoukset ja ruuanlaitot. Miksen saisi vaikka maata tuota vapaapäivää tai harrastaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet itse sanotte että teille täytyy sanoa asiat suoraan, eikä kierrellen ja nyt se onkin sit väärin.
Miten ihmeessä tää kehotus pitäisi sit muotoilla?
Omien ajatusten ja toiveiden ääneen sanominen ilman kiertelyä ei ole sama asia kuin käskyttäminen.
Tiedoksi, silloin kun miehellä/naisella on omaa vapaata aikaa, ei häntä, normaalisti ainakaan, tule kehoittaa yhtään mihinkään. Itse ainakin teen vapaahetkilläni aivan mitä huvittaa, en todellakaan suorita käskystä enkä edes kehoituksesta mitään työlistaa.
T. Mies
Palstalla miehet ovat hyvin, hyvin usein sanoneet: Mies ei osaa lukea ajatuksia. Sano mitä haluat. Me emme ymmärrä vihjauksia. Miehet ovat suoraviivaisia. Miehet eivät loukkaannu kuten naiset, voit puhua ihan suoraan. Turha kiukutella, jos et sanonut selkeästi mitä haluat. Tietenkään mies ei käynyt kaupassa, kun et selkeästi sanonut: käy kaupassa. Jne.
Miten siis on?
Jos miehen on ymmärrettävä naisen tunteiden tola silloin kun naisen on ihan pakko tuoda ne julki, niin sanokoon suoraan. Mutta se tilanne kun nainen lähtee omiin menoihinsa ja miehellä siunaantuu omaa vapaa-aikaa, ei ole mikään tilanne tuoda julki omia haluajaan/tarpeitaan/tunteitaan. Got the point?
Sori, en jaksa ymmärtää tunteittesi tolaa. Puhut sekavasti ja olen suoraviivainen nainen.
Saako sinulle puhua suoraan vai kiskotko herneen nokkaasi suorasta puheesta? Kyllä vai ei?
Tietenkin "kiskon herneen nokkaan" jos nainen ei yhtään omaa tilannetajua.
Olet ilmeisesti autisti/asburger?
Kylläpäs sinulla nyt meni tunteisiin, kun alat haukkua kuin pikkupoika hiekkalaatikolla.
Olet siis herkkä mies jota on käsiteltävä silkkihansikkain niin ei tule paha mieli. Erotuksena niihin suoraviivaisiin palstamiehiin jotka tykkäävät kun asia sanotaan kuten se on. Tämä selvä.
Ei edelleenkään tarvitse käsitellä silkkihansikkain silloin kun on keskustelun hetki. Oma aika ei sellaista ole.
Toki se hieman harmittaisi tajuta, että vaimo olikin tilannetajuton hölmä joten pitää erota hänestä ja "kaikki menee uusiksi".
Oletko sä oikeasti mies?
Nillität noin pienestä sivukaupalla. Totaalinen turn off.
Olen. Ei sillä ettenkö kestäisi kuunnella tuollaista vaan se etten aikoisi elää ihmisen kanssa joka laukoo käskyjä lähtiessään itse humputtelemaan. Tilannetajuton nauta saisi hakea toisen haukuttavan.
Siis kuka tässä on tilannetajuton tai haukkunut ketään? 😂
Menikö tunteisiin kun ei ole naista lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Miesasiamiehet vauhdissa.
Minähän en toisen toiveesta mitään tee!Käsky ei toive.
Käsky olisi "siivoa sillä välin kun olen poissa".
"Voisit siivota.." on turhautunut vihje.Tosin ehkä oikein vihjaistu olisi "olisipa ihanaa tulla siivottuun kotiin".
OK. No en tee mitään käskyjen ja vihjeiden pohjalta.
Jos toinen PYYTÄÄ jotain ja vastavuoroisuus toisen pyyntöjen toteuttamisesta on olemassa niin toki voisin puolison pyytämän asian toteuttaa. Siis jos ei olisi juuri jotain tähdellisempää tekemistä.
On se vaikeaa naiselle esittää suoria, asiallisia, pyyntöjä, ilman mitään liitännäispiilokiukuttelua ja tunneroskaa.
Olet nyt neljättä tuntia etsimässä palstalta argumentteja sille, että nainen on väärässä ja moukka, sen sijaan että olisit tehnyt pikasiivon ja relannut odotellen tyytyväistä naista kotiin 😂
Kun nainen tulee kotiin, niin se aloittaa siivouksen tuhahdellen enkä usko että saat olla osallistumatta jos aiot rauhan pitää.
Ihan tasa-arvon kannalta. Suoraa ja asiallista toimintaa miehuuden nimissä.Olitko nyt siis fiksu mies?
Miten meni noin niinkun omasta mielestä?
Tuollainen käskyttävä/komenteleva/ohjaileva nainen ei ole koskaan tyytyväinen vaan vastimuslista täyttyy kokoajan toisesta päästä. Ja naista mieleistävä ja nöyrystelevä/palveleva mies ja komenteluja jakeleva nainen ei ole koskaan onnelisen parisuhteen malli, se on nähty!
Itse teen puolet kotitöistä,
Vähintään, ja omasta tahdosta. Sen takia nainen ei minua komentele ja ohjaile millään tavalla tai tietää komennelleensa.
T Mies
"Siivotaan yhessä kun tulet takaisin."
Ihme tyranni. Minne lie lähti ja odotti että palvelu pelaa.
En siivoaisi. Aikuinen ihminen päättää itse aikataulunsa. N38