Apple-uskovaiset, mikä niitä vaivaa?
Esimerkiksi siskoni, joka linkittää Facebook-sivuilleen arvosteluja iPhoneista ja iPadista ja ylistää omaa puhelintaan joka luonnollisesti on Apple. Hän myös rakastaa linkittää uutisia huonoista arvosteluista varsinkin Samsungista.
Kun leikilläni ilmoitin heittäväni tabletillani vesilintua, alkoi sisko pätemisen miten iPad on paras ja kaikki muut huonoja. Kun sanoin, etten ole kokenut tarvetta ostaa mitään Applea, olen saanut kuulla olevani kade. En kyllä ymmärrä miksi?
Muiltakin olen huomannut vähän samaa ja kyllä kummastuttaa.
Kommentit (86)
Apple on tarkoitettu yksinkertaisille ihmisille jotka ei jaksa/viitsi opetella käyttämään monipuolista käyttöjärjestelmää, vaan haluavat että tietystä napista pääsee käyttämään facebookia, ja toisesta youtubea.
Jos applefanaatikko kohtaa teknisen ongelman, hän ei jaksa/osaa ratkaista sitä itse.
Apple=yksinkertainen yksinkertaisille.
Vierailija kirjoitti:
Apple on tarkoitettu yksinkertaisille ihmisille jotka ei jaksa/viitsi opetella käyttämään monipuolista käyttöjärjestelmää, vaan haluavat että tietystä napista pääsee käyttämään facebookia, ja toisesta youtubea.
Jos applefanaatikko kohtaa teknisen ongelman, hän ei jaksa/osaa ratkaista sitä itse.
Apple=yksinkertainen yksinkertaisille.
Sinä oletat olevasi älykäs, kuitenkin vastasit ikivanhaan ketjuun.
Mulla on tabletti iPad, kännykkä Samsung ja tietokone Asus. Tyytyväinen oon kaikkiin.
Se mikä ärsyttää on, ettei Apple toimi saumattomasti yhteen noiden muiden kanssa. Puhelimen ja koneen välillä siirtyy sujuvasti kuvat ja muut tiedostot bluetoothilla tai ihan vaikka piuhalla, mutta Applen tooth ei noihin oo yhteensopiva, vaan tiedostot pitää ensin siirtää spostiin tai pilveen, jotta niitä saa Applen ja jonkun muun välillä siirrettyä. Toinen ongelma on iOsin jatkuva päivittäminen ja ominaisuuksien vaihtelu esim. selaimissa (en tykkää Safarista, käytän Chromea). Välillä kuvat saa sieltä sähköpostista padille tallennettua, mutta välillä ei, ellei tee sitä Safarin kautta...
Olkoon miten vaan Applen kikka saada ihmiset vaihtamaan kaikki Appleen, mutta kyllä tuo ärsyttää ja hidastaa. Ja ilman nettiä ei toimi sitten ollenkaan (Y)
Kivoja lelujahan nuo Applen tuotteet ovat. Mutta eivät ne omien kokemusten perusteella ole yhtään sen parempia tai edes käyttäjäystävällisempiä ole kuin muutkaan. Kaikissa on omat ongelmansa.
Puhelimena iPhone (6) on surkein, mitä itselläni on koskaan ollut. Ja tarkoitan nimenomaan puhelimena, muutenhan se on ihan näppärä lelu. Puhelut pätkivät jatkuvasti, jos ylipäätään tulevat perille. Karkeasti kolmasosa puheluista menee suoraan vastaajaan kulkematta minun kauttani. Edellisellä Nokialaisella ei täsmälleen samalla käytöllä ollut minkäänlaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Applen tuotteilla ei tee mtiään kun ne ei ole yhteensopivia. Et voi pelata niillä mitään järkeviä pelejä.
Yhteensopivia - minkä kanssa? Voiko Android-sovelluksia tai pelejä käyttää Windowsilla?
Siis... esim. Applen tietokoneilla ei voi pelata määrättyjä Steamista ladattuja pelejä, koska ne ei ole yhteen sopivia.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:35"]
Ostaisin applen tuotteita, mikäli ne olisivat järkevän hintaisia. Esimerkiksi macbook air-läppäri on asuksen suurinpiirtein vastaavaa zenbook-mallia 400 euroa kalliimpi. En itse ole valmis maksamaan paremmasta käyttöjärjestelmästä ja näytöstä noin paljon enempää. Jos ei rahasta olisi kiinni, niin silloin ostaisin luonnollisesti parasta, joka monissa tuotteissa varmasti olisi apple.
Macissa ei ole kyse vain paremmasta käyttöjärjestelmästä tai näytöstä. Kyse on myös laitteen kestävyydestä.
Koska Macin käyttöikä on pitkä, ei hinta ole sen kalliimpi/vuosikäyttö. Saattaa tulla jopa halvemmaksi ja onhan myös ekologisempaa voida käyttää laitteita pidempään.
Meillä on käytössä seitsemän vuotta sitten hankittu MiniMac ja viisi vuotta vanha Macin läppäri. Molemmat ovat ahkerassa käytössä, läppäri noin 12 tuntia/vrk (useampi käyttäjä). MiniMacissä olen huomannut ainoastaan hieman hidastumista avaamisvaiheessa, eli alkujaan kesti noin 8 sek nykyään noin 20sek.
Teidänkin "ahkeraan käyttöönne" riittäisi 20 vuotta vanha PC tai laptop, jos näytön uusisi. Ette te kumminkaan sillä tee muuta kuin surffaatte.
En ole mikään apple-uskovainen, mutta tykkään kyllä tuotteita. Mulla on iMac, IPhone ja IPad. En vaihtaisi niitä mihinkään muuhun merkkiin, ovat toimineet niin hyvin ja kestäneet käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin applen tuotteita, mikäli ne olisivat järkevän hintaisia. Esimerkiksi macbook air-läppäri on asuksen suurinpiirtein vastaavaa zenbook-mallia 400 euroa kalliimpi. En itse ole valmis maksamaan paremmasta käyttöjärjestelmästä ja näytöstä noin paljon enempää. Jos ei rahasta olisi kiinni, niin silloin ostaisin luonnollisesti parasta, joka monissa tuotteissa varmasti olisi apple.Macissa ei ole kyse vain paremmasta käyttöjärjestelmästä tai näytöstä. Kyse on myös laitteen kestävyydestä.
Koska Macin käyttöikä on pitkä, ei hinta ole sen kalliimpi/vuosikäyttö. Saattaa tulla jopa halvemmaksi ja onhan myös ekologisempaa voida käyttää laitteita pidempään.
Meillä on käytössä seitsemän vuotta sitten hankittu MiniMac ja viisi vuotta vanha Macin läppäri. Molemmat ovat ahkerassa käytössä, läppäri noin 12 tuntia/vrk (useampi käyttäjä). MiniMacissä olen huomannut ainoastaan hieman hidastumista avaamisvaiheessa, eli alkujaan kesti noin 8 sek nykyään noin 20sek.
Teidänkin "ahkeraan käyttöönne" riittäisi 20 vuotta vanha PC tai laptop, jos näytön uusisi. Ette te kumminkaan sillä tee muuta kuin surffaatte.
Mitä selainta suosittelisit windows 95lle?
Kun on käyttänyt macciä niin kyllä se ärsyttää miten paskoja muut. Läppäreissä touhpadit on paskoja, näppikset on paskoja, käyttöliittymä paska. Ainoa syy windowsiin on pelit ja ainoa syy linuksiin on köyhyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin applen tuotteita, mikäli ne olisivat järkevän hintaisia. Esimerkiksi macbook air-läppäri on asuksen suurinpiirtein vastaavaa zenbook-mallia 400 euroa kalliimpi. En itse ole valmis maksamaan paremmasta käyttöjärjestelmästä ja näytöstä noin paljon enempää. Jos ei rahasta olisi kiinni, niin silloin ostaisin luonnollisesti parasta, joka monissa tuotteissa varmasti olisi apple.Macissa ei ole kyse vain paremmasta käyttöjärjestelmästä tai näytöstä. Kyse on myös laitteen kestävyydestä.
Mitä selainta suosittelisit windows 95lle?
SeaMonkey 1.1.20
Käytän töissä Windowsia ja kotona Applea. Minulla on ollut ties miten monta Nokian kännykkää ja nyt on menossa kolmas iPhone. Pari vuotta oli käytössä molemmat yhtä aikaa.
Lopputulema on, että Applen laitteet ovat helppokäyttöisiä. Muissa laitteissa on hyvinkin parempia ominaisuuksia, mutta jokainen valitsee mieltymystensä mukaan.
Sanottakoon vielä lopuksi, että jos joku tuo markkinoille Applea parempia tuotteita, vaihdan heti. En siis pidä itseäni minään Apple-uskovaisena.
Itse oon kokeillut Applea ja oli kyllä ihan paska. Windowsissa tulee välillä vikoja, mutta windowsissa on paljon enemmän ominaisuuksia kuin applen tietokoneissa, ja nii applenkin. IOS ja Android EI ole tietokoneisiin hyvä järjestelmä. Applen ylihintaiset puhelimet ovat suoraan sanottuna paskoja, jos haluat sellaise 300 eurolla, kun 100 eurollakin saa 5 kertaa paremman.
ihminen837387 kirjoitti:
Itse oon kokeillut Applea ja oli kyllä ihan paska. Windowsissa tulee välillä vikoja, mutta windowsissa on paljon enemmän ominaisuuksia kuin applen tietokoneissa, ja nii applenkin. IOS ja Android EI ole tietokoneisiin hyvä järjestelmä. Applen ylihintaiset puhelimet ovat suoraan sanottuna paskoja, jos haluat sellaise 300 eurolla, kun 100 eurollakin saa 5 kertaa paremman.
Oletko jo tähän aikaan aamulla kännissä vai etkö vai miksi tuo räpellyksesi on noin sekava?
Minua ei kiinnosta vittuakaan kuinka paljon ominaisuuksia eri merkkisissä puhelimissä ja tietokoneissa on. En halua säätää mitään ylimääräistä minkään laitteiden kanssa, vaan laitteet, joita on helpo käyttää. Siksi minulla on Applen puhelin ja tietokone.
Vinkkinä vain, että jos sinua ei haittaa tuotteiden kiinassa valmistus (Applekin kyllä tekee aika osan tuotteistaan kiinassa) Niin suosittelen Huaweita. Itsellä Huawei P20 lite, sain 150 eurolla Powerista. Käyttöjärjestelmänä on ja tulee pysymään ikuisesti Android. Tallennustilaa 64 gt, RAM muistia 4 gt, takakamerat 16 + 2 mp, etukamera 16 mp. Ja sopivan kokoinen lovinäyttö. Kasvojen tunnistus ja sormenjälkitunnistuskin löytyy, ja näytönlaatu 2.7 K. Jos vertaan 300 euron Iphoneen, niin siinä on vähemmän muistia, todella paljon huonompi (suoraan sanottuna surkea 720p) näyttö, huonompi kamera, ja Paljon huonompi akku.
Huawei valmistaa myös läppäreitä, sopivaan hintaan ja käyttöjärjestelmänä Windows.
Vierailija kirjoitti:
ihminen837387 kirjoitti:
Oletko jo tähän aikaan aamulla kännissä vai etkö vai miksi tuo räpellyksesi on noin sekava?
Minua ei kiinnosta vittuakaan kuinka paljon ominaisuuksia eri merkkisissä puhelimissä ja tietokoneissa on. En halua säätää mitään ylimääräistä minkään laitteiden kanssa, vaan laitteet, joita on helpo käyttää. Siksi minulla on Applen puhelin ja tietokone.
Kyllä saa olla aika urpo jos windows ja android ovat vaikeita käyttää.
Apple vs. Android -tappelu, niiiiin 2013 :D Onneksi nykyään ei tarvi pelätä mitä mieltä joku on sun laitteista, ja toisaalta onneksi nykyään juuri kukaan itse ei päde laitteillaan.
- MacBook pro & P30 pro
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 11:01"]
No siskosi on sitten outo poikkeus. Itselläni on iPad ja siihen käyttöön, johon sitä käytän aivan ehdoton. Muita tabletteja kokeilleena sanon. Jätä siskosi kohkaus omaan arvoonsa, mitä se sinua häiritsee.
Kyllä se joka kertaisena toistuvana asiana ihan oikeasti jo häiritsee. Jos kaivan puhelimeni esiin vastatakseni viestiin, sisko kysyy että vieläkö jaksan tuota aataminaikaista paskaa käyttää. Kun hän näki tablettini kaapissa, hän alkoi nauraa että oliko niin surkea että on unohtunut kaapin pohjalle. Tässä vaiheessa kyllä räjähdin jo että se on siellä lasten ulottumattomissa.
En tarkoittanut tästä kilpailua, enkä ole kiinnostunut miksi juuri teillä vastaajilla on Apple, kun siitä ei ollut kyse, vaan siitä käsittämättömästä pätemisen tarpeesta.
ap
Sun siskosi on vaan hankala ihminen, jolla ei oikein ole suhteellusuudentajua tai tapoja. Ei hänen perusteellaan kannata tehdä päätelmiä muista ihmisistä.
Ohis
Kyllähän se iPhone 11 on ihan v***n hyvä puhelin verrattuna esim. Samsungin jäteläjiin. Ilolla maksan lisähintaa laadusta ja hyvästä jälleenmyyntiarvosta.
Applen tuotteet ei minua oikein vakuuta suhteessa hintaan. Läppärit ja puhelimet ihan ylihintaisia. En tiedä mikä sitten käyttöjärjestelmien ominaisuuksissa Applella olisi jotenkin selvästi parempaa? Ainakin puhelimen käyttöjärjestelmästä ainakin puuttuu mahdollisuus muokata käyttöliittymää. Käytössäni on Huawein puhelin, josta en kyllä keksi juuri mitään haukuttavaa.
Toisaalta en ole mikään tietokoneiden käyttöjärjestelmien ominaisuuksien hc-käyttäjä, vaan käytän enemmänkin vain ohjelmia ja siinä suhteessa ei tavallaan edes ole väliä mitä konetta käyttää, jos vain ohjelma on hyvä. Windows 10:n käyttöjärjestelmän ominaisuudet riittävät minulle mainiosti.
Läppäreistä Applelta puuttuu 14" koko mikä minulle on optimaalinen koko. Käytän Lenovon oled-näyttöistä 14" konetta (Applella ei oled-näyttöä valikoimissaan lainkaan).
Yhden plussan löydän Applelta: Pädeissä ja läppäreissä on Applella pitkä akun käyttöaika mutta myös muissa merkeissa löytyy nykyisin laitteita joissa näin on.
Muotoilu on Applella hyvää kyllä, mutta se ei ole minulle ykköskriteeri laitetta ostettaessa.
Puhumattakaan siitä vaivasta, mikä ainakin mulle tulisi, jos alkaisin itse konetta kokoamaan. Ensin pitäisi viikkokaupalla selvitellä, mitä osia kone ylipäätänsä tarvitsee, mitkä osat on oikeasti hyviä, miten koonti tapahtuu jne...
Läppäreistä, jos on kyse, niin homma menee vielä hankalammaksi.
Applen ostaessani ostan valmiin, heti toimivan, hyvännäköisen ja helppokäyttöisen paketin. Maksan nimenomaan siitä, että joku muu on miettinyt kaikki valmiiksi viimeisen päälle tuohon pakettiin, eikä minun tarvitse perehtyä tietokoneiden sielunelämään enempää kuin on välttämätöntä.