Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaa viettää aikaa *omalla* perheellä- onko muita?

Vierailija
14.05.2008 |

.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin varsinkin yksi meidän isomman lapsen kaveri on aina tulossa hakemaan ulos heti aamulla. Minusta taas olisi kiva silloin kerrankin viettää aikaa rauhassa perheen kesken. Voi tietysti sanoa, että ei tulla, mutta kun tuo kaveri on siinä ovella niin meidänkin lapsi olisi sitten kuitenkin lähdössä vaikka olisi ollut meidän kanssa ihan tyytyväisenä. Itse lapsi ei juurikaan hae tätä toista lasta ulos, koska ei koskaan "ehdi"- toinen lapsi on paljon aktiivisempi tässä asiassa.

Vierailija
2/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö sitten koko päivä kaverin kanssa? Pitäisikö sopia etukäteen, että lapsi voi leikkiä kaverin kanssa tiettyyn aikaan viikonloppuna ja ennalta sovitun ajan? Ja että muu aika ollaan perheen kesken (jos tätä siis haluat). Viikonloppuun mahtuu ainakin meidän huushollissa monelaista: yhteistä tekemistä omalla perheellä, kavereiden kanssa leikkimistä, kyläilyä perheen voimin... Minusta olisi ainakin hassua vaatia lapsia olemaan koko vkl vain oman perheen kanssa, jos kiva leikkikaverikin löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-aamupäivis olen päästänyt jos joku tullut hakemaan ellei ole jotakin erityistä.Kyllähän pientä yksityisyyttä sa olla.Sanot vaan nätisti että haluatte nyt viettää aikaa oman perheen kesken että tulee vaikka ens viikolla hakemaan sitten.

Vierailija
4/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa välillä tehdä omalle lapselle heti selväksi, että nyt tänään ollaan vaan perheen kesken. Eli jo ennenkuin se kaveri on siellä oven takana, niin lapsi tietää ettei tänään mennä. Lapsen kaverilla on paha mennä sanomaan toisaalta mitään.. Olisi tosi tylyä kieltää tulemasta hakemaan ystävää ollenkaan viikonloppuisin (saisi sen kuvan, että et tykkää hänestä eikä varmaan kohta tulisi enää ollenkaan).

Vierailija
5/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle viikonloppuaamut on niitä, että on ihanaa nukkua jonnekin kymmeneen, sitten laittaa kahvia ja lukea joku hesari ihan rauhassa. Olla jossain aamutakissa puoleenpäivään.... Mutta ei, meilläkin usein sitä herää siihen, että ovikello soi, ja siellä on jo joku oven takana pyytämässä ulos. Siitä se tohina taas sit alkaa... Mä olen omille lapsille sanonut että ennen klo 11 ei saa hakea ulos, koska olen ajatellut, että muutkin ehkä haluaa nauttia näistä vapaa-aamuista.

Vierailija
6/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vuosi sitten meidän lapset oli enimmäkseen kotona, mutta nykyää viikonloppuisin aamupalan jälkeen katoavat ja ovat lähes koko päivän ulkona. Mieluummin päivät ulkona kun minun seurassa esim lauantaina päivällä sisällä kun siivoan.Toki me vietämme aikaa perheen kesken, mutta jos notkumme vain kotona niin en näe mitään syytä lasten kotona olemiseen. Jos lähdemmä ulkoilemaan esim pyöräilemään niin silloin lapset tulee mukaan.Minulla itsellä ei lapsena juuri kavereita ollut eikä niitä ystäviä nykyäänkään montaa ole. Siis olen aina viihtynyt paremmin yksikseni kun isossa kaveri porukassa. Olen vain tyytyväinen kun lapset ovat sosiaalisempia kun minä.

Vierailija
7/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä koko päivää kaveri kanssa mene, ja olenhan minä iloinen että leikkiseuraa on. Päivään mahtuu toki muutakin .Mutta ehkä voisi olla hyvä idea sopia että ei kovin aamulla käytäisi hakemassa - että saisi nauttia siitä omasta rauhasta.

Vierailija
8/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta on silti hyvä, että lapsella on kavereita, jotka tulevat hakemaan ulos. Omilleni olen sanonut ,ettei liian aikaiseen aamulla saa mennä hakemaan ketään. Aina eivät ole sitä muistaneet.

Vierailija
9/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu siltä...lapsi kai tyytyväinen

Vierailija
10/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi rajottaa lapsen elämää? Ei sen ikänen jaksa mamman kanssa nysvätä. Olisit ilonen että kavereita on ja anna hänen mennä

Vierailija
11/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi loistavasti =)

Vierailija
12/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sit pääse ulos lainkaan. Ymmärtääkseni ap puhui lähinnä just näistä aamuista, olisi kiva heräillä rauhassa ja viettää aikaa perheen kanssa. Ei se lapsi siitä kärsi jos pääsee ulos vasta joskus 11 jälkeen.

Vierailija
13/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan haluat viettää perheen kanssa aikaa ja lapsesi saa kaverinsa kanssa leikkiä viikolla.

Vierailija
14/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenava oikeen odottaa viikonloppuja. Jippiaijei!

Vierailija
15/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä tarkoita että jos haluaa olla perheen kanssa niin, istutaan sohvalla ja jutellaan koko viikonloppu.Meillä ainakin tehdään silloin jotain kivaa yhdessä. Retkeillään ym... Mitä ei kavereitten kanssa voi tehdä.Harmi jos teidän lapset eivät viihdy edes viikonloppua perheen kesken.

Vierailija
16/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi rajottaa lapsen elämää? Ei sen ikänen jaksa mamman kanssa nysvätä. Olisit ilonen että kavereita on ja anna hänen mennä

Meillä ainakin lapset on aina olleet mieluiten perheen kesken, yhdessä puuhaillen jotain, leikkien tms. Arkipäivät kun menee vanhempien ollessa töissä ja lapset koulussa/hoidassa, niin tottakai lapsetkin nauttivat siitä perheen yhteisestä ajasta sitten viikonloppuisin.Ja kaverit tulevat vasta sitten toisena, ainakin tuolle 7-vuotiaalle. Eli jos perheen kesken ei ole mitään kesken eikä suunniteltu, niin vasta sitten haluaa olla kavereitten kanssa.

Vierailija
17/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin välillä sanon lapsille, että meille ei voi tulla. Lähinnä joskus arki-iltaisin sitä on niin väsynyt, ettei jaksa vieraita lapsia. En kuitenkaan koskaan kiellä lasta lähtemästä ulos tai kaverille kylään jos hän vain haluaa eikä ole menoa minnekään.Ovatko nuo klo 11 vanumiset myös lasten toive ja rytmi? Meillä ainakin muksut ovat pystyssä jo ihan viimeistään puoli 9 ja olisi suorastaan kidutusta pitää heitä yhteentoista asti sisällä.

Vierailija
18/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka su muksut onkin pystyssä jo klo. 9. niin antakaa kuitenkin muille kotirauha ja opettakaa lapsille että, kyllä ne kaverit sitten tulevat ulos kun haluavat ,vaikka et niitten ovikelloa soitakkaan.

Vierailija
19/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meille ei tarvitse tulla ennen puoltapäivää viikonloppuisin. Ei se ole kavereita karkottanut.

Vierailija
20/25 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä häiritsemään muiden viikonloppuaamua!! Kyllä meidänkin lapset saa ulos mennä jo ennen 11, mutta kavereiden ovikelloa EI SAA sitä ennen mennä soittelemaan!!