Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen korona-aalto lähestyy. Aiotko siirtyä takaisin karanteeninomaiseen elämiseen heti varmuuden vuoksi?

Vierailija
11.08.2020 |

Entä vanhusten tapaaminen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollutkin koko ajan lukuunottamatta sukulaisten kanssa mökkeilyviikkoa kesällä.

Nyt käytän maskia, joten jos muutkin käyttävät kaupoissa, voin ehkä hakea ostokset itse, eikä tarvitse tilata kotiin ruokia.

Vierailija
2/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksia tapaan harvoin, joten ei ole olennaista, mutta en aio olla eristyksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siirry, kevät riitti. Jos lapset ja nuoret parveilevat niin karanteenista ei ole hyötyä.

Vierailija
4/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt karanteeninomaisissa olosuhteissa koko pandemian ajan ja juuri sen vuoksi voin tavata vanhuksiakin, jotka myös ovat eläneet koko pandemian ajan karanteeninomaisissa olosuhteissa. Elämääni ei ennen pandemiaakaan kuulunut risteilyt, yökerhot, baarit, terassit, kauppakeskuksissa lorviminen, julkisilla kulkeminen yms. 

Vierailija
5/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt samalla tavalla kuin ennenkin eli käymällä vain lenkillä ja kaupassa. Vieraita ei ole käynyt enkä ole käynyt missään kylässä tms. Kaupungin keskustassa kävin parissa kaupassa ensi kerran 5 kuukauteen viime viikolla koska oli osittain pakko otattamassa passikuva jne.

Sama elämänmuoto jatkuu eli hiljaiselo niin kauan kuin tartunnat näyttävät 42 päivää nollaa Suomessa.

Vierailija
6/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karanteenissa ollaan elelty jo vuosikaudet. Ollaan kotihiiriä ja sukulaisiakin tavataan vain harvakseltaan kasvokkain. Töissä käydään, ruuat haetaan pidemmäksi aikaa varastoon, kotipuutarha, kindle ja netflix tarjoavat tarpeellisen viihteen.

Olo kieltämättä oli koronan ilmestyessä otsikoihin kuin siinä meemissä "Kun tajuat että sun normaali elämä on muille karanteeni".

Vierailija
7/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt koko ajan riskejä vältellen. Vanhempani ovat kuolleet enkä ole tänä vuonna tapaillut muitakaan vanhuksia. Mikään ei siis muutu, paitsi ehkä alan käyttää maskia kauppareissuilla.

Vierailija
8/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karanteenimaista elämää vietän muutenkin. Töissä käyn, mutta kuljen pyörällä ja teen omassa huoneessa töitä. Vanhuksia kävin tapaamassa kesällä, nyt taas en ole menossa. Kesällä kävin myös muutaman kerran terassilla, enää en ole menossa. Tapaan oikeastaan vain miesystävääni säännöllisesti, näin tein keväälläkin (eli en ole luopumassa siitä ylellisyydestä). Läheisessä pikkukaupassa käyn sellaisiin aikoihin kun siellä on rauhallista, marketeissa en. 

Vierailija
9/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan lomani loppuu, niin kyllä varmasti tulee vähemmän nähtyä ihmisiä vapaa-ajalla ja jätettyä matkustelukin pois. Itse tulen saamaan koronan töistä jossain vaiheessa, joten "eristäytymällä" pyrin suojelemaan lähinnä muita. Tosin harrastuksissa silti käyn, jos minulla ei ole oireita ja varmasti tulen jonkun verran ihmisiä näkemään, mutta ehkä mieluiten ulkona ja turvavälien kanssa.

Vierailija
10/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä. Kohta alamme rajoittaa kaupoissa käyntiä hiljaisempiin kellonaikoihin. Veikkaan että viikon kuluttua kannattaisi välttää ihmisten läheisyytä. Kuukauden kuluttua tulee uudet valmiuslait.

Vierailija
11/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo siirtynyt. Koska Uuden-Seelannin linja ei Suomelle kelpaa, niin jätetään se julkisilla paikoilla liikkuminen ja kuluttaminen sitten absoluuttiseen minimiin. Harmi, sillä nollatartuntaolosuhteissa kuluttaisin palveluihin varmasti 200% sen mitä normiaikoina.