Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen turkulainen työtön jolla ei ole rahaa maskeihin, elokuun tt-tuki tullut ilman maskilisää, joudun päivittäin kulkemaan bussilla, mistä korvausta haetaan?

Vierailija
10.08.2020 |

Kyllähän tämän on jo pakkokin näkyä toimeentulotuessa täällä Turussa kyllä nyt vai suljetaanko työttömät poliittisella päätöksellä ulos kirjastoista, kulttuuritapahtumista, uimahalleista. Melkoista eriarvoistamista hallitukselta kyllä nyt kun eri alueiden työttömät eri asemissa. Me jotka ollaan muutenkin kaikkein heikoimmat niin meitäkö käytännössä estetään liikkuminen julkisuudessa. Ennennäkemättömän eriarvoista.
Maskit, selvää maski rahaa tai sitten ilmaiset taksikyydit koska mitenkään ei tukitaso salli nykyisellään jopa satojen eurojen maskikustannuksia lapsiperheelle jossa vanhemmat työttömyyden uhreja kuten meillä. Ja lapsiahan tämä eniten eriarvoista ja sitä on hallitus ponnekkaasti vastustanut joten mitenkä on, rahat vai ehkäpä meille työttömille omat bussit ja tosiaan nuo taksisetelit jotka on kansanedustajallakin,

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi pysyä kotona opiskelemassa ja parantamassa ammattitaitoaan. Sitten töihin ja ostat palkallasi maskeja. Sinulle ei kuulu asunnon ja puurolautasen lisäksi mitään muuta. Jos on pakko jonnekin päästä niin työttömällä on aikaa kävellä tai pyöräillä.

Vierailija
22/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Zalandolta saa tilattua 10 kpl kangasmaskeja vajaalla parilla kympillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Hesasta saisitkin töitä niin kaupungin asuntoa et saa. Se on ihan varma. Itse olen pienellä eläkkeellä, mutta minulla on jalat, joilla kävelen kirjastoon ja harrastuksiin. Julkisia en todellakaan päivittäin tartte. Maskia en ole käyttänyt, mutta ostin kyllä varmuudeksi 15 kpl. Käytän sitten, jos tulee suositus. Pärjään niillä varmaan loppuvuoden.

Vierailija
24/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin työtön joutuu päivittäin kulkemaan bussilla? Pyydä harkinnanvaraista tukea polkupyörään, ekotorit ovat niitä täynnä.

Päiväkoti, kirjastot kulttuuri esimerkiksi. Ja laajemmin kyse periaatteesta myös. Työttömät ei saa rangaista työttömyydestä ja kyllähän tämä nyt on niin eriarvoistava tilanne että tietyllä tavalla kyllä hyvin vahvasti oikeusvaltio on Työttömän puolella. Ikävä jos tämän takia joutuu lähtemään esimerkiksi pääkaupunkiseudulle ja lapsiperheenä kiilaamaan jonkun eteen Helsingin asuntojonossa jos Turussa ei ymmärretä lapsiperheiden tärkeyttä kaupungille

Ap edelleen!

Tervemenoa vaan! Siitä olisin iloinen.

Vierailija
25/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Turussa mitään maskipakkoa ole? Olen ymmärtänyt että vain suositus.

Vierailija
26/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä valitus voisi tosiaan loppua ja jokainen ottakoon vastuuta omasta elämästään. Työttömänä ei voi olla samaa elintasoa, kuin työssäkäydessä. Ei kirjasto ole mikään perusoikeus. Eikä meidän sulle tartte maskeja kustantaa. Hommaa sellaisen ihan itse, kuten joudutaan tekemään me muutkin.

- terveiset pk-seudun ruuhkabussista töistä palaamassa, ei paljon naurata

Vierailija
27/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin työtön joutuu päivittäin kulkemaan bussilla? Pyydä harkinnanvaraista tukea polkupyörään, ekotorit ovat niitä täynnä.

Päiväkoti, kirjastot kulttuuri esimerkiksi. Ja laajemmin kyse periaatteesta myös. Työttömät ei saa rangaista työttömyydestä ja kyllähän tämä nyt on niin eriarvoistava tilanne että tietyllä tavalla kyllä hyvin vahvasti oikeusvaltio on Työttömän puolella. Ikävä jos tämän takia joutuu lähtemään esimerkiksi pääkaupunkiseudulle ja lapsiperheenä kiilaamaan jonkun eteen Helsingin asuntojonossa jos Turussa ei ymmärretä lapsiperheiden tärkeyttä kaupungille

Ap edelleen!

Mitä tärkeää teissä on Turulle? Pelkkä kuluerä te kaupungille olette joten tervemenoa vaikka sinne Helsinkiin.

Vierailija
28/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ap niin negatiivinen? Miksi ajattelet tätä vaikeimman kautta? Osoita lapsellesi, että olet vastuullinen ja yhteiskunnan yhteisen hyödyn eteen kortesi kekoon kantava kansalainen ja kaupunkilainen ja tee maskit itse. Ei ole mahdottoman vaikeaa.

Se on itseasiassa ihan hauskaa, ja siinä vierähtää tovi, joten sen päivän kirjastoaktiviteetin voit jättää väliin ja korvata lähiseudulla ulkoilulla lapsesi kanssa.

Vierailija
29/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Turun julkisen liikenteen taksoja, mutta minusta jos on varaa liikkua julkisella on varaa ostaa kasvomaski. Puuilosta sai kangasmaskeja 1,99 kappale, mutta ne alkavat jo olla lopussa. Ei ehkä kirurgimaskin tasoa mutta minusta pestävissä ja uudelleenkäytettävissä.

Minä olen työssäkäyvä ja palkkani on kohtalainen mutta en ole raaskinut enää vuosiin kulkea julkisella vaan poljen pyörällä työmatkat Vantaalta Helsingin keskustaan.

Vierailija
30/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömän tarvi päivittäin kulkea julkisilla.

Vierailija
31/45 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuton ap palstalle

Tämän valittelun aikana olisit ehtinyt tehdä monta maskia vaikka lakanasta. Kaikkea ei tuoda sinulle valmiina ovelle.

Vierailija
32/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nyt on tehty päätöksiä että maksetaan. Varissuolla asutaan ja ainakin so maleille annetaan maskit kaupungin puolesta kun yksinhuoltajilla isot perheet

Vierailija
33/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mene töihin

Menen kyllä kunhan saan työn josta maksetaan palkkaa. Milloin ihmiset tajuavat että työtä ei riitä nykyään kaikille?

En usko että meillä kovinkaan paljon juuri tässä tilanteessa mahdollisuuksia työllistyä juuri nyt joten neuvojasi emme kylä kykene nyt noudattamaan. Maskeja tarvitsemme kuitenkin ihan päivittäin ja useita joten kertoisitko miten maskikustannuksemme rahoitetaan?

Ap

Kerrotko AP minulle, mihin ihmeeseen sinä tarvitset päivittäin maskia, ja vielä useita? Ja mihin ihmeeseen työttömän on pakko kulkea päivittäin julkisilla? Olen nimittäin jo pitkään ihmetellyt, että työttömät luettelevat aina pakolliseksi kuluksi kuukausilipun julkisiin. Mihin ihmeeseen sitä tarvitaan, mitä ihmeen liikkumistarpeita teillä niin paljon on?

Vierailija
34/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran työttömiä juoksutetaan kaikenmaailman kursseille ja työpajoille niin kyllä silloin pitäisi saada ilmaisia maskeja.

Vierailija
35/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kyllä kiinnostaa kun pakotetaan näihin ilmaisorjuuksiin, niin tarviin kyllä todellakin kertis-hanskoja, maskeja ja visiirinkin mielellään ahtaisiin kirppis-tiloihin/päiväkotiin, minne nyt joudunkaan viimeisenkin terveytnei ja henkeni uhraamaan ILMAISEKSI. Palkka voisi motivoida edes vähän henkensä uhraamiseen, mutta eihän sitä kaikille makseta. Kai sit alan taas syödä vaan 1-2 krt/viikossa, että o nehkä vara aostaa itse edes osa noista, työmarkkinatuella kituvalle se on vähän vaikeaa skyll äsilti.

Vierailija
36/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin verkkokauppa myy 50kpl 39,90e. Kertakäyttöiset siis. 

Vierailija
37/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran työttömiä juoksutetaan kaikenmaailman kursseille ja työpajoille niin kyllä silloin pitäisi saada ilmaisia maskeja.

Jos juoksutetaan kurssilla, silloin saat jo päivittäin kulukorvauksen. Sillä rahalla saa bussikortin lisäksi maskejakin. Nyt tarttee priorisoida asioita. Sitä paitsi kurssista vähän riippuen voitte varmaan askarrella ne maskit siellä kurssilla.

Vierailija
38/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman puutteessa voi käyttää huiviakin.

Vierailija
39/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄTTEKÖ ALKUPÄÄN VASTAAJAT, ETTÄ TE OLETTE PASKIAISIA! Luultavasti olette itse joka paikassa rohmuamassa ja käsi pitkänä ojossa haluamassa sitä ja tätä. Mutta minkäännäköistä kykyä ei ole tuntea myötätuntoa toisia kohtaan. Jos näin on asiat, lapsettomien ei tarvitse maksella lapsilisiä ja päiväkoteja, yrityksettömien yritystukia, kenenkään ei tarvitse julkisten palvelujen työläisten palkkoja, jos omat vanhemmat ovat kuolleet ei vanhusten hoitoja... MIKÄ SUOMALAISIA VAIVAA???

Vierailija
40/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä maskia jos ei ole siihen varaa. Ei Suomessa ole maskipakkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan