Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nämä "kuukausi toimeentulotuella"-jutut

Vierailija
06.08.2013 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013080517323377_uu.shtml

Harvemmin työtön joutuu ostamaan toimeentulotuella 10 euron työpaikkaravintola-annoksen, eikä työttömän ole mikään pakko laittaa 120 euroa junalippuihin.

Toimeentulotuella ei olekaan tarkoitus elää herroiksi, vaan tulla toimeen, kuten nimikin sanoo. Sitä nostetaan sen aikaa, että jatketaan taas normielämää, vaikkapa työntekoa. Sairaat ja työkyvyttömät erikseen, mutta nuoren työkykyisen turha itkeä, ettei ttt riitä.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on aivan älyttömän pieni, loppukuusta pelkkä yllättävä bussimatka saattaa olla liian kallis -ja tarkoitan sitä 2.5e lippua enkä mitään pikavuoroa.

Pahinta on se, että kun edes kk:n sinnittelee sillä 13e/pvä budjetilla, niin seuraavan päätöksen viivästyminen voi kestää 2-3vkoa ja silloin ei siis saa mistään mitään, ei voi lainata koska sossu huomioi tämän seuraavan kuun laskelmassa itseltä pois jne. Mites mammat mitoittaisi 410e/kk vaikka seuraavat 6kk? Yksi yllättävä meno voi kaataa koko talouden, sairastuminen tai vaikka turha reissu bussilla keskustaan -tämähän vie 5e kassasta pois jo. Tosiaan jotkut sinnittelevät tällä vuosia...

Vierailija
62/66 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myös nuo "kk toimeentuentuella" jutut, mutta lähinnä vain siksi, että siinä ollaan vain se kuukausi. Kokeilisivat sitä ihan todenteolla, vaikka alkuun 3 kk, ensin selättäisivät sosiaalitoimiston paperirumban ja selvittäisivät sitä laskupinoa jne.

Kuukausi on kuitenkin lyhyt aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 11:19"]

Mua ärsyttää myös nuo "kk toimeentuentuella" jutut, mutta lähinnä vain siksi, että siinä ollaan vain se kuukausi. Kokeilisivat sitä ihan todenteolla, vaikka alkuun 3 kk, ensin selättäisivät sosiaalitoimiston paperirumban ja selvittäisivät sitä laskupinoa jne.

Kuukausi on kuitenkin lyhyt aika.

[/quote]

Miksi? Miksi pitäisi? Ihminen joka ansaitsee tulonsa työllään on tulonsa ANSAINNUT. Ei silloin ole mitään velvollisuutta myötäelää köyhien elämää tuossa mittakaavassa. Kaikki tietää, että toimeentulotuella ollaan tiukoilla. Mitä te luulette hyötyvänne näistä kokeiluvaatimuksista? :D

Vierailija
64/66 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä? Olen 34 vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva. Ainut tuloni on kansaneläke+takuueläke ja eläkkeensaajan asumistuki. Työeläkettä minulle ei ollut kertynyt ennen sairastumista.

Mitä minut laitetaan tekemään vai katkaistaanko minulta tuet?

Vierailija
65/66 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioikaa, että opiskelijakin voi saada toimeentulotukea. Näin meillä. Minä kotihoidontuella ja mies opiskelee. Bussilippuun menee yli 100e kuukaudessa, ja se on iso lovi toimeentulotuesta. Köyhää on, mutta pärjätään. Itse käyn etänä lukiota loppuun ja maksan kirjat itse.

Vierailija
66/66 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen. Siis sossu ei anna erikseen kirjoihin tukea vaan tuosta perusosasta maksan kirjat. Sekin on pois ruokarahoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi