Apple-uskovaiset, mikä niitä vaivaa?
Esimerkiksi siskoni, joka linkittää Facebook-sivuilleen arvosteluja iPhoneista ja iPadista ja ylistää omaa puhelintaan joka luonnollisesti on Apple. Hän myös rakastaa linkittää uutisia huonoista arvosteluista varsinkin Samsungista.
Kun leikilläni ilmoitin heittäväni tabletillani vesilintua, alkoi sisko pätemisen miten iPad on paras ja kaikki muut huonoja. Kun sanoin, etten ole kokenut tarvetta ostaa mitään Applea, olen saanut kuulla olevani kade. En kyllä ymmärrä miksi?
Muiltakin olen huomannut vähän samaa ja kyllä kummastuttaa.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:24"]
Oletko muuten itse koskaan käyttänyt mitään Apple-tuotetta? Siis oikeasti käyttänyt, ei pelkästään kokeillut?
Mäkin ennen vanhaan tuppasin vähän dissaamaan Applea, mutta kun duunissa vaihdoin Windowsista Maciin niin sitten vasta tajusin sen erinomaisuuden. Kukaan ei hehkuta Applea siksi, että se on Apple. Vaan siksi että ne tykkäävät siitä ja sen käyttö on pehmeää ja sujuvaa.
En ole ikinä kenenkään Windowsista / muusta merkistä Appleen siirtyneen kuullut sanovan, että "en tykkää tästä, vaihdan takaisin entiseen". On olemassa sanontakin "once You go Mac You never go back"...
[/quote]
No minä olen ja olen hemmetin tyytyväinen että vaihdoin sekä ipadin että iphonen toisen valmistajan tuotteeseen. Ei ole ikävä tullut. Eli nyt olet sitten kuullut.
Oletko muuten itse koskaan käyttänyt mitään Apple-tuotetta? Siis oikeasti käyttänyt, ei pelkästään kokeillut?
Mäkin ennen vanhaan tuppasin vähän dissaamaan Applea, mutta kun duunissa vaihdoin Windowsista Maciin niin sitten vasta tajusin sen erinomaisuuden. Kukaan ei hehkuta Applea siksi, että se on Apple. Vaan siksi että ne tykkäävät siitä ja sen käyttö on pehmeää ja sujuvaa.
En ole ikinä kenenkään Windowsista / muusta merkistä Appleen siirtyneen kuullut sanovan, että "en tykkää tästä, vaihdan takaisin entiseen". On olemassa sanontakin "once You go Mac You never go back"...
[/quote]Ei tuo ole mikään sanonta. Sanonta on jotain nasevaaa. Tuo on ihan tavallinen virke.
Applen tuotteilla ei tee mtiään kun ne ei ole yhteensopivia. Et voi pelata niillä mitään järkeviä pelejä.
[/quote]
Olet tyypillinen appleuskovainen. Ihanko tosiaan uskot, ettei kukaan ikinä ole applea hylännyt ja palannut takaisin windowsiin? Ja uskot tuon vain siksi ettet SINÄ ole kuullut?
Ostaisin applen tuotteita, mikäli ne olisivat järkevän hintaisia. Esimerkiksi macbook air-läppäri on asuksen suurinpiirtein vastaavaa zenbook-mallia 400 euroa kalliimpi. En itse ole valmis maksamaan paremmasta käyttöjärjestelmästä ja näytöstä noin paljon enempää. Jos ei rahasta olisi kiinni, niin silloin ostaisin luonnollisesti parasta, joka monissa tuotteissa varmasti olisi apple.
Olet tyypillinen appleuskovainen. Ihanko tosiaan uskot, ettei kukaan ikinä ole applea hylännyt ja palannut takaisin windowsiin? Ja uskot tuon vain siksi ettet SINÄ ole kuullut?
Sinä et ymmärrä lukemaasi. En sanonut että "kukaan ei ole ikinä Applea hylännyt". Vaan sanoin, että "en tiedä ketään joka olisi vaihtanut Applen takaisin entiseen..."
Puhuin siis henkilöistä, jotka ITSE TUNNEN, en koko maailman ihmisistä.
sama
Uskonnosta en tiedä, mutta itselläni on ollut Samsungin tabletti ja iPad. Käyttökokemuksen perusteella en enää iPadia vaihtaisi. Tämä on ihan kokemukseen perustuvaa mielipidettä, jos tykkää toisesta niin ei sille mitään voi. Sinä voit käyttää mitä haluat.
Applen tuotteilla ei tee mtiään kun ne ei ole yhteensopivia. Et voi pelata niillä mitään järkeviä pelejä.
Yhteensopivia - minkä kanssa? Voiko Android-sovelluksia tai pelejä käyttää Windowsilla?
Mä olen useammin törmännyt siihen, että ne android-käyttäjät alkavat päteä. Mulla siis iphone ja iPad ja sitten kysellään "ihan vaan mielenkiinnosta", että miksi tykkään noista. Ja vaikka miten selitän rauhallisesti ja asiallisesti, että koska sattuvat toimimaan juuri mulle, tykkään käytettävyydestä yms, mutta että varmasti myös Androidissa on puolensa ja sopii jollekin paljon paremmin kuin Applen tuote, tämä ei käy vaan sitten alkaa se vaahtoaminen siitä Androidin erinomaisuudesta ja Applen surkeudesta. Ja vaikka kuinka yrittää sanoa, että kiva, kun on löytänyt itselleen mielekkään laitteiston, niin minäkin, niin ei vaan mene jakeluun.
Työskentelen alalla, jossa Macin käyttö on enemmän sääntö kuin poikkeus. Olen kokeillut Macia, olen työskennellyt Macilla ja olen palannut takaisin PC:hen. Macia voisi kuvailla lauseella "Simple things for simple people". Kaikki on helppoa ja monet asiat, joihin vaadittaisiin monimutkaisuutta ovat joko täysin mahdottomia tehdä macilla tai sitten ne ovat todella monimutkaisia.
Macin hintakin on täysin järjetön. Jos etsii Macin tekniset tiedot ja kokoaa sitten täysin samanlaisen PC-koneen näyttöineen ja käyttöjärjestelmineen, hinta-aukko kahden teknisesti identtisen laitteen kanssa on parhaimmillaan yli tuhat euroa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:40"]
Yhteensopivia - minkä kanssa? Voiko Android-sovelluksia tai pelejä käyttää Windowsilla?
Windowskoneilla voi pelata lähes kaikkia suosittuja tietokonepelejä.Heti ja ilman kommervenkkejä. Ikävä kyllä ne pelit ei useinkaan toimi applessa. Eli jos tykkää pelata, niin apple ei ole vaihtoehto.
Nyt nää uskovaiset tietty heti ryntää sanomaan, että en mä pelaa eikä aikuisen edes tarvi pelata. No, jotkut aikuiset vaan pelaa ja siksi heille applen kone on hyödytön, koska siitä puuttuu heidän tarvitsemansa. Eli vaikka se kuinka toimii jouhevasti ja sulavasti, niin sillä ei voi silti tehdä sitä mitä haluaa. Voisi jopa sanoa, että tuo on ISO puute applen koneissa.
Siksi minusta se applen hehkuttaminen on vähän hölmöä, sulla on sun tarpeet ja vaatimukset, mulla omani. Toki voit kertoa mulle että miksi sun kone on hyvä, mutta älä pliis kuvittele että se sun kone sopii ihan jokaiselle. Ja että se on maailman paras, kun ei sellaista oikeastaan edes ole. On vain sopivia koneita eri ihmisille.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:44"]
Mä olen useammin törmännyt siihen, että ne android-käyttäjät alkavat päteä. Mulla siis iphone ja iPad ja sitten kysellään "ihan vaan mielenkiinnosta", että miksi tykkään noista. Ja vaikka miten selitän rauhallisesti ja asiallisesti, että koska sattuvat toimimaan juuri mulle, tykkään käytettävyydestä yms, mutta että varmasti myös Androidissa on puolensa ja sopii jollekin paljon paremmin kuin Applen tuote, tämä ei käy vaan sitten alkaa se vaahtoaminen siitä Androidin erinomaisuudesta ja Applen surkeudesta. Ja vaikka kuinka yrittää sanoa, että kiva, kun on löytänyt itselleen mielekkään laitteiston, niin minäkin, niin ei vaan mene jakeluun.
[/quote]
PC-Nokia leiristä Appleen siirtyneenä olen kokenut valtaisaa Applen tuotteiden haukkumista, ja minusta on tehty mielikuviton laumasielu.
Se on sama juttu kaikkien uskoon hurahtaneiden kanssa. Se oma valinta on paras mahdollinen ja sitä pitää evankelisoida jotta aivopesty massa avaisi silmänsä näkemään ainoa oikea totuus, ja kaikki kritiikki on pahojen ihmisten vihapuhetta.
No siskosi on sitten outo poikkeus. Itselläni on iPad ja siihen käyttöön, johon sitä käytän aivan ehdoton. Muita tabletteja kokeilleena sanon. Jätä siskosi kohkaus omaan arvoonsa, mitä se sinua häiritsee.
Enemmän mue ihmetyttää ihmiset, joilla on joku pakottava tarve olla jatkuvasti dissaamassa applen tuotteita ja niiden käyttäjiä. Ja näitä ihmisiä tuntuu olevan netti täynnä. Heitä tuntuu huolestuttavan naurettavan paljon heille vieraiden ihmisten rahankäyttö, kun "halvemmallakin saisi applen tasoista". He myös kertovat toistuvasti siitä, miten huonosti applen laitteet heille sopivat. Lisäksi ovat tavattoman agressiivisia ja tarttuvat kyllä jokaiseen mahdollisuuteen parjata applea.
Mulla on applen tuotteita. Toimivat omassa käytössä uskomattoman hyvin, pelittävät keskenään saumattomasti yhteen eivätkä vaadi jatkuvia huoltotoimia, etteivät ala jumittamaan ja hidastelemaan, kuten ainakin vanhemmat windows koneet tekivät jo vuodenkin käytön jälkeen. Windows koneisiin en siis enää ole palaamassa, vaan laitan mielelläni muutaman satasen extraa seuraavaankin koneeseen, jotta saan helppokäyttöisyyttä, kaunista muotoilua, yhteensopivuutta muihin laitteisiini ja pitkäikäisyyttä (nykyinen läppäri on jo 4 vuotta vanha ja toimii kuin uusi). Ei applen tuotteet varmastikaan kaikille sovi, mutta omassa käytössä en usko parempia ihan helposti tai halvemmalla löytyvän.
Täällä ilmoittautuu erittäin tyytyväinen ex-mäccikäyttäjä. Ihan perseestä olevaa, ylimainostettua ja ylihinnoiteltua paskaa.
* Save as -toiminnolla pystyy muuttamaan tiedoston nimeä, vaan ei kansiota.
* Kansion luominen muistikortille mahdotonta.
* VPN toimi milloin toimi, yleensä ei.
* Ohjelmat eivät sulkeude yläreunasta painamalla, vaan jäävät taustalle -> kohta on 200 sovellusta auki.
* Virheilmoitukset loistavat poissaolollaan, jos joku ei toimi, niin se ei toimi.
* Intel i7 prossusta huolimatta hidas kuin perkele, kohinanpoisto kuvankäsittelyssä ihan sarjakuvaa, vaikka juuri kuvankäsittelyn piti olla parasta antia koko paskaläjässä.
* Kaksi onnellista hetkeä, silloin kun sen sai omaksi ja silloin kun sen sai luovuttaa pois.
