Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vaimon mielestä sopiva summa miehen käytettäväksi poikien iltaan kun kyseessä yhteiset rahat?

Vierailija
10.08.2020 |

Haluaisin kuulla naisten mielipiteitä. Minulla menee normaalisti yli satanen ravintolaan ja enemmänkin jos vaimo on mukana. En ole sanonut vielä vaimolle, mutta vähintään ajattelin käyttää poikien viikonloppureissuun 550 euroa.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa itse omat menos.

Vaikutat valittavalta Justiinalta. Eikö elämästä saa nauttia ja mihin ne yhteiset rahat kuuluu laittaa? Olettaen että laskut on maksettu. ap

Vierailija
62/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisistä rahoista ei ostella/hurvitella vain toisen hyväksi. Käyttäkööt omia rahojaan miten lystää.

Jotenkin outoa edes kuvitella ehdotusta, että käyttäisin yhteisiä rahoja johonkin tyttöjen iltaan. Ei kävisi mielessäkään.

Miksei voisi käyttää yhteisistä rahoista, jois kaikki on yhteistä?

"Yhteiset rahat" miellän kyllä siten, että kumpikin tienaa mitä tienaa, nämä summat pistetään yhteen ja siitä sitten otetaan yhteisiin menoihin sen verran mitä tarvitaan. Jos rahaa tämän jälkeen jää, laitetaan se säästöön tai voidaan jakaa kummallekin puoliksi omiin menoihin. Tästä kustannat sitten mm. tuon poikien illan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteen iltaan? Huhhuh.

Kakskymppiä saa riittää.

Viikonlopusta kyse. ap

Hotellihuoneita saa paljon edullisemmin. Jos poikaporukassa ajattelitte jakaa sviitin, eikö jokaisen kuulu maksaa osuutensa?

Yksin ja vaimon kanssa yövyn viiden tähden parhaimmissa hotelleissa, joten miksi en yöpyisi poikien reissullakin? ap

Vierailija
64/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ikinä en suostuisi yhteisiin rahoihin just tällaisen takia. Jos on mun meno kavereiden kanssa, käytän rahaa just tasan tarkkaan niin paljon luon haluan, enkä halua, että puoliso antaa tai suo mulle luvan johonkin nimettyyn summaan. Ihan naurettavaa paimentamista. Toki jos perheen rahat ovat tiukoilla, kaipa se sitten eri asia, mutta näin hyvätuloisena olen sitä mieltä, että omat rahat pitää olla.

Vierailija
65/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisistä rahoista ei ostella/hurvitella vain toisen hyväksi. Käyttäkööt omia rahojaan miten lystää.

Jotenkin outoa edes kuvitella ehdotusta, että käyttäisin yhteisiä rahoja johonkin tyttöjen iltaan. Ei kävisi mielessäkään.

Et siis ymmärrä, että joissain perheissä ei ole lainkaan omia rahoja? On vain yhteiset. Silloin hurvittelutkin menevät yhteisestä pussista. Näin meillä ainakin menee eikä mikään ongelma ole ollut.

Toimii silloin, jos kumpikin hurvittelee suunnillen yhtä paljon. ap:n tilanne ei kuulosta siltä, (vaan provolta)

Vierailija
66/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä muusta ne rahat on pois. Jos ruoasta niin eroaisin, jos kolmannen sijoitusasunnon hankkimisesta niin ok.

Vierailija
67/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10e saattaisin antaa mukaan.

Ei riitä kuin tippirahaksi yhteen ravintolaan. ap

Vierailija
68/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mitä järkeä on ettei kummallakin puolisolla saisi olla oma pankkitili omia menojaan varten? Siitä tulee ikuisia riitoja "jos kaikki rahat ovat yhteisiä ja mitään ei saa tehdä ilman lupaa"!

Vierailija
69/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa itse omat menos.

Vaikutat valittavalta Justiinalta. Eikö elämästä saa nauttia ja mihin ne yhteiset rahat kuuluu laittaa? Olettaen että laskut on maksettu. ap

Pahan päivän varalle?

Vierailija
70/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen nyt kamalasti tarvitse rahaa jos ei ole alkoholisti eikä ostele muille juomia. 

Jos on joku oikea viikonloppuloma, majoituksineen, kuljetuksineen jne. niin silloin tuo 550e kuulostaa kohtuulliselta.

Vaimolle tottakai samanlainen (saman hintainen) sitten sun reissun jälkeen, niin ikään yhteisistä rahoista.

Viime kesänä matkustimme ulkomaille, yövyimme majatalossa, söimme ja joimme hyvin, vuokrasimme polkupyörät ja kävimme myös jalkapallomatsissa. Sieltä ostin fanituotteita ja poppareita. ap

Vierailija
71/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä, että joissain perheissä ei ole lainkaan omia rahoja? On vain yhteiset. Silloin hurvittelutkin menevät yhteisestä pussista. Näin meillä ainakin menee eikä mikään ongelma ole ollut.

