Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenkiintoinen havainto marjanpoimimista koskien

Vierailija
04.08.2013 |

- -ei ehkä kuitenkaan niin yllättävä

Meille tuli tänä vuonna musta- ja punaherukoita reilusti yli oman tarpeen. Lähetin viestin 7 kaverilleni, että saa tulla poimimaan marjoja.

3 työssäkäyvää tuli lasten ja ämpäreiden kanssa pomimaan marjoja

4 työtöntä ei tullut selityksinä kun on niin kuuma, en halua keittää mehua sisällä kun on niin hieno päivä, ei ole mehumaijaa (sen lupasin lainata, eipä silti ole näkynyt)

Otos oli toki pieni ja aika lyhyt koska räksät huolehtivat lopuista marjoista tehokkaasti alta aikayksikön.

Myös mustikassa on käynyt sama marjanpomintasakki.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:50"]

Meille tuli tänä vuonna musta- ja punaherukoita reilusti yli oman tarpeen. Lähetin viestin 7 kaverilleni, että saa tulla poimimaan marjoja.

4 työtöntä ei tullut selityksinä kun on niin kuuma, en halua keittää mehua sisällä kun on niin hieno päivä, ei ole mehumaijaa (sen lupasin lainata, eipä silti ole näkynyt)

Otos oli toki pieni ja aika lyhyt koska räksät huolehtivat lopuista marjoista tehokkaasti alta aikayksikön.

[/quote]

Työn orjat ovat työn orjia aina! Säälittävää!

Vierailija
2/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävämpiä ovat ne, jotka pitävät työtä orjuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt saman havainnon. Marjat kelpaisivat, jos joku keräisi ja toimittaisi ne. Sittenkin ne jäisi keittiönpöydälle odottamaan, jospa se kuuluisa joku jalostaisi ne mehuksi tai edes laittaisi pakkaseen. Se pakastinkin pitäisi ensin sulattaa, ehkä se joku senkin tekee.

Vierailija
4/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:52"]

Säälittävämpiä ovat ne, jotka pitävät työtä orjuutena.

[/quote]

Ei vittu. No mitä se työ sitten on, jos ei orjuutta.. Siellä sinäkin niska limassa raadat joka arkipäivä ja josku ehkä viikonloppuisinkin. Joka aamu ihmettelet, että kuinka monta päivää on vielä kesälomaan/joululomaan/eläkkeeseen, ja teet ajoissa suunnitelmat lomaa varten. Korvaus työstä on kuitenkin aivan naurettava siihen nähden, ettet saa viettää aikaasi perheen kanssa, kuin minimaalisen määrän vuorokaudessa.

Vierailija
5/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:05"]

Ei vittu. No mitä se työ sitten on, jos ei orjuutta.. Siellä sinäkin niska limassa raadat joka arkipäivä ja josku ehkä viikonloppuisinkin. Joka aamu ihmettelet, että kuinka monta päivää on vielä kesälomaan/joululomaan/eläkkeeseen, ja teet ajoissa suunnitelmat lomaa varten. Korvaus työstä on kuitenkin aivan naurettava siihen nähden, ettet saa viettää aikaasi perheen kanssa, kuin minimaalisen määrän vuorokaudessa.

[/quote]

Kiitos analyysista, oi orjuudesta vapaa.

Vierailija
6/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:06"]

[/quote]

Kiitos analyysista, oi orjuudesta vapaa.

[/quote]

Ja jos et lähde viivana putsaamaan kaverin marjapuskia kun tekstiviesti pamahtaa puhelimeen ja vie vielä lapsia mukanasi, niin jumalauta mikä haukkuminen alkaa julkisilla nettipalstoilla. Vaikka todellisuudessa haluaisit vain viettää rauhallisen hellepäivän lasten kanssa kotona kun kerrankin ei tarvitse mennä ansiotyöhön..

Vierailija
7/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhteensäkään noin paljon tuttavia. Kyllä mulla ainakin on käynyt niin päin, että nyt kun on töitä, en ehdi marjaan enää niin paljon kuin ennen.

Minä en tunne tällä hetkellä yhtään työtöntä, vaikka olen ollut työtön itsekin. Nyt voisin mennä marjaan, mutta kieltämättä en viitsi kun ei ole autoa. Ensi viikonloppuna menen poimimaan kotitaloni viinimarjat, jotka jaamme suvun kesken. Tämän olen tehnyt joka vuosi, riippumatta tilanteesta. 

Vierailija
8/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

onpa sulla paljon työttömiä kavereita. Mä en tunne ketään työtöntä

Vierailija
9/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on enemmän työttömiä kuin työssäkäyviä kavereita? Montako mehumaijaa sinulla on porukalle lainattavaksi? 

Minä en tee viinimarjoista koskaan mehua. Tietääköhän ap miltä viinimarjat edes näyttää? Vaikuttaa taas joltain provosta. Tasan en usko, että työssäkäyvät viitsivät hellepäivinä tulla viinimarjoja hakemaan, kun niitä ei nykyään ihmiset enää halua. Kukaan ei juo nykyään viinimarjamehua. Minäkin laitan omani pakkaseen ja syön sellaisenaan jugurtin tai rahkan kanssa. 

Vierailija
10/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittu juttu: aktiivisuus kasaantuu. Esim. ne opiskelijat, jotka käyvät opintojen ohella töissä valmistuvat nopeammin kuin ne, jotka vain opiskelevat. Myös lapsen saaminen tehostaa opiskelua.

Vierailija
11/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työssäkäyvä, mutta silti en lähtisi keräämään marjoja, inhoan sitä puuhaa. Mehuja meillä ei juoda ollenkaan, ja pakastin on jo täynnä. 

Vierailija
12/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ei kyse ole siitäkö etteivätkö he viitsisi poimia marjoja. Kyse on sinusta ja sinun asenteistasi. He eivät halua tulla sinne sinun pilkattavaksesi. Entä jos sovit, että työttömät tulevat arkena, kun et ole itse paikalla? Näin he säästyisivät sinun ja työssäkäyviesi kavereidesi ylimielisyydeltä ja pilkalta. Muistan omatkin työttömyysaikani, kun en halunnut olla ihmisten kanssa tekemisissä. Kävin marjassa arkena, jolloin vaarana oli kohdata vain muihin työttömiin ja eläkeläisiin, mutta aika harvoin metsässä kehenkään törmää, varsinkin kun arkena on vähemmän porukkaa liikkeellä. Ymmärrän hyvin senkin, ettei miehen vasta työttömäksi jäänyt sisko halunnut tulla poikamme lakkiaisiin, kun itse olen saanut hyvän työpaikan viime vuonna. 

Vierailija
13/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:06"]

Ei vittu. No mitä se työ sitten on, jos ei orjuutta.. Siellä sinäkin niska limassa

Ja jos et lähde viivana putsaamaan kaverin marjapuskia kun tekstiviesti pamahtaa puhelimeen ja vie vielä lapsia mukanasi, niin jumalauta mikä haukkuminen alkaa julkisilla nettipalstoilla. Vaikka todellisuudessa haluaisit vain viettää rauhallisen hellepäivän lasten kanssa kotona kun kerrankin ei tarvitse mennä ansiotyöhön..

[/quote]

Taisi se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

No eipä nuo työttömät muinakaan päivinä työssä käy, vaan me työn orjat kustannamme heidänkin elämisensä rehkimällä hellepäivinäkin töissä.

Toisaalta saamme nauttia taatusti puhtaista marjoista ja luomumehusta.

Meillä pakastetaan marjoja sekä mehuna että sellaisenaan talvella syötäväksi ja joo, kyllä meillä juodaan vielä herukkamehua ja näyttää se hyvin vieraillekin (jopa niille työttömien muksuillekin) kelpaavan.

Ja suurimmalla osalla tuttuvistani on omaa pihaa tai saavat marjoja esim. lapsuudenkodistaan, joten laitoin viestin vain sellaisille joilla ei tätä mahdollisuutta tietääkseni ole.

Ja oikeasti omassa tuttavapiirissäni on paljon enemmän työssäkäyvia kuin työttömiä.

Työnorja, joka ei kyllä yleensä ole näin ilkeä

Vierailija
14/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 on ap? Luepa numeron 13 viesti oikein ajatuksen kanssa. 

Vierailija
15/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikä on ongelma. Minä en olisi tullut poimimaan, koska niitä marjoja ei syö kukaan ja niitä mehuja ei juo kukaan.

Olen joskus kun olin vielä ns, kiltti tyttö, käynyt poimimassa, ettei tarjoaja loukkaannu. Juuri siksi, kun tiedän, että sitten selän takana saa kuulla, kuinka kiittämätön ja laiska on.

Ne oli niitä samoja, jotka tarjosi resuja lastenvaatteita ja oletti, että ihan kontillani olen tyytyväinen ja suutelen farkkujen lahjetta kiitollisena.

Sitten sain heitellä roskiin marjoja ja vaatteita.

Nykyään sanon reilusti ei. 

Vierailija
16/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nyt ei vaan tykkää viinimarjoista, eivätkä niitä halua. Onko niitä ihan pakko tulla poimimaan jos niitä ei oikeasti tarvi? Onko sitä mehua pakko tehdä jos sitä ei kukaan perheessä juo eikä halua. Minä en esimerkiksi pidä viinimarjoista, enkä todellakaan niitä tulis poimimaan, en töissä enkä työttömänä. Ihan vaan koska en niitä tarvitse. 

Vierailija
17/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on nyt siitä, että sä et saa haluamaasi arvostusta ja kiittelyä. Sä oikein jalosti tarjosit työttömille marjoja. Odotit että he rynnistävät paikalle ja vuolaasti kiitellen poimivat ne marjat. Suutuit kun niin ei käynytkään. Suutuit, koska et saanut ollakaan se sankari ja jalo ihminen joka halusit olla.

Nyt sä sitten vihaisena vihjaat, että kaikki työttömät on ihan laiskoja paskoja. Koska kyllähän se ihmisen ahkeruus mitataan juuri sillä viinimarjojen ja mustikoiden poimimisella. Jos ei sun viinimarjoja halua tulla poimimaan niin on aivan helvetin laiska paska.

Vierailija
18/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:34"]

[/quote]

Mikä on ongelma. Minä en olisi tullut poimimaan, koska niitä marjoja ei syö kukaan ja niitä mehuja ei juo kukaan.

Olen joskus kun olin vielä ns, kiltti tyttö, käynyt poimimassa, ettei tarjoaja loukkaannu. Juuri siksi, kun tiedän, että sitten selän takana saa kuulla, kuinka kiittämätön ja laiska on.

Ne oli niitä samoja, jotka tarjosi resuja lastenvaatteita ja oletti, että ihan kontillani olen tyytyväinen ja suutelen farkkujen lahjetta kiitollisena.

Sitten sain heitellä roskiin marjoja ja vaatteita.

Nykyään sanon reilusti ei. 

[/quote]

Täähän se on yleinen ongelma. Vähävaraisia pidetään kaatopaikkana ja sitten loukkaannutaan, kun ei kelpaa. En tiedä olisiko ap:lle kelvannut sekään, jos joku olisi sanonut että pakastin on täynnä jo muista marjoja. Luultavasti ei. Ehkä huvittavin loukkaantuminen on tapahtunut äidilleni. Eräs johtajan rouva oli tarjonnut miehensä kauluspaitoja laatikkotolkulla. Äiti oli sanonut, että ei tarvita, kun niitä on ennestäänkin. kovasti oli loukkaantunut. Mutta mitä muutamat juhlat vuodessa käyvä isäni olisi tehnyt kauluspaidoillaan, kun hän tarvitsi töissään haalareita. Eläkkeellä olevalle lähisukulaiselle tyrkytetään vanhoja telkkareita - parhaillaan hänellä oli niitä viisi,kun ei viitsinyt kieltäytyä. Me muut sitten kuskasimme niitä kierrätykseen ja maksoimme maksut...onneksi nykyään löytyy ilmaisiakin paikkoja viedä. 

Vierailija
19/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:17"]Kukaan ei juo nykyään viinimarjamehua.

[/quote]

Onneksi sinä tiedät noin 7 miljardin ihmisen juomistavat :).

Kuuma mustaviinimarjamehu on herkkuani.

Vierailija
20/46 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap tarjonnut niitä marjoja poimittavaksi vain työttömille tutuillensa.  Pointtihan tuossa oli se, että vain työssä olevat tulivat niitä poimimaan.

Aika sattumaa, jos jokaisella työttömällä tutulla on jo pakkaset täynnä yms. "pätevät" syyt?

Ja kyllä vain nykyäänkin juodaan herukkamehua todella monissa perheissä sekä tehdään kiisseliä ja marjakeittoa. Helpompaahan on tietenkin ottaa se mehupullo sieltä kaupan hyllyltä . Lisäaineineen ja sokeria on enemmän kuin mehua.