Onko elämällä erityinen merkitys?
Ollaanko täällä jonkin vuoksi vai onko merkitys se, jonka jokainen itselleen määrittelee? Vai merkityksetöntä?
Äänestä.
Kommentit (26)
Elää Jumalan rakkauden kohteena, suhteessa Häneen.
Jeesus sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi' Matteus 22:37-40a
Vierailija kirjoitti:
Elää Jumalan rakkauden kohteena, suhteessa Häneen.
Jeesus sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi' Matteus 22:37-40a
Olikos tässä jotain ehtoja, jos ei haluakaan?
Itsellesi, sinut tehneille ja läheisille.
Eläminen itsessään riittää omaksi merkityksekseen.
Paitsi eräillä
Vierailija kirjoitti:
42
Nämä tällä tavalla vastaavat ihmiset varmaan itse kuvittelevat olevansa älyttömän hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
42
Nämä tällä tavalla vastaavat ihmiset varmaan itse kuvittelevat olevansa älyttömän hauskoja.
Nämä tällä tavalla vastaavat ihmiset varmaan itse kuvittelevat omaavansa sofistikoituneen huumorintajun. Eivät kuitenkaan keksi mitään nasevaa kommenttia. Kunhan tuovat esiin ärtymyksensä.
Onhan tuo merkittävä saavutus universumilta. Varmaan henkseleitään paukuttelee.
Kosminen näytelmä. Täynnä ääntä ja vimmaa, mieltä vailla.
Uskon että vasta kuollessaan ymmärtää oman elämänsä tarkoituksen.
Elämän tarkoitus on ymmärtää ymmärtämätöntä, jotta ymmärtäisi itseään.
Luulin että on mutta vitu,äiti kuoli just 86 vuotiaana yhtä tyhmänä ja köyhänä ko syntyki.kakka vaipoissa
Sano että pirut repi sitä ja kamala olo,sitte kuoli?
Jos uskomme teroiaan että elämme simulaatiossa, niin sitten tavallaan meidän elämillä ei ole merkitystä koska se ei ole aitoa muutenkaan.
Mutta kuka meitä simuloi ja miksi, heillä varmasti on jonkinlainen tarkoitus.
Biologisesti elämän merkitys lienee jatkaa geenejään. Omasta mielestäni se on hyvien, positiivisten asioiden tekeminen sen lyhyen hetken aikana, jonka täällä saa olla.
Sattumalta on tänne synnytty. Pitää sitten jotain keksiä ettei pitkästy.
Erikoinen yhteensattuma on elämä. Liekö sillä mitään erityisempää merkitystä.
Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.