Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia venlafaxin (efexor) lääkkeestä?

Vierailija
20.11.2013 |

Huomen aamulla pitäisi aloittaa ko. lääke.

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke on, ei haitallisia sivuvaikutuksia tai ehkäpä hikoilu on yksi mutta lääke on silti hyvä.

Vierailija
2/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ainakin minulla, käytön alussa oli hetken aikaa yli-energisiä päiviä jolloin olisin voinut siivota vaikka kolme kämppää. Masennukseen on auttanut hyvin, eikä tosiaan sivuvaikutuksia ole pahemmin ollut. Escitalopramista minulle tuli pahaa oloa ja outoja painajaismaisia unia, Venlafaxista ei.

Vierailija
4/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut ko. lääke kohta kaksi vuotta käytössä. Alussa oli pahoinvointia, välillä ollut ihan ok oloja mutta nykyään jos jää 2 päivää lääke ottamatta, tulee aivan järkyttävät vieroitusoireet: sähköiskun tapaisia nykimisiä, päässä kohisee, pyörryttää, oksettaa.. Eli säännöllisesti pitää muistaa ottaa. Olo on kyllä ollut hyvä. Ei turruta eikä tee päähän "jumituksen" tunnetta.

Vierailija
5/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas lääke ja sopii minulle. Virkistävä, eikä tosiaan tee tönkköä oloa. Mulla aloitusoireet oli rankat (lueteltu pakkausselosteessa), mutta kun niistä pääsin yli, aukesi taivas. Kohta 2,5 vuotta ko lääkettä popsinut, eikä ole notkahduksia tullut :)

Vierailija
6/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi tehokkaasti masennukseen. Sivuvaikutuksina mm. kauhea hikoilu ja kontrolloimaton syömishimo ja sen seurauksena lihominen. Vieroitusoireet lääkettä lopettaessa aika kamalat, mutta meni ohi muutamassa viikossa.

Vierailija
7/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ainoa joka oikeasti auttaa. Oli lääkkeenä 150 mg kun masennus ei meinannut millään irrottaa ja nyt on ylläpitoannoksena 75 mg. Ei mitään ihmeempiä sivuvaikutuksia. Paino laski, kun en enää ahminut lääkkeen aloituksen jälkeen.

Vierailija
8/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö edes millainen lääke Venlafaxin on? Kyseessä ei ole mikään hetkellinen vaikutus.

Tiedän että ruokavaliolla voi olla vaikutusta masennukseen (alkoholin laskema hormonitaso->masennus) mutta siinä kohtaa kun Venlafaxinia määrätään ei ole kyseessä yleensä tällainen tapaus.

Vierailija
9/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kokemukset,pystyin lopettaa rauhottavan&nukahtamislääkken kuin seinään Efeksorin alotettuani. Säännöllinen lääkkeenotto tosin tärkeää,mulla myös päässä "sirisi" jos unohtui ottaa 2-3 päivänä. Se ainoa haitta puoli.

Vierailija
10/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 22:23"]Oletteko yrittäneet muuttaa ruokavaliota? Ruokavalion muuttamisella voidaan välttyä lääkkeistä kokonaan. 

[/quote] En usko tuota, silloin olisi jo vuosikymmeniä masennusta hoidettu ruokavaliolla. Masennus on serotoniinin välittäjä-aineen toimintahäiriö, toisinsanoen aivojen kemiallinen "häiriö". Siihen ei yksin ruokavalio auta. Terveellisesti syömällä on toki hyötyä koko hyvinvoinnissa.

Vierailija
11/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 22:23"]Oletteko yrittäneet muuttaa ruokavaliota? Ruokavalion muuttamisella voidaan välttyä lääkkeistä kokonaan. 

[/quote] En usko tuota, silloin olisi jo vuosikymmeniä masennusta hoidettu ruokavaliolla. Masennus on serotoniinin välittäjä-aineen toimintahäiriö, toisinsanoen aivojen kemiallinen "häiriö". Siihen ei yksin ruokavalio auta. Terveellisesti syömällä on toki hyötyä koko hyvinvoinnissa.

Vierailija
12/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt n. 2kk, en huomaa vieläkään suurta parannusta olossani. Sivuvaikutuksia ei juurikaan ole ollut. Ruokahalu on kadonnut - en tiedä johtuuko lääkkeestä. Mielelläni kokemuksia kuulisin myös. FB:ssä on masennus on sairaus ryhmä, jossa paljon aktiivista keskustelua - myös lääkkeistä

Vierailija
14/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitä kipuun. Ei auttanut, joten käyttö jäi kahteen kuukauteen. Aluksi todella vaikea nukkua, olo oli ylipirteä. Lääke kannattaakin ottaa aamulla. Kun alusta päästiin, kahden kuukauden pituinen superväsymys. Koska lääke ei auttanut kipuun, lopetin syömisen. Rasittavia aivo-oireita, vaikka minulla oli hyvin mieto annostus. Sen jälkeen olo parani. Ehkä auttaa masennukseen paremmin kuin kipuun, toivottavasti.  

Vierailija
15/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnasta apua? 

Vierailija
16/139 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että muilla on hyviä kokemuksia :) Itse söin muutama vuosi sitten ilman ongelmia, aamulla herääminen oli helppoa ja olo oli virkeä, ainoa on että oli kyllä vähän puuroinen tunne-elämä, tai mikään ei oikein tuntunut miltään. Mutta toimintakyky parani ja eikä olo tuntunut niin masentuneelta, paniikkikohtauksiakaan en ole tainnut sen jälkeen saada.

Nyt viimeksi kun kuukausi sitten aloitin uudestaan lääkärin määräyksestä psykosomaattisiin oireisiin, kahtena päivänä ehdin 37,5mg lääkkeen ottaa kun sitten sain jonkun epämääräisen kohtauksen.. Heräsin yöllä siihen että yhtäkkiä ei väsyttänyt lainkaan (lääke syöty aamupäivällä 11 aikaan), hirveä hikoilu, vapina ja pulssi nousi lähelle 200.. Mikäs siinä, sairaalaan yöksi jossa antoivat beetasalpaajia että saatin pulssi laskemaan. Kun beetasalpaajan vaikutus lakkasi, jatkui sama touhu hetken mutta loppui sitten. En yllättäen ole syönyt kyseisiä lääkkeitä sen jälkeen... Ilmeisesti mulla ei ole psykosomaattisia oireita mihin noi auttais!

En enää ikinä syö turhia lääkkeitä lääkäriä miellyttääkseni...

Vierailija
17/139 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alotusoireena vain pääkipu. Saapa nähdä miten käy muutaman päivän päästä, ku annostusta pitää nostaa

Vierailija
18/139 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lääkäri halusi vaihtaa mun sepramin venlafaxiniin, vaikka olin syönyt sepramia vuoden eikä sen kanssa ollut mitään ongelmaa... Venlasta mulle tulee noita sähköiskun tapaisia sätkyjä, pahoinvointia ja huimausta. Syöty kohta 3 kk eivätkä sivuvaikutukset ole loppuneet. Tulevana maanantaina olen menossa toiselle lääkärille, jolta aion pyytää lääkkeen vaihtoa...

Vierailija
19/139 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi hyvin masennukseen. Miinuksena lisääntynyt hikoilu.

Vierailija
20/139 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tuu noston yhteydessä noita lueteltuja sivuoireita.