GHD, Cloud Nine, vai jokin muu - mikä?
Eli kestävä ja laadukas suoristusrauta hankintalistalla, mutta mikä olisi paras? Eniten tulisi kiharoiden tekoon..
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:23"]
Ghd
[/quote]
Onko sinulla kokemusta muista?
Minusta sillä merkillä ei ole niin väliä. Mulla oli ennen GHD, mutta kun se hajosi pudotessaan, ostin Prismasta jonkun ihan halpiksen vaan, ja se on ihan yhtä hyvä kaikin tavoin. Remington-merkkinen taitaa olla.
Cloud Nine.
GHD on ihan jees, ei saa säädettyy lämpötilaa. Cloud Nine on jonkun entisen GHD-äijän idea (jos oikein muistan :D) eli aika samanlainen siis mutta saa säädettyä lämpötilaa mikä on mulle ollut tärkeä ominaisuus. Mä tykkään. On ollut todellakin hintansa arvoinen. Tilasin englannista, olisko ollut lookfantastic.comista.
Cloud Nine! Kummastakin kokemusta, nykyiset GHD:n raudat on laadultaan aivan kuraa, olivat laadukkaita ennenkuin myytiin myytiin ja alettiin valmistaa halpamaassa. Niiden ongelmana on raudan ja johdon kiinnityskohta johon tulee kosketushäiriöitä (kuten minullakin). Tuo selvisi vasta kun aloin googlailla oman rautani rikkoonnuttua (ja maahantuojaa ei asia kiinnostanut). Vaihdoin tuohon Cloud Nineen, joka on jo säätöjensä takia huomattavasti parempi rauta.
GHD on kestänut minulla vuosikausia, ystävälläni myös siitä lähtien kun tulivat markkinoille ja lämpenee yhä yhtä tehokkaasti :) Kolmas ystävä osti tuon Cloud Ninen kun joku oli sitä hänelle hehkuttanut, mutta rauta lakkasi toimimasta viikon sisällä.
Cloud Nine!!! Tilasin verkkokauppa.comista, tais olla 150e. Todella tyytyväinen olen ollut, paras rauta ever.
Niin siis haluaisit tehdä kiharoita? Itse en osaa tuola raudalla tehdä kiharoita vaan käytän sitä suoristamiseen pelkästään. Kiharoita varten on Remingtonin kiharrinpuikko ja se on paras siihen hommaan + nopea. Mulla on paksu puolipitkä tukka, joten suoristusraudalla kihataminen oli hankalaa ja siihen meni aikaa.
T. 8
Olen nyt lukenut paljon juttuja, että näissä uusissa ghd raudoissa on laatuongelmia, ja cloud nine olis nyt sit ykkönen.. Löytyisköhän virosta halvemmalla, siis ihan kuitenkin aitoja cloud nine rautoja?
ei minun uudessa ghdssä ole mitään ollut, ja mitä enemmän tällaisissa tuotteissa on säätöjä. niin sitä herkemmin menevät rikkikin. cloud nine on niin tylsän näköinenkin, ghdllä on ihania kausivärejä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:54"]
Niin siis haluaisit tehdä kiharoita? Itse en osaa tuola raudalla tehdä kiharoita vaan käytän sitä suoristamiseen pelkästään. Kiharoita varten on Remingtonin kiharrinpuikko ja se on paras siihen hommaan + nopea. Mulla on paksu puolipitkä tukka, joten suoristusraudalla kihataminen oli hankalaa ja siihen meni aikaa.
T. 8
[/quote]
Kiharrinpuikko on aivan ehdoton kihartamiseen ja sillä saa siistit kiharat, suoristusraudalla tehtynä niistä kiharoista tulee jotenkin tönkön näköiset.
Cloud Nine. Miksi maksaa GHD:sta, jossa lämpöä ei voi säätää? Lämmönsäätely on kuitenkin tärkeä juttu, sillä eri hiukset ja muotoilutavat vaativat eri lämpötilan. Itse esimerkiksi suoristan ja kiharran eri lämpötiloilla ja Cloud Ninesta voi itse valita sopivan.
Mulla on sekä GHD:n että C9:n raudat. Molemmat toki ovat hyviä, mutta Cloud nine pätkii silti GHD:n voittomaaleilla 4-2.
Cloud Nine on parempi versio GHD:stä. Markettibudjetilla Remingtonin sleek&curl aivan loistava, irtoaa noin viidelläkympillä Anttiloista, Prismasta jne.
T. 8
[/quote]
Mulla pitkä paksu tukka, ja muutamaan otteeseen on kampaaja tehnyt upean kampauksen juuri suoristusraudalla. Viimeksi oikein opasti, ja vitsit miten äkkiä sillä sai koko tukkaan ihanat kiharat, tosi näppärästi (siis rautaa vaan käännettiin ja samalla liu'utettiin tyvestä latvaan, osio kerrallaan). Ihan huippu, kun nyt osais päättää, et mihin/kumpaan satsais..
Tuo ghd-rautojen sähköjohtoliitin-ongelma on niin yleinen että netistä löytyy nykyään ohejita miten johto irrotetaan ja korjataan... No, meillä kampaamossa ei enää osteta ghd:n rautoja tuon laadun heikkenemisen takia mutta jos jollain on niitä alkuperäisiä niin pitäkää niistä kiinni, ne ovat vielä laadukkaita.
-kampaaja
Mulla on kaksi Babyliss-merkkistä suoristinta, pienempi ja isompi. Molempien lämpötilaa voi säätää jo molempiin olen ollut tosi tyytyväinen. Mulla oli myös GHD, kun sitä muutama vuosi sitten joka paikassa kehuttiin, mutta en ollut tyytyväinen siihen ja myin sen pois. Itseäni haittasi juuri eniten tuo, ettei lämpötilaa pystynyt säätämään, enkä tiedä oliko omani vain joku maanantaikappale, mutta tuntui että se ei lämmennyt tarpeeksi kuumaksi, siitä tuli vain vähän sellainen lämmin eikä se mun hiuksiin tehonnut kovin hyvin (hiukseni ilmeisesti vaatii aika kovaa lämpöä ennen kuin mitään tapahtuu, mutta suojaan kyllä hiukseni aina kunnon lämpösuojilla ja hoidan niitä joten sinänsä tuo kova lämpö ei mielestäni hiuksia ole haitannut).
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 14:03"]
T. 8
[/quote]
Mulla pitkä paksu tukka, ja muutamaan otteeseen on kampaaja tehnyt upean kampauksen juuri suoristusraudalla. Viimeksi oikein opasti, ja vitsit miten äkkiä sillä sai koko tukkaan ihanat kiharat, tosi näppärästi (siis rautaa vaan käännettiin ja samalla liu'utettiin tyvestä latvaan, osio kerrallaan). Ihan huippu, kun nyt osais päättää, et mihin/kumpaan satsais..
[/quote]
Henk.koht. tykkään tehdä raudalla kiharat, tulee paljon luonnollisemmat ja kauniimmat. Eli itse valitsisin ehdottomasti raudan kiharoiden tekoon.
-kampaaja
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 14:08"]
Tuo ghd-rautojen sähköjohtoliitin-ongelma on niin yleinen että netistä löytyy nykyään ohejita miten johto irrotetaan ja korjataan... No, meillä kampaamossa ei enää osteta ghd:n rautoja tuon laadun heikkenemisen takia mutta jos jollain on niitä alkuperäisiä niin pitäkää niistä kiinni, ne ovat vielä laadukkaita.
-kampaaja
[/quote]
Mihin rautoihin siirryitte?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 14:08"]
-kampaaja
[/quote]
Mihin rautoihin siirryitte?
[/quote]
Meillä on tällä Salon Techin rautoja, en kyllä tiedä myydäänkö niitä kulutajille.
-kampaaja
Ghd