Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen turkulainen työtön jolla ei ole rahaa maskeihin, elokuun tt-tuki tullut ilman maskilisää, joudun päivittäin kulkemaan bussilla, mistä korvausta haetaan?

Vierailija
10.08.2020 |

Kyllähän tämän on jo pakkokin näkyä toimeentulotuessa täällä Turussa kyllä nyt vai suljetaanko työttömät poliittisella päätöksellä ulos kirjastoista, kulttuuritapahtumista, uimahalleista. Melkoista eriarvoistamista hallitukselta kyllä nyt kun eri alueiden työttömät eri asemissa. Me jotka ollaan muutenkin kaikkein heikoimmat niin meitäkö käytännössä estetään liikkuminen julkisuudessa. Ennennäkemättömän eriarvoista.
Maskit, selvää maski rahaa tai sitten ilmaiset taksikyydit koska mitenkään ei tukitaso salli nykyisellään jopa satojen eurojen maskikustannuksia lapsiperheelle jossa vanhemmat työttömyyden uhreja kuten meillä. Ja lapsiahan tämä eniten eriarvoista ja sitä on hallitus ponnekkaasti vastustanut joten mitenkä on, rahat vai ehkäpä meille työttömille omat bussit ja tosiaan nuo taksisetelit jotka on kansanedustajallakin,

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositus = käytät maskia, jos haluat ja sulla on varaa maskeihin

Vierailija
2/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä on aikaa ommella itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäset esim. kaulahuivin tai buffin nenän ja suun eteen kun tarvitsee. Ihan yhtä tyhjän kanssa se on kuin kaupasta ostettu maski.

Vierailija
4/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työtön joutuu päivittäin kulkemaan bussilla? Pyydä harkinnanvaraista tukea polkupyörään, ekotorit ovat niitä täynnä.

Vierailija
5/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin vinkin netissä, että vanhasta sukasta voi tehdä maskin. :D Siitä vaan askartelemaan. Placebo-turvaa.

Vierailija
6/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kipeänä älä käytä maskia, jos olet kipeänä älä käytä bussia. 

Vierailija
7/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene töihin

Menen kyllä kunhan saan työn josta maksetaan palkkaa. Milloin ihmiset tajuavat että työtä ei riitä nykyään kaikille?

En usko että meillä kovinkaan paljon juuri tässä tilanteessa mahdollisuuksia työllistyä juuri nyt joten neuvojasi emme kylä kykene nyt noudattamaan. Maskeja tarvitsemme kuitenkin ihan päivittäin ja useita joten kertoisitko miten maskikustannuksemme rahoitetaan?

Ap

Vierailija
8/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa vanhasta t-paidasta maskeja, ei tarvitse ommella, googleta.

Vierailija
9/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL puhuu vasta suosituksista, ei pakottamisesta. Eli ne ovat vapaaehtoisia mutta suositeltavia samaan tyyliin kuin ne desinfiointiainepullot kauppojen edessä.

Vierailija
10/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mene töihin

Menen kyllä kunhan saan työn josta maksetaan palkkaa. Milloin ihmiset tajuavat että työtä ei riitä nykyään kaikille?

En usko että meillä kovinkaan paljon juuri tässä tilanteessa mahdollisuuksia työllistyä juuri nyt joten neuvojasi emme kylä kykene nyt noudattamaan. Maskeja tarvitsemme kuitenkin ihan päivittäin ja useita joten kertoisitko miten maskikustannuksemme rahoitetaan?

Ap

Oikeesti lopeta se poraaminen, mihin te joka päivä niitä tarvitte?

Tee maski itse tai osta pyörä. Nyt on aika myös itse ottaa vastuuta!

Vierailija
11/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin työtön joutuu päivittäin kulkemaan bussilla? Pyydä harkinnanvaraista tukea polkupyörään, ekotorit ovat niitä täynnä.

Päiväkoti, kirjastot kulttuuri esimerkiksi. Ja laajemmin kyse periaatteesta myös. Työttömät ei saa rangaista työttömyydestä ja kyllähän tämä nyt on niin eriarvoistava tilanne että tietyllä tavalla kyllä hyvin vahvasti oikeusvaltio on Työttömän puolella. Ikävä jos tämän takia joutuu lähtemään esimerkiksi pääkaupunkiseudulle ja lapsiperheenä kiilaamaan jonkun eteen Helsingin asuntojonossa jos Turussa ei ymmärretä lapsiperheiden tärkeyttä kaupungille

Ap edelleen!

Vierailija
12/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin antaa yhden maskin kaverilleni.

En lupaa mitään.

Vierailija
13/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää kulkea päivittäin busseilla?

Vierailija
14/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ketjussa puhuttiin jo aiemmin siitä että esimerkiksi Turun joukkoliikenteessä maskit ovat suositus eivätkä pakko. Kommentoitko tähän jotain?

Vierailija
15/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti, kirjastot kulttuuri esimerkiksi. Ja laajemmin kyse periaatteesta myös. Työttömät ei saa rangaista työttömyydestä ja kyllähän tämä nyt on niin eriarvoistava tilanne että tietyllä tavalla kyllä hyvin vahvasti oikeusvaltio on Työttömän puolella. Ikävä jos tämän takia joutuu lähtemään esimerkiksi pääkaupunkiseudulle ja lapsiperheenä kiilaamaan jonkun eteen Helsingin asuntojonossa jos Turussa ei ymmärretä lapsiperheiden tärkeyttä kaupungille

Ap edelleen!

Missään luettelemissasi paikoissa ei ole pakollista käydä nyt kun toinen aalto on tulossa tänne.

Toimeentulotuen tarkoitus on korvata vain pakolliset menot, kirjastossa ei ole pakko käydä.

Mutta jos haluaa jonnekkin mennä, tee maski itse niin kuin täällä on monta kertaa sanottu.

Vierailija
16/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sinulle ohjeita maskin tekoon, tarvitset vain kangasta ja sakset:

Vierailija
17/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Turku ole Li Anderssonin kotikaupunki?

Onko laillista kunnan sulkea palvelut työttömiltä?

Ja vielä Li Anderssonnin kotikaupunki. Onko tuolla miehet johdossa?

Jos on niin saman sanon kun Tarja Halonen ruotsista että ei hyvin mene kun miehet hallitsee.

Erittäin räikeää ja pahiten pistää silmään että Turusta muuttaa paljon jo nyt nuoria Tampereelle. En usko että turulla on varaa menettää kovin monia lapsiperheitä. Tsemppiä ap, hyvä että nostat tärkeän asian esille!

Vierailija
18/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on edelleen suositus. Jos on pakko mennä kirjastoon bussilla niin mene ilman maskia mutta lopeta nyt tämä ruikutus että muiden pitäisi sun maskit maksaa.

Vierailija
19/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun kaikki kestää.

Turussa kuljet varmasti näppärästi myös pyörällä tai kävellen. Mihin tarvitsee oikeasti joka päivä mennä? Menet sinne mihin kävellen pääset ja missä ei ole ruuhkaa tms. 

Oikeastiko luulet, että olet täällä pk-seudulla jotenkin paremmassa asemassa. Missään kulttuuritapahtumissa tai uimahalleissa ei tee kyllä mieli käydä. Kirjastoistakin valitsen tarkkaan missä käyn. Suurissa ns. ostoskeskuskirjastoissa en edes viitsi käydä tällä hetkellä, vaan valitsen pienen lähikirjaston.

Kannattaa myös muistaa, että se maski ei anna 100%:n suojaa tartunnalta. Paras suoja on esim. välttää kontakteja ja jättää nuo erilaiset tapahtumat väliin.

Vierailija
20/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hingut sinne bussiin, jos olet työtön ja tt-tuella? Älä nyt ainakaan päiväkoti-ikäistä sinne bussiin joka päivä vie. Olkaa kotona ja ulkoilkaa lähipuistossa!

Mulla alkaa ensi viikolla työt ja yleensä olen kulkenut bussilla. Nyt harkitsen vahvasti pyörän käyttöä ja muita järjestelyitä työmatkan suhteen, vaikka mulla pino maskeja on hankittuna. Kirjastossa, uimahallissa tai muissa kulttuuririennoissaen ole käynyt maaliskuun jälkeen.

t. turkulainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän