Uskallatko sanoa kaupan jonossa turvavälien pitämisestä?
Hirvittää, kun ihmiset tulee ihan iholle. Mistään kahdesta metristä tietoakaan :/
Kommentit (83)
Menen kauppaan repaleisissa rääsyissä, tukka takussa ja pahanhajuisena. Kassajonossa soperran itsekseni ja vilkuilen olkani yli. Välillä olen näkevinäni jotakin ja säikähdän. Kukaan ei koskaan tule samaan kassajonoon kanssani. :)
Juurihan tässä on todettu että päästetään jonojen ohi kun tulee ”iholle”. Kyse ei ole meidän yksinkertaisuudesta vaan teidän tyhmyydestä.
Viimeksi kun huomautin keski-ikäiselle miehelle, tämä alkoi selittämään kuin lapselle; ei sitä koronaa enää ole. Hölmistyin niin että taisin jopa nyökätä, haha.
Uskallan. Ihan ystävällisesti mutta jämäkästi.
En puhu kaupassa. Enkä halua, että kukaan muukaan puhuu mulle ja sylkee ympäriinsä.
Asun ns. "rantalomakohteessa" ja täällä on yksi pieni lähikauppa. Kesän aikana on näkynyt kaikenlaista turistia lähikaupassa, jopa enemmän kuin yleensä, eikä kukaan pidä mitään turvavälejä. Varsinkaan nuoret. Yksi n. viisikymppinen nainen huomautteli ihmisille kassajonossa turvaväleistä, propsit hänelle!
Ihmettelen, ettei henkilökuntaa ole ohjeistettu neuvomaan asiakkaita. Joskus on kymmeniä asiakkaita jonossa eikä turvaväleistä tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Katson merkitsevästi ja vaikka kuinka kauan suoraan silmiin, kunnes tyyppi siirtyy. Pidän myös kärryjä takanani, niin ainakin sen verran väliä pysyy. Liukukäytävällä ohittelijat voisi viedä saunan taakse.
Nuorisoo vaan ei paskaakaan kiinnosta sun tuijotukset, eikä ne edes ymmärrä miksi tuijotat, jos edes sitä huomaisivat, kun joko hölisevät keskenään, tai tuijottavat kännykkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on just tällaisia passiivis-aggressiivisia, "en uskalla sanoa mutta alan yskiä päälle!"
Oksettavaa käytöstä.
Ja se johtuu sitä, että iso osa on vaan täysiä mulkerooseja ja erittäin vihaisia. Ei tee mieli jutella tai sanoa mitään, ainakaan suurimmalle osalle perussakista, koska ne vaan alkaa vittuilemaan eivätkä kunnioita toisia millään muotoa - kuten antamalla turvavälin. Ne, on just ne ketkä tulee iholla. Jos asuisin edellee englannissa, en todellakaan toimisi näin vaan ystävällisesti huomauttaisin.
Järkevämpi tietää, vaika sua itteä ei kiinnosta korona , jotain toista saattaa.
Meidän lähikauppa on niin pieni ettei siellä pystyisi pitämään turvavälejä vaikka kaupassa olisi vain kaksi asiakasta. Lisäksi kauppa on aina täpösen täynnä. Joten en todellakaan sano turvaväleistä mitään. 🤣 🤣 🤣
Mikä siinä hirvittää? Otapa nyt silmä käteen ja seuraa, kuinka moni altistuminen tai tartunta on tapahtunut kyseisessä tilanteessa? Ei YKSIKÄÄN. Et varmaan jonota siinä kassajonossa 15 minuuttia? Tuo tarpeesi hätistellä muita kauemmas kertoo vain siitä, että sulla on jotain ongelmia ventovieraitten suhteen yleisemminkin, ei koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnosta turvavälit
Kiinnostaako saada sitten turpaan? Väkivalta opettaa!
Epäilen, että kaupoissa ei suuremmin tauti tartu mikäli joku sauras ei pärski päin naamaa. Ne muutamat minuutit jonossa eivät liene riskaabeleja.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy miksi en sano on se, että se johtaa siihen että se liian lähelle tuleva alkaa sitten puhumaan eli levittää suustaan potentiaalisia virus aerosoleja suoraan naamalleni ja saan koronan todennäköisemmin.
Haluan että se pitää turpansa kiinni.
Sama, haluan välttää kiihtyneitä hönkäilyitä ja satavarmasti se hönkäily alkaa jos ei etäisyyttäkään ymmärretä pitää. Samaa olen miettinyt tapahtumienkin osalta, onko sekään hyvä että on järkkäreitä jotka kiertää naamatusten ihmismassoissa selittämässä ja keskustelemassa varomattomien ihmisten kanssa turvaväleistä.
Vierailija kirjoitti:
Sekopäät taas vauhdissa täällä! Pysykää kotona jos ahdistaa niin paljon!
No itse en tykkää että hengitetään niskassa kiinni niin että haistan ominaistuoksunkin. Oli koronaa tai ei.
En käy edelleenkään kaupassa sellaisina aikoina, jolloin joutuisi jonottamaan.
* mummeli * kirjoitti:
Jokainen tekee joskus jotain väärin, on moralismia osoitella muiden virheitä ja puutteita, ja siten nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Jeesustelija on ihminen, joka kuvittelee olevansa parempi kuin muut. Ja minä olen juuri sellainen.
Minä en kirjoittanut tuota.
* mummeli * kirjoitti:
Jokainen tekee joskus jotain väärin, on moralismia osoitella muiden virheitä ja puutteita, ja siten nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Jeesustelija on ihminen, joka kuvittelee olevansa parempi kuin muut. Ja minä olen juuri sellainen.
No niin. Tätä minä en kirjoittanut.
Sama teho kun alkaa paskantamaan.