* Edes rahalla ei saa yhtä näppäriä ohjelmia, kuin PC:lle saa ilmaiseksi. (FastStone Viewer)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 11:01"]
No siskosi on sitten outo poikkeus. Itselläni on iPad ja siihen käyttöön, johon sitä käytän aivan ehdoton. Muita tabletteja kokeilleena sanon. Jätä siskosi kohkaus omaan arvoonsa, mitä se sinua häiritsee.
[/quote]
Kyllä se joka kertaisena toistuvana asiana ihan oikeasti jo häiritsee. Jos kaivan puhelimeni esiin vastatakseni viestiin, sisko kysyy että vieläkö jaksan tuota aataminaikaista paskaa käyttää. Kun hän näki tablettini kaapissa, hän alkoi nauraa että oliko niin surkea että on unohtunut kaapin pohjalle. Tässä vaiheessa kyllä räjähdin jo että se on siellä lasten ulottumattomissa.
En tarkoittanut tästä kilpailua, enkä ole kiinnostunut miksi juuri teillä vastaajilla on Apple, kun siitä ei ollut kyse, vaan siitä käsittämättömästä pätemisen tarpeesta.
ap
Ja Commodore 64 on parempi kuin Spectravideo, Spectrum tai Amstrad, Amiga parempi kuin Atari ST, pleikkari parempi kuin xbox, pc parempi kuin konsoli, Linux parempi kuin Windows, ja kaikki jotka muuta väittävät ovat yksinkertaisesti mielenvikaisia.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 11:05"]
Täällä ilmoittautuu erittäin tyytyväinen ex-mäccikäyttäjä. Ihan perseestä olevaa, ylimainostettua ja ylihinnoiteltua paskaa.
* Save as -toiminnolla pystyy muuttamaan tiedoston nimeä, vaan ei kansiota.
* Kansion luominen muistikortille mahdotonta.
* VPN toimi milloin toimi, yleensä ei.
* Ohjelmat eivät sulkeude yläreunasta painamalla, vaan jäävät taustalle -> kohta on 200 sovellusta auki.
* Virheilmoitukset loistavat poissaolollaan, jos joku ei toimi, niin se ei toimi.
* Intel i7 prossusta huolimatta hidas kuin perkele, kohinanpoisto kuvankäsittelyssä ihan sarjakuvaa, vaikka juuri kuvankäsittelyn piti olla parasta antia koko paskaläjässä.
* Kaksi onnellista hetkeä, silloin kun sen sai omaksi ja silloin kun sen sai luovuttaa pois.
* Edes rahalla ei saa yhtä näppäriä ohjelmia, kuin PC:lle saa ilmaiseksi. (FastStone Viewer)
[/quote]
Ei ole laitteiston vika, jos käyttäjä ei osaa käyttää sitä.
Mulla on sekä iPad että Samsung Galaxy Tab 2. Käytän paljon mieluummin tabia kuin padia, koska se on niin paljon helpompaa. Joku apple-tilin luominenkin on tehty niin saakelin vaikeaksi.. Sitä paitsi Applen puhelimia ei ole tehty kestämään, aina on näyttö paskana ja muotoilukin on jäänyt jonnekin viime vuosikymmenelle.
Applen tuotteet on suunnattu hipstereille, bloggaajille ja seksuaalivähemmistöille (siitä kertoo mm. Applen sateenkaariomppu).
No niin, siinä taas yksi esimerkki. Ei ollut kyse käytöstä, vaan sen hehkuttamisesta ja muiden dissaamisesta. En itse dissaa mitään merkkiä, mutta en ole kokenut vielä tarvetta vaihtaa kaikkea täällä Appleen. Meillä on käytössä Ubuntu, se riittää. Mutta ei niistä please sen enempää, vaan toivoisin vastauksia miksi juuri tuo merkki saa aikaan suorastaan agressiivista puolustamista vaikka kukaan ei ole kyseenalaistanutkaan?