Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloite/131 etenee nyt mukavasti, kohta 46 300 allekirjoitusta!

Vierailija
05.08.2013 |

Kansalaisaloite ruotsi vapaaehtoiseksi on nyt saanut tänään uutta vauhtia netissä,  menee 46 300:n raja rikki ja viikon päästä 50 000?

Viikonloppuna on kentältä kerätty jalkatyönä n. 2000 allekirjoitusta ja netissä tulee seuraavan viikon aikana uutta 1000-1500 allekirjoitusta, eli 50 000 raja on jo lähellä. Loppuviikosta tulee uudet päivitykset.

Arvioitu lopullinen allekirjoittajien määrä tällä hetkellä onn.  55 000-60 000 , mutta voi olla että vauhti kiihtyy lopulta aika kovaksi ja allekirjoitusten määrä saattaa yllättää vielä todella positiivisesti! Vielä aikaa allekirjoittaa aloite on runsas kuukausi.

Nyt on tullut aika suomenkielisten päästä eroon pakkosuomenruotsista ja tilalle suuria maailmankieliä, espanjaa, ranskaa, venäjää, saksaa jne. englannin lisäksi. Myös ruotsia saisi vapaasti valita jos tahtoo.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131

Kommentit (293)

Vierailija
161/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään vielä että myös Hesari ja hbl puffasi aloitetta ja varmaan moni muukin = 1400.

Vierailija
162/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 23:00"]

Molemmat iltalehdet puffas tänään aloitetta ja tuloksena on kokonaista 1400 ääntä? Wau, aloite is on fire! Tosi hyvin on menny kansalle perille miksi kaikki muut mielipiteet paitsi teidän on naurettavia, tuhansia kertoja jankattuna.

[/quote]

Näillä mielipiteillä on vain se ero, että minun mielipiteeni ei rajoita kenenkään elämää, mutta sinä haluat rajoittaa tulevien sukupolvien elämää. Oletko nyt kovin tyytyväinen, kun pääset kyykyttämään satojatuhansia tulevaisuuden lapsia ja nuoria, ja vielä kun he ovat aikuisiakin? Samalla voit miettiä, miksi asiantuntijat valittavat, että suomalaiset eivät osaa kuin englantia. Ruotsiahan he eivät myöskään osaa, pakotettuinakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 23:00"]

Molemmat iltalehdet puffas tänään aloitetta ja tuloksena on kokonaista 1400 ääntä? Wau, aloite is on fire! Tosi hyvin on menny kansalle perille miksi kaikki muut mielipiteet paitsi teidän on naurettavia, tuhansia kertoja jankattuna.

[/quote]

Mikä sua siis noin pelottaa? Jos kerran kannattajia ei tule tarpeeksi ja eduskuntakin aloitteen kaataa, niin mikä sua sitten noin kovasti pelottaa?

Vaikka kyllähän sä sen tiedät, tiedät että pakkoruotsi on tullut tiensä päähän, se voi vielä sinnitellä rkp:n tuella muutaman vuoden, mutta tosiasia on että se kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Merkit on selvät, johan sen poistui pakollisten aineiden joukosta ylioppilaiskokeessa. Ei sitä enää ole poistamassa vain persut, kyllä tässä muutkin on jo kyllästyneet. Ei persut sitä edes yksin kaataisi, sen sinäkin tiedät. Ihan muut sen sieltä ylioppilaskirjoituksistakin poisti. Jos pakkoruotsin poistoa kannattaa n. 80% kansasta niin on siinä joukossa aika paljon ei-persujakin.

Vierailija
164/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan sitte että teidän mielipiteet on ainoita oikeita. Pitäkää tuo. Ja 1400 ääntänne. Homoaloitteeseen tuli ekana päivänä sata allekirjoitusta minuutissa ilman mitään vetoapua iltalehdiltä, ne lähinnä ehti uutisoimaan sen että aloite on kohta täynnä.

Vierailija
165/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 23:16"]

Sovitaan sitte että teidän mielipiteet on ainoita oikeita. Pitäkää tuo. Ja 1400 ääntänne. Homoaloitteeseen tuli ekana päivänä sata allekirjoitusta minuutissa ilman mitään vetoapua iltalehdiltä, ne lähinnä ehti uutisoimaan sen että aloite on kohta täynnä.

[/quote]

No kerro, miksi sinun mielestäsi minun lapseni pitäisi pakottaa lukemaan ruotsia? Ja mielellään ihan objektiivinen, jonka minäkin voisin allekirjoittaa. Nimittäin minä haluaisin hänen opiskelevan ensimmäiseksi ranskaa, sillä se on vaikea kieli, mutta tarpeellinen Euroopassa ja esimerkiksi Afrikassa. Lisäksi ranskan perusteella voi ymmärtää jotain muistakin romaanisista kielistä. Seuraavaksi suosittelisin englantia. Sitten tulisikin vaikeaa, ehkä saksa olisi tärkeä, sitä puhuin paikallisten pikkupoikien kanssa Belgiassakin. Ruotsin alkeet voisi ottaa lukiossa, jos kielipäätä riittää, ja minun lapsena ehkä riittäisikin.

Vierailija
166/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lapselleni parhaat menestymisen eväät elämään ja yksi osa sitä on vapaa kielivalinta. Joten allekirjoitan aloitteen.

Vierailija
167/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt The Lukema 47 250!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
168/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään että mä kerron. Sitte leikitään että jankatessa menee kaksi tuntia, jos tosi nopeasti toimitaan. Sitten tulee huominen ja sä kerrot että kukaan ei ole esittänyt perusteita ja vaadit perustelemaan miksi. See, tää menee hirveän paljon nopeammin kun otetaan näin pikaversioina! Mä voisin itse asiassa suorittaa koko ensi viikon jankkaukset pikakelauksena mieluimmin tässä: eli otetaan tuo edellinen kertaa 7! Nonni, homma on mun osalta hoidettu.

Vierailija
169/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantain nettiuutiset on tiistaina paperilehdissä. Joten huomennna aamulla ja päivällä on luvassa kunnon purske allekirjoituksiin.

Vierailija
170/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä. Mun 70+ vanhemmatkin lukee lööpit. Että mikä se teidän kohderyhmä oikein on? 80-vuotiaat ja siitä ylöspäin?

Vierailija
171/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 23:29"]

Leikitään että mä kerron. Sitte leikitään että jankatessa menee kaksi tuntia, jos tosi nopeasti toimitaan. Sitten tulee huominen ja sä kerrot että kukaan ei ole esittänyt perusteita ja vaadit perustelemaan miksi. See, tää menee hirveän paljon nopeammin kun otetaan näin pikaversioina! Mä voisin itse asiassa suorittaa koko ensi viikon jankkaukset pikakelauksena mieluimmin tässä: eli otetaan tuo edellinen kertaa 7! Nonni, homma on mun osalta hoidettu.

[/quote]

Tämä on juuri niin hauskaa. Hirveästi väitetään, että on syitä, mutta sitten ei viitsitä niitä edes kertoa. Sinullahan niitä pitäisi enemmän ollakin, koska puolustelet pakkoa, vaikka normaali tapa eri maissa (ja Suomessa Ahvenanmaalla) on antaa valinta perheille itselleen.

Vierailija
172/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 23:29"]

[/quote]

Tuolla sun leikillä on nimi, se on martyyrileikki. Siinähän te olettekin hyviä, alatte osata sen jo persujakin paremmin.

Vierailija
173/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämellä, mä olen monta kertaa kirjoittanu tänne syyt ja vastaukseksi tulee jotain mun mielestä diibadaabaa ja asian vierestä. Meissä on se ero, että mä en tule seuraavana päivänä taas tänne huutamaan että ei ole perusteita ja perustelkaa ja mullehan ei kuulkaa yksi ketju päivässä riitä vaan teen kymmenen! Ja vielä mieluimmin sellaisia joista kaikki näkee mitä saatanoita ruotsinkieliset on! En ole tehnyt ainuttakaan pakkoruotsiin liittyvää aloitusta ja mun mielestä yksi tai kaksi päivässä riittää aivan mainiosti koko palstalle.

Vierailija
174/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakollinen ruotsi on parempi kuin valinnainen ruotsi?

Jos saisit edelleen pakottaa oman lapsesi ruotsin tunnelle, miksi haluat päättää myös siitä, mitä kieliä naapurin lapset lukevat?

Vierailija
175/293 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2012 ruotsinkielisiä oli n. 290 000 ja muita vieraskielisiä n. 267 000. Vieraskielisten määrä kasvaa rajusti. Vuonna 2013 muita vieraskelisiä on jo yhtä paljon kuin ruotsin kielisiä ja määrä vain jatkaa kasvuaan yli 20 000 henkilön vuosi vauhtia. Tämä kehitys tulee aikanaan pakottamaan pakkoruotsin poistamiseen. Toisaalta valtaosa maahanmuuttajista ei kykene lukemaan Ruotsia ja toisaalta isot kielivähemmistöt tulevat vaatimaan omalle äidinkielelleen parempaa asemaa, jolloin ruotsin etuoikeus asemasta on luovuttava. Tämä muuton on väistämättä edessä 10 vuoden sisällä. On hyvä, että pakkoruotsin poistoa nostetaan esiin ja se saadaan keskustelun alle. Joten tämä kansalaisaloite on enemmän kuin paikallaan.

Vierailija
176/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 23:44"]

Käsi sydämellä, mä olen monta kertaa kirjoittanu tänne syyt ja vastaukseksi tulee jotain mun mielestä diibadaabaa ja asian vierestä. Meissä on se ero, että mä en tule seuraavana päivänä taas tänne huutamaan että ei ole perusteita ja perustelkaa ja mullehan ei kuulkaa yksi ketju päivässä riitä vaan teen kymmenen! Ja vielä mieluimmin sellaisia joista kaikki näkee mitä saatanoita ruotsinkieliset on! En ole tehnyt ainuttakaan pakkoruotsiin liittyvää aloitusta ja mun mielestä yksi tai kaksi päivässä riittää aivan mainiosti koko palstalle.

[/quote]

En ole tuo jolle vastasit mutta kiinnostaisi kyllä. Pistä copy-pastella, jos tuntuu ettei sormet jaksa. En tiedä olenko lukenut vastauksiasi. En ole näitä kaikkia aloituksia tästä aiheesta avannut. Tulee kyllä mieleen joku toinenkin ketju, jossa joku jankkas, että ei jaksa kertoa syitä, mutta on niitä. Noista syistä tulee mieleen lähinnä jotain jankkausta siitä että on virkamiesruotsivaatimus lakeineen. Mielestäni tuohon on todettu että ne voidaan myös muuttaa. Oliko nyt sitten muita syitä?

Vierailija
177/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoittakoon että ihme olisi jos pakkoruotsin tämä eduskunta päättäisi poistaa.

Juuri saivat uuden opetussuunnitelma hyväksyttyä ja sekin alkaa vasta 2016.

Vierailija
178/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan lämpimästi vapaaehtoisuutta ja vapaata kielivalintaa. Se on hieno ja demokraattisten periaatteiden mukainen asia. 

Kehotan allekirjoittamaan.

Vierailija
179/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 00:02"]

Sanoittakoon että ihme olisi jos pakkoruotsin tämä eduskunta päättäisi poistaa.

Juuri saivat uuden opetussuunnitelma hyväksyttyä ja sekin alkaa vasta 2016.

[/quote]

Eiköhän se vaadi RKP:n laittamista seuraavassa hallituksessa oppositioon, niin voidaan lopettaa pallon potkiminen omaan maaliin.

Vierailija
180/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 300

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän