Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo lähti kaupungille, huikkas ovelta voisit siivota sillä välin. Siivoisitko?

Vierailija
11.08.2020 |

Vastasin ettei se kukkokaan käskien laula.

Mitä tekisit? Meillä on ihan siistiä aina, puolet ja puolet hoidetaan kotityöt.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan tosissasi kyselet tarvitseeko sinun tehdä kotona mitään?

Kummalla luulet olevan parempi lopputulos, siivoamisella vai sen jättämättä tekemisellä?

Riippuu millä tähtäimellä asiaa tarkastelee.

Lyhyellä tähtäimellä kun miellyttää puolisoa ja tekee just niin ku toinen sanoo, voi saada ehkä hetkellisesti paremman lopputuloksen. Jos sillä lopputuloksella siis tarkoitetaan, ettei vaimo raivoa tai marmata.

Pidemmällä tähtäimellä taas voi tulla itse hyvin onnettomaksi, jos joutuu olemaan asemassa, jossa toinen vaan käskynomaisesti huikkaa ohjeita ovelta ja olettaa, että toinen toimii niiden ohjeiden ja käskyjen mukaan.

En tiedä miksi monella naisella on käsitys, että he ovat aina asemassa, jossa miestä käskytetään ja koulutetaan.

Vierailija
62/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli vaimolta viesti jossa pahoitteli että sanoi lähteissä niin tökerösti ja lupas hyvittää silmäniskuin. T:Ap

PS: vähän kyllä rupesi huolettamaan nää ”tottakai siivoisin mukisematta miehet” jotka laittoi viestejään.

Älä nyt jaksa, kyllä tämä huomattiin jo provoksi.

Käskytätkö kotioloissa myös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet itse sanotte että teille täytyy sanoa asiat suoraan, eikä kierrellen ja nyt se onkin sit väärin.

Miten ihmeessä tää kehotus pitäisi sit muotoilla?

Omien ajatusten ja toiveiden ääneen sanominen ilman kiertelyä ei ole sama asia kuin käskyttäminen.

Tiedoksi, silloin kun miehellä/naisella on omaa vapaata aikaa, ei häntä, normaalisti ainakaan, tule kehoittaa yhtään mihinkään. Itse ainakin teen vapaahetkilläni aivan mitä huvittaa, en todellakaan suorita käskystä enkä edes kehoituksesta mitään työlistaa.

T. Mies

Palstalla miehet ovat hyvin, hyvin usein sanoneet: Mies ei osaa lukea ajatuksia. Sano mitä haluat. Me emme ymmärrä vihjauksia. Miehet ovat suoraviivaisia. Miehet eivät loukkaannu kuten naiset, voit puhua ihan suoraan. Turha kiukutella, jos et sanonut selkeästi mitä haluat. Tietenkään mies ei käynyt kaupassa, kun et selkeästi sanonut: käy kaupassa. Jne.

Miten siis on?

Jos miehen on ymmärrettävä naisen tunteiden tola silloin kun naisen on ihan pakko tuoda ne julki, niin sanokoon suoraan. Mutta se tilanne kun nainen lähtee omiin menoihinsa ja miehellä siunaantuu omaa vapaa-aikaa, ei ole mikään tilanne tuoda julki omia haluajaan/tarpeitaan/tunteitaan. Got the point?

Sori, en jaksa ymmärtää tunteittesi tolaa. Puhut sekavasti ja olen suoraviivainen nainen.

Saako sinulle puhua suoraan vai kiskotko herneen nokkaasi suorasta puheesta? Kyllä vai ei?

Tietenkin "kiskon herneen nokkaan" jos nainen ei yhtään omaa tilannetajua.

Olet ilmeisesti autisti/asburger?

Kylläpäs sinulla nyt meni tunteisiin, kun alat haukkua kuin pikkupoika hiekkalaatikolla.

