Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Tinder pilannut nettideittailun?

Vierailija
10.08.2020 |

Treffeille pääsy tuntui olevan ainakin itselleni helpompaa silloin, kun Tinder ei vielä ollut saavuttanut nykyisen kaltaista suosiota. Kirjoitustaidolla pystyi myös kompensoimaan kuvien puutteita enemmän kuin nykyään.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut (naiset) yrittävät käyttää Tinderiä deittailuun ja sitähän ei ole sitä varten tehty vaan seksiseuran hakemiseen. Tinder ei ole lähtökohtaisesti parisuhteen hakua varten.

Miksei olisi? Ymmärtääkseni Jenkeissä Tinder toimii myös heteroilla kavereiden haussa, kun muutetaan uppo-outoon kaupunkiin.

Ymmärtääkseni valtaosa tämän palstan lukijoista on kuitenkin Suomessa.

Vierailija
42/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut (naiset) yrittävät käyttää Tinderiä deittailuun ja sitähän ei ole sitä varten tehty vaan seksiseuran hakemiseen. Tinder ei ole lähtökohtaisesti parisuhteen hakua varten.

Mistä olet tuon käsityksen saanut? Et Tinderiltä itseltään, koska mitään tuollaista ei sivulla lue.

Kyseessä on vakiintunut käytäntö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sen ovat pilanneet ja jopa tällä palstalla. Ei kiinnosta geijot.

Vierailija
44/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetan välittömästi kommunikoimasta henkilön kanssa joka käyttää tinderiä. Eihän se ole mikään muu kuin pettämis ja vakoilualusta. Olette ihan käsittämättömiä.

Samoin. Mikäli on Tinder tai Instagram tai jotain vastaavaa niin ei jatkoon. Saatan kerran pökkiä jos en ole pitkään aikaan saanut mutta sitten lähtee kiertoon.

Kuule et saata, luonteesi estää sen. Etkä muuten ikinä ole ollut kenenkään kanssa. Senkin näkee.

Vierailija
45/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni valtaosa tämän palstan lukijoista on kuitenkin Suomessa.

Edellinen ei viitannut, että Tinder olisi Suomessa seksinhakusovellus. Muutama korjasi, että sovelluksella on useampikin tapa sitä käyttää. Suomessa kaverinhaku ei ole vielä lyönyt läpi, mutta Suomessakaan ei Tinderiä minusta voi väittää seksinhakusovellukseksi. Moni hakee sitä kautta vakavampaa, koska ellei baarin lottoarvontaa halua osallistua, niin rajallisemmat mahdollisuudet tutustua muihin ihmisiin. 

Vierailija
46/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö sitten Tinderin, muiden nettideittipalveluiden vai oman ikääntymiseni syytä, mutta ainakin sellainen palvelu kuin Suomi24-treffit oli vielä 2012 antoisa paikka kaltaiselleni salskealle akateemiselle miehelle: Koko ajan oli joku keskustelu menossa ja eritoten koska naiset olivat aktiivisia: lähestyivät aloitusviesteillä.

Jo parin vuoden kuluttua kun käytin ao. palvelua uudelleen, aktiiviset naiset olivat kadonneet palvelusta. Korkeintaan flirttejä tulee silloin tällöin, nekin enimmäkseen ei-ihannekumppanini profiileilta.

Vierailija
47/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muistin, että olen tehnyt tällaisenkin ketjun aiemmin :D Kiitos edelliselle kirjoittajalle nostamisesta!

Ap

Vierailija
48/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tinder on pilannut. Kukaan ei enää ehdota nettideittailua vaan kaikki kysyy oletko jo tinderissä! Ennenvanhaan ihmisiä löysi eriplveluista yhtäpaljon. Nykyään muut palvelut ovat enemmän tai vähemmän kuolleita.

Myös en ole ihan sitä mieltä että tinder olisi karkkikauppa. Enemmin pajamaja jono josta yrität etsiä sitä siedettävintä! Palvelu ei näytä kaikkia käyttäjiä toisille käyttäjille (vaikka toinen olisi tykännyt). Ja käyttäjät palvelussa eivät kerro mitään itsestään.

No minä olen tehnyt ratkaisun että tinderiin en enää mene. "Tyydyn" OkCupid ja niihin jotka sinne eksyvät.

Vierailija
49/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä toiveikas sen suhteen, että Tinderin valtakausi päättyy vielä jossain vaiheessa ja saamme tilalle deittisovelluksen (tai useampia), joka on aivan erilainen kuin Tinder ja toimii paremmin pariutumisen kannalta.

Ap

Ei. Menee vain hullummaksi koko touhu.

Vierailija
50/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottanut satunnaisen seksiseuran saamista, mikä sen tarkoitus onkin. Ongelmana kai se, jos "viattomat" eksyvät tinderin maailmaan eivätkä tajua, että heitä kaivataan vain seksiiin, ei mihinkään vakavampaan.

Olen kylläkin huomannut, että valtaosa naisista mainitsee erikseen profiilissaan, että eivät ole etsimässä seksiseuraa.

Mikä ei tietenkään merkitse mitään. Tuo on vain koodi sille että he eivät ole etsimässä seksiseuraa, ELLET ole erittäin hyvännäköinen mies.

Se on nähty ja koettu. Olen minäkin pannut ekoilla treffeillä naista joka kirjoittaa ettei seksiseura kiinnosta. Kyllä se kiinnostaa, he vain kirjoittavat noin jotta keskitason miehet eivät lähestyisi niin paljoa, he hukkuvat muuten tykkäyksiin.

Vierailija
51/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä toiveikas sen suhteen, että Tinderin valtakausi päättyy vielä jossain vaiheessa ja saamme tilalle deittisovelluksen (tai useampia), joka on aivan erilainen kuin Tinder ja toimii paremmin pariutumisen kannalta.

Ap

Ei. Menee vain hullummaksi koko touhu.

Maailma tuntuu kyllä toimivan niin, että ilmiö muuttuu vastakohdakseen, kun se on voimistunut tiettyyn pisteeseen.

Ap

Vierailija
52/58 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on huonoa.

Vierailija
53/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut runsaan vuoden tindertreffien seurauksena. Ollaan toisella kierroksella, yli 40-vuotiaita. Vaikka tarjontaa ja matcheja oli paljon, ei se minulla vaikuttanut pariutumiseen vaan se, että pelkän profiilin perusteella ei voi toisesta tehdä yhteensopivuuspäätelmiä. Strategiani oli käydä mahdollisimman paljon treffeillä eri matchien kanssa, jos miehessä ei ollut selvää vikaa profiilin ja kirjoittelun perusteella. Treffeillä sitten katsottiin kemiat ja kommunikaation toimivuus. Kävin yli 30 miehen kanssa treffeillä kolmen vuoden aikana. Sieltä se lopulta löytyi. Kiitän siis tinderiä palveluna. En sen sijaan niitä monia huonosti käyttäytyviä palvelun käyttäjiä, parilla sanalla vastaavia, ghostaavia, motiiveistaan valehtelevia. Itse yritin siitä huolimatta olla kiltti ja kohtelias.

Ehkä nuoremmilla on vaikeampaa nykyään. Miehiä ei siis vakisuhde kiinnosta, kun saa helposti irtoseksiä. Kannattaisiko miettiä kuka sitä helppoa irtoseksiä niille heteromiehille tarjoaa? Naiset voisi pidättäytyä itse irtoseksistä, niin ehkä miesten kiinnostus pysyvimpiin parisuhteisiin kasvaisi.

Näen muuten joskus painajaisunia siitä, että olen edelleen tinderissä, enkä parisuhteessa. Unessa yritän keskustella matchieni kanssa, mutta he eivät vastaa mitään tai vastaavat erittäin hitaasti tai lyhyesti. Jonkinlaiset traumat palvelun käyttäjistä on jäänyt minullekin ja olen helpottunut, että ei tarvitse olla siellä enää.

Vierailija
54/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pilannut!

Vierailija
56/58 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tavis miehen kannata edes yrittää tinderiä. Sain neljä mätsiä vajaassa vuodessa ja kerran pääsin treffeille. Pakit sieltäki tuli.

Olitko paneutunut asiaan? Esim.  tehnyt näin

- useampi selkeä laadukas kuva itsestäsi eri tilanteissa (sinun elämääsi kuvastavissa tilanteissa), Kuvat eivät saa olla pimeitä, tärähtäneitä, epäselviä. Eivätkä vanhoja vaan viimeisen vuoden ajalta.

- sekä kasvo-, että vartalokuvia

- jokin teksti tai ainakin merkit harrastuksista, elämäntilanteestasi, onko lapsia vai ei

- tekstissä kuvaus siitä, mitä haet. a) en mitään vakavaa vai b) haen parisuhdetta, c) jotain muuta mitä

Tämän jälkeen menet tinderiin. Maksat pari kk goldia, josta näet, millaiset naiset ovat sinusta kiinnostuneet. Sitten päätät, valitsetko heitä osumiksesi vaiko et. Ja muutaman kerran maksat tehonäytöstä eli boostista, jotta varmasti näyt alueesi naisille. Ja taas tsekkaat goldista, millainen tulos oli boostissa. Goldin kautta ei välttämättä tule yhtään uutta osumaa, koska olet heidät jo luultavasti hylännyt, mutta sitä kautta näet ns oman tasosi ja millaista todellinen tarjonta sinulle on. Millaiset ihmiset tykkäsivät profiilistasi.

Esim. itse laitoin aluksi pihalla luonnossa otettuja kuvia, niin goldissa osumat olivat luonnonläheisiä metsästäjiä ja kalastajia. Sitten vaihdoin kuviin kotelomekkoa, korkokenkää ja meikkiä, niin sain enemmän minulle sopivia.

Nykyinen seurustelukumppanini oli osannut valita itseä kuvaavat kuvat ja tekstin, joten tykkäyksestä ja osumasta tuli helposti parisuhde. Mitään uutta yllättävää ei ole ilmaantunut.

Vierailija
57/58 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut runsaan vuoden tindertreffien seurauksena. Ollaan toisella kierroksella, yli 40-vuotiaita. Vaikka tarjontaa ja matcheja oli paljon, ei se minulla vaikuttanut pariutumiseen vaan se, että pelkän profiilin perusteella ei voi toisesta tehdä yhteensopivuuspäätelmiä. Strategiani oli käydä mahdollisimman paljon treffeillä eri matchien kanssa, jos miehessä ei ollut selvää vikaa profiilin ja kirjoittelun perusteella. Treffeillä sitten katsottiin kemiat ja kommunikaation toimivuus. Kävin yli 30 miehen kanssa treffeillä kolmen vuoden aikana. Sieltä se lopulta löytyi. Kiitän siis tinderiä palveluna. En sen sijaan niitä monia huonosti käyttäytyviä palvelun käyttäjiä, parilla sanalla vastaavia, ghostaavia, motiiveistaan valehtelevia. Itse yritin siitä huolimatta olla kiltti ja kohtelias.

Ehkä nuoremmilla on vaikeampaa nykyään. Miehiä ei siis vakisuhde kiinnosta, kun saa helposti irtoseksiä. Kannattaisiko miettiä kuka sitä helppoa irtoseksiä niille heteromiehille tarjoaa? Naiset voisi pidättäytyä itse irtoseksistä, niin ehkä miesten kiinnostus pysyvimpiin parisuhteisiin kasvaisi.

Näen muuten joskus painajaisunia siitä, että olen edelleen tinderissä, enkä parisuhteessa. Unessa yritän keskustella matchieni kanssa, mutta he eivät vastaa mitään tai vastaavat erittäin hitaasti tai lyhyesti. Jonkinlaiset traumat palvelun käyttäjistä on jäänyt minullekin ja olen helpottunut, että ei tarvitse olla siellä enää.

Minäkin olen seurustellut nyt puolivuotta tinder-osuman kanssa. Sitä ennen olin vajaan vuoden tinderissä ja kävin ehkä 7 treffeillä. Kävin treffeillä kaikkien normaalilta kuulostavien kanssa ja jotka myös halusivat tutustua minuun lisää. Treffit olivat epämukavia, mutta onneksi sitten viimeiset treffit olivat mukavat ja treffailu muuttunut parisuhteeksi. Kiitos tinderin! Missä muualla 40-vuotias eronnut perheellinen tapaisi (ehtisi tavata) muita sinkkuja. Baareissa ja tavallisessa elämässä kaikki olivat varattuja.

Mutta on tärkeää kertoa profiilissa, mitä hakee, ettei tarvitse turhaa edes viestitellä saati tavata (hakeeko vakavaa vai kevyttä seuraa). Itse ilmaisin selkeästi, että en hae yhden illan juttuja, joten ei minulle niitä tultu ehdottamaankaan. Noin 80 % osumista ei laittanut mitään viestiä.

Vierailija
58/58 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottanut satunnaisen seksiseuran saamista, mikä sen tarkoitus onkin. Ongelmana kai se, jos "viattomat" eksyvät tinderin maailmaan eivätkä tajua, että heitä kaivataan vain seksiiin, ei mihinkään vakavampaan.

Olen kylläkin huomannut, että valtaosa naisista mainitsee erikseen profiilissaan, että eivät ole etsimässä seksiseuraa.

Mutta kuitenkin seksiseurakin kelpaa, se on sitä naisten logiikkaa. Kai nuo haluavat hätistellä innokkaimmat vonkaajat pois jaloistaan, tuolla ilmoituksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä