Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 180 cm pitkä mies nykyisin auttamattoman "lyhyt"?!

Vierailija
04.08.2013 |

Poikani (17v.) on nyt n. 180 cm pitkä ja uskokaa tai älkää: Hän on luokkansa pojista LYHYIN! Rinnakkaisluokilta tosin löytyy myös lyhyempiäkin poikia, mutta omalla luokallaan kaikki ovat kauheita hujoppeja..:(

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras pituus miehelle on piirua vaille 190cm -200cm ja tällä juuri erottuu niistä pienemmistä edukseen, jos kantaa itsensä arvokkaasti. Ei tarvi mesota siinä, missä ne pienemmät...

Vierailija
42/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, tämä ei ole ensimmäinen ketju av:lla, jossa sanotaan, että lyhyitä naisia näkee enemmän kuin ennen, vaikka keskipituus on oikeasti nousussa.

En osaa muista paikkakunnista sanoa, mutta itse asun Helsingissä ja parin viime vuoden aikana olen huomannut enemmän lyhyitä naisia (itseni lisäksi). Osittain tämä kyllä selittyy ulkomaalaisten suuremmalla määrällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 18:07"]

Prisma Studio-ohjelmassa jokin aika sitten yksi suomalainen tutkija kertoi, että koska parinvalinnassa naiset suosii pitkiä miehiä ja miehet itseään lyhyempiä naisia, ajan mittaan tämä johtaa miesten keskipituuden nousuun ja naisten keskipituuden laskuun.

[/quote]

No mutta sitten kun ne miehet ovat 190-200 cm, niin kai niille alkaa 170cm nainen olla lyhyt? Vähän epäilen, että he aina ottaisivat yhä lyhyempiä ja lyhyempiä naisia.

Nyt äkkiä joku tekemään tulevaisuuteen sijoittuvaa tv-sarjaa, jossa miehet ovat kaksimetrisiä ja naiset 140 cm:n paikkeilla!

Vierailija
44/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

180 cm on varmaan noin nuoreksi about keskimittainen, ehkä vähän alle.

Tuoreimman tiedon mukaan suomalaisten miesten keskipituus on 181 cm ja naisten 168 cm. Koska tuossa ovat mukana muistaakseni kaikki alle kuusikymppiset ja keskipituus kasvaa jatkuvasti, pojan ikäluokassa se Matti Meikäläinen on varmaankin jo 182-183 cm.

Johtopäätös: keskimittainen poika, keskimääräistä pitdempi luokka.

Vierailija
45/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehekäs mies on pitkä, naisellinen nainen taas useimmiten joka tavalla pienikokoinen.

Vierailija
46/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 18:07"]

Prisma Studio-ohjelmassa jokin aika sitten yksi suomalainen tutkija kertoi, että koska parinvalinnassa naiset suosii pitkiä miehiä ja miehet itseään lyhyempiä naisia, ajan mittaan tämä johtaa miesten keskipituuden nousuun ja naisten keskipituuden laskuun.

[/quote]

No mutta sitten kun ne miehet ovat 190-200 cm, niin kai niille alkaa 170cm nainen olla lyhyt? Vähän epäilen, että he aina ottaisivat yhä lyhyempiä ja lyhyempiä naisia.

Nyt äkkiä joku tekemään tulevaisuuteen sijoittuvaa tv-sarjaa, jossa miehet ovat kaksimetrisiä ja naiset 140 cm:n paikkeilla!

[/quote]

Noinko vaikea tätä nyt oli tajuta... eiköhän tuo tarkoita, että 190 cm miesten ja 160 cm naisten osuus kasvaa. Se ei tarkoita, etteikö pitkiä naisia ja lyhyitä miehiä tulisi aina olemaan, eikä sitä, että missään vaiheessa mentäisiin mihinkään ääripäihin. Kyllähän ihmisen koko melko vakiintunut on. 

Vierailija
47/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisia on enemmän maaseudulla kuin kaupungissa. Kannattaa varmistaa faktat ennen mielipiteiden esittämistä. Mielestä 180-senttinen mies on normaalin mittainen. Nuoret ovat nykyisin pitkiä ja monilla naisillakin on suuret jalat.

Vierailija
48/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: ei ollut yhtään vaikea tajuta. Itse et tainnut tajuta minun komenttiani tai vitsillä heitettyä toista lausetta.

En tosiaan väittänyt tai kuvitellut, etteikö kaiken mittaisia ihmisiä tulisi aina olemaan. Totuus nyt vain on, että parantuneen elintason myötä keskipituudet kasvavat ja entisaikojen keskimittainen on tulevaisuuden lyhyt. Ei 160 cm ole mikään vakiomitta naiselle.

Aika moni mies saa ilman naista jäädä, jos haaveilevat 160 cm vaimosta, kun naisten keskipituus on jo nyt selkeästi yli tuon.

Vierailija
49/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että poikien itsetunto pitää rakentuamuuhun, kuin pituuteen. Ei miehen mittari ole sekä pituus, vaan kyllä jne jutut tulevat ihan muista asioista. Muutenkin 180cm on aivan keskimitta. Vain pituutta tuijottavilla on kyllä muita haasteita elämässä. Vapitäiskö sääliä vaikka 170cm miehiä, koska he eivät voi olla "miehiä", eivätkä mielekkäitä.

Vierailija
50/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani menee nyt lukion tokalle ja viime kevään luokkaretkikuvista huomasin, että hänkin on 181-senttisenä luokkansa pojista keskipituuden alapuolella :o Tytöt taas ovat ihmeen lyhyitä, suurin osa arviolta vain noin 160-senttisiä tai vähän päälle. No, sattumaa ehkä, ja jollain toisella luokalla mittasuhteet ovatkin erilaiset. Niin ja Helsingistä on tämä luokka.

Vierailija
51/84 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 17v poikani on vain 173cm pitkä. Pitäisi varmaan vetää ranteet auki häpeästä.

Vierailija
52/84 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia jotka on 180cm. Itse olen 187cm ja tuntuu kokoajan että olen liian pitkä. En tiedä miksi,johtuu varmaan siittä että kaverit on persjalkoja...

M18

Vierailija
53/84 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten suomalaismiesten (25-30 -vuotiaiden keskipituus) on 183 cm uusimpien otantojen mukaisesti. Kun otetaan huomioon vanhemmatkin miehet, on keskimitta 180,7 cm. Tuo jonkun esittämä 177 cm on 1970-luvulta peräisin oleva arvo, ja sitä laski sota-ajan ja 1900-luvun alun lavantauti- yms. epidemioiden aiheuttamat heikentymät kasvussa jolloin ihmiset eivät päässeet kasvamaan geeniensä määräämään maksimimittaan toisin kuin nykyisin.

Suomalaiset miehet ovat tilastollisesti hieman pidempiä kuin norjalaiset ja tanskalaiset. Miesten pituuksissa ollaan muuten muuten maailman pisimpien kansojen top-5:ssa. Hollannissa nuoret miehet ovat keskimäärin pisimpiä, nykyään jo keskiarvoltaan 187 cm pitkiä.

Tosin eipä tuo pituus nyt henkilön tulevaisuuteen juurikaan vaikuta eli ei sen kanssa kannata märehtiä liikaa.

Vierailija
54/84 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 18:37"]

Tuoreimman tiedon mukaan suomalaisten miesten keskipituus on 181 cm ja naisten 168 cm. Koska tuossa ovat mukana muistaakseni kaikki alle kuusikymppiset ja keskipituus kasvaa jatkuvasti, pojan ikäluokassa se Matti Meikäläinen on varmaankin jo 182-183 cm.

[/quote]

Suomalaisten miesten keskipituus on 177 cm ja  naisten 163 cm.

Sinun mainitsemasi pituudet ovat Lounais-Suomalaisten parikymppisten nuorten aikuisten keskipituuksia. He eivät edusta koko kansaa. Lounais-Suomessa on Suomen pisimmät ihmiset.

Vierailija
55/84 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittausten tulokset kummasti muuttuvat jos ne oikeasti mitataan, eikä ilmoiteta itse

Vierailija
56/84 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 09:32"]

Pikkuisen naisten kanssa lapsia tekevät miehet eivät varmaankaan tule ajatelleeksi, että heidän jälkeläisistään saattaa tulla myös tosi pieniä, myös pojista.

[/quote]

Arpapeliä. Olen yli 190cm, vaimo aasialainen 160cm. Poika on ikäryhmäänsä päätä pidempi.

Vierailija
57/84 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pituudesta jossain jutuissa onkin etua niin on lyhyydestä tai pienikokoisuudestakin joissain toisissa. Mun mies on n. 170 cm ja oikein mukavan pituinen. Jos meidän lapsista tulee lyhyitä niin mitä sitten :) Itse olen aika lailla keskipituinen (164 cm) nainen. Lukiossa olin oman luokan lyhin, mutta rinnakkaisluokalla oli monta lyhyempää.  

Vierailija
58/84 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei ole yhtä totuutta mikä on paras mitta. Pituudesta on haittaa autossa ja bussin ahtailla penkeillä. Lentokoneessa matkustaminen on tuskaa, ellei ole varoja maksaa business-penkistä. Selän päälle ottaa jatkuva kumarassa työskentely, esimerkiksi keittiön työtasoilla.

Vierailija
59/84 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran viime keväänä talviloman aikaan, jolloin koululaisilla oli koulua, kotiini linja-autolla, johon tuli matkan varrelta kunnan isoimman kyläkoulun pysäkiltä koululaisia, ehkä 5 kpl kuudesluokkalaisia tyttöjä ja pari poikaa. Tajusin puheistaan, kun puhuivat yläasteesta. Kaikki olivat pitempiä kuin minä ja kaksi heistä varmaan jo 15 cm pitempiä, itse olen 156 cm. Pojat olivat samankokoisia kuin pienimmät tytöt. 

Vierailija
60/84 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittvä kääpiö tuo Sami Saari. TV1