Toimii silloin, jos kumpikin hurvittelee suunnillen yhtä paljon. ap:n tilanne ei kuulosta siltä, (vaan provolta)

Mitenkä niin? Oletko tosiaan niin pikkumainen ihminen, että lasket mitä kumpikin on saanut? Meillä on yhteiset rahat eikä sitä lasketa montako kertaa kumpainenkin on ulkona kavereiden kanssa käynyt ja mitä niihin on rahaa mennyt. Itse käyn kavereiden kanssa enemmän kahvilla tai lounaalla, mies taas käy enemmän ulkomailla tai illallisilla. Nuo miehen menot ovat huomattavasti kalliimpia. Varmaan yhden ulkomaan reissun hinnalla kustannan kaikki tyttöjen illat koko vuodelle. Meillä molemmilla toki on yhtäläinen oikeus tehdä mitä halutaan. Kumpikin myös tietää tulot ja menot, joten tiedetään paljonko voi siis käyttää huvitteluun.

Vierailija
72/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö sun kaverit yhtä paljon?

Tuo on iso summa. Max 100€ riittää.

Ei riitä edes hotelliin. Kaverit käyttävät yhtä paljon maksaessaan omat kulunsa. ap

Vierailija
73/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olen tienannut ja säästänyt yhteiseen pottiin, niin mies olisi aika pian entinen jos käyttäisi niitä johonkin noin idioottiin.

Omilla rahoillaan tehkööt mitä lystää.

Elät päivästä toiseen pessimistisesti otsa rypyssä. Kuka noin ankeaa ihmistä jaksaa katsella? ap

Vierailija
74/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin miehelle eväät ja kivan 'oot rakas' muistilapun sinne eväiden pohjalle :) Ehkä tekisin vähän isommat eväät, niin voisi jakaa ne sitten kavereiden kanssa.

Vierailija
75/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo kertonut mistä teidän rahat tulee etkä paljonko tuo on suhteessa tämän hetken tuloihin ja varallisuuteen.

Vierailija
76/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita viikonloppureissuja on joku 2-3 kertaa vuodessa, niin tuo 550 eukkua kuulostaa aika kohtuulliselta. 

Jos joka kuukausi ravaa poikien kanssa viikonloppureisuissa, alkaisi minua ihmetyttää jo muukin kuin se rahanmeno. Paitsi ehkä sellaisessa tapauksessa jos kyseessä on jokin harrastus jossa tuollaisia ryhmätapaamisia on usein. Sitten ehdottaisin että jollain konstilla se budjetti pitäisi tarkistaa vähän alaspäin, vaikka joku 300 eukkua jos kerran kuussa käy.

Vierailija
77/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisistä rahoista kustannetaan yhteiset kulut ja matkat ja omalla rahalla taas vastaavasti oma reissu jos lähdet yksin ilman kumppania.

Mielestäni noin ison summan käyttämisestä pitää joka tapauksessa keskustella puolison kanssa etenkin jos on omistusasunto, jottei mikään poikkeuksellinen lasku tai kulu unohdu.

Olette tiimi, käyttäydy sen mukaan.

Vierailija
78/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki rahat yhteiset. Ei olla koskaan oikein eritelty niitä. Yhteiset nettotulot on 4500€ kuussa.

Miehellä meni juuri tonni poikien reissuun, joka kesti viikon. Ei ollut minulta pois, vaikka rahat yhteisiä ovatkin ja minä vielä se paremmin tienaava osapuoli. Hänellä oli kiva reissu.

Vierailija
79/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa itse omat menos.

Helvettiäkö sä kyselet muiden mielipiteitä jos oletuksesi on tuhlata yhteisiä rahoja miten haluaa?

Jos toi toimii teillä niin ok mutta jotkut tuhlaa vaan niitä rahoja jotka on itse tienannut.

Helpottaa elämää kun ei tarvitse kysellä lupia ja voi itse päättää.

Vierailija
80/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mitä järkeä on ettei kummallakin puolisolla saisi olla oma pankkitili omia menojaan varten? Siitä tulee ikuisia riitoja "jos kaikki rahat ovat yhteisiä ja mitään ei saa tehdä ilman lupaa"!

Ei siinä silloin järkeä olekaan, jos toinen kieltää omat tilit ja luvattomat menot, mutta useimmilla kyseessä on yhteinen päätös ja ne "omat" menot ovat suhteessa tuloihin sen verran kohtuullisia, ettei niihin tarvita lupaa. Ongelmia tulee vasta siinä vaiheessa, jos toinen on liian kontrolloiva tai toinen tuhlaa yli varojen unohtaen, että talous on yhteinen.

Meillä yhteiset rahat jo toistakymmentä vuotta eikä siitä ole koskaan tarvinnut riidellä. Omiinkin juttuihin saa laittaa kyselemättä rahaa, kun summa on kohtuullinen taloudelliseen tilanteeseen nähden. Isommista jutuista, jotka voivat siihen taloudelliseen tilanteeseen vaikuttaa, pitää sitten keskustella, mutta ei nämäkään ole poissuljettuja.

Mikä toimii toisille ei toimi toisille... Meillä omat tilit ja rahat ei toimisi mitenkään, niin paljon hoidamme ristiin toistemme asioita sen mukaan, kumman aikataulut sattuu joustamaan sillä hetkellä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi