Rytmihäiriöt useita kertoja minuutissa
Kävin sydänfilmissä jonka aikana ei ollut edes tuntemuksia, lääkäri sanoi että hyvälaatuisia lisälyöntejä. Voiko nämä minun pari kolme kertaa minuutissa olevat tuntemukset olla vielä jotain muuta mikä ei kerinnyt näkymään filmissä?
Siis monta päivää nyt ollut jo näin että kokoajan jää sydämen lyönti ikäänkuin välistä ja tulee sellainen ikävä tunne. Luin että jos paljon tällaisia niin pitäisi lääkehoito aloittaa tai aivohalvauksen mahdollisuus on, miksi mulle vain määrättiin verikokeet ja ei mitään muuta sanottu 🙈
Kommentit (10)
Kaikki rytmihäiriöt ei ole vaarallisia ,vaikka ovatkin kurjan tuntuisia. Minulla niitä on ollut vuosia, omalla kohdalla johtuu anemiasta ja jonkun silmukan virheellisestä tahdista. Kylmän veden juominen voi auttaa.
Kofeiini pois ensimmäiseksi. Oletko treenannut liikaa tai valvonut liikaa?
Mitä enemmän hermostut ja ajattelet lisäreitä, sitä enemmän niitä tulee.
Lisärit eivät ennakoi aivohalvausta.
Onko raudanpuute? Sen oireita on sydämen muljahtelut ym.
Kahvi ja energiajuomat (kofeiini) aiheuttavat myös sydämen rytmihäiriöitä liikaa käytettynä. Yksilöllistä mikä on liikaa.
Lisälyönti tuntuu nimenomaan siltä, että "lyönti jäisi välistä".
Itsellä tulee ainakin helposti stressistä ja valvomisesta näitä. Ikävän tuntuisiahan ne ovat ja joka kerta säikähtää, että nyt sydän pysähtyi. Saitko lääkäriltä Propral-reseptiä?
Hengitätkö kunnolla? Jos hengitys on puutteellista, sekin saa aikaan rytmihäiriöitä sydämessä. Ei vaarallista, silloin vain kannattaa keskittyä vähäksi aikaa hengittämään oikein. Tarpeeksi syviä henkäyksiä, että keuhkot täyttyvät.
Sydänfilmissä olisi kyllä näkynyt jos olisi jotain vikaa sydämessäsi. Luota siihen.
Korkea kolestroli ja rytmihäiriöt lisäävät riskiä saada sydämeen veritulppa, joka sitten nousee aivoihin.
Tiedän asian, koska sain aivoinfarktin pari vuotta sitten.
Itselläni niitä ilmestyy virustulehdusten yhteydessä. Tuntuu, että joka toinen isku jää väliin, siis monta monta kertaa minuutissa.
Kävin itse joskus tutkimuksissa ja elin vuorokauden ekg:n kanssa. Tuloksena oli 20 000 rytmihäiriötä vuorokaudessa. Lääkäri kertoi, että määrä oli kyllä aika runsas, mutta ei vaarallinen. Betasalpaajia antoi otettavaksi silloin, kun rytmihäiriöt vaivaavat paljon. Mutta noinkin iso määrä oli edelleen ihan ok ja lääkkeitä antoi vain ikäviä tuntemuksia varten. En ole niitä oikeastaan joutunut käyttämään vaan yritin minimoida stressin, kofeiinin ja alkoholin elämästäni ja ainakin ikävät muljahtelut ovat vähentyneet.
Eikös tämä aivohalvaus riski liity eteisvärinään ja se on ihan eri asia kun lisälyönnit. Lisälyöntejä on jokaisella, mutta moni ei edes huomaa niitä. Itselläkin ollut jo vuosia ihan päivittäin. Välillä otan propralia, jos oikein paljon meinaa olla.
Soita sinne sairaalaan äläkä jää odotteleen. Joskus tulee lääkäreiltäkin huteja, kun ovat vain ihmisiä.