Olet siis herkkä mies jota on käsiteltävä silkkihansikkain niin ei tule paha mieli. Erotuksena niihin suoraviivaisiin palstamiehiin jotka tykkäävät kun asia sanotaan kuten se on. Tämä selvä.

Ei edelleenkään tarvitse käsitellä silkkihansikkain silloin kun on keskustelun hetki. Oma aika ei sellaista ole.

Toki se hieman harmittaisi tajuta, että vaimo olikin tilannetajuton hölmä joten pitää erota hänestä ja "kaikki menee uusiksi".

Vierailija
64/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin saattaisin huikata noin ja todellakin odottaisin, että mies kanssa siivoaa.

Mies taas ei ikinä sanoisi minulle, että käytäpäs vapaahetkesi siivoamiseen.

Nyt tunnen piston sydämessäni.

Vierailija
65/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli vaimolta viesti jossa pahoitteli että sanoi lähteissä niin tökerösti ja lupas hyvittää silmäniskuin. T:Ap

PS: vähän kyllä rupesi huolettamaan nää ”tottakai siivoisin mukisematta miehet” jotka laittoi viestejään.

Joo anteeksi ei ollut mitään kaupunki reissua ja ei tullut mitään viestiä.

T:Ap

Vierailija
66/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko naisella jokin erityinen syy, miksi pitäisi juuri silloin siivota, esim. veiraita tulossa illemmalla tms. ?

Silloinkin kysymysmuodossa "Voisitko.." olisi ollut paljon parempi ilmaisu. Käsky on aina tyly.

Eihän tuo nyt ollut käsky mitenkään. :D

Voisit on mahdollisuus, konditionaalimuoto.

Vierailija
67/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin saattaisin huikata noin ja todellakin odottaisin, että mies kanssa siivoaa.

Mies taas ei ikinä sanoisi minulle, että käytäpäs vapaahetkesi siivoamiseen.

Nyt tunnen piston sydämessäni.

Syytä onkin. Täytyy kyllä olla aika vätys mies sulla, kun tuollaiseen pompotteluun suostuu

Vierailija
68/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaistesi typeryys ei lakkaa hämmästyttämästä ja se, että noin tyhmä on oppinut kirjoittamaan. Vaikka sisältöä ei tekstissä olekaan on kuitenkin selvää, että Suomen koululaitos tekee ihmeitä.

Hyvin sanottu!

Vierailija
69/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet itse sanotte että teille täytyy sanoa asiat suoraan, eikä kierrellen ja nyt se onkin sit väärin.

Omien ajatusten ja toiveiden ääneen sanominen ilman kiertelyä ei ole sama asia kuin käskyttäminen.

Tiedoksi, silloin kun miehellä/naisella on omaa vapaata aikaa, ei häntä, normaalisti ainakaan, tule kehoittaa yhtään mihinkään. Itse ainakin teen vapaahetkilläni aivan mitä huvittaa, en todellakaan suorita käskystä enkä edes kehoituksesta mitään työlistaa.

T. Mies

Palstalla miehet ovat hyvin, hyvin usein sanoneet: Mies ei osaa lukea ajatuksia. Sano mitä haluat. Me emme ymmärrä vihjauksia. Miehet ovat suoraviivaisia. Miehet eivät loukkaannu kuten naiset, voit puhua ihan suoraan. Turha kiukutella, jos et sanonut selkeästi mitä haluat. Tietenkään mies ei käynyt kaupassa, kun et selkeästi sanonut: käy kaupassa. Jne.

Miten siis on?

Jos miehen on ymmärrettävä naisen tunteiden tola silloin kun naisen on ihan pakko tuoda ne julki, niin sanokoon suoraan. Mutta se tilanne kun nainen lähtee omiin menoihinsa ja miehellä siunaantuu omaa vapaa-aikaa, ei ole mikään tilanne tuoda julki omia haluajaan/tarpeitaan/tunteitaan. Got the point?

Sori, en jaksa ymmärtää tunteittesi tolaa. Puhut sekavasti ja olen suoraviivainen nainen.

Saako sinulle puhua suoraan vai kiskotko herneen nokkaasi suorasta puheesta? Kyllä vai ei?

Kylläpäs sinulla nyt meni tunteisiin, kun alat haukkua kuin pikkupoika hiekkalaatikolla.

Olet siis herkkä mies jota on käsiteltävä silkkihansikkain niin ei tule paha mieli. Erotuksena niihin suoraviivaisiin palstamiehiin jotka tykkäävät kun asia sanotaan kuten se on. Tämä selvä.

Ei edelleenkään tarvitse käsitellä silkkihansikkain silloin kun on keskustelun hetki. Oma aika ei sellaista ole.

Toki se hieman harmittaisi tajuta, että vaimo olikin tilannetajuton hölmä joten pitää erota hänestä ja "kaikki menee uusiksi".

Oletko sä oikeasti mies?

Nillität noin pienestä sivukaupalla. Totaalinen turn off.

Vierailija
70/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivois ja olisin unohtanut koko jutun jo. Enkä olisi käyttänyt omaa aikaani palstalla kiukutellen kuin pikku kakara.

Näin helppoa se on, kun ei tarkerru kaikkeen, mitä puoliso suustaan päästelee. Elämä ei ole yhtään hassumpaa, kun osaa relata.

Vierailija
71/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myös?" Näetkö provon paljastamisen käskyttämisenä vai kommentoitko väärään viestiin?

Vierailija
72/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö...

Jos kotona on jotain tekemistä, niin miksi sitäbei voisi tehdä?

Itse ainakin tykkään yllättää laittamalla kämpän siistiksi kun toinen on jossain ja olen ollut myös tosi iloinen jos kumppani on tehnyt niin.

Sitä jännästi jaksaa olla kiva ja huomioonottava puoliso kun itseäkin huomioidaan.

Tosin nykyaikaa taitaa olla se, että ihan tasapuolisuuden nimissä ei tehdä mitään, mikä jotenkin saattaisi ilostuttaa tai helpottaa toisen taakkaa.

Vertaus:

1) Tykkään välillä yllättää vaimon kotiintullessa tuoden kukat ja suklaata sekä rakastelemalla kiihkeästi jo eteisessä.

2) Mies huikkaa ovelta vaimolle lähtiessään, että tuon kyllä suklaata ja kukat, katsokkin, että olet märkänä sängyllä selälläsi kun saavun.

Toimiiko teillä kakkonen hyvin?

No ensinnäkin ihmettelisin mihin mun mies on hävinnyt kun ei se eläessään ole tuonut kukkia ja oon terottanut sille että herkkujakaan en halua. Mutta on tehty tuota kakkostakin, mikäs siinä.

Viimeksi kun lähti asioilleen niin puin päälleni niukan anime-puvun ja peruukin ja kävin sängylle odottelemaan, koska mies tykkää animesta, en mä itse siitä välitä yhtän. Toimi. Niinkun sekin jos mies on vaikka tiskannut ja laittanut kynttilöitä kun oon muualla ja tulee halaamaan kun pääsen kotiin. Ei hän itse kynttilöistä välitä mutta tietää mun tykkäävän.

Vastavuoroisuus on avainsana. En mä ainakaan jätä jotain tekemättä nimenomaan siksi kun toinen on sattunut sitä toivomaan, jotenkin utopistista.

Musta on joskus ihana huomioida ihan överisti ja odottamatta niin että toinen menee ihan hämilleen ja muistaa sen myöhemminkin.

N31

Vierailija
73/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

Miten siis on?

Tarkoitin silkkihansikkailla sitä, että kun puhuin sinulle kuten mies puhuisi (sanoin että tunteesi eivät kiinnosta, puhuin lyhyesti ja ytimekkäästi) sinä menetit hermosi ja aloit haukkua minua autistiksi. Suoran puheen takia. Siksi totesin että sinua pitää kohdella silkkihansikkain.

Vierailija
74/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myös?" Näetkö provon paljastamisen käskyttämisenä vai kommentoitko väärään viestiin?

Kun sinulla näyttää olevan oikeus käskyttää palstalla kuka saa kirjoittaa ja mitä niin kysyin että käskytätkö kotona samallalailla kuin palstalla.

Vierailija
75/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko naisella jokin erityinen syy, miksi pitäisi juuri silloin siivota, esim. veiraita tulossa illemmalla tms. ?

Silloinkin kysymysmuodossa "Voisitko.." olisi ollut paljon parempi ilmaisu. Käsky on aina tyly.

Eihän tuo nyt ollut käsky mitenkään. :D

Voisit on mahdollisuus, konditionaalimuoto.

No kyllä se mun korvaan ainakin aika tavalla käskyltä kuulostaa. Ei ainakaan kysellä, että sopisiko.

Ja jos ei ole ihan suora käsky kieliopillisesti, niin ainakin jonkinsortin määräilyä joka tapauksessa.

vrt: "Voisit lopettaa saivartelun."

Tämäkin on ihan konditionaalimuodossa. Tarkoitan siis tietenkin lauseellani ilmoittaa sinulle tällaisesta saivartelun lopettamisen mahdollisuudesta, joo :D

Vierailija
76/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Miesasiamiehet vauhdissa.

Minähän en toisen toiveesta mitään tee!

Käsky ei toive.

Käsky olisi "siivoa sillä välin kun olen poissa".

"Voisit siivota.." on turhautunut vihje.

Tosin ehkä oikein vihjaistu olisi "olisipa ihanaa tulla siivottuun kotiin".

OK. No en tee mitään käskyjen ja vihjeiden pohjalta.

Jos toinen PYYTÄÄ jotain ja vastavuoroisuus toisen pyyntöjen toteuttamisesta on olemassa niin toki voisin puolison pyytämän asian toteuttaa. Siis jos ei olisi juuri jotain tähdellisempää tekemistä.

On se vaikeaa naiselle esittää suoria, asiallisia, pyyntöjä, ilman mitään liitännäispiilokiukuttelua ja tunneroskaa.

Vierailija
77/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinulla näyttää olevan oikeus käskyttää palstalla kuka saa kirjoittaa ja mitä niin kysyin että käskytätkö kotona samallalailla kuin palstalla.

Ahaa. Se kuvitteellisen vaimon käskytys olikin siis yhtä kaukaa haettua.

Tämä on provo=sä käskytät mua että en saa kirjoittaa palstalle, sä et ikinä anna mun tehdä mitään!!!

Vierailija
78/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ne jaksaa valittaa siitä miten naisten pitää erikseen kysyä jos jotain pitää siivota. Sitten kun nainen kysyy niin vedetään herneet nenään :D

Vierailija
79/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mies on ainakin ihan itse sanonut, että hänelle pitää sanoa suoraan eikä kierrellen ja kaarrellen.

Jos sanon "olisipa ihana, voisitkohan, olisikohan mahdollista että.." niin ei se oikeasti rekisteröi mitään eikä mitään tule tapahtumaan.

Täytyy sanoa "tuuppa nyt tekemään".

Olisi itsestäkin kiva pyytää nätisti mutta ei se toimi.

Toki teen itse myös asioita mitä mies pyytää, vaikka ei juuri sillä hetkellä huvittaisikaan.

On tyhmää laittaa vastaan vaan periaatteesta.

Vierailija
80/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaimoni tapaista tehdä noin, mutta hän on yleensä pyyteetön minua kohtaan ja huolehtii perheen ja arjen pyörityksestä selkeästi enemmän kuin minä. Tämän vuoksi nousisin heti sohvalta ja tekisin siivouksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi