Onko 180 cm pitkä mies nykyisin auttamattoman "lyhyt"?!
Poikani (17v.) on nyt n. 180 cm pitkä ja uskokaa tai älkää: Hän on luokkansa pojista LYHYIN! Rinnakkaisluokilta tosin löytyy myös lyhyempiäkin poikia, mutta omalla luokallaan kaikki ovat kauheita hujoppeja..:(
Kommentit (84)
Ei varmana ole kasvanut keskiarvo yli 180cm :DD
Oon about 180cm ja suurin osa jätkistä joita tulee kaupungilla vastaan on lyhyempiä tai samaa pituutta.
Mielestäni juuri sopiva pituus, ei liian pitkä eikä liian lyhyt. Voi siitä pituudesta tietyissä tilanteissa olla hieman haittaakin.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:45"]Onhan se mieheksi aika lyhyt, 185cm+ alkaa jo olla miehen mitoissa.
[/quote]
Suomalaisen miehen keskipituus taitaa nykyisin olla 179 cm.
178 on nuorten miesten keskiarvo. Vanhoilla se on vähemmän.
Lenkkarit ja ryhti vaikuttavat muutaman sentin katunäkymissä.
180 senttinen on ihan hyvän pituinen mieheksi, ei lyhyt.
Tuntuu tosiaan, että nykyään teinitytöt ovat paljon pidempiä, kuin ennen. Itse olin teini 90-luvulla, silloin luokalla oli muutama pitkä tyttö, loput keskimittaisia ja lyhyitä. Nykyään kun menee johonkin Henkkaan tai Kiinatrikoohon pyörimään, teinitytöt näyttävät olevan mallinmitoissa suurin osa.
Heh, taas on niin todellisuudesta vieraantunutta juttua, ettei ole todellista :) 180cm mies ei ole lyhyt kuin huippukoripalloilijaksi, ja ehkä tiettyihin mallintöihin. Tuohan on keskimittainen, jossain Etelä-Euroopassa keskimitta on useamman sentin lyhyempi. Mielestäni lyhyt mies on vasta alle noin 172-senttinen, eikä sittenkään ole elämä pilalla :)
Poikaystäväni on 178 cm pitkä, eikä tosiaankaan ole liian lyhyt. Itselleni miehen pituudella ei ole kovastikaan merkitystä. Kunhan on minua vähän pidempi niin se riittää. Itse olen jotain 155-157 cm pitkä, en muista tarkkaa lukua, mutta muistan kun vielä 17-vuotiaana isäni mittaili minua aina siinä toivossa, että jos minä vielä kasvaisin "normaalin" kokoiseksi. Se oli nöyryyttävää.
Minusta 180 ei lle pitkä mutta ei kuitenkaan mikään huomattavan lyhytkään
Kaikkea te mietitte. Itse olen 167 cm mies ja toki olen lyhyt, mutta eipä ole elämää haitannut mitenkään (mulla on jopa nätti vaimo ja 2 lasta vaikkei kenenkään pitäisi tämän palstan mukaan pätkää huolia). 180-senttiset on minusta keskimittaisia tai jopa pitkähköjä.
Joo! nykyään miehet ovat keskimäärin 190cm pitkiä. Pitkät on sitten yli kaksimetrisiä.
180cm nykyisin auttamattoman lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:05"]
Minusta tuntuu myös, että 180cm on entinen 170cm eli ihan lyhyt.
Hassua että nuoret naiset ovat aina vaan pienempiä, kaikenlaista 155-senttistä tuntuu nykyään riittävän, mutta miehet sitten valtavia hujoppeja järjestään kaikki. Outoa.
no ei takuulla ole naiset lyhyempiä vaan kyllä nyky ajan teinitytötkin on todella pitkiä, yli 170 useimmat!
No, niin on, jos pyörit koripallo-tai lentopallohallin ympäristössä treeniaikaan.
Menepä telinejumppsalin ympäristöön, niin on teinit pieniä.
Ei Suomessa keskimittainen vielä kovin pitkä ole.
Vierailija kirjoitti:
Joo! nykyään miehet ovat keskimäärin 190cm pitkiä. Pitkät on sitten yli kaksimetrisiä.
180cm nykyisin auttamattoman lyhyt.
Niin, internetin mikä mikä maassa.
Nuorten miesten keskipituus ei ole noin korkea edes Alankomaissa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu myös, että 180cm on entinen 170cm eli ihan lyhyt.
Hassua että nuoret naiset ovat aina vaan pienempiä, kaikenlaista 155-senttistä tuntuu nykyään riittävän, mutta miehet sitten valtavia hujoppeja järjestään kaikki. Outoa.
Eivät todellakaan ole. Pieniä ja söpöjä naisia on todella vaikea löytää nykyään. Tosin syy muutokseen saattaa olla myös muutto kaupunkiin. Maalla on keskimäärin pienikokoisempia ihmisiä.
Oonko ällöttävä nainen, kun oon 170 cm? Eivät kaikki miehet halua omalla pienuudellaan pätevää 150-senttistä naista, joka pahimmassa tapauksessa puhuu heliumia saaneen Minni Hiiren äänellä. Pienissä ja isommissa naisissa on viehättäviä tapauksia. Itselleni voin kelpuuttaa 170 cm:stä ylöspäin olevan miehen, siis myös itseni pituisen.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ällöttävä nainen, kun oon 170 cm? Eivät kaikki miehet halua omalla pienuudellaan pätevää 150-senttistä naista, joka pahimmassa tapauksessa puhuu heliumia saaneen Minni Hiiren äänellä. Pienissä ja isommissa naisissa on viehättäviä tapauksia. Itselleni voin kelpuuttaa 170 cm:stä ylöspäin olevan miehen, siis myös itseni pituisen.
Oot ällöttävä, mutta et pituutesi takia
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisille pituus on niin tärkeä? Itse olen 157 ja mieheni on 165 emmekä koe olevamme mitenkään vajaita tai säälittäviä.
Helvetti minkä puutarhatontun olet mieheksesi ottanut :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 18:37"]
Tuoreimman tiedon mukaan suomalaisten miesten keskipituus on 181 cm ja naisten 168 cm. Koska tuossa ovat mukana muistaakseni kaikki alle kuusikymppiset ja keskipituus kasvaa jatkuvasti, pojan ikäluokassa se Matti Meikäläinen on varmaankin jo 182-183 cm.
[/quote]
Suomalaisten miesten keskipituus on 177 cm ja naisten 163 cm.
Sinun mainitsemasi pituudet ovat Lounais-Suomalaisten parikymppisten nuorten aikuisten keskipituuksia. He eivät edusta koko kansaa. Lounais-Suomessa on Suomen pisimmät ihmiset.
[/quote]
Terveisiä Lounais-Suomesta: mies 200cm, vaimo 171 cm.