Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin loparit hoitotyöstä koronan takia, pomo suuttui

Vierailija
10.08.2020 |

Ymmärrän pomoa sinänsä, nytkin on pulaa työntekijöistä, mutta en vaan kertakaikkiaan enää jaksa tätä hoitoalaa enää, varsinkaan tässä koronan "toisessa tulemisessa".

Ensinnäkin, koen itse hirveätä stressiä siitä, että vahingossa veisin koronan töihin, ja aiheuttaisin näin jopa riskiryhmäläisten kuolemia. Oikeasti yöunia olen menettänyt tämän stressin takia. En myöskään ole uskaltanut oikein käydä missään tai edes tavata sukulaisia tai ystäviä, vaikka näin olisi jo saanutkin tehdä, koska koko ajan stressi taudin saamisesta ja levittämisestä hoitamiini riskiryhmäläisiin.

Toisekseen, olen kyllästynyt ravaamaan koko ajan niissä koronatesteissä. Pienestäkin flunssaoireesta on työnantajan vaatimuksesta mentävä testiin, joka on erittäin epämiellyttävä, ja tulosta odotellessa oltava tiukasti kotikaranteenissa.

Viime keväänä kävin testissä kolme kertaa ja nyt loppukesänä olen käynyt jo kaksi kertaa, ja sekä testiin pääsyä että tuloksia olen joutunut odottamaan monta päivää, jolloin olen ollut neljän seinän sisällä karanteenissa aina noin viikon, vaikka olo onkin ollut jo ihan hyvä, tai vain ollut pientä nuhaa enää tms. Kauhea miettiminen aina siinäkin mistä saan jonkun tuomaan itselleni ruokakassin ovelle jne.

Jos olisin missä tahansa muissa töissä, ei tällaisista pikku flunssista kukaan olisi pois töistä, mutta hoitoalalla jokaista niiskausta vahtii ja stressaa sekä työkaverit, että itsekin, riskiryhmäläisten vuoksi.

Ja nyt en enää kestä. Otin loparit. Pomo veti kiepit ja huusi ettenkö tajua miten ahtaalle ajan hänet ja työkaverit. Tajuan, mutta en itse jaksa tätä tilannetta enää yhtään. Joudun mielummin vaikka asunnottomaksi taivasalle, kuin jatkan tätä enää! Sorry!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on tehtävä mikä oikein on.

Vierailija
2/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaneet, oletteko itse hoitoalalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitoalalla, mutta ymmärrän täysin. Olisin itse häipynyt ja vaihtanut alaa jo heti keväällä.

Vierailija
4/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon käytös tilanteessa kuulostaa ala-arvoiselta...

Vierailija
5/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella typerää jättää muut pulaan. Todella itsekästä. 

Mene itse. Hoiva-avustajaksi pääset nopeasti ja helposti.

Vierailija
6/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai se kilahdella miten tahtoo. Ei sinun ole pakko siellä olla. Nyt ei ole mikään poikkeustila edes. Kattelet itsellesi uuden työn.

Vierailija
7/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hoitoalalla? Jollet, niin onko korona-aika nostanut innostustasi tulevaisuudessa vaihtaa alaa hoitoalalle? En ole ap.

Vierailija
8/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas lähdin hoitoalalle nyt syksyksi, kun keväällä olin toisella alalla. Oma työpaikkani vaikuttaa kyllä ihan mukavalta eikä ole itse asiassa hoidollistakaan eikä ole huolta tuollaisista riskiryhmäjutuista. Toivottavasti aloittaja löytää jonkun kivan uuden työpaikan, onhan sinulla tietenkin oikeus lähteä. Pomolla ei ole sanomista lopareihisi, loparit on loparit ja sillä selvä.

Vierailija
9/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänistäminen on se vihoviimeisin reaktio. Et edes yritä vaan pistät pään puskaan. KOronavaarassa on ennenminkin sun kaupan kassa, kahvilan työntekijä tai ihan naapuri. 

En minä itse koronaa pelkää, vaan sitä että vien ja tartutan sen hoidossa oleviin riskiryhmäläisiin ja nämä kuolevat! Voitko käsittää stressiä tästä? Tuskin.

Ap

Vierailija
10/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä on vastuussa omista töistään - kunnes irtisanoutuu. Ei muiden tilanteesta tai jostain globaalista pandemiasta. 

Vierailija
11/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella typerää jättää muut pulaan. Todella

itsekästä. 

Oletko hoitoalalla? Jollet, niin onko korona-aika nostanut innostustasi tulevaisuudessa vaihtaa alaa hoitoalalle? En ole ap.

Monilla itse asiassa on, sillä hoitoalalla töitä riittää. Nyt monet on ihan kusessa kun työt meni alta.

Vierailija
12/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jotain muuta työtä alalta? Onhan tällä alalla vaikka mitä mahdollisuuksia. Itse en ole omassa työssäni pelännyt koronaa missään vaiheessa, ennemmin sen työmatkalta tai kaupasta saisin kuin töistä.

Vierailija
13/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös lähdin keväällä, tosin en ollut hoitaja vaan sairaalahuoltaja. Pois jäi kiire ja armoton stressi. Syön sytoja, puoliso on sairas, en siis tee töitä etulinjassa. Ta viis veisasi, joten tein omat ratkaisuni.

Olin kesän kotona, vaihdoin työnantajaa, soittelivat kotisohvalta heti ammattisuojan päätyttyä (toinen tutkinto) työhön, jota en edes hakenut, rauhallisemmille vesille, pois vuoroista ja pois sairaalasta. Sovittiin, että teen määräaikaisuuksia, kunhan antavat olla kesät rauhassa. Kaikki ok.

En tiedä miten ajattelit vältellä töitä, mulla ei onnannut. Toki olisi voinut mokata haastattelun, mutta mulla ei ole mitään tätä ensi kuussa alkavaa duunia vastaan. Terveys ensin.

Vierailija
14/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jänistäminen on se vihoviimeisin reaktio. Et edes yritä vaan pistät pään puskaan. KOronavaarassa on ennenminkin sun kaupan kassa, kahvilan työntekijä tai ihan naapuri. 

En minä itse koronaa pelkää, vaan sitä että vien ja tartutan sen hoidossa oleviin riskiryhmäläisiin ja nämä kuolevat! Voitko käsittää stressiä tästä? Tuskin.

Ap

Hoidan vanhuksia. Olisi hirvittävää olla se joka vie koronan sinne työpaikalle.

Vierailija
15/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itsekästä. 

Monilla itse asiassa on, sillä hoitoalalla töitä riittää. Nyt monet on ihan kusessa kun työt meni alta.

No, hyvä sitten, jos kerran oikein tunkua alalle on... kaipaisin jotain virallisempaa faktatietoa tästä.

Vierailija
16/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene itse. Hoiva-avustajaksi pääset nopeasti ja helposti.

Minua ainakin hoitoalan opiskelijana ärsyttää ihmisten välinpitämättömyys koronaa kohtaan. Ei se korona ole missään vaiheessa mihinkään kadonnut! Ihmiset on ihan kun koko koronaa ei enää olisikaan, ei tietoakaan turvaväleistä, matkustellaan, karanteenit on mitä sattuu, yskitään avoimesti muita päin, ei huolehdita kunnolla käsihygieniasta.

Ei me hoitajat ja lääkärit mitään maailmanparantajia olla, ihmisillä on nyt iso vastuu omasta käyttäytymisestään. Onneksi edes festarit peruttiin, jengihän olisi ollut ihan valmiina menemään sinnekin isoissa laumoissa riekkumaan. Nyt maalaisjärkeä kaikille vaikka rajoitukset onkin höllentyneet!

Vierailija
17/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itsekästä. 

Tässä tietoa alasta tammikuulta; https://www.tehylehti.fi/fi/blogit/mainio/5-syyta-miksi-hoitajat-pakene…

En oikein jaksa uskoa, että korona-aika on tätä ainakaan houkuttelevammaksi alaksi tehnyt. Itse myönnän rehellisesti etten menisi.

Vierailija
18/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko olla sellaisella alalla, jolla ei halua olla. On hyvä että silloin vaihdetaan alaa,. Samoin olisi hyvä jos työnantajat, heidän järjestönsä ja poliitikot miettisivät miten ala saataisiin houkuttelevammaksi.

Vierailija
19/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt sulla on mahtava tilaisuus valita niistä hoidettavista pari sellaista tyyppiä, joista tykkäät ja hommat hoituu. Miten se käytännössä vois olla mahdollista:

https://yle.fi/uutiset/3-10421446

Saat saman palkan kotona hyyssätessä paria vanhusta?

Vierailija
20/49 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sut voidaan silti pakottaa hoito työhön vaikka et oliskaa töissä