Uskallatko sanoa kaupan jonossa turvavälien pitämisestä?
Hirvittää, kun ihmiset tulee ihan iholle. Mistään kahdesta metristä tietoakaan :/
Kommentit (83)
Itselleni taas on nalkutettu, enkö osaa lukea, vaikka seisoin ihan tasan odotusmerkin kohdalla ja hän omallaan. Totesin siihen, että seison ihan oikealla paikalla ja jos kymmenen metrien turvaväliä haluaa pitää, niin tilakoon ruokansa kotiin. Liikkeellä on paljon ihmisiä, joilla on tarve nalkuttaa ja nyt korona antaa syyn vaihtaa aihetta perinteisestä "kumman velvollisuus on laittaa kapula" hinnalle. Oma lukunsa ovat nämä, jotka haluavat väliä pidettävän, mutta estävät muiden kulkemisen pakkaamalla ostoksen maksupäätteen vieressä eikä omalla paikalla hihnan päässä. Tällöin olen mennyt normaalisti vuorollani maksamaan ja joko siirtyvät omalle paikalleen tai sitten eivät.
Suoraan nyrkillä naamaan vain. Ilman erillistä varoitusta. Oppiipahan.
Minä olin jättämässä ostoskärryä jonoon ja otin polettia irti, kun isokoinen eukko lyllersi suoraan kohti ja huusi minulle ”turvaväli, turvaväli”! Pitäis itse sen turvavälin, ei tartte riskiryhmäkäisen päälle kävellä (eikä olla perjantaina ruuhka-aikaan isossa marketissa). Eikä ollut kasvosuojainta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä keskityn enemmän omaan käytökseeni, kuin muiden ojentamiseen tai paheksumiseen.
Toivottavasti menee käytöksesi oikein kun siihen keskittymällä keskityt.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy miksi en sano on se, että se johtaa siihen että se liian lähelle tuleva alkaa sitten puhumaan eli levittää suustaan potentiaalisia virus aerosoleja suoraan naamalleni ja saan koronan todennäköisemmin.
Haluan että se pitää turpansa kiinni.
On se surullista että maailma on muuttunut tällaiseksi.
Pitää kohdella muita kuin spitaalisia.
Ei kukaan olisi osannut kuvitella vielä 2020 alussa että olemme pian tässä tilanteessa KAIKKIALLA maailmassa.
Mun duunikaveri joka on vanhempi lähes eläkeikäinen täti-ihminen ja hieman ylipainoinen, oli viiime viikolla huomauttanut takanaan seisovalle nuoremmalle naiselle turvavälistä Hgin keskustan lounaspaikan jonossa koska kyseinen nuori nainen oli tullut melkein selkäänsä kiinni. Nainen oli seissyt siinä hyvin avoinaisissa vaatteissa ja tekotissit, tekohuulet ja takapuoli pitkällä, sukinut takkuista tekotukkakuontaloaan, katsonut halveksivasti duunikaveria ja sanonut töykeästi: "Korona on vain läskien ihmisten ja vanhojen ihmisten tauti!", mitannut sen jälkeen häntä katseellaan ivaavasti, nostanut nokkaansa ja alkanut räpelöimään kännykkäänsä.
Duunikaveri on herttainen ja puhetyylinsä on ystävällinen. Ei ole mikään veemäinen täti missään tapauksessa. Tottakai hänelle tuli tuosta paha mieli.
Onko nuo vastuuttomat niitä samoja jotka kokee että on ok matkustella ja tuoda koronaa tuliaisina muille, vain koska se tarttuu muka vain ylipainoisiin ja vanhuksiin, eikä heidänlaisiin muovisiin ihmisiin?
Uskallatko sanoa jonosta läpi toiselle kassalle kävelijälle että siitä ei mennä?
Em mutta alan köhimään ja aivastelemaan heidän päälle.
VArmaan uskaltaisin sanoa, mutta en edes muista koko asiaa.
Sekopäät taas vauhdissa täällä! Pysykää kotona jos ahdistaa niin paljon!
Pitäisi vain turpansa kiinni valittajat.
uskallan sanoa, en pelkää vaikka joku kävisi meuhkaamaan, koska tiedän, että olen oikeassa turvavälien noudattamisen suhteen. meuhkaajat saavat nopeasti luokseen vartijan, joka kysyy mikä hätänä ja ohjaa meuhkaajan sivummalle.
Ulkona ei tarvitse jonottaessa turvaväliä! Sitähän nämä valittajat eivät ymmärrä. Pätee vain sisätiloihin SUOSITUS.
Eipä ole ollut tarvetta. Melkeinpä niinpäin että olen meinannut sanoa ettei sen välin nyt kolme metriä tarvitse olla.
Tänään sanoin yhdelle venäläisnaiselle joka tunki kaupan kassajonossa ihan lähelle vaikka lattiassa oli selkeät merkinnät. Sanoin englanniksi, ei näyttänyt tajuavan. Toistin ja osoitin lattiatarroja. Kaverinsa sitten käänsi hänelle. Molemmat perääntyivät mutta kova oli marmatus. Jupiskoot vapaasti, minä sanon aina kun on aihetta.
On havaittavissa suurta ylireagointia turvaväleistä. Keitä tämä elämä nyt niin stressaa, tilatkoot ruokansa vaikka kotiin. Pysykää poissa aiheuttamasta mielipahaa järjissään oleville.
Tekosyy aukoa päätä tuntemattomille!
Minä sanoin, mutta ystävällisesti. Taakseni tuli nainen hönkimään suurinpiirtein niskaani. Siirryin sivuun ja sanoin, että ole hyvä. Mene sinä ensin, kun minä haluan pitää turvavälin. Mielissään näytti olevan, kun pääsi jonossa yhden pykälän eteenpäin.
Otan perääni kassalle toisennkärryn, jossa esim vessapaperipaketti ym suurempaa ostosta. Joku pässi on yrittänyt kerran kiilata kärryn ja minun väliin.
Sanoin vaan ystävällisesti, että herra on hyvä ja noudattaa turvaväliä tai jos on kiire, tuossa on itsepalvelukassoja 8 kpl tyhjillään.