Uskallatko sanoa kaupan jonossa turvavälien pitämisestä?
Hirvittää, kun ihmiset tulee ihan iholle. Mistään kahdesta metristä tietoakaan :/
Kommentit (83)
Uskaltaisin, mutta ei ole tarvinnut. Ja yleensä seison kärryjeni vieressä tai pidän niitä takanani, se on vanha tapa.
Suomalaiset on just tällaisia passiivis-aggressiivisia, "en uskalla sanoa mutta alan yskiä päälle!"
Oksettavaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mummeli on kunnon jeesustelia!
Se on jeesustelija.
Huomauttaminen voi olla joo rohkea ja asiallinen teko, mutta ei edes järkevin jos oikeasti haluaa välttyä tartunnoilta. Iholle änkeäjät ovat idiootteja, joten sanomisesta voisi seurata ties mitkä sylkisuihkut naamalle. On se ääliö turvallisempi suu kiinni kuitenkin.
Jokainen tekee joskus jotain väärin, on moralismia osoitella muiden virheitä ja puutteita, ja siten nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Jeesustelija on ihminen, joka kuvittelee olevansa parempi kuin muut. Ja minä olen juuri sellainen.
Hyvä mummeli että myönnät ongelmasi!
Vierailija kirjoitti:
Huomauttaminen voi olla joo rohkea ja asiallinen teko, mutta ei edes järkevin jos oikeasti haluaa välttyä tartunnoilta. Iholle änkeäjät ovat idiootteja, joten sanomisesta voisi seurata ties mitkä sylkisuihkut naamalle. On se ääliö turvallisempi suu kiinni kuitenkin.
No pöh pöh, jos käännyt ja sanot voitko pitää suojaetäisyyttä ja käännyt takaisin siinä sen suurempaa riskiä ole. Tuskin se takana oleva juuri silloin puhuu tai aivastaa.
Mummeli on hyvä esimerkki nykyihmisestä, varmaan kirjoitit Facebookiin tästä julkaisun?
Alan taas käyttää ostoskärryä ja pidän sitä takanani jonossa.
Juhannuksena kun pidin turvaväliä kassajonossa, niin yksi pappa tunki sivusta siihen eteeni. Oli melko närkästynyt ja tuhahteli, kun sanoin, että olen tässä jonossa, mutta turvavälillä. Antoi kyllä tietä. Tilanne oli itsellenikin hassu, kun silloin oli alkanut ote höllentyä, tartuntoja oli vähän ja ehkä tuolla mökkipaikkakunnalla ei niitä ole vielä missään vaiheessa paljon ollutkaan. Tunsin olevani vähän kuin eri planeetalta jo Turussa automarketissa.
Pidä ostoskärryjä seuraavalla kauppareissulla molemmissa käsissä omansa. Toki jos saisi kolmekin kärryä kulkemaan sen parempi turvallisuuden puolesta. Laita ostoskori vielä päähän, estää roiskeiden lentämistä kun valitat muille.
Sanon koko ajan. Päästän kiireiset edelle kaikissa jonoissa, kun itse haluan pitää kunnon välit. Olen kai mulk#u na/si.
Tulee varmaan aika pitkiä kauppareissuja.
Tänään viimeksi, tää nainen vielä aivasteli kaupassa. Siinä tuli jonottamaan samaan aikaan, tuumasin aika veemäiselä äänellä et tähän jonoon et todellakaan tule aivastelemaan. Lähti pois. Pöljä .
Voi hyvät ihmiset jos kauppaan mennessä lukee tai on jopa kuvalla ilmoitettu turvaväli, niin on se nyt pidettävä. Jonossa katson maski naamalla taakseni ja huomautan, mutta jos joku maitopurkin ottaa vierestäni niin se ei haittaa.
Ei tarvi sanoa, koska osaan katsoa lähes tappavasti ):
Jokainen saa tehdä kuin itse haluaa. Jos joku vetää turpaan kassajonossa, kun muka olisin liian lähellä, napsahtaa syyte pahoinpitelystä. Hahah
Yskin helvetin kovasti monta kertaa niin kummasti tulee tilaa.
En viitsi sanoa, ne jotka ei pidä väliä ei siitä piittaa ja todennäköisesti alkaa vaan jotain kettuilemaan. Kyllä ovat yksinkertaisia, kun eivät edes kuvallisia ohjeita ymmärrä. Kuitenkaan eivät pääse kassalle sen nopeammin vaikka miten lähentelevät.
Olen sanonut ja sanon jatkossakin.
Olen sanonut jo ennen koronaakin ettei tarvi niskassa hengittää. Ja aijon myös koronan jälkeenkin sanoa.